Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: For O som er et halvt år! :hoppe:

Godt det blir fint vær hos dere i morgen :) Her blir det greit, men litt utrygt vær tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: HURRA for store lille O som er 6 månader i dag :strix:

Kos dykk masse på trilletur :) Her har tåka lagt seg, så det var ikkje så varmt i dag på turen vår :) Og i morgon er det meldt regn..skulle hatt bunad, som er godt og varmt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hopping og gratulasjoner, jenter! :klemmer:

Fiiin (men slitsom!!) dag! Først gått nesten en times trilletur, så spiste jeg og kjæresten "lusnj" ute i sola (polarbrød med nugatti :ler: ), etter det gikk vi tur i utmarksområdet med hunder og bæretøy. Der møtte vi på to rein, men hundene fikk aldri teften på de pga vinden. Sååå har jeg bakt ostekake (sitronostekake med hermetiske mandariner og bringebærgele til lokk, og kjeksbunn) også har jeg vært med O og kost og lekt med han. I dag har han kommet seg mye mer ordentlig opp i krabbestilling, og han har begynt å gynge/jokke også nå. :)

O var i seng ti på halv åtte :jepp: Nå venter jeg på kjæresten, for jeg har planlagt litt :sengekos::lur: Det er så og si dødt på den fronten for tiden..Jeg har enda ganske vondt når vi har sex, jeg går på prevensjon, jeg ammer OG jeg er veldig trøtt om kveldene..Det gjør ikke undrer for sexlysten akkurat. Men tenker at vi må jo nesten bare komme i gang på et vis, så kommer kanskje lysten med? :klo:

Etter det skal jeg besvime i senga... :fnise:

Gleder meg sååå til å ha på bunad i morgen. Elsker å ha på meg bunaden min. Synes nordlandsbunaden er ut av de fineste, jeg. :) Har den blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen jenter!! :flagg: :flagg:

Sitter her i strømpebukse og tynn bomullsgenser og venter på å kle på meg bunaden :nigo: Jeg skal amme O først da, men håper han kan ta mme resten av dagen fram til jeg har tatt av bunaden, hvis ikke blir det en del styr hver gang han skal ha mat. Menmen.

O ligger ute og sover nå. Klokken elleve skal vi ut og se på tog, og klokken to er det samling oppi gata med kakespising, loddtrekning og diverse 17 mai-aktiviteter. ;)

Ha en flott flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god 17 mai Teriyaki!

Ha en fin feiring :)

Takk det samme til deg! Vel og merke overstått :klemmer:

Håper de hadde ein flott 17. mai! :)

Takk det samme :)

___

Blæææ føler meg forferdelig. Frotsing av kaker og null fokus på kosthold 17 mai..Har gått OPP i vekt. Jaja, skal gå det ned igjen på null komma niks.. ;)

Ellers en veldig flott dag! Jeg og venninne med barna våres så på barnetoget (det var liiite, noe annet enn det jeg er vant til fra der jeg har vokst opp), så var jeg hos henne mens kjæresten og kompisen gikk tur med hundene, deretter var det samlig her oppi gata med kakebuffe, pølse og brus og divers 17 mai-aktiviteter. Etter det laks hos svigermor. Og jeg har spist så mye kake at jeg er flau!!! :ler: Snakker om altså..Jeg var jo ikke sånn kakeglad før.. :klo:

__

Nå har jeg ryddet litt her hjemme, også får jeg straks besøk av en (gravid) venninne. :) Leeeeeeenge siden jeg har sett henne! Faktisk snart ett år!!

Også må jeg bare få meddele at jeg har nok verdens fineste bunadsgutt! :rodmer:

OG kjæresten min har faktisk lyst på bunad! :strix: Håper han får det etter hvert, det er så fint på menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA, bunad er superfint på menn! :jepp: :jepp: :jepp: Mannen min er også på glid når det gjeld bunad, hurra! :D Men han seier at først skal eg ha ;)

Så bra at de hadde ein kjekk dag :) Og på 17. mai er det jo absolutt lov å ete kake til ein sprekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA, bunad er superfint på menn! :jepp: :jepp: :jepp: Mannen min er også på glid når det gjeld bunad, hurra! :D Men han seier at først skal eg ha ;)

Så bra at de hadde ein kjekk dag :) Og på 17. mai er det jo absolutt lov å ete kake til ein sprekk ;)

Spiser kake i dag også jeg :ler: Rester fra i går.. :sjenert: Må jo spise opp den deilige ostekaka.. :jepp:

Nå har jeg bakt den kaken to ganger..Neste gang må jeg prøve meg på en ny type kake *vil bli flink til å bake kake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLITEN!

O begynte å hylgrine litt over seks, litt før åtte fikk jeg han endelig i seng..Stakkaren har ikke bæsjet siden søndag eller mandag, så han har vondt. :( Ser med grøss og gru på hvordan denne natten blir..Han får jo sikkert vondt når han våkner igjen, og jeg ligger nesten bare og venter på at han skal våkne igjen..

Skal kjøpe malt i morgen i alle fall..Tydelig at det ikke hjelper med det han får nå..

Mon tro om han kan få for mye malt? Han trenger virkelig å tømme seg, så har lyst til å gi han sånn at han får alt ut..Hvor mye malt skal man egentlig ha i grøten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakar liten... :tristbla: er ikke enkelt dette med små mager.. :sukk: Selv har jeg ingen erfaring med malt (jeg fullammer jo enda..), men et tips jeg har hørt er å bruke et febermål. Aldri prøvd det, men skal visst bare stikke det inn som om man skulle ta tempen og forsiiiiktig lirke litt på det. Synes selv det hørtes litt "heavy" ut, men det burde jo være helt greit å gjøre det. Så lenge man ikke stikker det lengre inn enn normalt og ikke roter for mye rundt, tror jeg det er en fin måte å få fart på det som antageligvis ligger og presser på/stenger for i endetarmen!

Om det har stoppet opp, er det jo ikke sikkert det funker, men har lagt merke til at knøttet bæsjer veldig lett i denne stillingen: liggende på magen på meg, med sine knær høyt (skrevende oppunder seg), mens jeg klapper han øverst på rompa/korsryggen. Jeg sitter halveis oppreist. Regner igrunn med at det kanskje må andre ting til for å få han til å bæsje, men..det går jo an å prøve det som et av flere ting.

Det går ikke ann å bruke matolje i nøden da til du får taki malt? Å blande det i noe grønnsaksmos..vet ikke om det har noe for seg men..

Håper O får bæsjet godt ifra seg veldig snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars liten :( Håper han er bedre nå, og at ikke natten ble helt forferdelig for både mor og barn.. :klemmer:

Det hender jeg har tatt litt ekstra apoteksalve på fingeren, og "massert" forsiktig i endetarmsåpningen. Da pleier det alltid å komme ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakar liten... :tristbla: er ikke enkelt dette med små mager.. :sukk: Selv har jeg ingen erfaring med malt (jeg fullammer jo enda..), men et tips jeg har hørt er å bruke et febermål. Aldri prøvd det, men skal visst bare stikke det inn som om man skulle ta tempen og forsiiiiktig lirke litt på det. Synes selv det hørtes litt "heavy" ut, men det burde jo være helt greit å gjøre det. Så lenge man ikke stikker det lengre inn enn normalt og ikke roter for mye rundt, tror jeg det er en fin måte å få fart på det som antageligvis ligger og presser på/stenger for i endetarmen!

Om det har stoppet opp, er det jo ikke sikkert det funker, men har lagt merke til at knøttet bæsjer veldig lett i denne stillingen: liggende på magen på meg, med sine knær høyt (skrevende oppunder seg), mens jeg klapper han øverst på rompa/korsryggen. Jeg sitter halveis oppreist. Regner igrunn med at det kanskje må andre ting til for å få han til å bæsje, men..det går jo an å prøve det som et av flere ting.

Det går ikke ann å bruke matolje i nøden da til du får taki malt? Å blande det i noe grønnsaksmos..vet ikke om det har noe for seg men..

Håper O får bæsjet godt ifra seg veldig snart! :klemmer:

Prøvde med termometer i går, men det gikk dessverre ikke. Ei heller har matolje (kaldpresset rapsolje i grøten) hjulpet. Men skal kjøpe malt i dag, og skal lage aprikosmos i morgen når det har fått stått i bløt over natten.

Uff, stakkars liten :( Håper han er bedre nå, og at ikke natten ble helt forferdelig for både mor og barn.. :klemmer:

Det hender jeg har tatt litt ekstra apoteksalve på fingeren, og "massert" forsiktig i endetarmsåpningen. Da pleier det alltid å komme ihvertfall.

Han har dessverre ikke fått til å bæsje enda, men han skriker ikke lenger. Virker som om det er mest på kveldstid at han får skikkelig vondt, akkurat som da han hadde kolikk.

Det har jeg ikke prøvd, så kan prøve det. :) Har prøvd med termometer uten hell..

Hvordan gikk det i natt? :klemmer:

Det gikk heldigvis bra i natt! Han var omsider i seng klokken elleve (mot mellom syv og halv åtte til vanlig), og våknet i totiden og i femtiden. Gikk fort å gi mat og legge, og siden det ble så sen og slitsom kveld, så sov han nesten helt til klokken åtte. :)

Ligger ute og sover nå.

Men han har altså ikke bæsjet enda. Så jeg håper på at det skal funge å gi han malt. Kanskje jeg kan gi han malt i gulrotmosen? Eller blir det toalt smakskræsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke god erfaring med malt, snuppa ville ikke ha det... Men hvis du ikke vil vente til i morgen med aprikos så trenger de ikke ligge i bløt over natta, altså. Bare å koke de i litt vann til de er helt myke, og så mose med stavmikser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...