Teriyaki Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #3381 Del Skrevet 7. oktober 2012 Lenge siden jeg har komentert her nå! Håper det går bedre med deg, å at du finner ut av det som er galt Hvordan går det med deg og sambo foressten? Har dere vært på samtale, å fått snakket litt? Heihei! Ja vi har vært på samtale og snakket, men det var egentlig bare snakk. Synes ikke hun hadde så mye å komme med.. du var blitt borte fra mine innlegg. skal lese meg opp senere Heihei! Tror du har falt ut av mine innlegg også! Men nå er jeg ikke så flink til å lese i dagbøkene for tiden heller, har det veeeldig hektiskt i disse dager.. _____________________ Hei og hopp! Klarer ikke å følge opp dagboken for tiden dessverre, har det svært travelt og er så sliten på kveldene at det blir mest lesing og tv enn at jeg orker å skrive noe særlig. Det går veldig bra med O! Han er så hærlig. Har sluppet seg et par ganger, men det har vært helt ubevisst, så tror enda det blir en stund til han går uten støtte. I alle fall siden jeg bevisst unngår å "øve" på å gå ved å holde han i armene. Jeg mener det beste for de er at de får gjøre det i sitt eget tempo og trene balanse uten at armene skal være strekt over hodet. Ellers må jeg si jeg er litt fornøyd med meg selv ang. Odin og legging! - Da han var pitteliten ammet jeg han veldig døsig, også la jeg han ned. Gikk som oftest bra. - Så ble han mer bevisst på dette med å bli lagt ned og at jeg gikk ut av rommet, så da gråt han hvis jeg gikk ut av rommet. Ca fem måneder. - I en lang periode ammet jeg han først, også satt jeg og vugget ganske aktivt, noe som ikke var godt for ryggen - Da han var nesten ni måneder, prøvde jeg opp/ned-metoden, men han begynte å hylskrike i det øyeblikket jeg la han ned, og han gråt bare værre og værre for hver gang jeg la han ned etter å ha roet han. Lyden på gråten, og det at han klamret seg fast til meg, gjorde at jeg avbrøt prosjekt "lære å sovne selv". Hverken jeg eller han var klar for det. - For å gradvis tilvenne han å sovne uten stimuli, sluttet jeg å bysse. Etter ammingen, lot jeg han ligge helt i ro i armkroken min, mens jeg lå i gjestesengen ved siden av hans seng, til han sovnet. - For en uke siden, merket jeg han virket mer urolig i armene mine, så jeg forsøkte å legge han ned i sengen sin. Ingen gråt, snudde seg over på siden og sovnet. - De siste dagene har jeg ammet han og lagt han ned i sengen. Noen dager har han blitt hyper og reist seg opp x antall ganger, og jeg har lagt han ned x antall ganger helt til han har roet seg, mens et par av dagene har han vært så trøtt han at har snudd seg over på siden med en gang. I dag holdt jeg en hånd på brystkassen hans i starten slik at han ikke kunne snu seg over på siden, da roet han seg veldig fort og hadde sovnet til klokken var halv åtte, helt perfekt! Grunnen til at jeg er så fornøyd, er at jeg er stolt av å ikke ha stresset med at han MÅ sovne selv. Sånn som helsesøster som ikke var helt fornøyd med at jeg lot han sovne i armene mine. Jeg er glad jeg aldri har gitt etter for råd fra andre kanter om å ta en skrikekur, og jeg er glad jeg heller har fulgt min egen magefølelse og har vært trygg på meg selv til å gjøre det O sine premisser. Har hørt den såre gråten til søskenbarnet til O, når moren står utenfor døren og venter på at han skal sovne, og det føltes helt feil form in del.. __ Ellers så driver jeg på med en pleieplan akkurat nå. Pasienten jeg skriver om har ganske mange sykdommer. Hypertensjon (høyt blodtrykk), nyresvikt, rosen-infeksjon på låret, slitasjegikt, urinsyregikt, dyspne (åndenød), diabetes type 2 osv. I tillegg er hun sterkt overvektig, i kategorien fedme. Så det er mye