Teriyaki Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #3301 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Ja det var deilig. Var kun en oppvåkning i natt, men den tok en time nesten. Men det var fordi han hadde litt vondt i magen. Meen så var det morgen halv seks. Det er for tidlig, ja... Slik så en vanlig dag ut før: Morgen: Pupp Før første lur: God porsjon grøt Etter første, og før andre lur: Pupp Middag: Nesten ett helt middagsglass pluss fruktmos Kvelds: God porsjon grøt Pupp på senga før han legges i våken tilstand i senga Slik er det nå: Morgen før vi står opp: Pupp (blir å kutte denne om ikke så lenge) Frokost: God porsjon grøt Før første lur: Pupp, men da spiser han ganske lite Etter første lur: Pupp Før andre lur: Mellom-måltid/lunsj: Kommer an på, i dag fikk han en sånn drikki ris-banan-smoothie, men skal prøve ut å gi han avokado, naturell yoghurt, omelett etc. Alt så fort han er gammel nok Etter andre lur: Middagsglass og fruktmos Kvelds: Børdskive med leverpostei (får i han alt fra en halv skive, til nesten en hel) Pupp på senga før han legges for natten Så det at jeg ikke gir han den tunge grøten på kvelden, tror jeg kanskje har gitt han mer ro i kroppen. Endret 10. juli 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. juli 2012 #3302 Del Skrevet 11. juli 2012 Beklager at jeg har vært så dårlig på å skrive i dagbøkene for tiden.. Men koselig å lese inne hos deg igjen Kjedelig at nettene fortsatt er så dårlige.. Eller, en oppvåkning er jo ikke verst. Syns du fortjener bedre netter snart altså! Nå har jo nettene plutselig blitt helt supre hos oss, så jeg håper det kan skje hos deg snart også! S får pupp med en gang hun våkner og rett før hun legger seg. Ellers får hun grøt til frokost, middagsglass pluss et beger fruktmos til dessert, og grøt til kveldsmat. Vi har prøvd og feilet masse, men dette fungerer utrolig godt for oss nå. Vi ga lunch før, men det ble for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 11. juli 2012 #3303 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja det var deilig. Var kun en oppvåkning i natt, men den tok en time nesten. Men det var fordi han hadde litt vondt i magen. Meen så var det morgen halv seks. Det er for tidlig, ja... Slik så en vanlig dag ut før: Morgen: Pupp Før første lur: God porsjon grøt Etter første, og før andre lur: Pupp Middag: Nesten ett helt middagsglass pluss fruktmos Kvelds: God porsjon grøt Pupp på senga før han legges i våken tilstand i senga Slik er det nå: Morgen før vi står opp: Pupp (blir å kutte denne om ikke så lenge) Frokost: God porsjon grøt Før første lur: Pupp, men da spiser han ganske lite Etter første lur: Pupp Før andre lur: Mellom-måltid/lunsj: Kommer an på, i dag fikk han en sånn drikki ris-banan-smoothie, men skal prøve ut å gi han avokado, naturell yoghurt, omelett etc. Alt så fort han er gammel nok Etter andre lur: Middagsglass og fruktmos Kvelds: Børdskive med leverpostei (får i han alt fra en halv skive, til nesten en hel) Pupp på senga før han legges for natten Så det at jeg ikke gir han den tunge grøten på kvelden, tror jeg kanskje har gitt han mer ro i kroppen. Får han drikke til måltidene? Eller er pupp den eneste drikken han får? Her vil ikke knøttet drikke noe særlig mengder med vann fra tutkopp, så blir til at jeg pupper etter hvert måltid (hvis han vil). Redd han skal få for lite væske ellers... Ang grøten går det jo sikkert bra, er jo ca 1 dl vann i grøtposjonen. Men er vel verre med middagen. Synes det er litt vanskelig akkurat det. Føler jeg skulle gitt mer pupp enn jeg gjør, for det er jo den eneste drikken - men samtidig spiser han jo en hel posjon grøt pluss kanskje et halvt glass middagsmat, så han tar jo naturligvis ikke puppen så mye som før, han er jo mett :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3304 Del Skrevet 12. juli 2012 Beklager at jeg har vært så dårlig på å skrive i dagbøkene for tiden.. Men koselig å lese inne hos deg igjen Kjedelig at nettene fortsatt er så dårlige.. Eller, en oppvåkning er jo ikke verst. Syns du fortjener bedre netter snart altså! Nå har jo nettene plutselig blitt helt supre hos oss, så jeg håper det kan skje hos deg snart også! S får pupp med en gang hun våkner og rett før hun legger seg. Ellers får hun grøt til frokost, middagsglass pluss et beger fruktmos til dessert, og grøt til kveldsmat. Vi har prøvd og feilet masse, men dette fungerer utrolig godt for oss nå. Vi ga lunch før, men det ble for mye. Går bare bra.. =) Jaa jeg er så lei av dårlige netter! Denne natten var også dårlig! Vi skal jo nattavvenne helt om ca to uker da, så satser på at det løser seg da. O spiser gjerne litt lunsj. =) Det er ikke et fullverdig måltid da, mer som et mellommåltid. Får han drikke til måltidene? Eller er pupp den eneste drikken han får? Her vil ikke knøttet drikke noe særlig mengder med vann fra tutkopp, så blir til at jeg pupper etter hvert måltid (hvis han vil). Redd han skal få for lite væske ellers... Ang grøten går det jo sikkert bra, er jo ca 1 dl vann i grøtposjonen. Men er vel verre med middagen. Synes det er litt vanskelig akkurat det. Føler jeg skulle gitt mer pupp enn jeg gjør, for det er jo den eneste drikken - men samtidig spiser han jo en hel posjon grøt pluss kanskje et halvt glass middagsmat, så han tar jo naturligvis ikke puppen så mye som før, han er jo mett :gjeiper: Ja han er veldig glad i vann, både fra tåteflaske og tutekopp, så akkurat det er ike noe problem. Skal jo litt til for at han blir dehydrert når han får pupp og grøt som da inneholder vann, men du kan jo gi han litt pupp før maten. Eventuelt så kan du jo blande litt babyjuice i vannet, også gjør du det gradvis tynnere og tynnere slik at han til slutt liker vannet. Har hørt mange har hatt suksess med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 12. juli 2012 #3305 Del Skrevet 12. juli 2012 Går bare bra.. =) Jaa jeg er så lei av dårlige netter! Denne natten var også dårlig! Vi skal jo nattavvenne helt om ca to uker da, så satser på at det løser seg da. O spiser gjerne litt lunsj. =) Det er ikke et fullverdig måltid da, mer som et mellommåltid. Ja han er veldig glad i vann, både fra tåteflaske og tutekopp, så akkurat det er ike noe problem. Skal jo litt til for at han blir dehydrert når han får pupp og grøt som da inneholder vann, men du kan jo gi han litt pupp før maten. Eventuelt så kan du jo blande litt babyjuice i vannet, også gjør du det gradvis tynnere og tynnere slik at han til slutt liker vannet. Har hørt mange har hatt suksess med det. Bruer O smokk eller? Vi har et problemt med at Jappeliten ikke tar smokken selv så ofte om natta enda, så vi må opp noen ganger i løpet av natta. Men da er det jo bare inn å putte i den også legge seg igjen, det blir jo sikkert ferie for deg i forhold Vi brukte babyjuice fra Nestle for å få i henne drikke. Nå drikker hun vann som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. juli 2012 #3306 Del Skrevet 12. juli 2012 her i gården har det aldri vært problemer med å få C til å drikke vann, hun drikker når hun er tørst. Hadde vann til lunsj, hun drakk litt før hun begynte å leke med flaska. Puttet i babyjuice, det samme skjedde. Er hun tørst, så drikker hun. Usj, ikke greit med tråkige netter. Vi har noen netter der C ikke sover fullt så godt, og andre hvor hun sover godt. Håper det bedrer seg for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #3307 Del Skrevet 12. juli 2012 Bruer O smokk eller? Vi har et problemt med at Jappeliten ikke tar smokken selv så ofte om natta enda, så vi må opp noen ganger i løpet av natta. Men da er det jo bare inn å putte i den også legge seg igjen, det blir jo sikkert ferie for deg i forhold Vi brukte babyjuice fra Nestle for å få i henne drikke. Nå drikker hun vann som bare det Nei, han gjør ikke det. Dvs han bruker den av og til på dagtid og av og tl når han sover på dagtid, men ikke ellers. Men blir nok å prøve å innføre den i forbindelse med nattavvenning. Ja jeg hadde følt det var gode netter hvis det var alt som skulle til Men nettene blir jo uansett delt opp, da. her i gården har det aldri vært problemer med å få C til å drikke vann, hun drikker når hun er tørst. Hadde vann til lunsj, hun drakk litt før hun begynte å leke med flaska. Puttet i babyjuice, det samme skjedde. Er hun tørst, så drikker hun. Usj, ikke greit med tråkige netter. Vi har noen netter der C ikke sover fullt så godt, og andre hvor hun sover godt. Håper det bedrer seg for dere. Det er jo bra. Vi begynte å gi O vann da han var fem måneder, så nå er det null problem. Ja det er slitsomt. Gikk ikke bra i natt heller, for å si det sånn! Men er ved godt mot for kommnde natt Ja også i morgen skal jeg UT! Gleder meg. Gode venner og godt i glasset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 12. juli 2012 #3308 Del Skrevet 12. juli 2012 Det er slitsomt med netter med fleire oppvåkninger..då merker ein kor mykje det utgjer å få sove samanhengande ei heil natt! Håper det ordner seg til, slik at O sover heile natta snart Kos deg i helga og ha det kjekt ute saman med vennane dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 12. juli 2012 #3309 Del Skrevet 12. juli 2012 Ja han er veldig glad i vann, både fra tåteflaske og tutekopp, så akkurat det er ike noe problem. Skal jo litt til for at han blir dehydrert når han får pupp og grøt som da inneholder vann, men du kan jo gi han litt pupp før maten. Eventuelt så kan du jo blande litt babyjuice i vannet, også gjør du det gradvis tynnere og tynnere slik at han til slutt liker vannet. Har hørt mange har hatt suksess med det. Har gitt han vann siden han var ca 5 og en halv mnd, men det er mest populært å tygge på tuten.. Det virker som han synes det er veldig stas med vann, sånn egentlig. Men han suger da altså ikke på tutene. Det kommer jo litt som han svelger unna når han tygger men. Vet rett og slett ikke om det er det at han ikke vil ha eller om han ikke skjønner hvordan. Men han har jo tatt tåteflasker før, så skulle tro han skjønte poenget med å suge på tutkopp også. Håpet at dette med å sutte på tuter skulle løse seg nå som han tar smokken han er blitt veldig glad i å sutte på den når han skal sove eller slappe av nå. Kan jo alltids prøve dette med juicen da også prøve vanlig tåteflaske igjen kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3310 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Har gitt han vann siden han var ca 5 og en halv mnd, men det er mest populært å tygge på tuten.. Det virker som han synes det er veldig stas med vann, sånn egentlig. Men han suger da altså ikke på tutene. Det kommer jo litt som han svelger unna når han tygger men. Vet rett og slett ikke om det er det at han ikke vil ha eller om han ikke skjønner hvordan. Men han har jo tatt tåteflasker før, så skulle tro han skjønte poenget med å suge på tutkopp også. Håpet at dette med å sutte på tuter skulle løse seg nå som han tar smokken han er blitt veldig glad i å sutte på den når han skal sove eller slappe av nå. Kan jo alltids prøve dette med juicen da også prøve vanlig tåteflaske igjen kanskje. Drikker han fra kopp da? O synes det er artig å drikke fra kopp. Men blir jo litt mer søl da, så klart! _____ ENDA en shitnatt! Tre oppvåkninger. Det er tydelig at brødskive på kelden ikke gjør han mett nok, så da går jeg tilbake til kveldsgrøt, også kan han få brødskive til lunsj. Har en moden avokado på kjøkkenet nå da, så tenkte å gi avokado til han i dag. Bare synd jeg ikke kan søte den med banan..Han blir jo så lett hard i magen. I går hadde jeg to av mine beste venninner, som jeg har kjent siden jeg var fem-seks år gammel, på besøk. Det var herlig! Vi lagde sjokoladefondue, og snakket og hadde det veldig artig. Vi har en helt utrolig intern humor.. For å si det sånn, så hadde vi totalt latterkrampe av noe som bygde seg opp da vi snakket om sveitsk og belgisk sjokolade. Sa at den i Norge var ikke så god, men det var jo fordi den var lagd i norge. Så da sa jeg at de burde skrive " "Belgisk sjokolade" " på den, så man skjønner at det ikker er ekte sjokolade. Også dro vi den videre med type " " jeg lager mat" ", " "pizza" " osv osv. Altså at vi hadde hermetegn på alt.. Veeeldig internt, men veldig artig. Ser jo ikke noe artig ut nå når jeg skriver det Men så skal jeg da ut en tur i dag. Gleder meg. Blir ikke sånn storfylle da, men noen øl blir det, så det blir kos. Men må ta en tur til byen, skal se om ejg finner en ny topp. Er usikker på hvordan "normen" er i London/Nederland (kjæresten hennes som jeg skal treffe for første gang i dag er fra Nederland, men bor i London, der hun bor) i forhold til utrigning, så vet ikke om jeg tør å vise ammekløfta jeg fikk i den toppen jeg hadde tenkt å ha på.. :sjener: Og for å oppdatere enda mere..Så gikk jeg på vekta i dag.. 66,4 kg! Går mye saktere ned i vekt nå enn før da jeg ikke har dette voldsomme foksuet på vektnedgang lenger, men heller å være sunn, trene og bygge muskler, men vekta kryper enda nedover.. Ha en fin helg, jenter! Endret 13. juli 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 13. juli 2012 #3311 Del Skrevet 13. juli 2012 Han elsker å drikke av kopp! Eller "drikke" han blåser bobler, frøser og smatter i vannet, men det går jo 5 ganger så mye utenfor som det kommer inni. Men jeg lar han holde på kan jo ikke forvente annet en litt søl når han ikke er mere enn 7 mndr., så blir det jo forhåpentligvis litt mere vann inn i munnen etterhvert! Kos deg ute ikveld! (tar forresten O flaske igjen, slik at han får mme når du er ute eller? Knøttet vil ikke ha mme..ser ut som han synes det er helt forferdelig. Så her er det så og si umulig å komme seg bort lengre perioder. Får jo ikke pumpa meg så mye nå lengre, har jo ikke overskudd slik som før). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3312 Del Skrevet 13. juli 2012 Hehe, ja blir mye søl O tar flaske ja! Han får både mme, vann og banan-ris-smoothie på flaske. Det er mam sin nummer 2-flaske han liker best. Har bare stukket et par ekstra hull i den. Mye bedre enn både Avent og dr.Brown faktisk, og billigere. Jeg har helt sluttet å amme offentlig. Altså jeg ammer ikke på kafe, kjøpesenter og slikt. Da får han mme, for det nytter ikke å amme for han skal se hele tiden, så jeg må hele tiden være klar til å ta hånden foran puppen så ingen ser. Så jeg er glad jeg kan gi han mme i stedet.. =) I dag fikk O avokadomos. Tror jeg fikk i han ca en halv avokado, så det er jo ikke så verst til å være første gangen.. =) Må forresten si at vi har jo byttet bilstol! Vemodig å ikke ha han i babystol lenger.. Nå skal jeg straks ta O ned, kle han naken så skal han få krype rundt og kose seg på badegulvet mens jeg gjør meg klar til i kveld Planen er å gjøre meg klar før jeg legger han, med sminke og hår da. Også hiver jeg på meg klærne så fort han er lagt, så blir det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 13. juli 2012 #3313 Del Skrevet 13. juli 2012 Kos deg ute i kveld Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 14. juli 2012 #3314 Del Skrevet 14. juli 2012 Hvilken bilstol har dere kjøpt? Håper du koste deg ute Det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. juli 2012 #3315 Del Skrevet 14. juli 2012 Her kunne jeg godt tenke meg å følge med.. Så hei på deg, pasjonsblomst det er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #3316 Del Skrevet 14. juli 2012 Kos deg ute i kveld Teriyaki Takk Hvilken bilstol har dere kjøpt? Håper du koste deg ute Det fortjener du! Vi har kjøpt Akta Graco cosmic comfort s Er veldig fornøyd med den. Men den er litt stor da, så har man liten bil er sikkert Britax Highway bedre. Takk, det gjorde jeg! Her kunne jeg godt tenke meg å følge med.. Så hei på deg, pasjonsblomst det er meg Heihei Så koselig med et nyt "ansikt" Og gratulerer (på etterskudd vel og merke) med liten baby! De er jo så små enda i den alderen der.. ________ Ja da sitter jeg her, litt småredusert, men ikke så ille. Det var en veldig koselig kveld, men jeg kjente faktisk at jeg er litt ferdig med bylivet altså. Setter mye mer pris på en skikkelig jentekveld hjemme, eller hjemmefest eller lignende. O gråt en del i går da når han våknet. Var våken fra halv ti til klokken tolv, og ville ikke ta flasken som kjæresten tilbydde han. Men så sov han da helt til halv seks! Tror vi bare hiver oss i det og avvenner han med en gang siden vi på en måte er i gang nå. Skulle jo begynne om en uke uansett. Nå skal jeg finne ut når bussen går, så skal jeg og O hente bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 14. juli 2012 #3317 Del Skrevet 14. juli 2012 Hehe, ja blir mye søl O tar flaske ja! Han får både mme, vann og banan-ris-smoothie på flaske. Det er mam sin nummer 2-flaske han liker best. Har bare stukket et par ekstra hull i den. Mye bedre enn både Avent og dr.Brown faktisk, og billigere. Jeg har helt sluttet å amme offentlig. Altså jeg ammer ikke på kafe, kjøpesenter og slikt. Da får han mme, for det nytter ikke å amme for han skal se hele tiden, så jeg må hele tiden være klar til å ta hånden foran puppen så ingen ser. Så jeg er glad jeg kan gi han mme i stedet.. =) I dag fikk O avokadomos. Tror jeg fikk i han ca en halv avokado, så det er jo ikke så verst til å være første gangen.. =) Må forresten si at vi har jo byttet bilstol! Vemodig å ikke ha han i babystol lenger.. Nå skal jeg straks ta O ned, kle han naken så skal han få krype rundt og kose seg på badegulvet mens jeg gjør meg klar til i kveld Planen er å gjøre meg klar før jeg legger han, med sminke og hår da. Også hiver jeg på meg klærne så fort han er lagt, så blir det ut! Det er mam nr 2 som må brukes her også, om vi skal ha håp om å få han til å ta flaska. Han tar den jo med mm på, men han drikker seg ikke mett. Akkurat som han ikke liker å drikke av flaske. Så etter noen ml så må det etterfylles med pupp (var iallefall sånn sist vi prøvde, driver ikke å prøver sånn hver dag). Så det er jo dette som hindrer meg i å dra til byen og slikt da.. Her er byen såppass langt unna at han må ha flere måltider ila turen, og det er rett og slett ikke aktuelt å sette seg ned å amme i offentligheten (pga at knøttet er likens som O, slipper puppen i hytt og pine og ser på ALT som passerer og rører seg). Derfor liker jeg ikke å amme borte på besøk hos kjente en gang... Gleder meg til han blir så stor at dette ikke blir problem lenger, da skal vi nok komme oss litt mere ut i offentligheten! Har forresten prøvd avokado her også, han brakk seg og snurpa igjen munnen - det hadde han IKKE tenkt å spise, så det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #3318 Del Skrevet 14. juli 2012 Hehe, nei det er ikke alt de liker like godt disse små.. Da går det snart mot natt nummer to med avvenning..Spent på hvor lang tid det tar i dag! I dag er det jo jeg som har han, så er forberedt på at det blir å ta lenger tid, siden han forbinder meg med mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #3319 Del Skrevet 14. juli 2012 O ser ut til å ha vondt i ørene...så da venter vi med å avvenne han..synd, da vi allerede var i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #3320 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Her var det altså våkentid og gråting fra kvart over ti til ti over halv ett i natt! I starten trodde jeg han bare skrek etter pupp, men jeg syntes gråten virket litt som smertegråt også, så prøvde å ta "ørebetennelse-testen", altså at jeg trykte forsiktig øreflippen over øregangen, og da virket det som om han fikk kjempevondt. Gråten eskalerte helt klart. Dermed kunne jeg jo ikke drive å avvenne han, så her er vi tilbake til nattamming ja. Men starter opp igjen så fort han er frisk/bedre. Men han ser ut vil å være i storform nå, da. Så er veldig usikker på om jeg skal dra på legevakt i dag, eller fastlegen i morgen.. Edit: Har snakket med legevakt, så det blir til at vi ser det an. Endret 15. juli 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå