Japp Skrevet 23. juni 2012 #3281 Del Skrevet 23. juni 2012 Uff, føler med deg med dårlig netter! Man kan bli smårar av mindre enn slike netter Så flink du er med slankingen din da. Som du veit så er jeg litt på bærtur, men skal komme sterke tilbake Så håper du følger tråden vår selv om du snart når målet ditt. Du, angående mat. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men har du gitt O en og en matvare isteden for å mose alt? Vi har innført en og en og har aldri blandet flere ingredienser sammen. Nå får hun flere ingredienser til middagen sin, men de ligger hver for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #3282 Del Skrevet 23. juni 2012 Godt det er helg snart. Da håper jeg at DU kan få sove litt! Kos dere i byen Ja, men kan ikke si at jeg har fått sovet så mye Kjæresten stod opp med han, men med 4,5 timer i utgangspuktet, så gjorde ikke to timer til at jeg ble uthvilt.. Hei. Jeg er ny i denne tråden, men har en liten gutt på samme alder som din lilling. Vi strever om natta vi og, men nå har jeg begynt å jobbe igjen, så pappaen tar ham om natta. Gjett om det er godt å sove litt! Han er dessuten flinkere enn meg til å roe ham uten å gi mat (hjelper å ikke ha pupp...) så i natt sov nurket fra midnatt til halv seks og det er luksus for oss. Jeg tenkte egentlig å foreslå noe med tanke på babymat. Jeg merker at ferre ingredienser funker bra. Favoritten her er søtpotet, gulrot og potet. Jeg tar en klart smør i og bruker stavmikser. Til og med jeg syns det smaker godt! Heihei, Det høres godt ut å ligge en hel natt i sengen uten å stå opp!! Min kjæreste er ikke så flink til å roe han, for han er enda helt grønn på sånt han Jeg har prøvd før med blanding av gulrot og potet pluss litt olje, men det går ikke ned. Gulrot og aprikos går derimot ned. Tror kanskje han er litt kresen. Men jeg vet han liker spagetthi, men når han fikk hjemmelagd spagetthigryte, så likte han det ikke pga konsistensen.. Uff, føler med deg med dårlig netter! Man kan bli smårar av mindre enn slike netter Så flink du er med slankingen din da. Som du veit så er jeg litt på bærtur, men skal komme sterke tilbake Så håper du følger tråden vår selv om du snart når målet ditt. Du, angående mat. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men har du gitt O en og en matvare isteden for å mose alt? Vi har innført en og en og har aldri blandet flere ingredienser sammen. Nå får hun flere ingredienser til middagen sin, men de ligger hver for seg Ja det er slitsomt.. Det går nedover Men jeg blir jo redd for å ødelegge vektnedgangen fordi jeg spiser såå mye dårlig mat i helgene.. Har masse viljestyrke i ukedagene, men overhode ikke i helgene, for da "er det jo lov". :gjeiper: Ja jeg ga han alt alene i starten, men når jeg ikke engang fikk i han sånt som ren gulrotmos, så så jeg ikke helt poenget med for eksempel brokkoli alene, for gulrotmos er både mildere og søtere enn brokkoli. Men frukt elsker han uansett hva. ___ Helt forferdelig natt! 4,5 timer fordelt på en økt på tre timer og en på halvannen time..Magebondt og skriking pluss hyppig oppvåkning. Kjæresten stod opp med han da, så fikk sovet litt fra syv til ni, men er langt fra uthvilt.. Frykter samme tilstander i natt da jeg slet med å få han til å sovne, han hadde vondt i magen i kveld også. Uten at jeg skjønner hvorfor, for han har bæsjet tre ganger i dag! Så er ikke fordi han må bæsje.. Men har ellers vært en flott tur! Har gått halvannen time i skikkelig terreng (ett stykke med skikkelig bratt oppover blant annet) med O på ryggen, is og skyr sitron (nam!) i hagen sammen med O (som fikk vann og pupp), feiring av st.hans oppi gaten jeg bor med grilling og nå ligger jeg på sofaen, og vurderer å hente meg et par boller til kvelds. I morgen satser jeg på å få tatt meg en joggetur i finværet! Men det blir uten hund, for han er ikke sååå glad i å jogge, men når det er varmt, så kommer han i alle fall ikke til å gidde å være med Men jeg elsker å jogge, så jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 23. juni 2012 #3283 Del Skrevet 23. juni 2012 Kan det være flere tenner på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #3284 Del Skrevet 23. juni 2012 Kjenner igjen gråten og måten han spenner kroppen på fra da han hadde kolikk, så tror nok det er magevondt som gjør det.. Nå er jeg oppe for tredje gang siden jeg la meg halv ti... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 24. juni 2012 #3285 Del Skrevet 24. juni 2012 Uff Teriyaki, håper dette går over fort Det er så fryktelig tøft når det står på. En ting er alle gangene man må opp, men jeg spenner hvertfall kroppen veldig når vi har hatt netter som dette fordi jeg ligger å venter på at hun våkner og jeg må opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #3286 Del Skrevet 24. juni 2012 Uff Teriyaki, håper dette går over fort Det er så fryktelig tøft når det står på. En ting er alle gangene man må opp, men jeg spenner hvertfall kroppen veldig når vi har hatt netter som dette fordi jeg ligger å venter på at hun våkner og jeg må opp igjen Huff, håper jeg også! Håper han ikke får vondt i magen i kveld/natt..For i morgen kan jo ikke smaboern stå opp med han så jeg får sove ut litt. O har forresten litt feber. 38,2. Han er forkjølet, så er vel bare å regne med. Håper han blir frisk fort i alle fall. Nå er det på tide å fikse kvledsmat til lillegutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 24. juni 2012 #3287 Del Skrevet 24. juni 2012 Krysser fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #3288 Del Skrevet 25. juni 2012 Lt bedre tilstander i natt! Han var i koma i sengen klokken syv, sov til halv elleve. Men så tok det en time og tju min å få han i seng igjen. Han virket veldig våken rett og slett, pluss at han bæsjt litt. Men han lå i sengen og slappet av og gnudde en stund også da, så bysset han ikke hele tiden. Tror kanskje det var litt pga det var varmt han slet med å sove.. Men når han da sovnet ti på tolv, så hørte jeg ikke noe mer fra han før ti over halv syv. Så det var jo godt. Sitter her og aner ikke hva jeg skal spise til frokost. Har ikke kjøpt inn noe, hmmm.. Vi har ellers endelig hatt litt sommer i Bodø. Varte riktignok bare to dager, men.. Håper ikke det var hele sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 26. juni 2012 #3289 Del Skrevet 26. juni 2012 Korleis går det? Hadde de ei bra natt i natt? Håper legginga går bra i dag Her har vi også hatt nokre fine dagar (og ENDELEG på jonsokaftan!), men no har skodda lagt seg og det er grått ute.. Håper på ein skikkeleg fin sommar i år, for i fjor var det ikkje bra! Då bada eg ikkje i sjøen ein einaste gong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. juni 2012 #3290 Del Skrevet 26. juni 2012 Innom for å legge igjen et spor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3291 Del Skrevet 28. juni 2012 Korleis går det? Hadde de ei bra natt i natt? Håper legginga går bra i dag Her har vi også hatt nokre fine dagar (og ENDELEG på jonsokaftan!), men no har skodda lagt seg og det er grått ute.. Håper på ein skikkeleg fin sommar i år, for i fjor var det ikkje bra! Då bada eg ikkje i sjøen ein einaste gong Nettene har vært bra/greie i det siste Og legginga går stort sett greit i disse dager. Er i seng ett sted mellom syv og halv åtte hver kveld. Jonsokaften? :gjeiper: Går ut fra det er det samma som st.hans-aften, trodde bare det var samme navnet over alt jeg. Innom for å legge igjen et spor Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3292 Del Skrevet 28. juni 2012 Endelig intetnett igjen! Kjempeirriterende å være ute Spesielt siden jeg da ender opp med å bruke det mobile nettverket når jeg kjeder meg, og det koster jo ekstra penger! __ Men her går det altså veldig bra! Natt til mandag, tirsdag og onsdag var det kun en oppvåkning som tok max en halvtime, mens natt til i dag var det to oppvåkninger, hvor den ene tok halvtime, mens den andre tok under 10 min. Stått opp halv seks to ganger denne uka, og halv syv to ganger. Så sånn er det. O er skikkelig flink! Flere ganger i det siste har han våknet, eller i alle fall kommet med noen hyl i søvne, men før jeg har rukket å gå inn til han, så har han sovet videre helt selv! Det er jo ikke værst. Samme skjedde i formiddag. Trodde han våknet etter under en time, men så sov han videre. Ellers har jeg kommet godt i gang på babyalbumet! Det er så artig! Dette har jeg gjort hittil: * Forside med bilde av O, navnet, fødselsdato og litt pynt * laget et flott familietre * en tabell med alder og lengde i forhold til alder * en tabell/oversikt over milepæler som første smil, latter, krabbing osv. Og på samme side har jeg tannoversikten * en liten tekst om den første tiden med baby i hus * bilder av graviditeten (hovedsaklig magebilder med ukeantall, men også helsekortet som jeg har tatt vare på * bilder av UL-bildene * bilder av fødselen og de første minuttene utenfor magen min * limt inn fødselsannonse, det kortet man får på sykehuset hvor det står hvem det er sin baby, et hjemmelagd kort han fikk av personelet på intensiven pluss sykehusarmbåndet Veldig fornøyd hittil! Ellers krabber O stadig og støtt! Han reiser seg opp på kne etter møbler også nå. Flinke gutten! Selv så prøver jeg å holde fokus på kosthold, men har valgt å ikke være like nazi lenger, for jeg har gått rundt med et enormt sug og stor rissiko for å ha et skikkelig matkikk denne uken, og det er fordi jeg har ligget for lavt på antall kalorier (uten at jeg vet eksakt, teller ikke), men trener og prøver å spise sunt, så får det heller gå ltt saktere framover. Ha en flott torsdag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 28. juni 2012 #3293 Del Skrevet 28. juni 2012 Jonsokaftan er det same som Sankthansaftan ja Høyres ut som eit veldig koseleg album du lagar! Og så flink O er, stadig nye steg i utviklinga! Det er så kjekt å sjå kor dei veks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3294 Del Skrevet 29. juni 2012 Jonsokaftan er det same som Sankthansaftan ja Høyres ut som eit veldig koseleg album du lagar! Og så flink O er, stadig nye steg i utviklinga! Det er så kjekt å sjå kor dei veks Spesielt navn på det da Ja det blir så bra! Men har telt opp hvor mange bilder det maximalt vil være plass til, og det er ikke nok!! Det er vel plass til sånn ca totalt 400 bilder i det albumet der, og det er det største på "markedet", så siden jeg har brukt de første sidene på mer en bare bilder, så er det ikke nok til det jeg har igjen en gang! Så jeg må sile ut en del bilder tenker jeg, trenger nok ikke type tre bilder av samme bildeserie (for eksempel badebilder). Men det er så synd, for jeg ville jo ha både fødselsbilder og ettårsbursdagens hans i samme album! Men jeg får så vidt plass til han er 7,5 mnd gammel.. Så må begynne neste albumet fire måneder før "planen". Blir det teit, tro? At dette slutter nå, også begynner neste album på ca åtte måneder? Blir ikke det teit? Er jo et tonn med bilder fra dåpen da, så tenker jeg siler godt ut der, også kan jeg eventuelt kjøpe ett pittelite album som kun er dedikert til dåpen. Da får jeg mye bedre plass i alle fall. ___ Blå himmel ute i dag! Men 10-12 grader..Huff, hvorfor kan vi ikke få ha det varmt nå som det er sommer? :gjeiper: I dag skal jeg overnatte hos mamma! Tenker jeg tar med meg pensumboken og pc så jeg kan jobbe litt med eksamen jeg har i august (har endelig kommet meg igang ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 29. juni 2012 #3295 Del Skrevet 29. juni 2012 Flinke gutten Snart er han oppe på to bein også. Det går fort. Så flink du er som lager album Jeg bruker bare minbabybok.com jeg.. Skulle nok hatt et ordentlig også. Gjør jo ingenting om du ikke får hele året i albummet da. Da kan du jo bare skrive 0-7 mnd på forsiden av dette, og 8-... på neste Men det finner du ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3296 Del Skrevet 29. juni 2012 Flinke gutten Snart er han oppe på to bein også. Det går fort. Så flink du er som lager album Jeg bruker bare minbabybok.com jeg.. Skulle nok hatt et ordentlig også. Gjør jo ingenting om du ikke får hele året i albummet da. Da kan du jo bare skrive 0-7 mnd på forsiden av dette, og 8-... på neste Men det finner du ut av. Ja det kan du si! Fra han kun ålte til han krabbet gikk det jo max en måned, for eksempel! Krabbet ikke frøkna di før hun var seks måneder? Har spurt om dette før, men er jo helt senil Hvis du kan skrive ut minbabybok.com og ha det i en perm så blir jo det sikkert kjempebra? Ja du har jo rett i det! Så bare for meg at siste bildene i albumet var av ettårsdagen hans Men heldigvis så blir det ikke like masse bilder etter hvert. Dette første året så forandrer de seg jo så voldsomt, både på utseende og utvikling, så da blir det jo ekstra mange bilder. Vil tro jeg får plass til mye mer i neste album.. Da blir det jo for det meste sikkert kun tatt bilder når det skjer noe.Når man er på tur, bursdager, jul, påske, har besøk etc. Tror jeg.. __ Kom på det da jeg leste inne hos Knøtteliten..O har begynt å ta smokk igjen! Har hatt et par smokker sammen med lekene hans, som han ikke har brydd seg om. Han har jo ikke tatt smokk siden han var sånn to måneder, men plutselig ser jeg han krabbe over stuegulvet...Med smokken i munnen! Så han fant tydeligvis en av smokkene, og på et eller annet vis skjønt hva det var, og puttet den i munnen selv. Ingen tilfeldirghet, for han har gjort det flere ganger siden. Deilig natt i natt! Sovnet ti over syv, og sov i strekk helt til halv seks! Litt tidlig å stå opp, men det går helt fint med tanke på at han har sovet hele natten. Håper håper håper at dette fortsetter, så slipper vi å avvenne han selv. Fått tann nummer tre i dag, den kom nok gjennom i natt, for jeg kjente den ikke i går ettermiddag, selv om jeg tydelig kunne se den. Nå derimot kjenner jeg den så vidt. Så her har en tann kommet gjennom, samtidig som han har sovet hele natten! SÅ glad han ikke plages av disse tennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 2. juli 2012 #3297 Del Skrevet 2. juli 2012 Du kan ikkje ha frå 0-6 mnd og frå 6-12 mnd da? Då blir jo det eit halvår pr album Eg trur vi skal gjere det slik..vi fekk eit album i dåpsgåve, men der er berre plass til 200 bilete..Og 200 bilete på 1 år blir aaaaltfor lite Så herleg med gode netter! Håper O fortsetter den gode trenden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #3298 Del Skrevet 8. juli 2012 Kanskje på tide å oppdatere litt her.. :gjeiper: Har rett og slett ikke så mye å skrive om for tiden.. O utvikler seg som han skal. Krabber og babler hele tiden. Reiser seg opp på kne og viser tegn til å ville reise seg helt opp også. Har fått tann nummer tre, og nummer fire er på tur. Veier over ti kg nå Vi har finværsdager her i disse dager, så vi er en del ute. Har akkurat kommet hjem fra stranden. Er inne litt nå. Nettene går nå ikke så bra. To oppvåkninger per natt, kjenner jeg er lei av å bare sove sånn 5,5-6 timer delt opp i to..Menmen.. Har ellers fått meg jobb på sykehjem nå da, så om to uker begynner jeg sånn smått, og om litt over en måned begnner skolen! Grugleder meg til å ikke bare gå hjemme lenger.. Nå skal O få et lite mellommåltid, så drar vi vel snart ut igjen. Ha en fin helg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #3299 Del Skrevet 9. juli 2012 For en natt! Han var i seng ti på halv åtte, også våknet han første gang halv ett. Da tok det bare 10 min. Prøvde å få han til å spise mer, men han ville ikke. Dermed våknet han allerede halv to igjen, men etter litt over ett kvarter var han klar til å legges igjen. Sov dermed fra kvart på to til syv! Nå har han jo noen ganger sovet både åtte og ti timer i strekk, så er ikke det at denne natten er så fantastisk i seg selv, men med tanke på at det i det siste har vært to oppvåkninger på en halvtime hver, og morgen halv seks, så er jeg fornøyd! I tillegg fikk jeg til å legge meg tidlig i går (har slitt litt med å sovne i det siste), så jeg har fått mange timer søvn. Så gjenstår det å se om det er pga disse justeringene når det kommer til maten som er årsaken, eller om det bare var at han var utslitt etter en dag med masse aktiviteter i går og lite søvn! Nå skal vi på badeland! Når han våkner, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. juli 2012 #3300 Del Skrevet 10. juli 2012 Så godt med god natt! Hva har du gjort med maten da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå