Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Håper O fortsetter å være lett å legge :) Jeg hadde fått så bra rutine på S, men pga oppussing, og at jeg var syk så lenge, sånn at forloveden tok seg at leggingen på sin måte etter at jeg ammet, så ble den ødelagt. Håper jeg kan komme tilbake dit.

Ja, det er ganske deilig å ha hele kvelden for seg selv. Hadde jo fire timer i går kveld, som jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville. Var jo selvfølgelig på babyduty, men likevel. Det må nytes :jepp:

Håper du fant noe som hjalp på søtsuget :) Kjenner godt til det. Får noen ganger sug på noe salt, og etter en pose potetgull, trenger jeg noe søtt.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at leggingen er blitt enklere! :hoppe: Tror det er noe i luften, for A har såvidt begynt å sovne helt selv nå. Må bare turne litt rundt i sengen først sånn at hun sovner oppå dyna, med hodet i andre enden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper O fortsetter å være lett å legge :) Jeg hadde fått så bra rutine på S, men pga oppussing, og at jeg var syk så lenge, sånn at forloveden tok seg at leggingen på sin måte etter at jeg ammet, så ble den ødelagt. Håper jeg kan komme tilbake dit.

Ja, det er ganske deilig å ha hele kvelden for seg selv. Hadde jo fire timer i går kveld, som jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville. Var jo selvfølgelig på babyduty, men likevel. Det må nytes :jepp:

Håper du fant noe som hjalp på søtsuget :) Kjenner godt til det. Får noen ganger sug på noe salt, og etter en pose potetgull, trenger jeg noe søtt.. :sjenert::fnise:

Ja håper jeg også! Er så deilig å slippe å bruke så lang tid på å legge dem. Får håpe de gode rutinene kommer tilbake så fort du blir frisk. :)

Nei jeg fant nok ikke noe søtt. :) Prøvde ikke heller, for jeg visste at vi ikke hadde noe. :gjeiper: Jeg kan ikke ha noe søtt liggende i skapet i ukedagene, for da går alle planer om å være sunn føyken.. :fnise:

Så fint at leggingen er blitt enklere! :hoppe: Tror det er noe i luften, for A har såvidt begynt å sovne helt selv nå. Må bare turne litt rundt i sengen først sånn at hun sovner oppå dyna, med hodet i andre enden. :fnise:

Ja det er flott! Men det er jo bra! Hun er jo nesten ett år nå, så kanskje det løsner? :) Hehe, O ligger også litt rart. Han ligger sidelengs med hodet langt bakover..Men da får han nå i det minste veldig frie luftveier :fnise:

___

En bra natt, med litt minus da. Våknet første gang halv elleve. Da fikk han vondt i magen (har bæsjet litt lite siste dagene), så fikk han ikke i seng før halv tolv. Magevondten ga seg før elleve da, men jeg var for rask til å legge han ned, så måtte ta han opp igjen. Men så våknet han ikke før halv seks!! :) Fikk han til å sove igjen klokken seks, også sov vi til syv.

Så i natt har det blitt totalt åtte timer søvn, men seks av de har vært sammenhengende!! Utrolig stor forskjell fra sånn som forrige uke var, altså ca seks timer delt opp i tre intervaller. Huff..

I dag skal jeg være supersosial! Først kafe med en venninne som er i byen, og så får jeg besøk av en annen venninne, som er en av to venninner som fortsatt bor i byen! :)

Vet ikke helt om jeg bør trene noe mer enn trilletur i dag. Er støl i musklene, så vet jo at jeg bør restituere, men jeg har jo så lyst til å trene.. :sjenert: Men jeg får vel ta en hviledag da, slik at musklene får bygd seg opp. Men magetrening kan jeg ta, for jeg er ikke noe særlig støl i de musklene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiiitnatt!! Her har vi vært våken fra halv tolv til tov, fra halv tre til tre, fra kvart over fire til halv seks, også morgen litt over syv. Har skiftet to bæsjebleier (med ordentlig voksenbæsj!! Ikke rart han har slit litt med magen) i løpet av natten også. 6,5 timer fordelt på fire intervaller. Jadda...

Men jeg kunne absolutt vært trøttere. Var trøttere forrige uke, og da fikk jeg til og med litt mer søvn enn i natt.

Har bare trening, rydding og O på planen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ingen god natt..

Hvordan går det alene?

Joda går bra det. I går gikk jo dagen i ett, så gårdagen gikk fort, også er jo O så enkel å legge for tiden at jeg får jo litt tid for meg selv på kvelden slik at jeg får litt pusterom, men blir godt når kjæresten kommer hjem uansett. :)

Enn med deg? Sliten? Du er jo tyk atpåtil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda går bra det. I går gikk jo dagen i ett, så gårdagen gikk fort, også er jo O så enkel å legge for tiden at jeg får jo litt tid for meg selv på kvelden slik at jeg får litt pusterom, men blir godt når kjæresten kommer hjem uansett. :)

Enn med deg? Sliten? Du er jo tyk atpåtil!

Det blir bra når de kommer hjem igjen ja :jepp: Da syns jeg gutta kan trå til litt ekstra. Det kommer jeg ihvertfall til å forvente fra min. For nå har hun vært å kost seg, mens jeg har vært hjemme alene med alt, så da er det min tur til å gå litt pause!

Det går greit. Eller.. Ikke sånn veldig bra. Tror dette kommer til å bli en lang dag, men jeg får ihvertfall besøk i kveld. Og i morgen har jeg bursdag, og da skal S og jeg til Niennas, og etter det kommer han hjem, så det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra når de kommer hjem igjen ja :jepp: Da syns jeg gutta kan trå til litt ekstra. Det kommer jeg ihvertfall til å forvente fra min. For nå har hun vært å kost seg, mens jeg har vært hjemme alene med alt, så da er det min tur til å gå litt pause!

Det går greit. Eller.. Ikke sånn veldig bra. Tror dette kommer til å bli en lang dag, men jeg får ihvertfall besøk i kveld. Og i morgen har jeg bursdag, og da skal S og jeg til Niennas, og etter det kommer han hjem, så det blir bra.

Ja i alle fall din kar som har vært på tur!! :jepp: Min har jo vært på jobb, jobbet 12-timersdager..Så kan ikke akkurat kreve at han skal ta ungen en hel dag, men jeg skal på joggetur i alle fall :nigo:

__

Hoff, nok en dårlig natt! Tre oppvåkninger. To på en halvtime, en på 45 min. LEEEEI!

En så stor baby skal jo ikke trenge mat tre ganger per natt. Det var jo det han gjorde da han var nyfødt! Bare at nå bruker han LENGRE tid enn hva han gjorde da..Blæ..

I dag er det åpen barnehage. Er bare i dag og neste gang igjen før sommerferien, så det er jo dumt..Tviler på at kjæresten kommer til å ta han med dit, noe som er synd, for det er flott sosialisering.. Med det mener jeg at jeg har begynt på skolen igjen når det åpner der igjen.

Har faktisk dratt dit nesten hver torsdag siden han var åtte uker gammel.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med dårlige netter.. :(:klemmer:

Nei, han skal ikke trenge mat på natten lenger.. Har du prøvd å gi vann en periode, sånn at han etterhvert blir mer sulten på dagtid, sånn at han kan få mer mat iløpet av dagen, og derfor ikke trenger om natten? Det fungerte ihvertfall her. Helsesøster sa at oppvåkninger om natten tyder på for lite mat på dagtid.

Så bra at du trives i åpen barnehage :) Jeg har vært en gang her, men syns ikke så mye om det. Ble for kristent for meg :fnise: Kanskje det ikke er kirken som arrangerer det hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med dårlige netter.. :(:klemmer:

Nei, han skal ikke trenge mat på natten lenger.. Har du prøvd å gi vann en periode, sånn at han etterhvert blir mer sulten på dagtid, sånn at han kan få mer mat iløpet av dagen, og derfor ikke trenger om natten? Det fungerte ihvertfall her. Helsesøster sa at oppvåkninger om natten tyder på for lite mat på dagtid.

Så bra at du trives i åpen barnehage :) Jeg har vært en gang her, men syns ikke så mye om det. Ble for kristent for meg :fnise: Kanskje det ikke er kirken som arrangerer det hos deg?

Nei her er det hlsestasjonen som har det, og per dags dato er det foreldrestyrt da hun som jobbet der ble sykemeldt. Kommer ikke ny ansatt der før til høsten.

Ja jeg har jo tenkt det samme, så har trappet opp matmengden veldig. Han får tilbudet om brødskive og/eller en sånn Ellas kitchen til frokost, så får han gnage på en karving (ikke at han får i seg så mye d, men er fin øving), så får han en god middagsporsjon og en hel prsjon grøt. Og så klart mm. Men det har ikke hatt effekt. I går var bare tredje dagen etter vi trappet opp da, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her er det hlsestasjonen som har det, og per dags dato er det foreldrestyrt da hun som jobbet der ble sykemeldt. Kommer ikke ny ansatt der før til høsten.

Ja jeg har jo tenkt det samme, så har trappet opp matmengden veldig. Han får tilbudet om brødskive og/eller en sånn Ellas kitchen til frokost, så får han gnage på en karving (ikke at han får i seg så mye d, men er fin øving), så får han en god middagsporsjon og en hel prsjon grøt. Og så klart mm. Men det har ikke hatt effekt. I går var bare tredje dagen etter vi trappet opp da, men..

Åja, helsestasjonen hørtes bedre ut enn kirken :fnise: Da hadde nok jeg gått også.

Ikke det at jeg er noen verdensmester, langt i fra, for vi har prøvd å feilet veldig her i gården. Men nå har vi endelig funnet noe som ser ut til å fungere for oss:

- Pupp med en gang hun står opp

- Stor porsjon grøt to timer etterpå

- Pupp til lunch

- Et helt middagsglass, pluss dessert noen dager

- Pupp (Hvis hun vil ha. Dette varierer)

- Stor porsjon grøt til kveldsmat

- Pupp når jeg legger henne

Før ga vi mer mat til lunch, men det ble for mye. Da var hun utrolig vanskelig å mate. Hun var jo mett hele tiden stakkars..

Våkner hun før tre på natten, får hun vann. Hun får bare pupp hvis hun våknet etter tre - fire tiden. Og gjerne bare en dersom det er mulig å legge henne etter det. Prøver å gi minst mulig mat om natten, sånn at ikke det skal bli en vane.

Det er ikke bare, bare når man aldri har gjort det før. Men dere finner nok snart ut av noe som fungerer for dere :jepp: Er jo ikke noe annet å gjøre enn å prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slike netter er så slitsomme! :klemmer: M har også netter der han tuller voldsomt, og det er så travelt! Ein blir skikkeleg i ulage :sukk: Eg trur eg også må begynne å auke matmengda til M, og gi han eit måltid om morgonen. Må berre finne ut korleis eg skal gjere det.. :gjeiper: Eg prøver å sakte, men sikkert, bytte frå grautmåltid til middagsmåltid midt på dagen, så akkurat no i denne perioden får han litt av begge deler på det måltidet. Det blir vel til slutt noko liknande slik som Teita gjer det :) Håper det funker, og håper O også finn nattesøvnen til slutt!

Og så håper eg jammen at sambuaren din no avlaster deg litt, no når han kjem heim! Så kan du få slappe godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, helsestasjonen hørtes bedre ut enn kirken :fnise: Da hadde nok jeg gått også.

Ikke det at jeg er noen verdensmester, langt i fra, for vi har prøvd å feilet veldig her i gården. Men nå har vi endelig funnet noe som ser ut til å fungere for oss:

- Pupp med en gang hun står opp

- Stor porsjon grøt to timer etterpå

- Pupp til lunch

- Et helt middagsglass, pluss dessert noen dager

- Pupp (Hvis hun vil ha. Dette varierer)

- Stor porsjon grøt til kveldsmat

- Pupp når jeg legger henne

Før ga vi mer mat til lunch, men det ble for mye. Da var hun utrolig vanskelig å mate. Hun var jo mett hele tiden stakkars..

Våkner hun før tre på natten, får hun vann. Hun får bare pupp hvis hun våknet etter tre - fire tiden. Og gjerne bare en dersom det er mulig å legge henne etter det. Prøver å gi minst mulig mat om natten, sånn at ikke det skal bli en vane.

Det er ikke bare, bare når man aldri har gjort det før. Men dere finner nok snart ut av noe som fungerer for dere :jepp: Er jo ikke noe annet å gjøre enn å prøve seg fram.

Virker jo ganske greit sånn som dere gjør det, da! Tror jeg skal prøve noe lingnende. :) Jeg har jo hatt en periode som regel at klokken tolv er tidligste tidspnkt for mat, men når han har våknet sånn ti-halv elleve, så har jeg gitt etter med en gang han har vist klare tegn til å ville ha pupp :sjenert: Han tar ikke flaske så godt, tygger for det meste på den, i alle fall når det bare er vann i. Kan drikke sånn 60 ml når det er mme i.

Nei det er mange utfordringer. Mon tro om ting vil føles lettere neste gang (hvis det blir flere da).. :)

Huff, slike netter er så slitsomme! :klemmer: M har også netter der han tuller voldsomt, og det er så travelt! Ein blir skikkeleg i ulage :sukk: Eg trur eg også må begynne å auke matmengda til M, og gi han eit måltid om morgonen. Må berre finne ut korleis eg skal gjere det.. :gjeiper: Eg prøver å sakte, men sikkert, bytte frå grautmåltid til middagsmåltid midt på dagen, så akkurat no i denne perioden får han litt av begge deler på det måltidet. Det blir vel til slutt noko liknande slik som Teita gjer det :) Håper det funker, og håper O også finn nattesøvnen til slutt!

Og så håper eg jammen at sambuaren din no avlaster deg litt, no når han kjem heim! Så kan du få slappe godt av :)

Ja det er slitsomt..Her tuller han nesten hver natt :fnise: De nettene hvor ingen av oppvåkningene tar en hel time, de er jo luksus :fnise:

__

I natt gikk det litt greiere. Var i seng litt over halv åtte. Dvs var i seng ti over syv, men sovnet ikke før litt over halv åtte. Så våknet han halv ni (tok fem min, fikk ikke mat), klokken ett (halvtime, fikk mat) og klokken kvart på fire (tok tre kvarter, fikk mat), morgen halv syv.

Så får vi se hvordan denne natten blir. :)

Nå har jeg kjøpt mange sånn supre matbeholdere fra Biltema, som Silverdoe tipset om, så i morgen skal jeg lage spagetthigryte til han, også skal jeg lage litt andre retter i dagene som kommer. Skal prøve å fylle fryseren. :)

Eneste jeg lurer litt på er denne karbonadedeigen..Er det ikke sånn at man ikke skal steke kjøttet? Hvordan blir et å få krakket deigen til biter som stavmikseren kan ta, når det ligger i vann? :klo: Løser det seg lett opp, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*veldig fornøgd med å ha komt med gode tips* :fnise:

Eg veit ikkje korleis det er med steiking av karbonadedeig vs koking, har aldri prøvd.. Men las ein plass at mange koker det meste av kjøtt, men akkurat kjøtt/karbonadedeig steiker dei.. Men eg veit ikkje, eg altså! :klo: Kanskje du kan nippe biter av deiga og koke dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*veldig fornøgd med å ha komt med gode tips* :fnise:

Eg veit ikkje korleis det er med steiking av karbonadedeig vs koking, har aldri prøvd.. Men las ein plass at mange koker det meste av kjøtt, men akkurat kjøtt/karbonadedeig steiker dei.. Men eg veit ikkje, eg altså! :klo: Kanskje du kan nippe biter av deiga og koke dei?

hehe, ja det er du vel :fnise: men de var geniale. Og billig!

Virker tungvindt det da? Hmmm..er det trygt å steke? Hvorfor skal man egentlig ikke steke? Hva hvis jeg bare krakker og bruner i pannen, så koker jeg det ordentlig etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har stekt kjøttdeigen ... :sjenert: Tenkte ikke på at jeg ikke kunne det jeg... Er det for å forsikre seg at alle bakteriene forsvinner at man skal koke den?

Kjenner såååå godt til sove-om-natta frustrasjonen! Vi har hatt noen tøffe dager, men det viser seg at det "bare" var en tann som holdt på å bryte gjennom (håper jeg da, for nå har vi hatt to gode netter - bank i bordet!!).

Ha en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:opplyser: I dag spiste jeg Teriyaki til middag! :spise:

(middagsretten Teriyaki altså...er jo ikke kannibal :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det er du vel :fnise: men de var geniale. Og billig!

Virker tungvindt det da? Hmmm..er det trygt å steke? Hvorfor skal man egentlig ikke steke? Hva hvis jeg bare krakker og bruner i pannen, så koker jeg det ordentlig etterpå?

Eg anar ikkje kvifor ein ikkje kan steike.. kan det vere pga frigjering av stoffer frå steikepanna når ein steiker? Anar ikkje.. :klo: Men skulle tru at når ein steiker i så liten grad, så går det bra :)

:fnise:

Vi bruker av og til skinkebiff og nudlar m/teriyakisaus - godt! ;)

Edit: Hurra for O som er 7 månader i dag! :strix: Stooore guten! :)

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har stekt kjøttdeigen ... :sjenert: Tenkte ikke på at jeg ikke kunne det jeg... Er det for å forsikre seg at alle bakteriene forsvinner at man skal koke den?

Kjenner såååå godt til sove-om-natta frustrasjonen! Vi har hatt noen tøffe dager, men det viser seg at det "bare" var en tann som holdt på å bryte gjennom (håper jeg da, for nå har vi hatt to gode netter - bank i bordet!!).

Ha en god helg! :klemmer

Nei hadde ikke gjort det jeg heller, hadde det ikke vært for at jeg har lest at man ikke skal steke det. Men jeg aner ikke hvorfor.. :klo: Bakteriene forsvinner bare man gjennomsteker det, så det er i alle fall ikke noe å tenke på. :)

Jaaa det er kjipt med disse dårlige nettene. Kjenner liksom jeg begynner å bli lei av det, etter syv måneder.. :gjeiper: Jeg vil også ha en skikkelig sovebaby :fnise:

God helg til deg også!! :klemmer:

Haha, nei det var da godt det ikke var MEG du spiste :fnise: Jeg valgte jo dette brukernavnet da jeg akkurat hadde fylt 17, og lite oppfinnsom som jeg er, så kom jeg kun på teriyaki pga. jeg var hektet på baguette med kylling teriyaki fra Subway på den tiden :fnise:

Eg anar ikkje kvifor ein ikkje kan steike.. kan det vere pga frigjering av stoffer frå steikepanna når ein steiker? Anar ikkje.. :klo: Men skulle tru at når ein steiker i så liten grad, så går det bra :)

:fnise:

Vi bruker av og til skinkebiff og nudlar m/teriyakisaus - godt! ;)

Edit: Hurra for O som er 7 månader i dag! :strix: Stooore guten! :)

Ja kan jo hende det er derfor? Vet ikke jeg heller..Hmmm..Men jeg tror jeg steker det fort først, også har jeg det i kokevann etterpå. Fikk ikke tid i dag, men skal lage i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LANG, men veldig flott dag!

Det var morgen halv syv (slappet av i senga til syv) i dag, og så fort lillegutt skulle ut for første luren, så startet vi hagearbeid. Vi har plantet en rosenbusk, en rosenplante, georginene jeg har "avlet opp", en del småplanter som kommer opp hvert år i ett av beddene som jeg ikke har funnt noe spesielt til enda, klipt og raket plen, kommet ca halvveis med luking og omrokkering av blomstene i ett av beddeme som er på forsiden. Begynner å bli fint nå ja, men gjenstår mye.

Så har vi vært og grillet hos svigermor før det bar hjem for å gi mat og legge O. Men han bæsjet ikke bare en, men to ganger imens jeg ga han mat på rommet, så måtte ta han ut av rommet og skfte bleie to ganger rett før han ble lagt, så når er han veldig giret, så tror ikke leggingen går like bra i dag som de andre dagene.. :sjenert:

Men så fort han sover, så skal jeg slappe av med litt smågodt. :)

Men herregud så oppgitt jeg blir. Ser på tv, og det er ett program om ei kommende alenemor i USA som er truck-sjåfør, og hun sa bokstavelig talt at ungen skal vokse opp i traileren osv. Hun skal ikke ha noe permisjon, og skal bo i tralieren fra og med babyen er 5-6 uker. Stakkars liten.. :sukk: En truck (stor BIL) er da ikke noe hjem for ett lite barn..Noen folk altså..Tenker bare på at hvis den lille begynner å gråte når hun kjører og ikke kan stoppe med en gang, eller hvor mange timer lille babyen må tilbringe i bilstolen mens mammaen jobber 12-14 timersdager som hun sa..I tillegg så ikke bilstolen sunn ut. Den var så bratt, så babyen ble liggende skakk. Fikk vondt i meg jeg..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...