Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Japp: Beklager, surret virkelig i går, var så voldsomt sliten etter å ha vært på nederlandskkurs. Jeg er bare gæren som tar kurset nå, men var begynt å bli litt lei av å bare gå hjemme og når jeg er ferdig, er C litt større.

Skjønner deg godt jeg Teriyaki! Det var depressivt å gå rundt hjemme, men er jo deilig å være tilbake til vante dager med skole. :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan bli lange dagar heime ja, spesielt når mannen jobber mykje. Skjønner godt at du vil ha meir (og andre typer ting) å gjere på. Blir nok godt for deg å komme seg ut blant folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner å gå hjemme, jeg. :sjenert: Hadde aldri trodd det siden jeg er så glad i jobben min. Og mannen er lei etter to måneder og nigleder seg til hun begynner i barnehagen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg savner å gå hjemme, jeg. :sjenert: Hadde aldri trodd det siden jeg er så glad i jobben min. Og mannen er lei etter to måneder og nigleder seg til hun begynner i barnehagen. :fnise:

:fnise: Må innrømme jeg savner litt å gå hjemme, men det er også deilig at jenta mi får møte andre mennesker. :sjenert: Er jo ikke såååååå lenge til du skal gå hjemme igjen (må nesten gratulere deg jeg med en lillebrøster til frøkna deres).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Må innrømme jeg savner litt å gå hjemme, men det er også deilig at jenta mi får møte andre mennesker. :sjenert: Er jo ikke såååååå lenge til du skal gå hjemme igjen (må nesten gratulere deg jeg med en lillebrøster til frøkna deres).

Det er helt sant. Det er viktig å prøve å finne på ihvertfall et par ting i løpet av en uke. A blir jo drittlei av å bare se oss hun også. :fnise:

Tusen, tusen takk. :nigo: Gleder meg innmari mye, blant annet til å ''daffe'' hjemme enda et år. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg Teriyaki! Det var depressivt å gå rundt hjemme, men er jo deilig å være tilbake til vante dager med skole. :fnise::klemmer:

Ja det kan bli kjedelig i lengden, i alle fall dersom man ikke er så mye sosial ellers.

Det kan bli lange dagar heime ja, spesielt når mannen jobber mykje. Skjønner godt at du vil ha meir (og andre typer ting) å gjere på. Blir nok godt for deg å komme seg ut blant folk :)

Ja ikke sant. Min kar jobber også veldig mye, har så vidt sett snurten av han siden søndag nå.

Men da passer det veldig bra at du har en til på vei, da :nigo:

___

Går litt bedre nå etter å ha gått en lang tur i skauen med bæresele og hund. :)

Men jeg har laget verdens største katastrofe-babymat! Hadde søtpotet, brokkoli, kyllingfilet og gulrot pluss litt urter som jeg blendet sammen etter koking. Det smaker bare dritt! En eneste stor, kjedelig potetsmørje smaker det. Prøvde å ha aprikosmos i for å søte det litt, men ble ikke noe bedre..Huff..

Men ellers så koser jeg meg med tacosalat før jeg skal til mamma.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fekk O smake? Kan hende han likar det likevel :)

Korleis lagar du tacosalaten? Vi skal ha tacosuppe i dag (restar frå i går) :) Eg kunne ete taco og tacorelaterte ting kvaaar dag, eg er så glad i det! :fnise:

Kos deg hos mammaen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk O smake? Kan hende han likar det likevel :)

Korleis lagar du tacosalaten? Vi skal ha tacosuppe i dag (restar frå i går) :) Eg kunne ete taco og tacorelaterte ting kvaaar dag, eg er så glad i det! :fnise:

Kos deg hos mammaen din! :)

Han fikk en liten skje, men han var ikke interessert i det hele tatt, altså han ville ikke ha før han hadde smakt engang. Så kan jo så klart prøve å gi han. Men det smaker like tamt og kjedelig som vanlig most plain potet, og det likte han ikke, så ser ikke hvorfor han skulle like dette.

Tacosalaten er veldig fort gjort. Stekte en pakke karbonadedeig (siden det er sunnere enn kjøttdeig) med tacokrydder, kokte litt fullkornspasta, skærte opp salat, paprika og agurk. Hadde i litt fetaost og når jeg tok salat på tallerken, så hadde jeg i litt lettrømme + salsa og litt ost over. Men tror du kan droppe fetaosten. Det var godt, men jeg synes ikke det var nødvendig, så for min del som prøver å gå ned i vekt, var det bare unødvendige kalorier.. :jepp:

__

Da er O i seng. Dvs han har vært i seng nesten en halvtime allerede, men..Kjøkkenet er ryddet og jeg ligger på sofaen og slapper av. :) Har litt lyst til å spise et knekkebrød eller to til kvelds, men vet ikek om jeg er sulten..For et dilemma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff..Tre oppvåkninger i natt, den ene tok litt over en time.

Skjer ellers ikke så mye i dag. Har brettet noen vasker med klær, og satt på en ny.

Satser på trening i stua når O våkner, og kanskje en joggtur i ettermiddag.

Middagen i dag blir kylling- og grønnsaksgrateng: Skjærer opp brokkoli, gulrot, sukkererter og paparika samt to kyllingfileter. Har alt dette i en illfast form. Så har jeg to egg, matfløte og litt lettrømme blandet sammen med litt krydder og urter, heller det oppi formen og sprinkler litt ost oppå. Kjempegodt! Og lettvindt. :) Står vel ca en halvtime i ovnen, alt ettersom hvor mye man lager. Det skal ikke være sausete, men litt tjukt og kremete. :) Sånn som en grateng skal være.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldig flink å lage mat :) Og kreativ ikke minst.. Jeg er så dårlig på å finne på og prøve nye ting jeg. Er så redd for at det ikke blir godt :fnise:

Jeg har også prøvd meg på noen oppskrifter med babymat, men det blir aldri bra. Tenker at når ikke jeg ville puttet det i munnen min, så skal jeg ikke tvinge det i dattera mi heller. Så her er det middagsglass.. De få typene hun liker. Hadde planer om å lage maten selv, men sånn ble det ikke gitt.. :sjenert:

Kjedelig med tre oppvåkninger da :( Har du snakket med helsestasjonen om det? Skal jo ikke holde på sånn for alltid.. Håper du får deg litt mer søvn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldig flink å lage mat :) Og kreativ ikke minst.. Jeg er så dårlig på å finne på og prøve nye ting jeg. Er så redd for at det ikke blir godt :fnise:

Jeg har også prøvd meg på noen oppskrifter med babymat, men det blir aldri bra. Tenker at når ikke jeg ville puttet det i munnen min, så skal jeg ikke tvinge det i dattera mi heller. Så her er det middagsglass.. De få typene hun liker. Hadde planer om å lage maten selv, men sånn ble det ikke gitt.. :sjenert:

Kjedelig med tre oppvåkninger da :( Har du snakket med helsestasjonen om det? Skal jo ikke holde på sånn for alltid.. Håper du får deg litt mer søvn snart!

Er ikke så veldig flink, men kommer meg stadig. :) Samboeren derimot er kjempeflink til å lage mat! Jeg er flink på hverdagsmat, men sånn skikkelig kickass mat er det han som lager.. :)

Ja jeg vil i alle fall ikke fore han med den kyllingretten.. :sjenert: Men spagetthien var bra! Han bare liker ikke den kornete konsistensen som det blir når det er hjemmelagd..Så får han ikke til å spise det. :sukk: Vet liksom ikke helt hva jeg skjal gjøre da.. Annen enn disse glassene, da..

Ja det var mange, men fikk jo ikke i han middag i går ,så kan jo være derfor at det ble så mange som tre? :klo: Får se hvordan neste natt blir. :) Helsestasjonen hadde ikke så mye å si, annet enn at jeg kunne avvenne han etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende han våknet fordi har var sulten ja :jepp: Det er jo det vi har jobbet med de siste månedene; Å finne ut hvor mye mat som er det ideelle for S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Synes du er flink og kreativ jeg, skulle ønske jeg var så flink. Skal bli flink til sommeren, da har jeg bedre tid. :jepp: 7 uker sommerferie og ei jente som er litt større. :jepp: Da kan jeg lage middag for mannen og jenta (skal begynne å gi henne noe av vår middag fra nå av).

Tror det kan være mangel på middag som gjorde at det var så mange ganger om natten. C våkner gjerne to ganger om hun ikke har fått et av måltidene sine, og vanligvis er det enten ingen oppvåkning eller en om hun får sånn nogenlunde det hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende han våknet fordi har var sulten ja :jepp: Det er jo det vi har jobbet med de siste månedene; Å finne ut hvor mye mat som er det ideelle for S.

Tror nok det var derfor, med tanke på natten som var.. :)

Synes du er flink og kreativ jeg, skulle ønske jeg var så flink. Skal bli flink til sommeren, da har jeg bedre tid. :jepp: 7 uker sommerferie og ei jente som er litt større. :jepp: Da kan jeg lage middag for mannen og jenta (skal begynne å gi henne noe av vår middag fra nå av).

Tror det kan være mangel på middag som gjorde at det var så mange ganger om natten. C våkner gjerne to ganger om hun ikke har fått et av måltidene sine, og vanligvis er det enten ingen oppvåkning eller en om hun får sånn nogenlunde det hun trenger.

Hehe, kanskje litt da :fnise: Husker da jeg var sånn ni-ti år gammel, så pleide jo mamma å jobbe mye kveldsvakt, så da laget jeg meg min "egen" pastarett. Kokte spagetthi, skjærte opp ost og ett par skinker (vanlig kokt eller hamburgerrygg) som jeg hadde oppå, så satte jeg det hele i mikroen til osten var smeltet, hadde så masse ketshup og grillkrydder på..Er faktisk ganske godt, hender jeg spiser det den dag i dag. :sjenert: Men er jo den kaloribomben da.

Det tror jeg også var grunnen :jepp:

___

Kjempebra natt! Så det var nok for lite mat som gjorde at han våknet så mye. Han sov i strekk fra kvart over syv tl kvart på fire. Tok nøyaktig en time å få han i seng igjen. Dvs fikk han i seng etter en halvtime, men så våknet han igjen etter ti min.

Så O har vært kjempeflink! Meeen jeg fikk ikke særlig mye mer søvn jeg. Var jo først våken fra fire til kvart på fem. Sovnet i femtiden, men halv seks ringte kjæresten sin vekkklokke. Sovnet igjen ett sted mellom kvart på seks og seks. Men klokken ti på halv syv begynte hunden å sutre!! :kjefte: Så jeg måtte stå opp og gå ut med han, for han var dårlig i magen. Var i seng igjen halv syv, sovnet etter kanskje ett kvarter, meeen så våknet jo O fem over syv. Så sånn kan det gå. Fikk altså sovet en liten halvtime der og en liten halvtime der fra fire til syv.. :gjeiper:

I dag er det siste dag i åpen barnehage før sommerferien. Det er synd, for O trives veldig godt. Menmen.. :)

Ellers så skal vi til kjærestens søster og spise middag i dag!

Og i morgen er det veiedag! :nigo:

Edit: Gleder meg forøvrig til jeg er ferdig med slankingen, og heller kun skal fokusere på å være sunn og trene og stramme litt opp. Selv om det alltid er spennende å gå på vekten på fredagene, så er det litt slitsomt også å ha sånn fokus på å gå ned i vekt. Vet ikke hvor mye jeg har som mål å gå ned, men ønsker å gå ned litt til i alle fall.

Det som er artig er at jeg tok nye bilder i bikini i forrige uke. Tok jo bilder i begynnelsen av mai, for at jeg skulle kunne se før/underveis/etterbilder, og jeg så forskjell! Herlig!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at denne natten var bedre! :) Bare synd du ikke fikk nyte det ordentlig uten masse oppvåkninger av andre grunner.. Håper det blir en like bra natt i natt, og at du får sovet litt :)

Gøy at du kan se forandring på før og etter bildene :)

Nå må jeg nesten løpe.. Der våknet S gitt. En time for tidlig, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fekk ei god natt! :jepp: Men det er alltid kjipt å våkne av andre ting, når ungen endeleg sover uavbrutt..

Så kult at du ser forskjell på bileta da, det må jo vere motiverande?! :) Eg har ikkje vore så flink denne veka, føler eg, så eg har i alle fall ikkje gått ned noko, heller lagt på meg :gjeiper:

Håper de får eit kjekt middagsbesøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at denne natten var bedre! :) Bare synd du ikke fikk nyte det ordentlig uten masse oppvåkninger av andre grunner.. Håper det blir en like bra natt i natt, og at du får sovet litt :)

Gøy at du kan se forandring på før og etter bildene :)

Nå må jeg nesten løpe.. Der våknet S gitt. En time for tidlig, men men..

Ja det var flott! Håper kommende natt blir like bra, slik at jeg kan sove masse! :)

Var artig å se ja. Er vanskelig å se selv siden det skjer så gradvis. Har trent av meg 2 kg på to måneder, så dermed venner man seg jo gradvis til hvordan man ser ut, og merker ikke sånn sett at det har blitt bedre.

Så bra du fekk ei god natt! :jepp: Men det er alltid kjipt å våkne av andre ting, når ungen endeleg sover uavbrutt..

Så kult at du ser forskjell på bileta da, det må jo vere motiverande?! :) Eg har ikkje vore så flink denne veka, føler eg, så eg har i alle fall ikkje gått ned noko, heller lagt på meg :gjeiper:

Håper de får eit kjekt middagsbesøk! :)

Det er veldig flott for motivasjonen! Meen jeg sprakk i kveld, da..På kostholdet altså. Varmet meg fire (små) hjemmebakte boller med ost og skinke. I tillegg til to små brioche-stykker siden det var avslutning på åpen barnehage. Sååå har jo ikke vært så veldig sunn i dag, menmen..Får "trøste" meg med at jeg var i underskudd i går..Dvs for mye underskudd i går, men det kan jo også være derfor jeg sprakk i dag. Får litt matcravings dagen derpå hvis jeg har spist for lite en dag.

Ikke det at jeg gikk inn for å spise for lite i går..Det ble bare sånn.

Ja det var koselig. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fææl natt! Har sovet 6,5 timer delt opp i tre intervaller. Jaja..

Da hjalp det litt på at jeg har gått ned 600 gram siden forrige fredag, så nå veier jeg 66,8 kg. Skal gå ned max 1,8 kg til tror jeg, også blir det hardere fokus på styrketrening for å bygge muskler.

I dag skal vi en liten tur til byen før kjæresten skal på jobb..Planlegger å kose meg med en skikkelig kaffemilkshake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Hei.

Jeg er ny i denne tråden, men har en liten gutt på samme alder som din lilling. Vi strever om natta vi og, men nå har jeg begynt å jobbe igjen, så pappaen tar ham om natta. Gjett om det er godt å sove litt! Han er dessuten flinkere enn meg til å roe ham uten å gi mat (hjelper å ikke ha pupp...) så i natt sov nurket fra midnatt til halv seks og det er luksus for oss.

Jeg tenkte egentlig å foreslå noe med tanke på babymat. Jeg merker at ferre ingredienser funker bra. Favoritten her er søtpotet, gulrot og potet. Jeg tar en klart smør i og bruker stavmikser. Til og med jeg syns det smaker godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...