å ta fatt på, men det begynner å gå seg til. Når det kommer til treningen....To uker siden sist. Kjipt, men sånn er det bare. ___ Og i går var jeg på "We love the 90s"-konsert! Det var utrolig artig! Scooter, som liksom skulle være høydepunktet, var nå egentlig det dårligste synes jeg da. Faktisk var det voldsomt til liv og god stemning da Dr. Bombay var på.. I mårrest da jeg våknet var jeg helt skjelven, men det var fordi jeg hadde spist så lite i går. Spiste kun en baguette og en liten porsjon middag..Hadde det så travelt..Gikk faktisk ned et halvt kg fra i går til i dag pga. det, så det sier jo litt. Men halvkiloet er vel tilbake nå når jeg har fått mat i kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 7. oktober 2012 #3382 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er heller ikke helt oppdatert her inne.. Bruker lite tid på nett for tiden. Men det er vel egentlig bare sunt å henge fingrene i noe annet en tastaturet..hehe Vi har også hatt en ganske lang periode hvor knøttet har måttet sovne i armene nå. Det går i faser, var veldig flink til å sovne selv lenge. Men for meg også er det helt uaktuelt å trosse dette nå.. De er jo enda veldig små, og et behov de har - de krever jo ikke å bli byssa i søvn på jævelskap! Så her blir det i knøttet sitt tempo. Gidder ikke engang å nevne det til hs her.. For hun er veeeeldig opptatt av dette med å "ikke lære uvaner og skjemme dem bort". Hun har før nevnt at de bør lære seg å finne søvnen selv. Som nyfødt ville jo knøttet bare sove på meg, og da mente hun at jeg burde lære han til å sove i vugga istedet. Nei takk sier jeg bare...ikke mitt barn. Slitsomt til tider ja, men han skal få ta det i sitt tempo, han kommer jo ikke til å kreve armkroken til evig tid fordi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 8. oktober 2012 #3383 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hyggelig å lese fra deg igjen! Tror det er lurt som du sier å gjøre ting i sitt eget og barnets tempo når det kommer til både gåing og soving. Å sitte med vondt langt inni hjerterota av barnets gråt har ingen god hensikt for hverken seg selv eller barnet... Jeg er så heldig med min lille L..Jeg legger han ned i senga og der ligger han uten noe trøbbel til han sovner av seg selv. Er jo ikke sikkert det kommer til å fungere like bra etterhvert da..Når han får mer vilje og sånn... Så gøy med konsert! Kunne tenkt meg å vært på det selv. Masse minner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #3384 Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg er heller ikke helt oppdatert her inne.. Bruker lite tid på nett for tiden. Men det er vel egentlig bare sunt å henge fingrene i noe annet en tastaturet..hehe Vi har også hatt en ganske lang periode hvor knøttet har måttet sovne i armene nå. Det går i faser, var veldig flink til å sovne selv lenge. Men for meg også er det helt uaktuelt å trosse dette nå.. De er jo enda veldig små, og et behov de har - de krever jo ikke å bli byssa i søvn på jævelskap! Så her blir det i knøttet sitt tempo. Gidder ikke engang å nevne det til hs her.. For hun er veeeeldig opptatt av dette med å "ikke lære uvaner og skjemme dem bort". Hun har før nevnt at de bør lære seg å finne søvnen selv. Som nyfødt ville jo knøttet bare sove på meg, og da mente hun at jeg burde lære han til å sove i vugga istedet. Nei takk sier jeg bare...ikke mitt barn. Slitsomt til tider ja, men han skal få ta det i sitt tempo, han kommer jo ikke til å kreve armkroken til evig tid fordi. Helt enig. Jeg tenker som så, at nøkkelen til et skikkelig trygt barn, er å respondere på dets behov. Klart det finnes skrikekur-unger som ikke er utrygg og som har det bare bra, men man må jo snakke generelt når man tar for seg slike problemstillinger. Men en ting er helt sikkert, og det er at det passer ikke for oss med sånn skrikekur! Får håpe det blir bedre hos dere etter hvert. Hyggelig å lese fra deg igjen! Tror det er lurt som du sier å gjøre ting i sitt eget og barnets tempo når det kommer til både gåing og soving. Å sitte med vondt langt inni hjerterota av barnets gråt har ingen god hensikt for hverken seg selv eller barnet... Jeg er så heldig med min lille L..Jeg legger han ned i senga og der ligger han uten noe trøbbel til han sovner av seg selv. Er jo ikke sikkert det kommer til å fungere like bra etterhvert da..Når han får mer vilje og sånn... Så gøy med konsert! Kunne tenkt meg å vært på det selv. Masse minner Hehe, ja det kan så klart endre seg O kunne også bare legges ned de første månedene. Dvs. jeg ammet han først, men det var slettes ikke alltid han hadde sovnet da jeg la han ned. Første perioden hvor det tok tid å legge han var spesielt tung da jeg var blitt vant til at det gikk så greit, men perioder som har kommet etter det har gått greiere da jeg lærte meg å ta ting som det kommer og fokusere på at ting går i perioder. _______________________________________________________________________________ God ettermiddag! I går tok det en stund å legge O. Var ferdig å amme han ti over syv, og klokken åtte gikk jeg ut av rommet! Kunne muligens ha gått ut litt før, men døren lager litt lyd, så jeg venter som oftest ti han har sovnet helt før jeg går ut slik at døren ikke vekker han opp. Lå med en hånd på brystet hans til han roet seg, også satt jeg der til han sovnet. Det vil nok ta en stund før jeg kan legge han ned og gå ut med en gang, for i går da jeg prøvde ble han lei seg med en gang. I dag skal pappaen legge han, også skal jeg på joggetur! Men må jo amme han først, da. Er forresten ting som tyder på at han begynner å gå snart. Han har sluppet seg og gått to-tre skritt før han har kastet seg inn i armene våre to ganger, men litt senere på dagen så turte han ikke. Så han hadde lyst, men han våget ikke.. Men tror i alle fall han går før han blir året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 9. oktober 2012 #3385 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) For en flink gutt han er! Også så fiiin. Følger med her, men er ikke sånn kjempeaktiv her inne for tiden så det blir lite skriving. Endret 9. oktober 2012 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #3386 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) For en flink gutt han er! Også så fiiin. Følger med her, men er ikke sånn kjempeaktiv her inne for tiden så det blir lite skriving. Er selvfølgelig helt enig! Din er jo også en skikkelig sjarmør! Hehe, ser den altså! Kan ikke si jeg er så aktiv selv, går ofte uker mellom hver gang jeg oppdaterer nå for tiden.. __ Nå har jeg shoppet dress til O! Det ble denne: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-211004.aspx?VariantID=001214&ColorOnly=1¶ms=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp211004%26fh_lister_pos%3d2%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c2325_c2340%257d%26fh_refview%3dlister Også kjøpte jeg en ullstrømpebukse og en dongeribukse i tillegg for å forsvare frakten.. O er jo 78-79 cm nå, så kjøpte i 86. Satser på at den passer til julen også da. Endret 9. oktober 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 9. oktober 2012 #3387 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Den dressen hadde knøttet i dåpen (etter kirka) kan skrive under på at O garantert blir kjekkas i den der.. vi toppet det hele med et veslevoksent slips og lakksko - må si det var et komisk (hærlig!) syn *fnise* Endret 9. oktober 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #3388 Del Skrevet 10. oktober 2012 Den dressen hadde knøttet i dåpen (etter kirka) kan skrive under på at O garantert blir kjekkas i den der.. vi toppet det hele med et veslevoksent slips og lakksko - må si det var et komisk (hærlig!) syn *fnise* Hehe, ja planen er vel å kjøpe et par lakksko til O også Skal se om vi finner slips, god ide! Også har vi en sånn gull-flypins som man får når man er pilot i forsvaret, som O fikk hos oldefaren sin (som lever enda) til dåpen. Da blir han en ordentlig kjekk ettåring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. oktober 2012 #3389 Del Skrevet 10. oktober 2012 Så fin dress! Du skal se at den kommer til å passe til jul også. Min erfaring er ihvertfall at når man begynner på størrelse 80 går det mye lengre tid mellom hver gang man skifter størrelse. Det er litt rart og uvant også, for man blir så vant til å tenke flere størrelser lengre frem. Nå er dilemmaet her i huset om vår- og høstdressen i 86 fremdeles kommer til å passe henne til våren igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. oktober 2012 #3390 Del Skrevet 10. oktober 2012 Eg får ikkje opp nettsida, men eg trur eg veit kva dress det er, og den er kjempefin Vi har den i str 74, og skjorta er for knapp no, men vesten passar fint og buksa er aaaaltfor lang Han har ikkje brukt den så mykje (i ein begravelse), for vi hadde tenkt å ha den på 17. mai, men dagen etter at eg bestilte, så sa eine broren min at han hadde kjøpt festdrakt til M (og det var jo såklart også i str 74 :gjeiper: ), og då måtte vi jo nesten bruke drakta Men sidan den passar så bra enda, så tenkte eg å berre kjøpe ny skjorte Så passar den kanskje i 1-årsselskapet hans Tipper det blir ein del staslege 1-åringar rundt omkring no i november/desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #3391 Del Skrevet 10. oktober 2012 Så fin dress! Du skal se at den kommer til å passe til jul også. Min erfaring er ihvertfall at når man begynner på størrelse 80 går det mye lengre tid mellom hver gang man skifter størrelse. Det er litt rart og uvant også, for man blir så vant til å tenke flere størrelser lengre frem. Nå er dilemmaet her i huset om vår- og høstdressen i 86 fremdeles kommer til å passe henne til våren igjen. Hei på deg! Ja synes den var veldig fin, ikke minst var den jo kjempebillig! 199 er jo ingenting for en dress som vi får bruk for fire-fem ganger innen nyttår! O blir ett år, kjære blir 27, jeg blir 22, julaften og nyttårsaften! Tror faktisk O sin bestefar fyller år også. Haha, ja ikke sant! Merket det i går, at jeg slet med å bestemme meg om det var vits å i kjøpe ei ullstrømpebuke fra Safa til 49 kr, i størrelse 90, for han vokser jo ikke like fort. Ser liksom ikke heeelt vitsen med å kjøpe noe som passer til våren.. Men sånn blir det når størrelsen er fra 80 til 90 uten noe i mellom. Eg får ikkje opp nettsida, men eg trur eg veit kva dress det er, og den er kjempefin Vi har den i str 74, og skjorta er for knapp no, men vesten passar fint og buksa er aaaaltfor lang Han har ikkje brukt den så mykje (i ein begravelse), for vi hadde tenkt å ha den på 17. mai, men dagen etter at eg bestilte, så sa eine broren min at han hadde kjøpt festdrakt til M (og det var jo såklart også i str 74 :gjeiper: ), og då måtte vi jo nesten bruke drakta Men sidan den passar så bra enda, så tenkte eg å berre kjøpe ny skjorte Så passar den kanskje i 1-årsselskapet hans Tipper det blir ein del staslege 1-åringar rundt omkring no i november/desember Hehe, skjønner dere ikke fikk brukt den så mye da. Vi hadde (den samme?) også festdrakt, fra Coop