Gjest Delphina Skrevet 15. juli 2012 #3321 Del Skrevet 15. juli 2012 Huff, får så vondt av O. Får håpe det slipper tak fort! God bedring til han! Ørebetennelser er veldig vondt, men du må bare se an om det forverres, om allmenntilstanden til O blir dårligere. Om han ikke plages nevneverdig og allmenntilstanden ikke forverres, så kan du ta det med ro og kanskje stikke til fastlegen i morgen. Bare vær obs på hvordan han føler seg (og om det forverres, gå til legevakten). Ørebarn vet hvor vondt det er med ørebetennelser, så jeg håper det går over fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. juli 2012 #3322 Del Skrevet 15. juli 2012 grøss... husker selv da jeg hadde ørebetennelse som liten, det var skrekkelig vondt. Stakkars gutten din! Pleier det å være lenge? Hvor gammel var han første gang han ble syk forresten? Lever i den tro at veslemor her ikke kan bli syk nå med all den gode morsmelken hun får.. svigermor sier iallfall det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #3323 Del Skrevet 16. juli 2012 Huff, får så vondt av O. Får håpe det slipper tak fort! God bedring til han! Ørebetennelser er veldig vondt, men du må bare se an om det forverres, om allmenntilstanden til O blir dårligere. Om han ikke plages nevneverdig og allmenntilstanden ikke forverres, så kan du ta det med ro og kanskje stikke til fastlegen i morgen. Bare vær obs på hvordan han føler seg (og om det forverres, gå til legevakten). Ørebarn vet hvor vondt det er med ørebetennelser, så jeg håper det går over fort! Han virker ikke noe særlig plaget nå i alle fall.. grøss... husker selv da jeg hadde ørebetennelse som liten, det var skrekkelig vondt. Stakkars gutten din! Pleier det å være lenge? Hvor gammel var han første gang han ble syk forresten? Lever i den tro at veslemor her ikke kan bli syk nå med all den gode morsmelken hun får.. svigermor sier iallfall det.. Husker jeg også, men jeg har fortrengt smerten.. Akkurat som at jeg ikke husker smerten da jeg knakk en tann, da jeg beit "av" meg tunga (måtte på legevakt, og kunne kun spise yoghurt og slikt en stund framover) osv. Husker hendelsene, men ikke smerten. Øreplager har han kun hatt denne ene gangen, men tror ikke han var mer enn sånn to mnd. før han ble forkjølet første gangen, selv om vi fullammet til han var seks måneder. Men søskenbarna hans er nok de som har smittet han hver eneste gang, for de er syke rett som det er. Nesten så jeg ikke vil de skal treffes, eller i alle fall at foreldrene tar ansvar og sier at "nå er ungene syke igjen, vi må treffes seinere" slik at O slipper å bli smittet. ______ Da har vi hatt den beste natten på over en uke. Kun en oppvåkning. Var derimot ganske vanskelig å legge han i går. Fikk han ikke i seng før litt over åtte, også var det morgen halv seks. Men han hadde ikke matlyst da jeg lagde grøt. Spiste ingenting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. juli 2012 #3324 Del Skrevet 18. juli 2012 For en natt! Deilig Du lever vel ei lita stund på det. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3325 Del Skrevet 18. juli 2012 Ja, spesielt siden de to siste nettene har vært like bra vært iseng klokken syv, våknet for mat klokken ti, sovet fra ti på halv elleve til klokken seks om morgenen. Takk, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3326 Del Skrevet 18. juli 2012 På tide med en ekstra oppdatering Er ikke så flink til det for tiden, merker jeg. De siste nettene har vært veldig bra. Han har som sagt kun våknet en gang, og det har ikke tatt så lang tid å legge han igjen, ca tjue min. Så det har vært deilig. Derimot har ikke jeg lagt meg før halv elleve (litt sengekos og kjærestetid må til ), så det har vært tungt å stå opp mellom halv seks og seks. Ellers blir han bare flinkere og flinkere til å spise brødskive! Enda bedre ble det da jeg endelig fikk høystolen vi har ventet på, for han ble utålmodig og sint av å sitte i vippestolen. Frustrasjonen i disse dager er at jeg tror han er i en periode med seperasjonsangst. Så fort jeg går inn på kjøkkenet hører jeg såre sutrelyder. Men litt søtt også, da. I dag har jeg fått satt opp de første vaktene jeg skal ha på sykehjemmet i august, så det blir bra! OG i morgen skal jeg E-N-D-E-L-I-G melde meg inn i friskhuset igjen! Har savnet det sånn, at nå gleder jeg meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 18. juli 2012 #3327 Del Skrevet 18. juli 2012 Så fint du har nokre gode netter no for tida Her er det også tidlege morgonar, i dag var det kl 6.10. Og kvar morgon seier eg til meg sjølv at I KVELD, då skal eg legge meg tidleg! Og så gjer eg ikkje det.. Er friskhuset treningssenter? Herleg da! Vi har trimrom i kjellaren, men *kremt* det blir lite brukt for tida.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3328 Del Skrevet 18. juli 2012 Så fint du har nokre gode netter no for tida Her er det også tidlege morgonar, i dag var det kl 6.10. Og kvar morgon seier eg til meg sjølv at I KVELD, då skal eg legge meg tidleg! Og så gjer eg ikkje det.. Er friskhuset treningssenter? Herleg da! Vi har trimrom i kjellaren, men *kremt* det blir lite brukt for tida.. Ja det er deilig! Etter en lang periode med dårlige netter! Men likevell er jeg kjempetrøtt for tiden! Sover hver dag på dagtid når han sover.. Det er treningssenter, ja. Største kjeden i Nord-Norge Trente der i tre-fire år, også hadde jeg da en pause på halvannet år av diverse grunner, men nå skal jeg altså tilbake! Gleder meg. Hjemmetrening er kjedelig i lengden, synes jeg.. :gjeiper: Er jo begrenset hvor mange apperater man kan ha der, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. juli 2012 #3329 Del Skrevet 18. juli 2012 Tror den separasjonsangsten har kommet hit til gårds også... I dag holdt jeg på nede og la klær inn i vaskemaskinen, mens kjæresten og knøttet var oppe i stuen. Plutselig hører jeg deeeeet skriket. Han bruker jo skjeldent å gråte, så jeg var sikker på det var noe voldsomt som hadde skjedd. Jeg beiner opp for å se hva som foregår. Nei, da hadde bare kjæresten gått på kjøkkenet en snartur og gråten stoppet like fort som den begynte så fort han så pappa (og meg som kom løpende) igjen. Men han har *bank i bordet* blitt flink om kveldene igjen, da er han ikke redd når vi går ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. juli 2012 #3330 Del Skrevet 19. juli 2012 Høres ut som det blir litt deilig med jobb og trening osv igjen for deg, ikke bare baby baby baby.. Og når seperasjonsangsten er der, har du sikkert ekstra godt av litt tid for deg selv innimellom. Er O helt god i ørene nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 20. juli 2012 #3331 Del Skrevet 20. juli 2012 Ja det er deilig! Etter en lang periode med dårlige netter! Men likevell er jeg kjempetrøtt for tiden! Sover hver dag på dagtid når han sover.. Det er treningssenter, ja. Største kjeden i Nord-Norge Trente der i tre-fire år, også hadde jeg da en pause på halvannet år av diverse grunner, men nå skal jeg altså tilbake! Gleder meg. Hjemmetrening er kjedelig i lengden, synes jeg.. :gjeiper: Er jo begrenset hvor mange apperater man kan ha der, tross alt. Skjønner du gleder deg, eg likte veldig godt å gå på treningssenter då eg var student Vi har ein del utstyr, både frivekter og anna. Har spinningsykkel, ellipsemaskin, trampoline, boksesekk, matter, ball etc. Men så var det det med å bruke det da M liker seg nok definitivt best saman med mammaen og pappaen sin. Aller helst skal vi vere på golvet og leike saman med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. juli 2012 #3332 Del Skrevet 21. juli 2012 Hei hei! Innom en liten snarvisitt Kan godt tenkes at feberen skyldes tenner. O merket lite til de to tennene nede, men når han fikk tann oppe i midten fikk han feber. De er vel de verste de to framtennene Jeg har også perioder der jeg er helt tom for energi og blir sliten av kjempelite. Har slitt meg selv ut uten å merke det selv. Eneste som hjelper er litt avlastning. Virker som du trenger litt "megtid". Har du noen som kan passe O litt så du får hvilt litt? Bare en tanke Jeg er innom og snoker litt i dagbøker her fra tid til annen, men har det veldig travelt så KG har blitt nedprioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. juli 2012 #3333 Del Skrevet 21. juli 2012 Eh, tror jeg har lest litt lenger frem i dagboken din så innlegget mitt ble visst litt nytteløst. Skriver fra tlf så den har nok tullet litt med meg :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 25. juli 2012 #3334 Del Skrevet 25. juli 2012 Går det bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3335 Del Skrevet 25. juli 2012 Går bæra bra er på hytten nå, så kommer sterkere tilbake pluss at Oreiser seg opp etter alt nå, så må stadig passe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. juli 2012 #3336 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei! Innom en snarttur - kos deg på hytta!! Seperasjonsangsten startet rundt 8mnd her også. Litt slitsomt for når jeg er i nærheten vil hun bare til meg... Men har blitt bittelitt bedre. Det er værst på kveldene når hun begynner å bli trøtt - må ofte ta ho i ergoen når jeg skal ordne middag/kvelds... Hvis ikke henger ho i buksebeina mine, kan ikke snu meg engang for da faller ho... Men det blir nok bedre Fortsatt god sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #3337 Del Skrevet 27. juli 2012 Tror den separasjonsangsten har kommet hit til gårds også... I dag holdt jeg på nede og la klær inn i vaskemaskinen, mens kjæresten og knøttet var oppe i stuen. Plutselig hører jeg deeeeet skriket. Han bruker jo skjeldent å gråte, så jeg var sikker på det var noe voldsomt som hadde skjedd. Jeg beiner opp for å se hva som foregår. Nei, da hadde bare kjæresten gått på kjøkkenet en snartur og gråten stoppet like fort som den begynte så fort han så pappa (og meg som kom løpende) igjen. Men han har *bank i bordet* blitt flink om kveldene igjen, da er han ikke redd når vi går ut Ja sånn kan O gjøre også. Bli redd bare for at jeg går til kjøleskapet, for eksempel. Leggingen har også blitt mer vanskelig. Før kunne jeg jo legge han ned i våken tilstand, også gå ut, mens nå må han sovne i armene, også bli lagt ned, for hvis jeg prøver å gå før han har sovnet, så blir han redd. Høres ut som det blir litt deilig med jobb og trening osv igjen for deg, ikke bare baby baby baby.. Og når seperasjonsangsten er der, har du sikkert ekstra godt av litt tid for deg selv innimellom. Er O helt god i ørene nå? Ja det blir nok deilig. Men gruer meg også, til skole og jobb. Trening er jeg allerede godt i gang med! Herlig. O er god i ørene ja. Vi var hos lege som sjekket de, og sa de så fine ut. Skjønner du gleder deg, eg likte veldig godt å gå på treningssenter då eg var student Vi har ein del utstyr, både frivekter og anna. Har spinningsykkel, ellipsemaskin, trampoline, boksesekk, matter, ball etc. Men så var det det med å bruke det da M liker seg nok definitivt best saman med mammaen og pappaen sin. Aller helst skal vi vere på golvet og leike saman med han Da har dere jo en del utstyr dere kan bruke. Jeg liker følelsen av å være på et senter da, med flere folk og muligheten til å dra på timer, men dere har jo absolutt mulighet til en skikkelig treningsøkt hos dere da! O er veldig flink til å leke for seg selv, men han har absolutt blitt mer krevende der også i det siste. Han vil ha mer selskap nå enn han ville før. Eh, tror jeg har lest litt lenger frem i dagboken din så innlegget mitt ble visst litt nytteløst. Skriver fra tlf så den har nok tullet litt med meg :S Hehe, sånt skjer Men koselig at du tok turen innom! Hei! Innom en snarttur - kos deg på hytta!! Seperasjonsangsten startet rundt 8mnd her også. Litt slitsomt for når jeg er i nærheten vil hun bare til meg... Men har blitt bittelitt bedre. Det er værst på kveldene når hun begynner å bli trøtt - må ofte ta ho i ergoen når jeg skal ordne middag/kvelds... Hvis ikke henger ho i buksebeina mine, kan ikke snu meg engang for da faller ho... Men det blir nok bedre Fortsatt god sommer Hytten var veldig koselig på dagtid i alle fall Ja her også er han spesielt krevende når han er trøtt, men det er vel naturlig. Takk, du også! :klemnmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #3338 Del Skrevet 27. juli 2012 Ja da skal jeg ta meg tid til å oppdatere litt! Vi var altså på hytten, men det gikk ikke så bra. Natten var helt grusom. Han får bare ikke til å roe seg og sove skikkelig når vi ikke er hjemme, noe som er frustrerende, for vi blir så fastlåst. Det skal være veeeeldig fristende for at jeg gidder å utsette meg for våkennatt, så å bare være på hytten er ikke verdt det, så vi dro nå hjem etter bare en natt, vi. Men tar bare 40 min å kjøre, da..Men er jo mye styr med pakking og rydding og sånt for å bare ha vært der en dag. Men da startet vi avvenningen i går kveld, altså avvenning på nattpupp. Det gikk kjempebra! Han var i seng ti på halv åtte etter å ha fått pupp, også våknet han ti på halv elleve. R stod opp for å ta han, og selv om han prøvde å legge han ned tre ganger uten at det gikk, så var O i seng igjen etter bare 40 min. Så våknet O ca klokken fire. Da gråt han i ett minutt eller noe sånt da han innså at han ikke fikk pupp, men så roet han seg, og etter bare ett kvarter var O i seng! Så var det morgen klokken seks, som alltid. Det gikk med andre ord veldig bra! I natt skal jeg overnatte hos mamma, så skal R og O klare seg alene. Det går nok bare bra. R tar de første nettene selv, for jeg vet av erfaring at O blir mye mer lei seg og fornærma hvis det er jeg som nekter han pupp. Når avvenningen er over, så skal vi øve på at R også skal legge han. Da skal jeg begynne å gi han pupp oppe i stua, også bytter vi på hvem som bærer han ned for å legge han skikkelig. Annen hver kveld blir det vel, sånn ca. Blir deilig å ikke være den som alltid legger han. Er så deilig nå når han blir eldre, for jeg føler meg så mye mer fri! Alt faller ikke på meg lenger! Ellers så holder tann nummer fem på å komme gjennom. Ser en pitteliten prikk som har/nesten har punktert tannkjøttet. Det er tannen ved siden av den venstre fortannen. Når det kommer til trening, så er jeg veldig flink for tiden. Men IKKE når det gjelder kosthold!! Herreguuud har levd som om det var helg i halvannen uke nå!! Så har ikke gått noe ned av treningen, for å si det sånn. Ha en kjempeflott helg! Her har R ferie før pappapermen, så vi koser oss med familielivet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 27. juli 2012 #3339 Del Skrevet 27. juli 2012 Høres ut som ting går bra hos dere nå, og det er veldig godt å høre! Veldig bra at første natt med avvenning gikk bra også! Håper det fortsetter sånn, og at det snart blir sammenhengende netter hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. juli 2012 #3340 Del Skrevet 27. juli 2012 Høres ikke bare bare ut dette seperasjonsangstgreiene... hvordan takler man det når pappaen gjerne har pappaperm i den tida? Supert at nattavvenningen gikk seg til,..... de får kanskje fort vaner de små, men det virker som det ikke skal såå mye til for å endre dem heller, bare tydelig og bevisst handling fra foreldrene noen kvelder..(sikkert ikke så lett, altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå