Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Høres ut som ting går bra hos dere nå, og det er veldig godt å høre! :)

Veldig bra at første natt med avvenning gikk bra også! Håper det fortsetter sånn, og at det snart blir sammenhengende netter hos dere.

Ja vi har det ganske bra for tiden. :) Så det er godt.

Ja det var herlig at det gikk så bra! Er spent på hvordan det blir når vi er ferdig å avvenne han, om han begynner å sove hele natten eller ikke..

Høres ikke bare bare ut dette seperasjonsangstgreiene... hvordan takler man det når pappaen gjerne har pappaperm i den tida?

Supert at nattavvenningen gikk seg til,..... de får kanskje fort vaner de små, men det virker som det ikke skal såå mye til for å endre dem heller, bare tydelig og bevisst handling fra foreldrene noen kvelder..(sikkert ikke så lett, altså)

Han har heldigvis ikke så voldsom seperasjonsangst at det er MEG han må ha. Går helt fint med pappaen også, så lenge han ikke er alene. :) Men dersom det er mammaen de ikke klarer seg uten, så går den vel fort over når det er pappaen sin tur å være hjemme. :)

Ja det ligger nok mye i vaner! Men det gjelder bare å være konsekvent, at man ikke gir opp fordi man er trøtt.

____

Gikk ikke like bra i natt! Han våknet ikke før i tolvtiden, men da holdt han det gående til nesten halv tre. Gråt en god del også sa R. Men jeg har hørt at andre og tredje natten ofte er værre enn første natten, for da savner han nattpuppen mer enn den første natten. Så får vi se da hvordan det går i natt. :)

Vet ikke hvor lenge denne avvenningen varer jeg, men det tar nå den tiden det tar.

Nå ligger R og sover, mens jeg og O er oppe i stua. Vet ikke helt hva vi skal ta oss til i dag..Vi fikk bare EN finværsdag før regnet var tilbake, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattavvenning ja.. Det skrittet blir vi pent nødt til å ta og. Hadde håpet at S klarte å regulere det selv, men det ser virkeligen ikke slik ut... Så jeg har bestemt at samboer skal ta kampen etter vi har vært på tur. Er nok best at det er mannfolka som tar seg av den delen. Merker på S vertfall at han leter og leter med en gang jeg tar han opp om natta. Og han spiser som en helt.. Men det går virkeligen ikke lenger.

Håper natta går bedre i natt :) De sier vell etpar dager. Men varierer vell veldig fra unge til unge som med alt annet. Jeg krysser fingrene for dere, så må du oppdatere videre og skrive erfaringer som vi kan ta med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattavvenning ja.. Det skrittet blir vi pent nødt til å ta og. Hadde håpet at S klarte å regulere det selv, men det ser virkeligen ikke slik ut... Så jeg har bestemt at samboer skal ta kampen etter vi har vært på tur. Er nok best at det er mannfolka som tar seg av den delen. Merker på S vertfall at han leter og leter med en gang jeg tar han opp om natta. Og han spiser som en helt.. Men det går virkeligen ikke lenger.

Håper natta går bedre i natt :) De sier vell etpar dager. Men varierer vell veldig fra unge til unge som med alt annet. Jeg krysser fingrene for dere, så må du oppdatere videre og skrive erfaringer som vi kan ta med oss :)

O spiste også mye om natten, men det er nok mest kosen og vanen som gjorde at han våknet to til tre ganger per natt. Får jo 4 måltider pluss 4 runder pupp i løpet av dagen. :)

__

I natt gikk det supert :hoppe: Natt nummer tre, og O sov i strekk fra 19:00 til 06:00 :hoppe: Deilig. Men jeg var våken halv to, fire og fem...Er visst ikke i stand til å sove en hel natt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra natt :)

Hvordan gikk denne natten da?

Jappeliten sover også noen netter nå uten å våkne for smokken. Men jeg våkner likevel og ser på babycallen for å være sikker på at alt er bra. Tror det bare er slik det er med oss mammaer en liten stund etter de sover hele natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra natt :)

Hvordan gikk denne natten da?

Jappeliten sover også noen netter nå uten å våkne for smokken. Men jeg våkner likevel og ser på babycallen for å være sikker på at alt er bra. Tror det bare er slik det er med oss mammaer en liten stund etter de sover hele natta :)

Ikke like bra :fnise:

Han var i seng halv åtte, også sov han til klokken ett. Var ikke i seng før fem over to, da han gråt etter pupp og våknet igjen da jeg la han ned ca. halv to. Men han gråt ikke så lenge da, brukte bare litt tid på å finne roen. Men kan jo ikke forvente at han sover gjennom hele natten allerede. Tar vel tid, det. Så var det morgen halv seks. ;) Men R stod opp med han, så jeg sov til halv ti. :)

Jeg har funnet noe O lilker!! Ovnsbakt laks med kokt potet og en liten dæsj rømme! :jepp: Han ser ikke ut til å reagere på det, så da tenker jeg det går fint at han får litt når det kommer i maten, så lenge det ikke er rene melkeprodukter alene. Det er altså første "hjemmelagde" måltidet han spiser. Får se om han spiser nok i dag da, i går var det jo bare at han fikk smake siden han ikke godtar å ikke spise når vi spiser lenger :fnise: Så i dag skal jeg lage en porsjon til han også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å titte innom her igjen ;)

Korleis går det med nattavvenninga? Føler vi også må prøve det snart, for eg er lei av å stå opp 1-3 gongar pr natt.. Men han vil jo alltid ha pupp (ikkje allltid så mykje), så syns litt synd i han om han faktisk er svolten..

Så bra at du har funne noko han liker :jepp: M får smake på det vi et av og til (om det ikkje er f.eks. for salt eller industrielt :gjeiper: ), og han liker det meste, virker det ut som :) Men laks spytta han ut den gongen han fekk smake ;) Han får også smake mjølkeprodukter, og liker det, men det tek jo ikkje over kostholdet, så det er jo ingen fare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug:

Jeg skal oppdatere meg på hva som skjer i livet ditt i løpet av uken. Måtte bare innom og fortelle at fetteren min ble far til en nydelig gutt for fem dager siden. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig tilbake på jobb ( = god og fungerende pc) og kan oppdatere meg hos deg. Nattavvenningen deres høres ganske lik ut som vår. :jepp: Eller, A godtok veldig raskt at hun ikke fikk flaske lenger, men hun klarte ikke å sovne uten melk den første uken kanskje, så det ble en del våkentimer i løpet av natten. Heldigvis går det som oftest raskt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å titte innom her igjen ;)

Korleis går det med nattavvenninga? Føler vi også må prøve det snart, for eg er lei av å stå opp 1-3 gongar pr natt.. Men han vil jo alltid ha pupp (ikkje allltid så mykje), så syns litt synd i han om han faktisk er svolten..

Så bra at du har funne noko han liker :jepp: M får smake på det vi et av og til (om det ikkje er f.eks. for salt eller industrielt :gjeiper: ), og han liker det meste, virker det ut som :) Men laks spytta han ut den gongen han fekk smake ;) Han får også smake mjølkeprodukter, og liker det, men det tek jo ikkje over kostholdet, så det er jo ingen fare :)

Nattavvenningen går helt greit! Han våkner enda i løpet av natten, stort sett en gang, men noen ganger to ganger. Men han godtar relativt greit å ikke få pupp. Men i natt tror jeg han savnet den veeeldig, men vi var hos mamma, og der sover han så dårlig, så tror han ble både lei seg og sint over at han ikke fikk pupp. Så han gråt i halvannen time! Menmen. Deilig å ikke amme lenger da, spesielt siden jeg og R kan dele på nattarbeidet ettersom han er på ferie nå.

O ser også ut til å like det meste når han får det i "normal" form samtidig som han spiser med oss. Er enda litt kresen på glass da, men det har kommet seg det også. Nå har vi i alle fall helt sluttet med seksmånedersglass, altså får han mer enn bare tjukk suppe til middag. ;)

:hug:

Jeg skal oppdatere meg på hva som skjer i livet ditt i løpet av uken. Måtte bare innom og fortelle at fetteren min ble far til en nydelig gutt for fem dager siden. :hoppendeglad:

Halloen! :) Så koselig, da! Artig med nye tilskudd i familien. :) Vi har et vennepar som fikk ei datter for en uke siden, så de skal be besøke i morgen. Liten herlighet på 2800 gram! Over ett kg lettere enn O det! Også har vi et vennepar som venter barn om en uke. :)

Da er jeg endelig tilbake på jobb ( = god og fungerende pc) og kan oppdatere meg hos deg. Nattavvenningen deres høres ganske lik ut som vår. :jepp: Eller, A godtok veldig raskt at hun ikke fikk flaske lenger, men hun klarte ikke å sovne uten melk den første uken kanskje, så det ble en del våkentimer i løpet av natten. Heldigvis går det som oftest raskt over.

Tror jeg er litt vell inni babyboblen, for jeg skulle til å si "Titt titt!", til deg! :ler:

Ja virker som om O godtok det raskt også. Men vi har hatt et par netter hvor han har virket direkte lei seg over å ikke få pupp. Tårene har trillet, men vil tro det er normalt med tilbakefall hvor han føler han savner den kosen veldig, stakkars. Men han får fortsatt pupp rett før vi legger han nede på soverommet. Skal om en uke eller to, flytte opp i stua, så skal R begynne å legge han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med oppdatering kanskje! ;)

Skjer egentlig ikke så mye her om dagen. Jeg leser til eksamen, som jeg har om en uke. Grunnleggende sykepleie heter faget, egentlig relativt lett. Men er jo kjedelig å bruke ferien på å lese.

Vi har jo bare drittvær her hjemme (men ikke i dag :nigo: ), så kan tro vi lengter etter å dra et annet sted, menmen.

O har nå fem tenner, lurer på om tann nummer seks er på tur. Ellers så reiser han seg som sagt opp etter alt mulig rart, men han har ikke falt så mye de siste dagene, så virker som om balansen begynner å bli bedre. :)

Jeg og R kranglet i går, det var ikke noe særlig. Er enda ganske lei meg og ser litt mørkt på ting. Føler meg urettferdig behandlet! Menmen, får håpe det ordner seg.

Nå nærmer både skole og jobb seg med stormskritt! den 24 har jeg første vakt på jobb, og den 27 skal jeg ut i praksis i hjemmetjenesten. Grugleder meg. Blir nok veldig hektisk.

På lørdagen var jeg ute med en venninne, det var herlig, og jeg ble kalt for MILF av en tidligere kompis, nå bekjent, som vi møtte da vi var på vei til en uteplass for å ta ei øl. Jaja, koselig det.. :fnise: Var uansett herlig med en jentekveld!

Men jeg er rastløs (men svært sliten), for jeg har ikke fått trent noe som helst denne uken! Altså, min "treningsuke" går fra fredag til fredag, ergo har jeg hatt fire dager på rad uten trening. Men det SKAL bli trening i morgen! :) Har bare ikke hatt anledning.. =/ Er alltid sånn at hvis det ikke passer at både jeg og R skal gjøre noe en dag, så får han gjøre det, mens jeg blir hjemme med ungen..Jaja.. Det er vel ikke akkurat uvanlig at fordelingen blir sånn.

Ha en fin helg jenter! Eller, er jo ikke helg..Jeg bare tror det, siden jeg har vært hos mamma fra i går til i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må titte innom :)

Ligger du godt ann til eksamen eller?

Så mange tenner O har fått :) Her har Jappeliten fått to, og to til er nok på vei og hun er ikke fornøyd om dagen. De tar visst lang tid før de kommer.

Kjedelig med krangling da, har dere vært på samtale? Husker ikke helt når dere hadde fått time, og gidder ikke lete :fnise:

Syns du er flink som trener jeg, her er det et kapittel for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. går det bedre med deg og R nå? Leit å krangle, men litt hører jo med..

Hvordan er det med tenner og amming, eller har du ikke fått erfare det? 5 tenner ja, begynner å bli stor gutt nå vet du..

lykke til med eksamensinnspurt.. enda noen dager til du skal begynne å jobbe igjen da, eller gleder du deg mest kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med krangling :( Men kjenner godt til den, dessverre... Man vil jo bare så inderlig at ting skal fungere..

Håper du har det bra sånn ellers, og at alt går bra med O :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må titte innom :)

Ligger du godt ann til eksamen eller?

Så mange tenner O har fått :) Her har Jappeliten fått to, og to til er nok på vei og hun er ikke fornøyd om dagen. De tar visst lang tid før de kommer.

Kjedelig med krangling da, har dere vært på samtale? Husker ikke helt når dere hadde fått time, og gidder ikke lete :fnise:

Syns du er flink som trener jeg, her er det et kapittel for seg selv!

Ja han får tenner i flust, han. :) Lurer på om tann nummer seks kommer snart, for nå har siklingen nok en gang tatt seg opp!

Ja vi har vært der to ganger. :) Det har i og for seg ikke hjulpet direkte med kommunikasjonen, eller kanskje litt, men det har hjulpet masse på forståelsen. :)

hei. går det bedre med deg og R nå? Leit å krangle, men litt hører jo med..

Hvordan er det med tenner og amming, eller har du ikke fått erfare det? 5 tenner ja, begynner å bli stor gutt nå vet du..

lykke til med eksamensinnspurt.. enda noen dager til du skal begynne å jobbe igjen da, eller gleder du deg mest kanskje?

Ja krangelen går alltids over, så nå er det god stemning igjen.. :) Så får vi se, da.

O biter meg sjeldent, men det hender han prøver seg, men foreløbig har han ikke bitt så hardt. Men har vært vondt, da. ;) Satser på at han ikke blir en slik ramp, for jeg vil ikke bli en av de som blir bitt til blods! :gjeiper:

Takk for lykkeønskninger! Jeg både gruer og gleder meg til jobb, sånn egentlig. Blir nok veldig hektisk i alle fall.

Kjedelig med krangling :( Men kjenner godt til den, dessverre... Man vil jo bare så inderlig at ting skal fungere..

Håper du har det bra sånn ellers, og at alt går bra med O :)

Jepp, det er kjedelig, og ja, man vil jo det! Er det som er så frusterende..Likevell fortsetter man å stange hodet i murveggen!!

Sånn ellers er alt fint, og O går det bra med også!

Går det bedre mellom deg og R? :klem:

Ja :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det går bedre :)

Når begynner jobb og skole igjen? Jeg har begynt på jobb og jeg syns det er deilig jeg :) Hun har ikke begynt i barnehage så slipper stress på morgenen ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeendelig er eksamen overstått!! Det var deilig å være ferdig, spesielt siden jeg tror det gikk bra.

Vi har fått nye leieboere, noe som innebærer et voldsomt støy pga. de pakker ut. Med gammelt hus som har papirvegger kan dere tro jeg sitter mye med hjertet i halsen i forhold til O. Håper han sover seg gjennom det.

O har en periode nå hvor han våkner ofte på kvelden. To-tre ganger kan han våkne på kveldstid. Også varierer det om han sover helt til det er morgen fra elleve-tolv-tiden, eller om han våkner en gang i firetiden. Noen dager har han våknet så tidlig som klokken fem om morgenen. Håper ikke det blir en trend!

I dag skal vi sitte barnevakt for en ettåring i tre-fire timer. Det blir jo interessant.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det går bedre :)

Når begynner jobb og skole igjen? Jeg har begynt på jobb og jeg syns det er deilig jeg :) Hun har ikke begynt i barnehage så slipper stress på morgenen ennå ;)

24 begynner jobb, og 27 begynner skole. Dvs. skal rett ut i praksis, så selve skolebenken skal jeg ikke på før om 12 uker.

Så det blir hektiskt, menmen... :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jammen en snill mamma og stefar. :) det er jo sånn parkenfestival her i i helga, som min søster skal på. Fikk tlf i mårrest om jeg ville dra, også kunne de passe O! Stefar hadde ett pass til helgen, så vi delte det mss, så får jeg fredag, også drar han i morgen. Gleder meg. :)

Nå ligger jeg på en nydelig gressslette og leser bok og ser på det fine havet i finværet, mens O sover i vogna. Deilig dag!

O har seks tenner nå! Og i natt, sov han hele natten. ;)

Nå har den nye vinterposen til vogna kommet. Gleder meg til å hente den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh,sjalu! Jeg skulle også gjerne dratt men finn ikke rota neg til å kjøpe billett før de ble utsolgt og nå selges de jo for ei halv årslønn. sånn ca. :P

Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...