Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mykje med overstått til O!! :strix:

Dei blir så fort store, det er nesten litt vemodig..men så er det innmari kjekt også ;)4

Håper de har hatt ei fin bursdagshelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått ettårsdag til O :)

Jappeliten har også passert året! Og det er så godt syns jeg å være ferdig med første året, nå er det skikkelig gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for gratulasjoner :)

Var en veldig fin bursdagshelg med masse gode kaker og hyggelig selskap. :)

I går var O på helsestasjon for vaksine. Han gråt så klart da han fikk sprøytene, men det gikk fort over. :)

O er 1130 gram, 82 cm og 48 cm rundt hode. :)

Ja også fant de den bilyden på hjertet igjen, så vi har fått henvisning til ultralyd på sykehuset. Men er ikke så bekymret, for jeg har forstått det slik at det er ganske vanlig.

Vi er nå så heldig at O står opp i femtiden hver morgen. Hurra sier jeg bare. Men så lenge jeg tar kveld tidlig, så går det jo greit.

Ellers så går O bare mer og mer. Han foretrekker å krype ved ved lengre avstander, men ved korte så går han gjerne. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Hektiske dager med hjemmeeksamen, men nå nærmer vi oss ferdig. Dvs. vi er ferdige tror vi, men vi har en veiledningstime igjen, så kan jo være vi får mer vi må endre på/legge til.

Nå er ammingen avsluttet. Tenk at jeg ikke skal amme O lenger... *sukk* Men til gjengjeld så hadde jeg rett i mine misstanker: Cerazette drepte sexlysten min! En stund etter at jeg sluttet på minipillen, kom sexlysten tilbake igjen, i tillegg til at vi endelig ikke trengte glidemiddel lenger. Dessuten gjør det ikke spesielt vondt lenger heller! Åh, så deilig!

Har begynt på Loette igjen nå, men må si jeg fikk litt støkk i meg i mårrest da jeg var på do. Kom nemlig noe som lignet veeeldig på eggløsningsslim på papiret. Hvordan går det an? :klo: Vi hadde jo sex i går da, så dersom det faktisk er det så står jeg jo i stor "fare" for å bli gravid igjen..Men..Det går jo ikke an! Det må ha vært noe annet..Veldig tjukk, vanlig utflod eller noe sånt. Har i alle fall aldri opplevd å få eggløsningsslim når jeg har gått på Loette før..

Er forresten en veldig god indikator på et forbedret sexliv når vi ender opp med å ha sex klokken fire på natten før vi fortsetter å sove :fnise:

__

Ellers har O vært en del syk. Først øyekatar, så feber og nå en stygg hoste. Huff, synes han er mye syk, jeg..Er jo ikke så lenge siden jeg skrev om da vi tok han til legevakten. Var vel i oktober eller noe sånt.

Så det gjør jo at jeg tenker: ER det noe galt med hjerte hans? Kan nedsatt hjertefunksjon gå ut over immunforsvaret?? Eller kanskje han har astma, noe som har ført til at legen har trodd de har hørt en bilyd, men som egentlig kun er surkling i brystet? Hmmmm..Nei ikke godt å si i alle fall.

Har arbeidshelg, så skal på jobb fra tre til ti..Yey..Men tiden gikk fort i går da, så satser på det samme i dag. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du har klart å amme helt til nå er jo fantastisk!

Lillegutt her er også mye syk. Mye hoste og forkjølet. Men han leker litt med andre barn o.l. og da kommer det fort. Begynner i bhg. om en uke og da blir det nok enda verre...

Ja cerazette dreper sexlyst.. men det gjør de fleste piller hos meg. Så neste gang blir det spiral tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper O blir frisk att snart :) Har de vore på sjukehuset med hjertefeilen? Er det slik som ordner seg sjølv, eller må han opererast?

Eg slutta på Cerazette i august, og her har også sexlivet betra seg. Eg tenkte i september at ENDELEG var det heilt smertefritt og fint, men tenkte ikkje på at det kunne ha samanheng med pillen..trudde berre kroppen trengte så lang tid :gjeiper: Men når du også nemner det, så tenker eg at det er sikkert det samme som gjeld her :) Vi bruker ingenting no da, og då er det heilt fint :) Og det er godt at sexlivet er begynt å komme tilbake til normalen ;)

Du har vore flink som har amma så lenge! :jepp: Vi tenker å avslutte no etter nyttår, eg begynner å bli sliten av nattevåkinga, og det er ikkje så veldig godt når M finner ut han skal bite litt :gjeiper: Korleis har du tenkt å slutte? Nedtrapping eller brått?

Lykke til med heimeeksamensinnspurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Cerazette er en farlig, farlig pille.. :fnise: Sexlysten min ble TOTALT borte! Merker også nå etter fødsel, at de fleste piller dreper sexlysten, og ikke bare Cerazette, men jeg har ikke så veldig mye annet valg akkurat nå.

Godt å høre at sexen er blitt tatt opp igjen hos dere, høres ut som ting går bedre :)

Kjedelig at O er så mye syk :( Får ikke håpe det er noe alvorlig! *Krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne også... Og nå fikk jeg faktisk lyst til å slutte på cerazette jeg også! Har gått på de før og vet de er dårlig for sexlysten.. Men jeg har jo bare gått på de før, og vet ikke hva jeg skal velge istedet... :( er litt skeptisk på mye østrogen og hormoner og dritt også..cerazette er jo den med minst "dritt" i. Redd blodpropp og alt dette vaset er jeg også :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal svare dere andre også, men er på mobil: jeg har begynt på Loette, det er den, eller en av de merkene med minst hormoner i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har klart å amme helt til nå er jo fantastisk!

Lillegutt her er også mye syk. Mye hoste og forkjølet. Men han leker litt med andre barn o.l. og da kommer det fort. Begynner i bhg. om en uke og da blir det nok enda verre...

Ja cerazette dreper sexlyst.. men det gjør de fleste piller hos meg. Så neste gang blir det spiral tenker jeg :)

Har jo ikke hatt noen ammeproblemer, så det har ikke vært noe problem. Glas jeg kunne amme så lenge. :) Nå er det fire døgn siden siste amming, og har enda ikke i nærheten av brystspreng..Kan ikke ha vært mer enn noen få dråper O fikk i seg hver kveld :fnise:

Håper ikke Loette dreper min sexlyst også..Men virker jo litt sånn, for de dagene jeg gikk uten noen ting hadde jeg veldig lyst, mens nå har jeg bare litt lyst. Likevel bedre enn Cerazette.. :)

Håper O blir frisk att snart :) Har de vore på sjukehuset med hjertefeilen? Er det slik som ordner seg sjølv, eller må han opererast?

Eg slutta på Cerazette i august, og her har også sexlivet betra seg. Eg tenkte i september at ENDELEG var det heilt smertefritt og fint, men tenkte ikkje på at det kunne ha samanheng med pillen..trudde berre kroppen trengte så lang tid :gjeiper: Men når du også nemner det, så tenker eg at det er sikkert det samme som gjeld her :) Vi bruker ingenting no da, og då er det heilt fint :) Og det er godt at sexlivet er begynt å komme tilbake til normalen ;)

Du har vore flink som har amma så lenge! :jepp: Vi tenker å avslutte no etter nyttår, eg begynner å bli sliten av nattevåkinga, og det er ikkje så veldig godt når M finner ut han skal bite litt :gjeiper: Korleis har du tenkt å slutte? Nedtrapping eller brått?

Lykke til med heimeeksamensinnspurt! :)

Vi har ikke fått konstatert noen hjertefeil, bare at det er en bilyd der. Men sannsynligvis var det ikke noe galt, er visst ganske vanlig. Er mer en "bedre føre var-sjekk", så er ikke så bekymret. Spesielt med tanke på at han stadig vokser og ikke pleier å være kald. Men vet ikke hva som ville vært neste steg dersom de fant noe, men jeg antar at i og med at han legger på seg og utvikler seg fint, så ville de nok latt det vær med mindre det var noe mer alvorlig. Mange barn vokser av seg sånne "småfeil".

Er fornøyd med å ha ammet så lenge, men det var litt vemodig å slutte helt, da. Jeg savner nærheten, men synes det er deilig å slippe å alltid måtte legge han. Jeg sluttet tvert, men har jo sånn sett trappet ned ganske lenge. Da O var åtte måneder sluttet jeg med nattpupp, men han fikk fortsatt en del på dagtid. Trappet gradvis ned til to ganger per døgn da han var 9,5 måneder gammel. Da fikk han pupp morgen og kveld. Da han var 11,5 måneder kuttet vi ut morgenpuppen, slik at han kun fikk på kvelden, og nå, rett før han fyller 13 måneder, har han altså fått siste pippemåltidet. Så har jo i grunn brukt veldig langt tid på å trappe ned, uten at det har vært noen plan å gjøre det slik, det har bare passet seg sånn. :)

Hei hei

Cerazette er en farlig, farlig pille.. Sexlysten min ble TOTALT borte! Merker også nå etter fødsel, at de fleste piller dreper sexlysten, og ikke bare Cerazette, men jeg har ikke så veldig mye annet valg akkurat nå.

Godt å høre at sexen er blitt tatt opp igjen hos dere, høres ut som ting går bedre

Kjedelig at O er så mye syk Får ikke håpe det er noe alvorlig! *Krysser fingrene*

Heihei! :)

Det kan jo være at for eksempel Loette ikke dreper den HELT? Redusert sexlyst er bedre enn totalt fraværende sexlyst. Vi har mye å jobbe med, for å si det sånn..Men vi prøver nå. Jeg skriver ikke noe særlig om det her lenger, men vi sliter veldig, så får se hva 2013 bringer med seg. Enten blir det vel samlivsbrudd, ellers så blir det masse rosa kjærlighet og skyer :fnise: Det er i alle fall ingen mellomting. Vi blir ikke å gå og ha det dårlig i et helt år til, så enten blir ting bedre sammen, eller så må vi gå hver for oss.

Ja han har regelmessig vært forkjølet og sånt. Synes det virker som at han er mer syk enn gjennomsnittet, men vet ikke jeg, kan være jeg tar feil.

Lenge siden jeg har vært her inne også... Og nå fikk jeg faktisk lyst til å slutte på cerazette jeg også! Har gått på de før og vet de er dårlig for sexlysten.. Men jeg har jo bare gått på de før, og vet ikke hva jeg skal velge istedet... er litt skeptisk på mye østrogen og hormoner og dritt også..cerazette er jo den med minst "dritt" i. Redd blodpropp og alt dette vaset er jeg også :-/

Svarte deg jo kort i går da, men vil anbefale Loette. Det er en veldig grie p-pille, og har lite hormoner sammenliget med for eksempel Yasmin. Mener i alle fall å huske at det var sånn, men er noen år siden jeg fikk informasjon om pillen. :) Dersom du ikke har noe familie med histore med blodpropp, så er sannsynligheten svært liten. Men jeg ville i alle fall styret unna Yasmin hvis du er redd for det.

Huff, jeg har fått ørebetennelse. Satt oppe nesten i hele natt i store smerter, uten at paracet hjalp. Guuur så vondt det var. Nå er jeg tilnærmet smertefri. Vet ikke om det er kontinuerlig inntak av paracet eller om det bare er blitt bedre, men det kan nå gå for det samme. Går på penicilin også, da. Men har jo nettopp begynt på det, så det har nok ikke slått særlig inn enda. Vondt er det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!! Jeg har halsbetennelse nå som er skikkelig ille, så jeg får ikke sove jeg heller.. Paracet hjelper heller ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Usj, god bedring! Det med ørebetennelse er pyton (lå langstrak med en i høst, fikk ikke sove i det hele tatt, var høy på smertestillende for bare å kunne spise). :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!! Jeg har halsbetennelse nå som er skikkelig ille, så jeg får ikke sove jeg heller.. Paracet hjelper heller ingenting :(

Huff, ikke noe særlig! :sukk: Halsbetennelse er også vondt! God bedring til deg oså! :klemmer:

Usj, god bedring! Det med ørebetennelse er pyton (lå langstrak med en i høst, fikk ikke sove i det hele tatt, var høy på smertestillende for bare å kunne spise). :klemmer:

Takktakk! Jeg er heldigvis mye bedre. Har ikke vondt lenger, er bare ganske bomull i hode :fnise: Men det kan jo like gjerne komme av at jeg var forkjølet i utgangspunktet. Evt. at jeg er slapp pga. penicilin-kur.

Takk! :klemmer:

Woho, NÅ er det ferie!! Eksamen ble levert inn tidligere i dag, og vi er ganske fornøyde med resultatet! Er spent på karakteren. Blir skuffet hvis det er under B, og håper på A.. :sjenert: Så får vi se om jeg er litt for opptimist eller ikke. ;)

I morgen blir det julebord, så det blir jo artig. :) Det er med den ene venninnegjengen, så vi skal lage en tapasrett hver. Jeg skal lage taco-wrap-tapas. Lager bare tacolefser som jeg ruller i stedet for å brette, også skjærer jeg opp passende biter og setter en tannpirker i hver bit. Det var en slager sist det var tapas i drikkesituasjon i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med levert eksamen og ferie! :)

Det hørtes godt ut! Mmm, jeg elsker tapas! Og alt som er salt er jo som regel veldig godt ved siden av alkohol, så det blir nok en slager. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å være ferdig med eksamen! :)

Og tenkt at 0 er 1 år allerede! Gutten vår nærmer seg farlig fort han og - hvor ble det året av egentlig??

Flink du er som har ammet så lenge da! Her er bi litt bakvendt, så vi har kuttet ut amming på dagen og nattammer bare, 1-2 ganger om natta. Skulle gjerne gjort det omvendt, men det er UMULIG å få i den gutten noe på dagen. Da er det andre ting som står på planen hans tydeligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

oi! du er no skikkkelig flink som har ammet så lenge! Jeg gleder meg til at jeg blir gravid og får et barn for jeg blir nesten litt misunnelig når jeg ser samboer amme david. Det ser så koselig ut! Skjønner godt at du ammet såpass lenge:)

Leser at dere har litt problemer på samlivsfronten, men jeg håper virkelig at de ordner seg for dere. Selvom det av og til er bedre for foreldre og barnet å gå fra hverandre. det er ikke noe særlig å bo i samme hus hvis man krangler hele tida eller ikke har det så godt sammen.

Kjedelig at O har vært så mye syk da i det siste! Men samtidig er det jo litt bra, da får han i seg noe antistoffer;) har lest en plass at det ikke er så sunt heller hvis et barn aldri er syk.

Jeg hadde også hjemmeeksamen nå i desember. Hva måtte du skrive om? vi hadde om sykepleieteorier og etikk. Veldig interessant og jeg har egentlig en ganske bra følelse.Håper du får en bra karakter:)

God juuuuul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-)

Ja er i grunn stolt av å ha ammet så lenge, men klart det har jo vært lett. Har ikke hatt nevnverdige problemer med ammingen, så det har for det meste vært positivt.

Skriver forresten på mobil, så får ikke sitert alle.

Her har vi vært enda mer syk! Først fikk samboer vondt i halsen og dårlig form, så fikk jeg ørebetennelse og dårligform, deretter fikk O spysjuken. Så fikk jeg det, så fikk kjæresten det, så fikk jeg det på nytt! Visste ikke at det gikk an jeg. Gikk ned tre kg! Har gått opp ett igjen nå da. Men som om ikke det var nok, så har O hatt feber i tre dager nå. På sitt meste 39,2. Han har aldri hatt så høy feber før. I tillegg til en ekkel hoste. Huff! Men det går nå greit.

Ut over det har vi et bomba og skittent hus da ingen har vært i form. Skal heldigvis feire hos mamma. Men alt i alt gleder jeg meg til i morgen. :-)

Marielle: det er veldig koselig å amme, så du har noe å glede deg til. :-)

Ja vi har en det nedturer, men har gått fint mellom oss i det siste da. :-)

Vi fikk velge tema selv, innenfor visse rammer da, som at det måtte være innenfor pensum. Hadde om forebygging av fødselsdepresjon. Veldig interessant. :-) har en veldig god følelse, så blir spennende å se.

Vel, det var nok alt jeg hadde å si. God jul alle!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...