Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Liker å bade jeg også, så lenge vannet er varmt nok.. :gjeiper: Her er det meldt gråvær i minst en uke framover.. :sukk:

___

Fin dag i går. Med både trilletur på en time, bæretøytur i veeeldig ulent terreng i en time, tur på plantasjen for å kjøpe litt blomster, tur til svigermor og etter O la seg grillet vi. Vi har både gassgrill og kullgrill, så når det kun er for å grille litt smått og hurtig, bruker vi bare gassgrillen, selv om maten smaker bedre med kullgrill.

O var kjempeflink til å legge seg i går. Lå og gnudde og ropte og pratet i senga i kanskje ett kvarter, også sovnet han. Våknet halv elleve, fikk mat. Våknet halv tolv igjen, bysset han i søvn i løpet av ti min. Så sov han da fra kvart på tolv til ti på fem, noe som var både bra og deilig. :) Meeen så fikk jeg han altså ikke til å sove før kvart over seks igjen! Nesten halvannen time (hvorav 20-25 min så lå jeg og slappet av i min egen seng, og han i sin, for jeg viste han ikke ville la seg bysses i søvn før jeg la han ned for han virket så våken, så ventet til han ble trøtt igjen) det. Men så sov han da fra kvart over seks til ti på åtte.

Er så kjipt at han nesten hver natt har en våkenperiode på en time, av og til litt mer. Det pleier å være litt tidligere på natten enn i natt, men uansett..Er ikke skriking eller noe sånt, er bare øynene som er sperr åpne, også prater han og virker LYS våken fram til han plutselig blir veldig trøtt igjen.

_

I dag skal jeg i åpen barnehage.. :) Må ellers innrømme at jeg gleder meg til veiedag i morgen. Har høye forventninger til det da jeg har vært veldig aktiv, og spist sånn noenlunde sunt. Mandagen var ikke direkte sunn, men de andre dagene har vært bra.

Har altså gått trilletur på en time (i oppoverbaker) på lørdag, mandag, tirsdag, onsdag også skal jeg i dag. Også har jeg gått to turer med bæretøy på tirsdag og i går, og det er tungt. Det er ulendt terreng med masse oppoverbakker og diverse, også har man jo også ni kg unge på ryggen.. ;)

Jeg forventer vel i grunn at jeg har lagt på meg litt i form av muskler da, så må nesten huske på det når jeg går på vekta i morgen, men.. :) Jeg tok jo før-bilder for noen uker siden. Planen min er å ta etterbilder i slutten av juni for å se om det er synlig framgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! Står på å trener og spiser sunnere. Creds til deg! :jepp:

Så kjedelig at han har en våkenperiode på natten :/ Håper ikke det er en trend som er ment å vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flink du er! :)

Jeg liker og bade, så lenge det er varmt i vannet, å ikke brennmaneter :fnise: Jeg er skikkelig pingle med og komme meg ut i sjøen, det skulle ikke vore mulig :gjeiper: Her er det meldt sol å fint vær i ei uke, ikke like varmt hver dag, men nesten!

Kos dere i gråværet :fnise:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg trodde det skulle være varmere i vannet her hvor jeg er i Frankrike, men golfstrømmen svinger utenom. Dermed er det ikke varmere enn i Norge. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Står på å trener og spiser sunnere. Creds til deg! :jepp:

Så kjedelig at han har en våkenperiode på natten :/ Håper ikke det er en trend som er ment å vare.

Jeg prøver :jepp:

Ja det er litt kjedelig, har vart en stund nå også.. :klo:

Kjempe flink du er! :)

Jeg liker og bade, så lenge det er varmt i vannet, å ikke brennmaneter :fnise: Jeg er skikkelig pingle med og komme meg ut i sjøen, det skulle ikke vore mulig :gjeiper: Her er det meldt sol å fint vær i ei uke, ikke like varmt hver dag, men nesten!

Kos dere i gråværet :fnise:

Ja så lenge det er varmt er det deeeilig å bade. :) Herlig med langvarig god værmelding, da!

:vinke:

Jeg trodde det skulle være varmere i vannet her hvor jeg er i Frankrike, men golfstrømmen svinger utenom. Dermed er det ikke varmere enn i Norge. :snurt:

Kjedelig det, da! Men om ikke annet, så er det vel varmt og deilig i været! :)

___

Hurra! Er så godt å se at det lønner seg å spise sunt og trene!

Vekt forrige fredag: 69,6

Vekt i dag: 69,1

Dvs jeg har gått ned et halvt kg. :)

I dag skal jeg gå tur, også vet jeg ikke annet enn at jeg skal overnatte hos mamma. Har lyst til å jogge, men tror ikke det blir anledning til det. Er bare asfalt hos mamma, og kjenner det at jeg må spare knærne mine, må jogge i terreng..Men kanskje jeg tar en tur på badeland med O. Det blir i så fall kun jeg og han, for hun jeg skulle med kan ikke likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal svare dere senere, skriver på mobil. :)

Sitter og ammer O. Er Så spent på hvordan det går i kveld og i natt..vi skal overnatte hos mamma, er veldig lenge siden sist. Var i mars det..andre mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer meg ikke inn på forumet når jeg bruker mobil lenger jeg.. :klo:

Kan lese på kvinneguiden liksom, men ingen plass det står forum.... Fatter ikke. Har vært sånn en stund nå. Ikke har jeg gjort noe heller som jeg vet.

Flink du er med vekta da! :)

God helg :klemmer:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten ble ikke bra! Vært oppe fem timer til sammen i natt! ;)

Fortsatt mobil, så svarer seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Så flink du er!

Takk :)

Flinka! :hoppe:

Du kan vere fornøgd :jepp:

God helg! :)

Takk! Ja det er jeg :jepp: Er gerlig å se at vekta går nedover. Blir faktisk irritert når folk sier at jeg ser ut som før, at jeg er så slank og fin, at magen min er tiny osv. For kroppen min er IKKE som før. Greit nok at jeg er slank og fin, kommer inn i alle klærne mine og sånt, men kroppen er overhode ikke sånn som før. Forventer jo ikke å bli akkurat som jeg var, men bedre enn nå i alle fall. :)

Klarer ikke å ta til meg komplimentene da jeg er totalt uenig.. :gjeiper:

Kommer meg ikke inn på forumet når jeg bruker mobil lenger jeg.. :klo:

Kan lese på kvinneguiden liksom, men ingen plass det står forum.... Fatter ikke. Har vært sånn en stund nå. Ikke har jeg gjort noe heller som jeg vet.

Flink du er med vekta da! :)

God helg :klemmer:

Hmmm så kjedelig da..Det er jo så greit å sitte på KG når man ammer om natten og slikt. :)

Ja den kommer seg den.

__

Ja som sagt så var det en dårlig natt. Overnattet hos mamma, så var nok derfor. Ukjent seng, ukjent rom og så klart, ikke like mørkt som hos oss. Kan så klart også ha litt å gjøre med at O er forkjølet, men han har ikke vært sånn før.

Fem timer våkentid fordelt utover natten gir ikke mye tid til å sove, menmen. Fikk sovet en time på morgenen da mamma tok han. Skal gjenta "suksessen" neste helg, for her må det øves. :) Kan jo ikke være låst hjemme av den grunn.

Nå har jeg lagt O, men høres ut som jeg må ned igjen i dag. Ikke alltid han sovner selv, men det går bra det altså. Etterpå blir det nachos og kjærestekos. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tann nummer to kommet igjennom. :) Merket ingenting til det denne gangen heller.

Ellers så har jeg gått ned ett kg siden fredag.. :klo: Skjønner ikke at det går an. Har overhode ikke spist vanndrivende, heller motsatt med tacokrydder og slikt, har ikke vært i mer aktivitet enn jeg pleier, altså halvannen time tur og joggetur, veide meg på samme tidsounkt, altså når jeg står opp, sånn som alltid..Så jeg ser ikke hvordan det kan være feil?

Men samtidig virker det totalt usannsynlig at jeg har gått ned ett kg fett på to dager..Så vi får se på fredag når det er veiedag. Vet ikke hvorfor jeg veide meg i dag, fikk bare et innfall.. :gjeiper:

Så nå viser altså vekten foreløbig 68,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sier mam-mam-mam og av og til mamma når han gråter.. :rodmer: Han skjønner jo ikke betydningen, men det er så artig at han sier det! Og litt spesielt at det kun er når han er lei/er sint/har vondt seg at han gjør det.

Ikke så mange planer i dag. Vi skal rydde huset, også skal jeg jogge..Også skal vi vel også en tur til O sin oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har nette gått nå?

Jeg siterer meg selv her hva jeg skrev for ca en måned siden. Da hadde Jappeliten en periode med veldig urolige netter. Hun er ca en måned eldre enn O så kanskje det er noe med alderen :P

Tre skjeer kan være greit å øke med :)

Her gikk ikke natta så godt heller. Og det er ikke jeg vant til :natti: Jeg er vant til at når hun først sover så sover hun godt og legge, men i natt har hun våknet tre ganger og vært våken nesten en time hver gang. Hun sutrer ikke og det er jo fint :) Men hun babler og prater og holder oss våkne.

Gruer meg litt til både legging og natta nå. Men får prøve å skjule det så godt jeg kan, for de merker vel antakelig at vi stresser :klemmer:

Så koselig med mam-mam :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sier mam-mam-mam og av og til mamma når han gråter.. :rodmer: Han skjønner jo ikke betydningen, men det er så artig at han sier det! Og litt spesielt at det kun er når han er lei/er sint/har vondt seg at han gjør det.

Så hærlig :rodmer: det har knøttet begynt med noen ganger også, og jeg smelter hver gang - selv om jeg innert inne skjønner at han kanskje ikke sier det bevisst, og iallefall at han umulig kan skjønne betydningen av det enda :gjeiper:

Var ute å trillet en dag, da en bekjent stakk hendene ned i vogna og begynte å dikke-dikke. Knøttet ble nok litt forfjamsa og han har begynt å bli redd enkelt personer han ikke kjenner/har sett før. Resultatet ble skrik, og han hulket "ma-maaaaaaa!". Dakar liten.. Men jeg må innrømme jeg ble litt stolt, tenk hvor mye vi mammaene betyr for de da - hele verden! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tann nr. 2! :) Her er vi fremdeles tannlaus :fnise:

Godt dere skal få trent litt på å sove hos andre. Er jo kjekt at barnet kan sove hos andre etterhvert også. Vi har ikke prøvd siden hun var liten, men da var jo alt sånt mye enklere, så aner ikke hvordan det hadde gått nå..

S sier også mamma når hun er lei seg, og pa-pa sånn ellers :fnise: Hun våknet å gråt i går etter hun hadde lagt seg, og da gikk pappaen inn til henne for å trøste, men etter ti "mamma"'er, så måtte jeg ta over. Tydelig at det er mamma som er trøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har nette gått nå?

Jeg siterer meg selv her hva jeg skrev for ca en måned siden. Da hadde Jappeliten en periode med veldig urolige netter. Hun er ca en måned eldre enn O så kanskje det er noe med alderen :

Så koselig med mam-mam :rodmer

Nettene er helt ok, antar jeg..I det siste så har han våknet tre ganger fra han har lagt seg til det har vært morgen, og den enegangen har det gjerne tatt så mye som nesten en time å legge han! Det er litt slitsomt, men..Det er ikke skriking, så..Håperdet bare er en periode. Vi skal uansett nattavenne om 2-3 mnd. :gjeiper:

Enn der da? Hvordan går det hos dere nå? Jeg hadde jo tenkt å svare deg på den pm-en, men alt har forsvunnet fra innboksen min, på et eller annet mystisk vis.. :gjeiper:

Så hærlig :roder: det har knøttet begynt med noen ganger også, og jeg smelter hver gang - selv om jeg innert inne skjønner at han kanskje ikke sier det bevisst, og iallefall at han umulig kan skjønne betydningen av det enda :gjeiper

Var ute å trillet en dag, da en bekjent stakk hendene ned i vogna og begynte å dikke-dikke. Knøttet ble nok litt forfjamsa og han har begynt å bli redd enkelt personer han ikke kjenner/har sett før. Resultatet ble skrik, og han hulket "ma-maaaaaaa!". Dakar liten.. Men jeg må innrømme jeg ble litt stolt, tenk hvor mye vi mammaene betyr for de da - hele verden! :kgbaby

Ja det er søtt. :) Selv om de ikke skjønner hva de sier da. Det er jo ren imitasjon. Det kan man være sikker på. Er nok noen måneder til de bruker det bevisst og skjønner ordentlig hva mamma betyr. De som sier mamma når de er rundt ni måneder er jo selv tidlig ute med å skjønne bruken av det, men de fleste imiterer det rundt fem-seksmånedersalder. :jepp:

Hurra for tann nr. 2! :) Her er vi fremdeles tannlaus :nise:

Godt dere skal få trent litt på å sove hos andre. Er jo kjekt at barnet kan sove hos andre etterhvert også. Vi har ikke prøvd siden hun var liten, men da var jo alt sånt mye enklere, så aner ikke hvordan det hadde gått nå..

S sier også mamma når hun er lei seg, og pa-pa sånn ellers :fnise: Hun våknet å gråt i går etter hun hadde lagt seg, og da gikk pappaen inn til henne for å trøste, men etter ti "mamma"'er, så måtte jeg ta over. Tydelig at det er mamma som er trøsten.

Hehe, kan ikke være tidlig ute med alt.. :fnise:

Ja det blir artig når de faktisk forstår hva det er de sier :jepp: Jeg kjenner meg i alle fall veldig stolt når han sier mamma, selv om jeg vet han ikke skjønner at det er meg han roper på.. :gjeiper:

___

Har vært hos legen med O i dag. Han har en skikkelig ekkel hoste og er ordentlig skurklete i brystet. Det hviiiner når han puster. Men det var bare slimdannelse i bronkiene, så det er heldigvis ikke i selve lungene det er tett. CRP var fin, så vi måtte bare se det an.

Skal på seksmånederskontroll på torsdag da, så da får vi jo oppfølging med lege. :)

I dag står joggetur og hjemmelagd kjøttdeig og spagetthi på menyen! :nigo:

Jeg er så fornøyd med kjøttsausen min, mye bedre enn de på glass. Har blant annet både tomatpuree, hermetiske tomater, sweet chilisaus, parmesan urter og diverse krydder i. :jepp: Også løk, paprika og av og til gulrot. Ikke noe sukker eller fløte/melk for å avrunde smakene slik jeg gjorde før, for med parmesan og sweet chili (som så klart inneholder litt sukker :fnise: ) så ble smakene helt perfekt. :)

Artig å lære seg å lage mat, prøve og feile og eksprimentere litt. Lagde for eksempel en veldi god grønnsaksgrateng her en dag, også ovnsbakte jeg kylling med kremost i midten. DET var godt :jepp:

Også skal jeg så klart kose og nusse på O i dag! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sunn lunsj jeg spiser..pølse og spaghetti :P pølser som er rester fra grilling, og spaghetti som ble til overs nå da jeg lagde middag.

Så varmer vi bare opp maten når det passer oss å spise, for jeg skal Jogge når kjæresten kommer hjem. Greit å slippe å lage mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kjøttsaus med sweet chili høres helt fantastisk godt ut! Det må jeg prøve. :jepp: Har du oppskrift, eller tar du det litt på gefylen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kjøttsaus med sweet chili høres helt fantastisk godt ut! Det må jeg prøve. :jepp: Har du oppskrift, eller tar du det litt på gefylen?

Tar det bare på gefylen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...