Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Så hyggelig med en oppdatering fra deg! O høres helt herlig ut! :jepp:

Slåing, ja. Vi har slitt med det samme, og det ble bedre da hun var rundt 2 år og 4 måneder kanskje. Så det er lys i tunnelen altså. :ler:

Fargegjenkjenning er helt supert! A er ikke der enda i det hele tatt, noe jeg tipper er mer normalen. Så der er han nok tidlig ute, ja. Farger er jo noe av det vanskeligste man lærer seg. :Nikke:

A er nok også over gjennomsnittet ''vanskelig'' tror jeg. Søster som jobber i barnehage (og som har erfaring fra mange unger, ikke bare den ene slik vi har :fnise: ) sier at hun er mer enn en håndfull. Vi har jo bare erfaring fra henne (og M selvsagt, men hun ligger an til å bli rake motsetningen - herregud for en rolig unge! Vi har nettopp begynt å måtte passe på henne ang. blomsterpotten liksom...i en alder av 1 år!), men jeg ser jo hvor rolige andre unger er i forhold til henne. Jeg og mannen vokste kanskje 5 cm da A fikk skryt i barnehagen for at hun er høflig. Hun sier alltid takk for maten når hun er ferdig, og hun sier som regel ''kan jeg få'' i stedet for ''jeg vil ha!''. Jess, vi har gjort n-o-e rett ihvertfall. :hoho: Neida, hun er en herlig jente på de fleste områder, men det er ikke til å stikke under en stol at hun er ganske krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med en oppdatering fra deg! O høres helt herlig ut! :jepp:

Slåing, ja. Vi har slitt med det samme, og det ble bedre da hun var rundt 2 år og 4 måneder kanskje. Så det er lys i tunnelen altså. :ler:

Fargegjenkjenning er helt supert! A er ikke der enda i det hele tatt, noe jeg tipper er mer normalen. Så der er han nok tidlig ute, ja. Farger er jo noe av det vanskeligste man lærer seg. :Nikke:

A er nok også over gjennomsnittet ''vanskelig'' tror jeg. Søster som jobber i barnehage (og som har erfaring fra mange unger, ikke bare den ene slik vi har :fnise: ) sier at hun er mer enn en håndfull. Vi har jo bare erfaring fra henne (og M selvsagt, men hun ligger an til å bli rake motsetningen - herregud for en rolig unge! Vi har nettopp begynt å måtte passe på henne ang. blomsterpotten liksom...i en alder av 1 år!), men jeg ser jo hvor rolige andre unger er i forhold til henne. Jeg og mannen vokste kanskje 5 cm da A fikk skryt i barnehagen for at hun er høflig. Hun sier alltid takk for maten når hun er ferdig, og hun sier som regel ''kan jeg få'' i stedet for ''jeg vil ha!''. Jess, vi har gjort n-o-e rett ihvertfall. :hoho: Neida, hun er en herlig jente på de fleste områder, men det er ikke til å stikke under en stol at hun er ganske krevende.

Så godt å høre, på en måte :fnise:

Så lenge slåingen gir seg før han er tre så er jeg fornøyd, hehe. Da er han så gammel at folk begynner å tenke dårlig oppdragelse, tenker jeg. Koselig med høflig unge, da! Her øver vi også på høflighet, og han er flink til å si takk for maten. Aner ikke om han sier det i barnehagen, da? Vi minner han jo som oftest på det når vi er ferdig å spise, så. :)

Ang. farger så hender det han blander for eksempel lilla og rosa, grønn og rød, men synes absolutt han mestrer det veldig bra! :) Tellingen er det noe annet med. I starten sa han gjerne to, tre, fire, fem, seks. Nå derimot sier han fire, åtte, sju, og han starter aldri på en, to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, på en måte :fnise:

Så lenge slåingen gir seg før han er tre så er jeg fornøyd, hehe. Da er han så gammel at folk begynner å tenke dårlig oppdragelse, tenker jeg. Koselig med høflig unge, da! Her øver vi også på høflighet, og han er flink til å si takk for maten. Aner ikke om han sier det i barnehagen, da? Vi minner han jo som oftest på det når vi er ferdig å spise, så. :)

Ang. farger så hender det han blander for eksempel lilla og rosa, grønn og rød, men synes absolutt han mestrer det veldig bra! :) Tellingen er det noe annet med. I starten sa han gjerne to, tre, fire, fem, seks. Nå derimot sier han fire, åtte, sju, og han starter aldri på en, to :fnise:

Så lenge dere er konsekvente, burde det gå over eller i det minste bli håndterbart. :jepp: Her sier hun det uten at vi må minne henne på det nå. :5:

Her har hun ikke peiling på farger i det hele tatt. ''Hvilken kopp vil du ha, A, den gule eller den blå?'' ''Dul!'' sier hun og peker på den blå. :fnise: Men jeg har oppdaget at om hun får velge så går hun alltid for enten blå eller grønn. Ikke noe rosa og lilla her i gården, slik som de litt eldre nabojentene som vi har på besøk titt og ofte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en tur innom her og jeg :) Gøy å lese siste oppdateringen din!

Det er jammen en utfordring til tider med disse toåringene. Holder på å gå på veggen noen ganger. E skal gjøre ALT selv, men noen ganger skjer det veldig mye i mellomtiden og jeg ender med å gjøre det/hjelpe. Da blir det fullt klikk. :ler: Skal også innrømme at det er godt å få ho i seng noen ganger!

Men når det er sagt så er det jo også en utrolig morsom alder da! :) Er helt utrolig hvor fort man glemmer hvor sint og frustrert man var når de kommer og gir deg en kos, sier noe morsomt eller ligger som en engel i senga og sover søtt og dypt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en tur innom her og jeg :) Gøy å lese siste oppdateringen din!

Det er jammen en utfordring til tider med disse toåringene. Holder på å gå på veggen noen ganger. E skal gjøre ALT selv, men noen ganger skjer det veldig mye i mellomtiden og jeg ender med å gjøre det/hjelpe. Da blir det fullt klikk. :ler: Skal også innrømme at det er godt å få ho i seng noen ganger!

Men når det er sagt så er det jo også en utrolig morsom alder da! :) Er helt utrolig hvor fort man glemmer hvor sint og frustrert man var når de kommer og gir deg en kos, sier noe morsomt eller ligger som en engel i senga og sover søtt og dypt :hjerte:

Så koselig! :)

Ja man kan føle for å rive av seg håret av og til :fnise: Men som du sier, de er så søte og gode også! Det er fascinerende å observere hvordan de betrakter verden. De ser på den på en helt annen måte enn oss voksne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Lite liv her som vanlig, men om ca to måneder må jeg nok opprette ny dagbok da vi skal i gang med prøving... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg gleder meg! Vi skulle egentlig vente tul august, men har diskutert det de siste dagene og kommet fram til at det passer vrldig bra om jeg blir gravid i mai. Eneste som kan bli litt vanskelig er barnehageplass hvis vi får baby i februar, men det ordner seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at du har jo denne dagboka også :) Regner med det kommer oppdatering om prøving osv her etter hvert :)

Blir spennende! Håper det klaffer fort for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gleder meg til å følge med på prøving! Når starter dere?

Så koselig! :) Jeg har ett pillebrett igjen, så første dag i første prøvesyklus blir om ca 30 dager! Midten av april med andre ord. :) Så jeg skal nok få god tid til å bli enda mer verpesyk innen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! :) Jeg har ett pillebrett igjen, så første dag i første prøvesyklus blir om ca 30 dager! Midten av april med andre ord. :) Så jeg skal nok få god tid til å bli enda mer verpesyk innen da :fnise:

Så moro :) jeg gleder meg til å følge med på deg og prøvingen :)

Mulig du har svart på det før her, men ble du fort gravid med første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro :) jeg gleder meg til å følge med på deg og prøvingen :)

Mulig du har svart på det før her, men ble du fort gravid med første?

Veldig koselig! :)

Tja, man kan jo si det? Det var ikke planlagt med O. Jeg slet med løs mage over to-tre uker, og tenkte rett og slett ikke over at det ødela effekten til p-pillen selv om jeg var fullt klart over det. Hadde jeg vært livredd for å bli gravid så hadde jeg nok vært mer forsiktig, men jeg var ikke redd i det hele tatt, hvis man kan si det på den måten. :)

Den første syklusen blir jeg neppe å ta eggløsningstester, for jeg tenker kroppen trenger en måned til å stabilisere seg, men om jeg blir gravid allerede da så er jo det fint. Derimot vil det være helt perfekt om jeg får positiv test i juni, dvs PP2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro :) Lykke til.

Takk! :)

O har blitt betydelig bedre når det kommer til dytting og knuffing. Vi merker alltid litt forskjell etter at han har vært sammen med søskenbarnet sitt (merker aldri noe til dette etter å ha vært med andre unger, der er det bare lek og moro, mens med søskenbarnet blir det krangling), men stort sett så har han sluttet med denne atferden. Ikke noe mer enn andre barn på hans alder i alle fall. I tillegg har han begynt å bli konfliktløseren i bhg :fnise: Han går stadig inn i en krangel mellom andre unger og prøver å ordne opp. Sånn som da to barn kranglet om samme leke, så sa han visstnok at "ikke lov å ta i fra! A**** hadde den.", også ga han motorsykkelen til A :fnise:

Koselig når det blir sånn, da!

Ellers blir han bare mer og mer knyttet til smokken. Nå vil han ha den når han er lei seg, trøtt, når han vil slappe av osv. Vi har ikke pleid å la han få ha den, men så har han begynt å hente den selv nede på soverommet, så da må vi ta den fra han og det føles så feil, så det blir ofte til at vi gjør en avtale om at han kun får ha den til vi skal spise middag hvis jeg står og holder på med den. Skal jo gå andre veien, at han blir mindre og mindre avhengig av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koselig! :)

Tja, man kan jo si det? Det var ikke planlagt med O. Jeg slet med løs mage over to-tre uker, og tenkte rett og slett ikke over at det ødela effekten til p-pillen selv om jeg var fullt klart over det. Hadde jeg vært livredd for å bli gravid så hadde jeg nok vært mer forsiktig, men jeg var ikke redd i det hele tatt, hvis man kan si det på den måten. :)

Den første syklusen blir jeg neppe å ta eggløsningstester, for jeg tenker kroppen trenger en måned til å stabilisere seg, men om jeg blir gravid allerede da så er jo det fint. Derimot vil det være helt perfekt om jeg får positiv test i juni, dvs PP2. :)

Det samme skjedde her, løs mage og p-piller, ops en baby :nigo: Var ikke krise her heller. Skal heller ikke teste meg for eggløsning først neste gang, kanskje vente 3-4 mnd med det, blir antakelig lett gravid, du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde her, løs mage og p-piller, ops en baby :nigo: Var ikke krise her heller. Skal heller ikke teste meg for eggløsning først neste gang, kanskje vente 3-4 mnd med det, blir antakelig lett gravid, du og :)

Hehe, ja det er fort gjort :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste sjarmerende liten gutt jeg har altså! :)

I dag har vi kost oss i byen...Eller vi koste oss ikke så mye i byen, for akkurat da var han alt annen enn søt. Bare trass, sur og trøtt :fnise: Men etter det har alt vært fryd og gammen. Vi har vært ute i fjæra og fanget krabber og åler (har fjære rett utenfor huset) kos oss inne med pannekaker og blomkålsuppe og generelt hatt en fin dag.

I går sa O følgende da jeg spurte han om noe: Jeg: Er du min lille sjarmør? Han: Næi, æ e ikke sjarmør. Æ e bække (bare) Odin!

Så han er visst bare Odin han da :fnise: Synes det var litt søtt. :)

Også har han blitt en skikkelig sussegutt. Han susser meg når jeg henter han i bhg, når jeg synger nattasang og generelt hele tiden gjennom dagen. Kooselig. I tillegg har han begynt å si "æ e glad i dæ mamma", og det er jo så koselig :hjerte:

Ingen tvil om at han er to i alle fall. Han kan bli helt krakilsk for de minte ting. Som at han ville åpne døra eller lignende :fnise: I dag uttrykte han også for første gang misnøye med en genser han fikk på seg, så spørs om det ikke snart blir kamp om å kle på han. "Den e ikke fiiiin" sa han med verdens største sytestemme. ;)

____

Så til noe mindre positivt...Bestefaren til O som blir 70 i år har kreft. Vi har visst at han har kreft en stund, men nå har vi fått vite at det er spredning og ikke noe som kan gjøres. :sukk: Vet ikke hvor lenge vi kommer til å ha han her. Han skal gå på cellegift for å forlenge livet, så håper i alle fall vi får ha han ett års tid til. Hadde vært så utrolig fint om han rakk å møte sitt framtidige kommende barnebarn.

Synes så synd på O som knapt kommer til å huske han, men selv om han som eldre ikke kommer til å huske han så godt, så kommer det til å være vondt for han når han dør for han kommer jo ikke til å forstå hvorfor bestefar er borte :sukk: Også føler jeg så utrooolig med samboern og resten av familien hans. Er selvsagt trist for meg også, men for meg er det mest trist pga. hvor forferdelig vondt det er for alle de andre. Jeg har aldri fått så sterkt bånd til han, men jeg anser han absolutt som familie. Det er bare det at min sorg ikke kommer til å kunne sammenlignes med de andres sorg, så jeg prøver bare å være til støtte.

Jaja, nok om det..

Nå har jeg bare 6 piller igjen på pillebrettet. Skal ikke prøve i april da. Kommer til å hoppe av i svingen og unngå sex under EL, men i mai starter det opp for fullt! :hoppe:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søøte O! :rodmer: Det er så herlig med disse storguttene og alt det søte og rare de sier og gjør, jeg storkoser meg med det!

Så spennende med p-pilleslutt! Håper det går fort og greit å få spira på plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...