hypermarked som O brukte 17 mai og i konfirmasjon, og den var kjempefin! Er litt mer 17.mai-aktig med festdrakt. ___ Hallo i luken! Dagen har flydd, som vanlig! O sovnet helt selv uten noe som helst, og jeg kunne gå ut av soverommet før han sovnet i går!! Ti over syv var det stilt. Og ikke nok med det, men han sov til klokken syv! 12 timer! Flinke gutten min Så da var det bare å amme, stå opp og stresse og ta bussen til praksisen. Var litt stress i praksisen i dag, men det gikk bra. Nå skal jeg ikke dit før på tirsdag faktisk, pga. skoledager, fridager og helg, så det blir litt godt. Er litt lei nå etter syv uker i praksis. Men bare tre igjen! Nå har kjæresten dratt på jakt, så her blir vi alene helt til søndag, Skal jobbe i helgen da, så mamma skal passe han når jeg er på kveldsvakt lørdag og dagvakt søndag. Har nettopp bestilt bilder fra barnehagefotograferingen! De ble så utrolig fine! Og med hvit bakgrunn, fine klær og både nær- og helt kroppsbilder, så ble det som om vi har vært til fotografen, bare mye billigere! Vel, bortsett fra at det var ingen form for rekvisita, da. 159 for et 20x25 cm bilder er jo veldig billig også. Så flott O fikk være med på bildene slev om han ikke begynner før i november. *grue seg* Nå er det snart grøttid på gullgutten min! Er forresten rart å tenke på hvor lite jeg følte for han de første månedene, hvor fraværende morsfølelsen var, kontra hvordan den er nå! Tror nok jeg snakker om han på en helt annet måte nå enn før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. oktober 2012 #3392 Del Skrevet 10. oktober 2012 Lenge siden jeg har svart her nå! Jeg kjenner igjen det med morsfølelsen Men jeg forsøker å ikke ha dårlig samvittighet for det, det er ikke noe vi kan noe for Er samboeren din hjemme i perm nå siden O ikke har begynt i barnehagen? Hvordan går det med dere nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #3393 Del Skrevet 21. oktober 2012 Lenge siden jeg har svart her nå! Jeg kjenner igjen det med morsfølelsen Men jeg forsøker å ikke ha dårlig samvittighet for det, det er ikke noe vi kan noe for Er samboeren din hjemme i perm nå siden O ikke har begynt i barnehagen? Hvordan går det med dere nå? Ja han er hjemme enda. Er vel tre-fire uker til O begynner i bhg nå.. *grøss* Akkurat nå går det ganske bra. __ Slitsomme dager for tiden. O har vært syk siden onsdag/torsdag. På fredagen dro vi på legevakten pga. han var så tett i brystet at han måtte bruke hjelpemuskulaturen for å få puste (bruker magen og ryggen til å trekke inn pusten, og pusten er veldig tung og besvær). Der fikk han først en runde med forstøver som inneholdt adrenalin (har aaaaaldri hørt en unge gråte så inntenst, men det var mer sinne enn redsel da), deretter fikk han 10 brusetabletter med steroider som skulle hjelpe til å åpne opp lungene. Etter medisineringen var han så utkjørt at han sovet av, stakkar Vi kom dit i halv fem-tiden og fikk komme inn med en gang, selv om andre satt og ventet, først klokken kvart over seks kunne vi gå. Fikk med medisin hjem, og beskjed om å følge med pusten, for hvis den ble like ille igjen så måtte vi komme tilbake. Pusten er enda besvær, men den er blitt bedre, han har heller ikke feber lenger, så han er på bedringens vei. Men vi vet ikke hva det var da, de misstenkte både lungebetennelse og bronkitt, men han hadde bare CRP på 15, så det hadde i så fall vært tidlig i forløpet hvis det var bronkitt (får ikke forhøyet CRP ved betennelse). Tviler på at den har steget i og med at feberen har gitt seg, er nok heller det at den har sunket. Så dere kan tro at nettene og dagene ikke akkurat har vært opptimale. Han var i seng halv åtte, og våknet to ganger i løpet av kvelden. Klokken fire våknet han for tredje gang, og da hylgråt han i over en halvtime, fikk han ikke til å sove, men vi lå begge og småduppet i gjestesengen fram til klokken var seks. Så nå er jeg trøtt i trynet kan man trygt si. Venter bare på at O skal bli klar til å legge seg, så skal jeg gjøre det samme. Ut over det er det bare halvannen uke igjen i praksis. Kjenner jeg gleder meg til å bli ferdig nå. Men har enda en studieoppgave igjen da, men når den er innlevert på torsdag så skal jeg bare "nyte" de siste dagene i praksis. I morgen er det tre uker til O begynner i bhg. Har så gjennomsyret dårlig samvittighet.. Føler ikke det er rett å sette han i barnehagen..Skulle sånn ønske jeg kunne være hjemme med han, men er vel ikke noe å gjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 24. oktober 2012 #3394 Del Skrevet 24. oktober 2012 Stakkars lille O..korleis går det med han no? Det høyrtes ikkje noko godt ut Eg grur meg til M blir sjuk for første gong..har gått og grudd meg i 11 mnd no.. :gjeiper: Håper O er på betringens veg i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #3395 Del Skrevet 24. oktober 2012 Går bedre nå. enda litt småtett, men det ser ikke ut til å plage han. Da er du heldig, O har vært syk tre ganger nå. Men bare denne gangen har vært så ille da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. november 2012 Forfatter #3396 Del Skrevet 13. november 2012 Okei..Snart en måned siden sist. Gir opp å si jeg kommer til å bli flinkere, for tydeligvis ikke. :finse: Aner dessuten at det er få/ingen lesere her nå, men skriver litt uansett. Siden sist har han altså begnt i bhg. Går faktisk ganske bra. Han leker og smiler hele dagen sier de, han sover fint i vogna og han skriker sjeldent ved avlevering, noe som er godt for mammahjertet. I dag har jeg vært hjemme, mens han har vært i bhg. Rett og slett fordi jeg har klart å få brystbetennelse! Merkelig nok..Ammer bare en gang i døgnet, og kan ikke huske å ha frøset noe særlig, men sånn kan det går. Feberen er enn så lenge så vidt definosjon feber, har bare 37,9, men det er likevel forhøyet temperatur, da. Får se hvordan det går i kveld. Om ikke annet, så har det vært umåtelig deilig å bare slakke på sofaen en hel dag. Sovet har jeg også gjort. Er riktignok fortsatt veldig trøtt, men..Leverte O klokken åtte i bhg, og hentet han klokken to. Er jo enda en stund til kjæresten kommer hjem og kan ta over slik at jeg kan slappe av og ta en til varm dusj, men jeg har ikke hjerte til å la han være lengre i bhg. Synes seks timer er mer enn nok. Desshte må han være syv timer i bhg på torsdag, så føler det er mer enn nok. Han går ikke enda, og det er umulig å si om det er like før. Tror nok han hadde fått det til hvis han hadde prøvd, men han ser ikke ut til å være klar enda, noe som er helt ok. Snakker heller ikke i det hele tatt. Han sier mamma, men som jeg har sagt før, så bruker han det ikke i riktig situasjon. Han sier baba også, noe vi lurer på om er en begynnelse av pappa. På fredagen har han ettårsdag, lille luringen min :hjertre: Blir ikke noe særlig til feiring på frredag, men vi har to selskap lørdag og ett søndag, så det blir da nok av feiring og boller, kaker og pakker. Men det må jeg bare si altså, jeg tror jeg har den fineste gutten i verden Hehe.. Nå sitter han på gåbilen sin ved DVD-hyllene, og tar DVD-er ut, og prøver å sette dem inn igjen. Han klarer det nå og da, faktisk. Ja også prøver han stadig å sette sammen duploklosser. Han skjønner man kan bygge dem, men har ikke knekt den koden enda. Legger seg stort sett greit om kveldene. Ammer han, men som regel er han så døsig da at det går fint å legge han rett ned i senga. Dersom han ikke legger seg til å sove da, så prøver vi å få han til å sovne selv i senga. Noen ganger går det, mens andre ganger blir han hysterisk, så da får han sovne i armene våre. Er ikke så strikt på det der, slapper helt av foreløbig. Sover stort sett hele natten. De siste dagene har han faktisk våknet i sekstiden i stedet for halv fem-fem, noe som selvsagt er veldig deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 14. november 2012 #3397 Del Skrevet 14. november 2012 Tenk at du snart har en ettåring i hus da! Tiden går virkelig fort DVD-hyller og DVD-er er visst populært hos de små. Greit når han setter dem inn igjen da, B river dem bare ut og ler rampete han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 14. november 2012 #3398 Del Skrevet 14. november 2012 Eg følger med Det høyres ut som om O og M er ganske like i utvikling, for eg kjenner igjen mykje av det du skriv Tenk at dei er snart 1 år! Eg tek meg sjølv i å stadig lure på kor tida vart av..det gjekk så fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. november 2012 #3399 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg følger også med. Så fint å høre om dagene deres! Jeg kjenner meg også igjen i mye av det du sier, slik A var da hun var like gammel. Tenk, et helt år da! Og angående snakkingen: plutselig kommer det. A snakket lite hun også, men nå går skravla i ett kjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. november 2012 Forfatter #3400 Del Skrevet 16. november 2012 Tenk at du snart har en ettåring i hus da! Tiden går virkelig fort DVD-hyller og DVD-er er visst populært hos de små. Greit når han setter dem inn igjen da, B river dem bare ut og ler rampete han Nåja, han klarer kaaanskje å sette en inn hvis han har flaks Men tro meg, vi har ryddet mange, mange DVD-er de siste ukene/månedene Vi har jo flere hundre (som vi i grunn aldri ser på lenger), så er masse for han å styre med. Men vi fant ut at han skulle nå bare få gjøre det, for da får han det etter hvert ut av systemet sitt. Eg følger med Det høyres ut som om O og M er ganske like i utvikling, for eg kjenner igjen mykje av det du skriv Tenk at dei er snart 1 år! Eg tek meg sjølv i å stadig lure på kor tida vart av..det gjekk så fort! Ja de jo visst det! O tok jo sine første skritt bare få dager etter din gutt, så de ligger ganske likt! Bortsett fra at O er litt eldre, da. Så sånn sett er jo O litt tregere Jeg følger også med. Så fint å høre om dagene deres! Jeg kjenner meg også igjen i mye av det du sier, slik A var da hun var like gammel. Tenk, et helt år da! Og angående snakkingen: plutselig kommer det. A snakket lite hun også, men nå går skravla i ett kjør. Så koelig Hehe, ja det kan vel komme ganske plutselig. Han babler jo mye, så vil tro at blir mye snakking når han lærer seg det. Men språkforståelsen han er bra, da. Hvis jeg spør han hvor noe er, for eksempel fiskene, så snur han seg og ser mot akvariumet. Eller hvis jeg spør hvor kua er, så ser han etter boka med dyrene i _____________ Hurraaaa for min lille gullgurr som er ett år i dag Han er blitt stor gutt! Jeg har jammen meg ikke en baby lenger. Så rart å tenke på at jeg for ett år siden lå på barsel på sykehuset, mens O lå nede på intensiven. Det var sånn en rar følelse når vi gikk ned og besøkte han. Husker da vi skulle fra sykehuset, og vi først prøvde å presse på han en hjemmestrikket kjørepose som vi hadde fått arvet. Men den hadde visst krympet i vask..Herregud så stresset jeg ble etter hvert som gutten ble missfornøyd. Eller da jeg satt og gråt på vei hjem fra sykehuset og sa at jeg ikke ante hva jeg skulle gjøre med gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå