Teriyaki Skrevet 20. august 2012 Forfatter #3361 Del Skrevet 20. august 2012 Ææh,sjalu! Jeg skulle også gjerne dratt men finn ikke rota neg til å kjøpe billett før de ble utsolgt og nå selges de jo for ei halv årslønn. sånn ca. Kos deg masse! Det var veldig stas! Men skulle gjerne vært der lørdag i stedet for fredag, er jo da de artistene jeg kjenner og liker var, menmen! Stemingen var herlig! Har ikke så mye å si jeg, annet enn at jeg har et skikkelig sjarmtroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 20. august 2012 #3362 Del Skrevet 20. august 2012 Så fint du kosa deg Nå begyner de å bli mer og mer sjarmtroll ja! Gøy å se utviklingen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. august 2012 #3363 Del Skrevet 21. august 2012 Så bra at du hadde ei fin helg! Det gjer godt med slike ting innimellom Eg også har eit sjarmtroll - vi er jammen heldige! Håper de har det bra alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. august 2012 Forfatter #3364 Del Skrevet 21. august 2012 Ja det er veldig gøy med utviklingen! Han er en skikkelig stråle. Senest i går sa noen at de aldri hadde sett en unge som var så blid og smilende hele tiden! Da blir man litt stolt. Han er blid hele tiden, rett og slett. Stort sett da, hender jo han sutrer litt når det bare er oss hjemme, da. Heldige, ja. Tjaa..Vi har det vel så som så. Vi vil så gjerne fortsette sammen som par. Vi vil vi vil, men får bare ikke til...Vet ikke hvor mye mer jeg orker. Har kommet så langt i "prosessen" at ofte når jeg tenker på livet som alenemor, så føles det nesten som en lettelse. Ikke for at jeg ikke ønsker å tilbringe livet mitt med kjæresten min, men fordi da hadde jeg sluppet sånn som vi har det når vi er i dårlige perioder.. Når er det bare noen dager til første jobbdag! Det skal bli interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. august 2012 #3365 Del Skrevet 21. august 2012 Så deilig O høres ut... smil fra et barn er vel noe av det beste Aj, så leit å høre om trøbbel i forholdet. Har dere prøvd alt opp og ned og i mente for å få det til å fungere? Av og til har man det jo best uten hverandre også, selv om det er ganske dramatisk i det det står på. Håper uansett at dere finner på det. Er det sånn at du godt kunne tenke deg en pause og bodd litt for deg selv nå? Lykke til uansett, håper det løser seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. august 2012 #3366 Del Skrevet 22. august 2012 Trist å høre at du ikke tror forholdet kommer til å ordne seg / vare. Det er ikke alltid man burde holde sammen, selv om man vil. Man fortjener å være lykkelig, og ikke ta til takke med "greit" når man er ung. O høres ut som en kjempefin gutt Så koselig at morskjærligheten er så stor Blir spennende med skole og jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. august 2012 Forfatter #3367 Del Skrevet 23. august 2012 Så deilig O høres ut... smil fra et barn er vel noe av det beste Aj, så leit å høre om trøbbel i forholdet. Har dere prøvd alt opp og ned og i mente for å få det til å fungere? Av og til har man det jo best uten hverandre også, selv om det er ganske dramatisk i det det står på. Håper uansett at dere finner på det. Er det sånn at du godt kunne tenke deg en pause og bodd litt for deg selv nå? Lykke til uansett, håper det løser seg! Ja han er herlig, og er generelt sett en utrolig blid unge. Ja vi har prøvd ganske lenge, og vi går hos familievernkontoret..Så vi får bare håpe at vi klarer å redde det.. Ønsker egentlig ikke å bo for meg selv, men klart, ønsker ikke å krangle heller. Trist å høre at du ikke tror forholdet kommer til å ordne seg / vare. Det er ikke alltid man burde holde sammen, selv om man vil. Man fortjener å være lykkelig, og ikke ta til takke med "greit" når man er ung. O høres ut som en kjempefin gutt Så koselig at morskjærligheten er så stor Blir spennende med skole og jobb! Jaa han er kjempefin. Blir spennende ja, og sikkert slitsomt. Første vakt i morgen! ___ O har fått barnehageplass! Vi ble ringt i går, også har vi vært der og besøkt de i dag. O lekte og koste seg mens vi satt der og pratet. Var en fin barnehage. Eneste er at jeg synes ikke det var så fint innendørs, og synes det var litt liten plass, men det er nå helt greit. Uteområdet var fint, da. Også var personalet veldig hyggelig. Siden O ikke skal begynne før i november, så har vi muligheten til å gjøre han skikkelig vant til stedet før den skikkelige avvenningen. Planen er vel at kjæresten skal ta han dit en gang i uken eller så, og bruke den som åpen barnehage. Da er O godt vandt med barnehagen når han skal begynne å være der hver dag. Også kom parkdressen i dag! Herregud som jeg har styrt med den dressen. Først kjøpte jeg en på name it, men så ombestemte jeg meg, for jeg ville ikke bruke 449 kr på parkdress. Så lette jeg over alt, men det var ikke så enkelt å finne noe billigere. Det jeg fant på nett ble ikke så billig heller med tanke på frakten. Der jeg fant billige og gode dresser, der var O sin størrelse utsolgt. Meen så fant jeg endelig en dress: http://www.barnihagen.no/product.html/sampson-sandkassedress-var/host?category_id=146 Den kom i dag, og jeg er veldig fornøyd. Ville normalt sett kjøpt i 86, men det stod jo at de var små i størrelsen, så jeg tok sjansen på en 92. Den var heldigvis ikke så stor at han ikke klarte å bevege seg Dressen er veldig myk også, og O krabber fort og beveger seg kjempelett i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 24. august 2012 #3368 Del Skrevet 24. august 2012 Gratulerer med barnehageplass! Og gratulerer med parkdress Den såg fin ut Huff, eg har ikkje heilt sett meg inn i alt dette med dresser og utstyr..vi har kjøpt regnklede og støvler, that's it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. august 2012 Forfatter #3369 Del Skrevet 28. august 2012 Halloen! Jeg er skikkelig dårlig på å skrive her for tiden. Vet liksom ikke hva jeg skal skrive, føler det blir det samme hele tiden Type "Dårlig/god natt, utvikler seg så masse, er så søt, spiser det og det, har vært og trent i dag" osv. Men nå har det jo skjedd litt nytt, da. Jeg har begynt å jobbe på sykehjem, og har begynt i praksis i hjemmetjeneste. I tillegg er jo kjæresten hjemme med O nå. Det går veldig bra. Men jeg sanver, han det gjør jeg! Spesielt nå, for kjæresten tok O med på hytta i mårrest, så jeg får ikke se dem før i morgen ettermiddag. Det er halvannet døgn, det! Har aldri vært så lenge borte fra han. Men desto deiligere blir det vel å se han i morgen. <3 Jeg kjenner veldig på morskjærligheten for tiden. Den begynner endelig å bli skikkelig sterk. Han er en skikkelig sjarmør. Har enda tilgode å møte noen som ikke blir sjarmert i seng av gutten. Selv ped. leder i barnehagen kommenterte hvor utrolig blid og smilende han er, og at han var veldig flink motorisk. Når en pedagogisk leder i barnehage bemerker at han er uvanlig blid og smilende, så ligger det jammen noe i det. Kjenner jeg nesten sprekker av stolthet Ellers sover han oftere og oftere natten gjennom. Det er snart fem uker siden vi nattavvente, og det har gått ganske gradvis. Er så deilig. Nå er det jo kjæresten som tar nettene da, men er uansett glad han sover hele natten. Kan vel ikke vente like stor suksess i natt da i og med at de er på hytten, men det går vel bra. Må bare prøve å ikke tenke på det, for det er jo ikke noe jeg kan gjøre med det uansett. Nå er det jo bare 2,5 mnd til O blir ett år, og vi har telt opp: 15 gjester!! Lurer på om vi bør dele det opp. 15 stk er alt for mye, da får jo ingen noe særlig tid med O, i tilegg til at det blir stappfullt her..Men er så usikker på fordelingen.. Det er min familie x to (altså skilt familie), kjærestens familie: Mor, far og morfar, pluss søster, svoger og to barn. Så er det gudforeldrene, som i utgangspunktet kun er to stk. som kommer pluss ett barn. Det ideelle ville vært å ta hele kjærestens familie i ett pluss min mor og stefar i selskap nummer 1, også pappa, stemor, lillesøster og stebror pluss de to fadderne og ungen deres i selskap 2. Men jeg synes det blir feil jeg..Vurderer å ta pappas side for seg, og ALLE andre ellers. Så da sitter vi jo igjen med 10 stk, og det i seg selv er jo litt mange.. Huff, så komplisert med skilt familie!! Har ellers vært på joggetur i dag, og ryddet huset! Hva man ikke får gjort når man er barnløs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 30. august 2012 #3370 Del Skrevet 30. august 2012 Gratulerer så mye med barnehageplass Deilig når ting faller på plass og ordner seg. Spennende å begynne å jobbe igjen! Men skjønner du savner O. Det er nok en stor overgang for deg! Kjenner til å være litt rådvill når det kommer til bursdagen.. Her har R en jævla stor familie! Vi snakker 20 stk han vil ha med i selskapet til S, også er det 6 fra min familie.. Vi har ikke plass til 26 i leiligheten vår! Jeg har sagt vi må sette en grense et sted. R sine unkler og tanter MÅ ikke komme, for de er jo ikke noe til S, osv. Men likevel blir vi langt fler enn vi har plass til. Pluss at taket vårt skal rives når som helst nå, fordi det skal skiftes stendere over taket vårt, så da er vi uten stue og. Og jeg aner jo ikke når de håndtverkerne er ferdig heller. Er litt nervøs ja.. Godt å høre at det går bra med O og kjæresten din sammen alene hjemme. Her har jo ikke R hatt pappaperm alene, og det er egentlig litt bra, for jeg tror nok rutiner hadde sklidd litt ut, også hadde jeg vært nervøs for at hun fikk mat når hun skulle åsån Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 1. september 2012 #3371 Del Skrevet 1. september 2012 Beklager at det er så lenge siden jeg har kommentert her, men det har ikke blitt mye KG-tid de siste månedene! Gratulerer med barnehageplass! Kjenner jeg gruer meg til B skal begynne i barnehagen men det er sannsynligvis enda ett år til, så er vel egentlig ikke noe å stresse med enda. Ble bare et kort innlegg dette, er så mye jeg må rekke over før B våkner fra duppen sin. Håper dere har ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. september 2012 Forfatter #3372 Del Skrevet 15. september 2012 Gratulerer så mye med barnehageplass Deilig når ting faller på plass og ordner seg. Spennende å begynne å jobbe igjen! Men skjønner du savner O. Det er nok en stor overgang for deg! Kjenner til å være litt rådvill når det kommer til bursdagen.. Her har R en jævla stor familie! Vi snakker 20 stk han vil ha med i selskapet til S, også er det 6 fra min familie.. Vi har ikke plass til 26 i leiligheten vår! Jeg har sagt vi må sette en grense et sted. R sine unkler og tanter MÅ ikke komme, for de er jo ikke noe til S, osv. Men likevel blir vi langt fler enn vi har plass til. Pluss at taket vårt skal rives når som helst nå, fordi det skal skiftes stendere over taket vårt, så da er vi uten stue og. Og jeg aner jo ikke når de håndtverkerne er ferdig heller. Er litt nervøs ja.. Godt å høre at det går bra med O og kjæresten din sammen alene hjemme. Her har jo ikke R hatt pappaperm alene, og det er egentlig litt bra, for jeg tror nok rutiner hadde sklidd litt ut, også hadde jeg vært nervøs for at hun fikk mat når hun skulle åsån Det har heldigvis gått seg litt til. Blitt litt mer vandt til å ikke være med han hele dagen lengre. Hehe, ja da har dere et dilemma dere også Man vil jo gjerne at alle skal komme i bursdagen, men er jo ikke sånn at man leier lokale for en ettårsdag heller da.. Kjæresten min er veldig flink med O, så har ingen problem med å la dem være alene. De har til og med vært en tur på hytta uten meg! Men klart, alt må jo læres, så hvis din kjæreste ikke har vært så mye alene med henne, så er det jo naturlig at han kanskje ikke føler seg helt trygg på det. Beklager at det er så lenge siden jeg har kommentert her, men det har ikke blitt mye KG-tid de siste månedene! Gratulerer med barnehageplass! Kjenner jeg gruer meg til B skal begynne i barnehagen men det er sannsynligvis enda ett år til, så er vel egentlig ikke noe å stresse med enda. Ble bare et kort innlegg dette, er så mye jeg må rekke over før B våkner fra duppen sin. Håper dere har ei fin helg Kan ikke si jeg har vært noe flinkere hos deg Takk for det! Vi ble veldig lettet (men også litt nervøs) da vi fikk plassen. Huff ja jeg gruer meg også, men dagen den kommer før vi vet ordet av det. Bare to måneder. Stakkart liten.. Skulle ønske han i det minste kunne vært hjemme til han var halvannet år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. september 2012 Forfatter #3373 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hei og hopp! Over to uker siden jeg skrev her nå. Hektiske dager, pluss at jeg ikke alltid vet helt hva jeg skal skrive om.. Kan jo først ta O: Han er en storsjarmør som alltid! Veldig blid og fornøyd, forutenom at han har hatt en reaksjon på at jeg har vært mye borte fra han. Når jeg har kommet hjem har han hengt i meg, og nåde meg hvis jeg har satt han ned eller gitt han til pappaen, da har han blitt så lei seg at jeg har nesten ikke hørt sårere gråt..Lille Odin-gutten min Han har nå syv tenner tror jeg, og en eller to til er på vei. Han har utrolig god balanse, han klarer å stå en liten stund uten støtte hvis han glemmer seg av, men det er altså ikke bevisst. Så fort jeg setter han ned på gulvet, så setter han seg ned eller tar tak i bordet for støtte. Men han går med bilen sin da. Det er en sånn bil han kan sitte på og sparke seg bortover, men han bruker den bare som gåstøtte. Er jo et sånt høyt håndtak på den. De siste to ukene har det heller vært unntaket at han har våknet om natten. Dvs. han våkner en til to ganger per natt, men han legger seg til å sove igjen. I natt trodde jeg at jeg måtte gå inn til han, for jeg våknet til et lite hylegråt i babycallen, men så var det stille igjen. Leggingen går ikke bra. Han klarer ikke å finne søvnen selv, og han må ha sovnet helt før vi kan legge han ned. Men planlegger å ta den kampen (opp/ned-metoden) om en måned ca. For da skal jeg slutte med kveldspuppen, og kun ha morgenpuppen. Er moden for å la pappaen slippe mer til ang. legging også nå. Han legger han jo når jeg er på kveldsvakt, men det er kun en til to ganger i uka, så. Er som oftest morgen mellom halv seks og seks, men noen ganger klokken fem, mens andre, som i dag, halv syv. Han sier mamma, men er usikker på om det er bevisst rettet til meg da. For noen ganger sier han det når han bare babler, mens andre når han kryper mot meg. Han sier noe som høres ut som en blanding av baba og papa, men det tror jeg uansett ikke er bevisst enda, for han bruker det ikke sånn som han bruker mamma. Også vinker han! Så lenge han ikke blir sjenert da. Hvis noen andre enn de han er ordentlig kjent med sier hadet og vinker, blir han sjenert, smiler, snur seg og gnur seg inntil meg eller kjæresten Også var vi på kontroll på torsdagen, altså kun få dager før han fyller ti måneder. Han utvikler seg kjempebra, og var usedvanlig blid! *stolt* Også er han altså 10450 gram og 78 cm. Og 47,5 cm rundt hode. Han har altså vokst 11,5 cm rundt hodet siden fødsel. Såå til generelt: Praksisen går ganske greit. Liker praksisveilederen min veldig godt! Men gleder meg til å bli ferdig om syv uker, for det er tungt å være i praksis. I alle fall siden jeg har helgejobb i tillegg. Får ikke trent like ofte som før, og det klør ofte i beina mine etter trening, men i går fikk jeg meg en herlig joggetur. Får det derimot ikke til å stemme at jeg bare veier 65,8 kg nå, ettersom jeg har vært veldig usunn de siste ukene, og trent lite. Men kan være jeg har vært litt småspist sånn ellers da. Merker porsjonene har blitt mindre før jeg blir mett. I neste uke er det både foreldremøte i barnehagen, og barnehagefotografering. Men så tenker jeg også litt på ettårsfotografering..Men det er jo så dyyyyrt..Men man får jo så mye igjen for det... *tenke tenke* Jeppjepp, da har jeg fått oppdatert litt! Skal prøve å holde mer liv i dagboken min, men vurderer å få den flyttet til generelt, for jeg har lyst til å skrive litt om studenttilværelsen min og ellers også.. Endret 15. september 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. september 2012 #3374 Del Skrevet 17. september 2012 Så kjekt å lese oppdatering O høyres ut som ein fin gut! Gleder meg til å lese meir om studenttilværelsen din også Det er nesten slik at eg saknar å vere student av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2012 #3375 Del Skrevet 17. september 2012 Moro å lese om 10åringen din! Mye skjer på 6 mnd... dette han mye og slår seg, eller har det gått greit? skjønner jo at du ikke får så mye tid til trening, dvs det er for min del en kombinasjon av tid og overskudd. Faller litt sammen på kveldene, og nå som det mørkner også frister det mest å falle til ro.,. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. september 2012 Forfatter #3376 Del Skrevet 17. september 2012 Så kjekt å lese oppdatering O høyres ut som ein fin gut! Gleder meg til å lese meir om studenttilværelsen din også Det er nesten slik at eg saknar å vere student av og til Jaa han er en storsjarmør. Han er det beste jeg har i livet mitt. Det er tungt å være student, men samtidig er det en fin tilværelse. I alle fall når man ikke er i praksis, for det er skikkelig tungt synes jeg. Moro å lese om 10åringen din! Mye skjer på 6 mnd... dette han mye og slår seg, eller har det gått greit? skjønner jo at du ikke får så mye tid til trening, dvs det er for min del en kombinasjon av tid og overskudd. Faller litt sammen på kveldene, og nå som det mørkner også frister det mest å falle til ro.,. hehe 10-åringen ja.. Men før man vet ordet av det er det vel det man har i hus Han datt mye og slo seg de første par ukene etter han begynte å reise seg opp, men det var egentlig overaskende lite. Han datt kun når han mistet balansen slik at han datt rett bakover (og small hodet i gulvet). Men når han skulle sette seg ned datt han aldri. Skjønte hvordan han skulle komme seg trygt fra stående til sittende med en gang. Flinkingen. Men nå detter han lite. Hender jo så klart, men er ikke ofte. ____ Ææææh..For en drittdag! Jeg har det rett og slett ikke særlig bra, jeg. Føler det eneste positive jeg har i livet mitt er O.. Menmen...Får se hvor det går dette her. Vet ikke hva annet jeg kan si. Ønsker ikke å utlevere meg totalt, så prøver å holde litt tilbake. Føler jeg har vært litt for åpen tidligere. Tok lang tid å legge O i dag. Over halvannen time. Med tanke på at vi startet leggingen en halvtime senere enn vanlig, så var han alts ikke i seng før fem over halv ni. :trøtt: Skal hive i meg litt pølse og pomfri (sunn ja ) også er det rett i seng. Foreldremøte i barnehagen i morgen! Føles merkelig å skulle dra i foreldremøte..Jeg er da ikke en forelder! Kommer i alle fall til å føle meg lita. Mest sannsynligvis er jeg den yngste moren der, og har jo hørt at man blir sett litt ned på da..Selv om jeg faktisk snart er 22, så jeg er jo ikke så ung, men..Jeg vet sånn høvelig alderen på foreldrene på avdelingen der, så er nok jeg som er yngst ja. De andre er nok 30+ alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2012 #3377 Del Skrevet 17. september 2012 Jammen godt du har O i livet ditt da! Men det høres kjipt ut å gå slikt, synes du skal se på hvilke grep du kan gjøre for å endre på ting. Jobb, penger, kjærlighet, familie, venner? Hva er viktigst for deg? Hva skal til for å gjøre hverdagen din bedre? 10 åring ja... hehe.... ikke bare lett å henge med i svingen hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. september 2012 Forfatter #3378 Del Skrevet 17. september 2012 Jammen godt du har O i livet ditt da! Men det høres kjipt ut å gå slikt, synes du skal se på hvilke grep du kan gjøre for å endre på ting. Jobb, penger, kjærlighet, familie, venner? Hva er viktigst for deg? Hva skal til for å gjøre hverdagen din bedre? 10 åring ja... hehe.... ikke bare lett å henge med i svingen hele veien Ja jeg er veldig glad jeg har O. Men man trenger jo mer enn "bare" babyen sin.. Familie og kjærlighet er det som står først på min prioriteringsliste (etter O så klart, han står øverst ). Men så er det der med at "jeg vil jeg vil men jeg får ikke til!". Ikke minst må man jo på ett punkt innse at slaget er tapt! Ikke enkelt dette her altså. Holder forresten på å oppdatere meg hos deg nå, men jeg skal legge meg nå, så får nok ikke svart før i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 24. september 2012 #3379 Del Skrevet 24. september 2012 Lenge siden jeg har komentert her nå! Håper det går bedre med deg, å at du finner ut av det som er galt Hvordan går det med deg og sambo foressten? Har dere vært på samtale, å fått snakket litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. september 2012 #3380 Del Skrevet 25. september 2012 du var blitt borte fra mine innlegg. skal lese meg opp senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå