Teriyaki Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #3241 Del Skrevet 16. juni 2012 Som jeg regnet med så trengte han hjelp til å roe seg og "lande", i og med at vi måtte opp flere ganger for å skifte bleie..Men det tok ikke ti min en gang..Lille gutten min... Hadde forresten en suuuper joggetur i går! Jeg er generelt veldig flink til å presse meg for å forbedre kondisen, og når jeg har den siste innspurten før jeg er ferdig, så gjør det vooondt! Blir rett og slett svimmel når jeg er ferdig og begynner å gå. Men i går presset jeg meg så hard at jeg MÅTTE stoppe opp og bøye meg ned for å få igjen pust og balanse, for jeg klarte ikke gå.. :gjeiper: En hærlig følelse!! Men klart, jeg presser meg ikke til blodsmak eller til jeg spyr. Det er ikke sunt. Håper det blir tid til joggetur i morgen også. Elsker å jogge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #3242 Del Skrevet 16. juni 2012 Jaa også er jo lillegutt syv måneder i dag! Tenk så stor han har blitt. Nå er det like før han krabber også. Løfter den ene hånden, men kommer seg ingen vei enda, så synker ned i ålestilling når han prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 16. juni 2012 #3243 Del Skrevet 16. juni 2012 HURRAAAA for lille storgutten O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #3244 Del Skrevet 17. juni 2012 HURRAAAA for lille storgutten O Begynner å bli stor nå ja _________________________- O har knekt krabbekoden Krabber bare ett par-tre skritt før han legger seg ned på magen og åler videre, for det går fortere, men det blir nå vel å gå mer unna etter hvert. Har nettopp laget 12 porsjoner med karbonadedeig med spagetthi, gulrot, litt løk, hermetiske tomater og to isterninger aprikosmos + lit urter. Hver porsjon er på litt over 100 gram, tenker det er store no porsjoner til å egynne med.. Spent på om han liker det. I dag skal vi ut og spise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 17. juni 2012 #3245 Del Skrevet 17. juni 2012 Gratulerer med 7 mnd dag til O i går Så flinke dere er i hagen da! Her flyter det i alle retninger ute, MÅ få gjort noe snart Håper middag ute var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3246 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Gratulerer med 7 mnd dag til O i går Så flinke dere er i hagen da! Her flyter det i alle retninger ute, MÅ få gjort noe snart Håper middag ute var bra. Takk Ja det var på tide å gjøre unna litt Vi har en veldig krevende hage egentlig, er liksom ikke bare en gressflekk og ett par blomsterbedd.. Middag ute var bra ja! ___ Ja som sagt var vi ute og spiste i går, på kinaresturant. Kjæresten bestilte friterte scampi i sursøt saus, og jeg spiste svinefilet i karrysaus, men de scampiene var i grunn ganske gode. Og friterte bananer med is til dessert! Namnam..Men IKKE sunt.. O var hos mamma da vi var ute og spiste, han fikk også kveldsmat der. Så vi dro rett hjem og la han da va hadde spist. Men så til noe helt herlig..Vi har hatt den beste natten noen sinne!!! O sov i strekk fra kvart over syv til fem over fem!! Da ble det en time våkentid som det ofte blir på nettene her, men jeg la han bare i sengen så han kunne gnu seg ferdig, også stod jeg opp igjen når han var klar for å sove. Erfaringen min tilsier at det går ikke noe fotere om jeg holder han i armene og prøver å vugge han til krampen tar meg, så da slapper jeg heller av til han blir klar, siden han uansett ikke gråter eller noe sånt. Jeg tenkte han kanskje kom til å sove en times tid da..Men neida, O sov fra ti på halv syv til HALV NI! Så jeg har altså fårr for MYE søvn i natt La meg nemlig klokken ni i går, for jeg var trøtt, og tenkte det hadde vært fint å føle seg uthvilt i dag.. I dag skal helgen trenes bort! Endret 18. juni 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. juni 2012 #3247 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt! Vrldig fortjent. Hurra for O som har knekt krabbekodeb! Flinke gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3248 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt! Vrldig fortjent. Hurra for O som har knekt krabbekodeb! Flinke gutten! Ja det var såå deilig, og veldig på tide.. Ja han er så flink at! Ser på den der siden under utviklingen at "halvparten kan sånn sånn smått begynne å krabbe". Så der er han litt tidlig ute. Mens når det kommer til sitting, så kan vist de fleste sitte uten støtte, men det kan ikke han. Er faktisk veldig ustødig der. Merkelig at de er litt tidlig på noen ting, mens andre ting går tregere. Han får nå utvikle seg i sitt eget tempo da, er ikke det spor bekymret, eller forventer noe som helst..Men håper han kan begynne å sitte litt snart, det er tross alt veldig praktisk i matsituasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2012 #3249 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt! Tenk å få sove helt til halv 9 da! *drømme seg vekk* Og så flink han er som kryper! A lærte også å krype forholdsvis tidlig (rett etter at hun begynte å åle seg), men det tok lang tid før hun gadd å krype, siden det gikk fortere å åle seg. Det er så rart hvor forskjellige disse barna er altså. A var jo selv seint ute med rulling (og egentlig hva som helst før det), men da hun fant ut av det gikk det i racerfart, og nå er hun jo ganske tidlig ute med å gå og pedagogiske leker (legge ringer på en stang har hun for eksempel kunnet i flere måneder allerede). Men til gjengjeld så snakker hun ikke i det hele tatt, bare lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 18. juni 2012 #3250 Del Skrevet 18. juni 2012 Flinke O som har lært å krype M gynger, og hopper litt med rumpa si Og så bra at de fekk ei god natt! Slike netter gjer underverker Helsesøstra sa at M ligg godt over snittet motorisk, men eg syns han virker ganske normal ut Han kan ikkje sitje heilt åleine enda, for han kan tippe over :gjeiper: Men i Sofusstolen sin sit han åleine da, og det er litt deilig når eg f.eks. skal ha inn i oppvaskmaskina Håper du får ein god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. juni 2012 #3251 Del Skrevet 18. juni 2012 Så flink han er! C har begynt å løse koden etter å ha gynget en god stund, så O er jo tidlig ute. Håper ting går bra, og jeg har lest om det samboeren din skrev. Ble regelrett sur jeg da han sa det. Håper dere får ting i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3252 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt! Tenk å få sove helt til halv 9 da! *drømme seg vekk* Og så flink han er som kryper! A lærte også å krype forholdsvis tidlig (rett etter at hun begynte å åle seg), men det tok lang tid før hun gadd å krype, siden det gikk fortere å åle seg. Det er så rart hvor forskjellige disse barna er altså. A var jo selv seint ute med rulling (og egentlig hva som helst før det), men da hun fant ut av det gikk det i racerfart, og nå er hun jo ganske tidlig ute med å gå og pedagogiske leker (legge ringer på en stang har hun for eksempel kunnet i flere måneder allerede). Men til gjengjeld så snakker hun ikke i det hele tatt, bare lyder. Jaa det var deilig! Har ikke sovd så lenge siden den tiden han hadde kolikk, men da var det jo alltid skriking fram til 2200-00:00 tiden, så det ble jo ikke noe mer søvn av den grunn da.. Ja sånn er det her også. Han øver en del da, men så fort han ser noe han vil ha, så legger han seg ned og åler ivei.. De sier jo at de ofte er tidlig ute med det ene, og sent med det andre. Så da er vel A tidlig ute med å gå og andre ting, også kommer kanskje språket helt plutselig.. Har til og med hørt om treåringer som nesten ikke har pratet i det hele tatt, bare samlet opp ord og slikt inni seg, men plutselig har de begynt å prate, og da har de pratet ordentlige setninger. Flinke O som har lært å krype M gynger, og hopper litt med rumpa si Og så bra at de fekk ei god natt! Slike netter gjer underverker Helsesøstra sa at M ligg godt over snittet motorisk, men eg syns han virker ganske normal ut Han kan ikkje sitje heilt åleine enda, for han kan tippe over :gjeiper: Men i Sofusstolen sin sit han åleine da, og det er litt deilig når eg f.eks. skal ha inn i oppvaskmaskina Håper du får ein god dag! Hehe, ja O har gynget i to måneder han. Han stod i krabbestilling og gynget før han lærte seg å åle.. Kommer nok for M også snart! Her har ikke hs sagt noe særlig om han ligger foran eller bak. Men vi krysset av på alt på det der seksmåneders-skjemaet. Takk, har en helt ok da. Kjeder meg, men det er nå så. Håper du også har en god dag. Så flink han er! C har begynt å løse koden etter å ha gynget en god stund, så O er jo tidlig ute. Håper ting går bra, og jeg har lest om det samboeren din skrev. Ble regelrett sur jeg da han sa det. Håper dere får ting i orden. Ja vil tro han er det ja, i alle fall litt, om enn ikke sånn kjempetidlig. Ja ting går bra her. Vi har hatt noen kjempefine dager, så vi har det heldigvis ikke dårlig hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 18. juni 2012 #3253 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt da! Det er nesten sånn at man blir overrasket over å våkne utvilt Jappeliten sitter ikke ennå hun heller og hun er 8 mnd. Men hun åler seg fremover som bare det Dere jenter, jeg har et spm og håper det går greit at jeg spør her Teriyaki? Har dere å gjøre i og rundt huset hele dagens mens babyen er våken? Eller hender det at dere lurer dere til en liten hvil på sofaen når barnet er våkent også? Det hender jeg legger meg litt på sofaen mens Jappeliten er veldig konsentrert i lekegrinda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. juni 2012 #3254 Del Skrevet 18. juni 2012 Japp, hvor gammel er jappeliten? Vi har visst jevnaldrene jenter vi. Og jeg lurer ikke til meg en lur, rett og slett fordi jeg må studere nederlandsk. Jeg tar meg pauser og leker med henne. Når hun sover tar jeg C (jentungen) i egen seng og fikser rundt i huset og gjør nederlandsk. Hu er veldig aktiv, så jeg må få lurt inn litt studering også. Det er jo nå vi må holde et øye med barna våre, altså mer enn tidligere. Nå skal C opp hele tiden, hun dro seg uten problemer i stående stilling på sofaen, så C står visst før hun krabber (selv om hun nesten krabber). Det er en del knall og fall. Vil bare at ting skal gå bra for dere, for hadde forloveden kommet med en sånn kommentar hadde jeg begynt å gråte. Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. juni 2012 #3255 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Vel fortjent med en skikkelig god natt, og sååååå deilig da! Klør i fingrene etter å få gjort noe i hagen her også....... Blir helt tussete av å ha det sånn rundt veggene. Vi har ikke skikkelig plen engang bare sånn "gravemaskina-har-vært-her-og-krafset-opp-rundt-huset-plen" med ugress, steiner og humper. Må få planert skikkelig og kjørt på jord, før vi kan så plen. Men folka som skal komme med jord og fikse klart til såing er såååååå treeeeeige Har såppas stor tomt at det nytter ikke å sette igang med spade og trillebår heller.. Gleder meg sånn til finpussingen (plante blomster og slikt) Men om det blir i år...det får tiden vise Endret 18. juni 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. juni 2012 #3256 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Dere jenter, jeg har et spm og håper det går greit at jeg spør her Teriyaki? Har dere å gjøre i og rundt huset hele dagens mens babyen er våken? Eller hender det at dere lurer dere til en liten hvil på sofaen når barnet er våkent også? Det hender jeg legger meg litt på sofaen mens Jappeliten er veldig konsentrert i lekegrinda Hender seg av og til jeg sitter/ligger henslengt i sofaen og hviler litt mens jeg ser på at knøttet kravler og leker på matta si. Men jeg følger bestandig med han og sover aldri/slapper av med øynene igjen mens han er våken. Vi har katt (som stort sett er inne), så jeg er veldig opptatt av å passe på - selv om katta aldri har brydd seg om han. Kombinasjonen hardhendt baby og katt er ikke det beste ser jeg for meg Men når knøttet sover dupp, hender det seg derimot at jeg tar meg en liten cowboystrekk sammen med han Endret 18. juni 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3257 Del Skrevet 18. juni 2012 Så deilig natt da! Det er nesten sånn at man blir overrasket over å våkne utvilt Jappeliten sitter ikke ennå hun heller og hun er 8 mnd. Men hun åler seg fremover som bare det Dere jenter, jeg har et spm og håper det går greit at jeg spør her Teriyaki? Har dere å gjøre i og rundt huset hele dagens mens babyen er våken? Eller hender det at dere lurer dere til en liten hvil på sofaen når barnet er våkent også? Det hender jeg legger meg litt på sofaen mens Jappeliten er veldig konsentrert i lekegrinda Hehe, ja ikke sant. Skjønte ingenting da jeg så klokken viste 08:30. Ja jeg slapper av hver dag mens han leker. Han er veldig selvstendig av seg, så det er da ofte han åler bort fra meg og fortsetter å utforske og leke uansett. Dessuten så er ikke jeg ett sånt utpreget barneglad menneske, så jeg hadde gått ut av mitt gode skinn dersom jeg hadde tilbragt hver sekund av O sin våkentid på gulvet sammen med han. Men jeg sitter så klart sammen med han og leker også. Enten når han selv sier i fra at han vil ha oppmerksomhet, eller hvis jeg føler det har vært litt lite den dagen. Vil bare at ting skal gå bra for dere, for hadde forloveden kommet med en sånn kommentar hadde jeg begynt å gråte. Håper du har det bra. Takk Men det kan du tro jeg gjorde også. Jeg tar til tårene når jeg blir såret, er ikke en sånn som blir dritsur og roper og hoier..Nei jeg tar til tårene. Det er min måte å få ut vonde følelser på, selv om kjæresten er av typen som ikke liker av man gråter. Vel fortjent med en skikkelig god natt, og sååååå deilig da! Klør i fingrene etter å få gjort noe i hagen her også....... Blir helt tussete av å ha det sånn rundt veggene. Vi har ikke skikkelig plen engang bare sånn "gravemaskina-har-vært-her-og-krafset-opp-rundt-huset-plen" med ugress, steiner og humper. Må få planert skikkelig og kjørt på jord, før vi kan så plen. Men folka som skal komme med jord og fikse klart til såing er såååååå treeeeeige Har såppas stor tomt at det nytter ikke å sette igang med spade og trillebår heller.. Gleder meg sånn til finpussingen (plante blomster og slikt) Men om det blir i år...det får tiden vise Ja det var hærlig! Ah, skjønner deg godt. For å illustrere, det tok over ett år lenger tid å begynne/bli ferdig å pusse opp badet her hjemme. Vi hadde et D_R_I_T_T-bad før den tid!! Så jeg skjønner deg! Irriterende at ting tar sånn tid. ___ O lett å legge som alltid. Har akkurat spist meg mett på kyllingfilet som ble gratinert i red cyrry-saus i ovnen, med eggnudler og wok-grønnsaker til. Namnam. Snart kommer en venninne, men hun blir bare en times tid da. Søvn er for verdifullt her i hus, at jeg legger meg tidlig hver eneste kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 18. juni 2012 #3258 Del Skrevet 18. juni 2012 Japp, hvor gammel er jappeliten? Vi har visst jevnaldrene jenter vi. Og jeg lurer ikke til meg en lur, rett og slett fordi jeg må studere nederlandsk. Jeg tar meg pauser og leker med henne. Når hun sover tar jeg C (jentungen) i egen seng og fikser rundt i huset og gjør nederlandsk. Hu er veldig aktiv, så jeg må få lurt inn litt studering også. Det er jo nå vi må holde et øye med barna våre, altså mer enn tidligere. Nå skal C opp hele tiden, hun dro seg uten problemer i stående stilling på sofaen, så C står visst før hun krabber (selv om hun nesten krabber). Det er en del knall og fall. Vil bare at ting skal gå bra for dere, for hadde forloveden kommet med en sånn kommentar hadde jeg begynt å gråte. Håper du har det bra. Jappeliten er rundt 8 mnd Mente ikke at jeg la meg på sofaen for en lur altså, men for en liten pust i bakken Men dette gjør jeg kun altså hvis jappeliten er i lekegrinda si. Er hun på gulvet så er jeg alltid i nærheten og har alltid øynene med på hva hun gjør. Jeg vet om noen som sitter å "leker" med barna mens de er i lekegrind, men jeg benytter meg da heller av å kunne slenge rompa på sofaen et lite øyeblikk. Jappeliten både ser og hører meg uansett. Jeg er så imponert over dere som studerer i permisjonen. Det hadde blitt lite lesing for mitt vedkommende Hender seg av og til jeg sitter/ligger henslengt i sofaen og hviler litt mens jeg ser på at knøttet kravler og leker på matta si. Men jeg følger bestandig med han og sover aldri/slapper av med øynene igjen mens han er våken. Vi har katt (som stort sett er inne), så jeg er veldig opptatt av å passe på - selv om katta aldri har brydd seg om han. Kombinasjonen hardhendt baby og katt er ikke det beste ser jeg for meg Men når knøttet sover dupp, hender det seg derimot at jeg tar meg en liten cowboystrekk sammen med han Da gjør vi det ganske likt, bortsett fra at vi ikke har kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #3259 Del Skrevet 19. juni 2012 Æsj, hadde håpet det skulle bli en trend, men i natt ble det to oppvåkninger. Den første kvart over tolv, tok en halvtime, den andre halv seks, tok en time, sov så til halv åtte. Han kunne heller latt vær å bruke en time på å roe seg ved oppvåkning nummer to, og heller bare sove til halv syv-syv. Grunnen til at vi ikke står opp er fordi jeg ser han enda er trøtt. Menmen, ny dag og nye muligheter til å trene og spise sunt! Har startet dagen med frokostblanding: Cottage cheese, fem jordbær, fullkornscornflakes og Ja alltid vaniljeyoghurt. Friskt og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #3260 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg er rett og slett skikkelig lei av å gå hjemme!!! Kjeder meg såååå, og dagene er så utrolig lange. Er så lei av å ikke ha noe annet å gjør enn husarbeid, litt trening og slikt, bortsett fra O. Har jo nesten ingen venner i byen, for alle har flyttet. Den ene venninnen som er i permisjon er ikke det lenger, så ikke er det de daglige sosiale trilleturene som vi pleide å ha før. Skal ta en tur til mamma i dag siden jeg kjeder meg sånn. Kanskje ta en tur til byen, men det er begrenset hvor artig det er å gå i byen når jeg vet at jeg bør spare på pengene.. Gleder meg så utrolig til å begynne på skolen igjen, det skal bli H Æ R L I G!! Sikkert slitsomt også, men ja..Da kjeder jeg meg i alle fall ikke. O sover ute, og jeg har litt egentid, likevell kjeder jeg meg nesten i hjel.. :gjeiper: Tror jeg skal hive han i bæreselen og gå en tur etterpå, så går tiden samtidig som man får litt trim...Så er det å dra på butikken for å kjøpe inn mat til både meg og O, så må det lages også skal han sove igjen. Og slik går nu dagene. Nei skal si jeg er glad jeg ikke skal være hjemme lengre enn til høsten. Jeg er alt for rastløs til det, trenger å komme meg ut og møte verden litt nå kjenner jeg. Har jo gått hjemme nesten hele tiden bortsett fra litt regelmessig jobbing, i ett år nå. Nesten så jeg blir smådeprimert fordi jeg kjeder meg sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå