Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja god jul og godt nyttår alle sammen! :)

Jeg feirer dagen alene, jeg. :sukk: Det har generelt gått veldig bra med meg og kjæresten siste ukene, men i dag gikk alt skeis. Så det endte med at vi ikke dro dit vi skulle, han er nå hos en kompis og jeg slapper av hjemme. Men med god samvittighet, for jeg klarte ikke tanken på at hunden skulle være alene hjemme når rakettene fyrte løs. Noe som i grunn var det konflikten startet med. ;) O ligger og sover, og det håper jeg han blir å gjøre også når rakettene fyrer løs slik at jeg kan sitte i ro og mak og se ut vinduet. Regner med jeg blir å våkne da uansett, så hvorfor ikke stå opp for å se litt. :)

For ett år siden hadde O kolikksmerter rundt midnatt da rakettene sto på. Etter hvert la jeg han i den elektriske vuggen, og der roet han seg, mens jeg og kjæresten satt og så på. Det var koselig. :)

Ellers har jeg nå min første mensen siden før jeg ble gravid! Har jo gått på Cerazette, så da har jeg ikke hatt det. Pga. prevensjonsbytte, eggløssningsslim (så i alle fall ut som det) dagen etter sex og masse lyyyserosa utflod + mensmurringer som startet en uke før jeg skulle ha mensen, så ble jeg jo redd for graviditet. Tok en test på fredagen i og med at jeg skulle drikke da. Den var negativ, så jeg og venninnene mine hadde en kjempeartig og fuktig kveld med masse dansing og festing. :) Så fikk jeg da mensen i dag, men fy så mye mensenkramper jeg har! Mye mer enn jeg har hatt før. I tillegg kommer det masse (Advarsel, ekle detaljer!!!) blod-koageler. Første jeg tenkte da var "å herregud, dette er et embryo og jeg aborterer!!!", men så tenkte jeg mer fornuftig, at det er jo faktisk helt normalt. I alle fall når det er lenge siden sist man har hatt mensen. :fnise:

Minner meg faktisk om første gangen jeg hadde mensen da jeg var 13...

Jaja..Nå babler jeg egenlitg bare i vei her. ;) Har generelt hatt en veldig flott jul. Nå skal jeg slappe av litt til, også skal jeg finne senga. :)

GODT NYTTÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det? Er det blitt betre mellom dykk no?

God jul og godt nyttår til deg også, håper på alt det beste for dykk i 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det? Er det blitt betre mellom dykk no?

God jul og godt nyttår til deg også, håper på alt det beste for dykk i 2013 :)

Ja er bedre nå, var bare en krangel etter flere uker med god stemning, og det har vært bra stemning siden også. :)

Godt nyttår, ja! :klemmer:

Godt nytt år!

Håper ting går bedre igjen med deg og kjæresten :klemmer:

Godt nyttår!

Ja, det er det. :):klemmer:

Godt nyttår! :)

Hvordan går det med dere? Blir det bedre mellom dere?

Godt nyttår, ja!

Ja nå går det bedre :)

Er du gravid igjen? :hakeslepp: Gratulerer så mye! :klemmer: Vil også være gravid.. :sjenert:

____

Off..Jeg har så lyst til å bare hive oss rundt og få neste. Men samboer vil ikke, så da blir det ikke..Så sånn kan det gå. Må nok bare vente tålmodig. Blir vel en to år til eller noe sånt.

Ellers holder jeg på med et skikkelig krevende fag. Er så utrolig mye pensum på kort tid. Er ikke det at det er vanskelig å forstå, men det er så mye, og jeg har IKKE noen klisterhjerne. Glemmer ting en uke etter eksamner og sånt. :sukk:

O går det bare bra med. Han er vanskelig å legge for tiden, men ut over det er han veldig grei å ha med å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått skikkelig ille menskramper igjen! Hadde det når jeg først fikk mensen da jeg var fjorten, men det gikk over etter at jeg begynte på p-piller, men etter fødselen har det kommet tilbake igjen. Er SÅ vondt! Selv om jeg går på p-piller nå også.

Jeg får også veldig lyst til å hive meg rundt å få neste/siste unge innimellom, men så tenker jeg litt, og finner ut at det er best jeg venter, siden forholdet vårt er så dårlig uansett, så vet jeg ikke om jeg tør å sjanse på at det skal ordne seg. Vil ikke bli alene med to unger..

Så kjedelig at det er mye lesing :( Ønsker deg lykke til! :) Du er flink som klarer å være mamma, student og kjæreste. Håper jeg klarer det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått skikkelig ille menskramper igjen! Hadde det når jeg først fikk mensen da jeg var fjorten, men det gikk over etter at jeg begynte på p-piller, men etter fødselen har det kommet tilbake igjen. Er SÅ vondt! Selv om jeg går på p-piller nå også.

Jeg får også veldig lyst til å hive meg rundt å få neste/siste unge innimellom, men så tenker jeg litt, og finner ut at det er best jeg venter, siden forholdet vårt er så dårlig uansett, så vet jeg ikke om jeg tør å sjanse på at det skal ordne seg. Vil ikke bli alene med to unger..

Så kjedelig at det er mye lesing :( Ønsker deg lykke til! :) Du er flink som klarer å være mamma, student og kjæreste. Håper jeg klarer det også!

Er nok fornuftig det, altså! Er jo egentlig samme greia med oss, men vi har nå vært litt opp og ned i alle år, så jeg har blitt vant til det, hehe..Men stort sett går det greit hos oss.

Det er veldig mye lesing, men det kommer jo an på fagene også da. Ikke alle fagene er like tungt som det vi har nå. :) Denne pluss to andre fag vi har hatt har vært veldig tunge, men de andre fagene har vært en del greiere. :)

Ååå jeg blir så sint, så sint! Og lei meg! Jeg opprettet en tråd om leggeproblemene til O, og der var det noen som postet en video av en unge som ligger og hylskriker mens noen slår han med en pute og klapser han på hodet. Barnet gråter så sårt, og bare ligger der forsvarsløs..Jeg visste ikke at det var en sånn film, hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke trykket på den. Har i mange år unngått alt av dyremisshandlingsfilmer da jeg som 15-åring ble traumatisert av diverse videoer hvor det var brutal dyremisshandling. Men det er nok sånn når det kommer til barn også. Dette var jo ikke vold som ga fysiske skader, men de psykiske skadene kan være minst like ille. :( Stakkars lille baby. Ville bare plukke han opp og trøste han... :sukk: Det ødela kvelden min i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett den tråden jeg -- hva er det dere sliter med?

Skrev som anonym, hender jeg gjør det, men den ligger på barn og familie, med tittel ettåring har blitt vanskelig å legge, eller noe sånt.

Slet med at han ble så propell og hyper, tok over en time å legge han. Men så prøvde jeg å gå ut av soverommet i går, bare gikk inn til han for hver gang han begynte å gråte. Lot han aldri ligge og gråte alene. Tok bare en halv time! Håper det går like bra eller bedre i kveld. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev som anonym, hender jeg gjør det, men den ligger på barn og familie, med tittel ettåring har blitt vanskelig å legge, eller noe sånt.

Slet med at han ble så propell og hyper, tok over en time å legge han. Men så prøvde jeg å gå ut av soverommet i går, bare gikk inn til han for hver gang han begynte å gråte. Lot han aldri ligge og gråte alene. Tok bare en halv time! Håper det går like bra eller bedre i kveld. :-)

Ja slik ble vår også og det var bare pes.Vi måtte derfor ta et tak for ingen av oss sov om natten og alle kveldene gikk til tull.

Vi la han ned, sang og koste litt og så gikk ut. Hvis han begynte å gråte så gikk vi inn etter 1 min. La han ned, strøk på han og sa han måtte sove nå og så ut igjen. Holdt med 1 minutt veldig lenge. Tilslutt så ble han så utspekulert at han skjønte vi alltid kom inn igjen etter kort tid. Han ventet derfor med å begynne å gråte til 1 min var gått..hehe.. Ventet derfor 2 min før vi gikk inn igjen. Hørte på gråten at dette var bare sutring og ville ha vilja si som var å komme å legge seg i vår seng og oppå mor.

Dette trengte vi ikke å gjøre lenge før han skjønte at det ikke nyttet. Nå sovner han som en drøm. Våkner om natten, men da går jeg rett inn å legger han ned å sier natta. Da sover han videre utn en lyd.

Dette er vel mange som vil karraterisere som en ferber light - men følte absolutt ikke at det var det. Da måtte vi ventet enda lengre før vi gikk inn. 3-5 min. Han var bare vant med å få vilja si og hadde ikke vondt noen steder. Hører godt forskjell når det bare er for å være sjef eller hvis det er noe som plager han.

Håper det gikk bedre i går da :)

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han sover godt nå, da. :) Her funker det ganske greit med å bare gå inn så fort han begynner å gråte. Går bare inn, legger han ned, stryker han på håret, sier god natt også går jeg ut. I går tok det 25 min tror jeg, men det var også litt lengre intervaller mellom hver gang han begynte å gråte. :)

_______

I morgen skal vi ha foreldresamtale i O sin barnehage. Kjenner jeg gleder meg. :) Etter det skal jeg til byen, sjekke ut noen triller i butikken, også skal jeg levere O hos mamma, for jeg og samboer skal på date. Først ut og spise, så kino halv ti. :)

Og forresten så fikk vi B på eksamen! Er veldig fornøyd, spesielt siden ingen på kullet fikk A, så på en måte er det jo toppkarakter :fnise: Vi hadde forebygging av fødselsdepresjon som tema. Var interessant. :)

Ellers har jo jeg jobbet annen hver helg på sykehjem siden august. Men fra og med mars skal jeg trappe ned til hver tredje helg, også jobber jeg bare litt ekstra når det skulle være behov for det. Blir godt å få to helger fri på rad før man må på jobb. :) OG så holder jeg på å klargjøre søknad til sykehuset. Skal prøve å få meg sommerjobb på føden/barsel!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

O har utviklet seg veldig i det siste!

I tillegg til motorikken, så har språket fått en god stigning!

Her er ordene han kan: Mamma, baba (pappa), bajj (ball) beie (bleie), busjhi eller noe i den duren (brødskive), æssht (hest), æsj (for eksempel når han får et hår i munnen). Bare helt plutselig den siste uken har alle disse ordene dukket opp! Mamma og baba kunne han fra før, da. :)

Ellers er språkforståelsen også bra.

Ber jeg han om å hente skoene sine, så gjør han det, sier jeg at vi skal gå opp, så går han mot trappen, sier jeg vi skal spise, så går han til skoene, ber jeg han legge boka på plass, så gjør han det! :)

Flinkingen! :)

I dag skal vi på badeland! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink O er :jepp: Gler meg til M også seier ord, ikkje berre "mh!" :P Det er artig å sjå utviklinga deira, nokre gonger syns eg det går så fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink O er :jepp: Gler meg til M også seier ord, ikkje berre "mh!" :P Det er artig å sjå utviklinga deira, nokre gonger syns eg det går så fort! :)

Ja er artig når de snakker. :) Gleder meg til han sier enda mere jeg!

________-

Dagene går nå så fort de. Står opp, order meg og O, gjør klar barnehagesekken, spiser frokost, leker litt og drar i bhg med O. Så studerer jeg g gjør husbarbied om hverandre. Slapper av litt også da, men må jo nesten ta litt pasuer mellom lesingen. Så henter jeg O halv tre i barnehagen. Når vi kommer hjem gjør jeg klart til middagen sli kat det bare er å sette på, også leker jeg med O og rydder litt før jeg må gjøre ferdig middagen. Så spiser vi alle tre mellom fire og halv fem. Fra klokken fem til seks er det kvalitetstid med O eller så gjør jeg husarbeid mens pappaen har O. Klokken seks får han kveldsmat. Hvis det er badedag så går vi ned halv syv for å begynne kveldsrutinene. Ti over syv tar en av oss O inn på rommet (legger han annen hver dag) og gir han flaske for så å synge litt, si natta og legge han ned.

Deretter blir det avslapping på sofaen, kanskje spise kvledsmat, kanskje ha sex, også legger vi oss.

Så starter hele mølla neste morgen igjen.. :fnise:

Nei sånn som det er nå for tiden så er jeg ikke speiselt verpesyk lenger altså.. :fnise: Altså jeg VET jeg vil ha flere barn (helst to til, men kjæresten vil vel ikke ha mer enn ett til), men ikke akkurat nå. Skal bli ferdig med utdanningen og jeg skal jobbe meg opp til permisjonspenger. Så det blir nok to-tre år til jeg blir tobarnsmor ja. Men det går vel greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig lur plan det der med utdanning og jobbe seg opp til penger osv... ! Alt til sin tid ;)

Skjønner uansett godt at du vil ha flere barn, vil det vi også...

Og flinke O som prater da, skal si utviklingen gikk fort! ;) stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en veldig lur plan det der med utdanning og jobbe seg opp til penger osv... ! Alt til sin tid ;)

Skjønner uansett godt at du vil ha flere barn, vil det vi også...

Og flinke O som prater da, skal si utviklingen gikk fort! ;) stilig!

Nei det er ingen hast. :) Er jo ganske ung enda, så har mange år på meg, hehe. :)

Ja han er flink. Men han bruker ikke alle ordene så mye da. Men ball, mamma, æst (hest) og æsj går det mye i hver dag. :) Han har sagt "bade" også, :)

Ellers så har jeg eksamen i morgen. Har ikke klart å lese så kontinuerlig som jeg hadde håpet på, så her blir det ensten stryk eller så vidt ståkarakter regner jeg med. Er så syyykt mye pensum. Har ikke kommet meg gjennom alt to ganger enda en gang!

Og til slutt, så har jeg fått meg treningsdagbok. Går litt opp og ned hvor mye jeg har tid til å trene, men nå framover blir det nok en bra periode. :)http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskninger! :klemmer:

Tror det gikk rimelig greit. Gikk bedre enn forventet i alle fall! Resultatet kommer første mars, så er bare å smøre seg med tålmodighet! Det er forøvrig da jeg skal på venninnetur til Trondheim, så satser på at det blir en feiretur framfor trøstetur.. :fnise:

I går følte jeg virkelig at jeg hadde vann over hode! O var så rampete og skikkelig pøbel at jeg holdt på å rive av meg håret.. :sjenert: Laget middag, og hele tiden måtte jeg springe for å "ta" han, enten det var fordi han prøvde å slå hunden med kjøkkenredskap, prøvde å dra plast ut av plastsøplen, slo meg med kjøkkenredskap, gikk i vannskålen til hunden osv. osv.

De værste rampestrekene ga seg da jeg var ferdig å tilberede middagen slik at jeg kunne sette meg ned og leke med han, så var nok et forsøk på oppmerksomhet, men følte virkelig at jeg hadde null peiling i går! Var jo ikke akurat som at han hørte etter da jeg snakket til han.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...