Teita Skrevet 2. mai 2012 #3021 Del Skrevet 2. mai 2012 Håper dere fikk en fin natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #3022 Del Skrevet 2. mai 2012 Huff er han syk? God bedring! Håper dere hadde en litt god første mai hvertfall! Du gir grøt som tillegg? Gir du da med skje eller i flaske? Hvor mye gir du ca? Vet ikke om dette er dumt spørsmål, men du har ikke opplevd at han sette på noe vis i halsen av grøt? svelger for fort etc? Har veldig lyst å starte snart jeg og skikkelig, men siden sårene fra operasjonen ikke har grodd skikkelig, vet jeg ikke om jeg burde vente. Redd han skal sette i halsen, her. Ja han har hatt halsbetennelse, men er mye bedre nå. Snørrete enda, men har ikke vondt lenger. Ja jeg har nettopp begnt å gi litt grøt på kvelden. Ikke en helt porsjon enda da, får så vidt i han tre fjerdedeler av en desiliter, med 3-4 skjeier pulver. Tror det skal godt gjøres å sette grøt i halsen. I alle fall hvis de får den litt tynn. Har du den ca samme tykkelse som fruktmoser er, så skal det nok gå helt fint, så er det bare å gjøre den tjukkere etter hvert. Jeg gir ikke i flaske nei. Siden han var så "gammel" før jeg begynte med grøt, så gadd jeg ikke starte med velling, så ikke poenget. Håper dere fikk en fin natt Takk __ Natten var veldig bra. Etter at han fikk mat fra halv ni til kvart på ni, så sov han til klokken tre. Spiste ti minutter før han sov helt til ti over syv! Herlig å kunne sove så lenge! Dvs jeg våkner flere ganger om natten av meg selv, jeg. Klarer ikke å sove gjennom en hel natt, så helt sammenhengende søvn får jeg ikke uansett, men..Uansett deilig å slippe å stå opp så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. mai 2012 #3023 Del Skrevet 2. mai 2012 Det hørtes ut som en bra natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3024 Del Skrevet 3. mai 2012 Synes ikke denne natten var like bra, derimot. Var i seng ti på åtte, våknet ti over åtte, våknet klokken ti og klokken halv to. Deretter sov han til kvart over seks da, men da var det morgen. Jaja.. I dag skal vi som alltid til åpen barnehage. I morgen er det veiedag (veier meg hver fredag), men tror ikke jeg har gått ned denne uka. Har gått tur/jogget hver dag denne uka, men tror ikke det blir noe særlig til vektnedgang denne uka nei. Menmen..Så lenge jeg ikke går opp.. :gjeiper: Skjer ellers ikke så mye. Sitter og venter på at klokken skal bli litt mere så jeg kan legge O ut i vogna for første luren sin. Bruker å ha sin første, og da langluren, mellom halv ni og ni på morgenen, så sover han til ellevetiden. I går sov han til halv tolv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. mai 2012 #3025 Del Skrevet 3. mai 2012 Er det ikke bedre å veie seg en gang i måneden? Kan vel ikke skje store endringene på en uke? Flink er du ihvertfall! Vi kjøpte to vekter under graviditeten, men begge er kastet for de sluttet å virke, så jeg aner ikke hva jeg veier Kjedelig at natten ikke var så bra! Håper dere koser dere i åpen barnehage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3026 Del Skrevet 3. mai 2012 Er det ikke bedre å veie seg en gang i måneden? Kan vel ikke skje store endringene på en uke? Flink er du ihvertfall! Vi kjøpte to vekter under graviditeten, men begge er kastet for de sluttet å virke, så jeg aner ikke hva jeg veier Kjedelig at natten ikke var så bra! Håper dere koser dere i åpen barnehage Joda man kan merke nedgang uke for uke. Så klart ikke flere kg, men jeg veier meg ofte for å holde fokus og motivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 3. mai 2012 #3027 Del Skrevet 3. mai 2012 Har ikke veid meg etter fødselen jeg... har ikke noe vekt i hus. Men etter buksene å dømme er jeg tilbake til "skrætsj" :gjeiper: Jeg er ikke så opptatt av vekta, men hadde vært litt spennende å vite det ja.. Får komme på det en gang jeg er hos mamma og pappa, de har vekt Så forresten på noen "rett-etter-at-ungen-var-ute-bilder" fra sykehuset her om dagen, og dæææven... Jeg følte meg kanskje litt slankere enn jeg var der og da kinn og overarmer og mage var noget mer forstørret enn vanlig ja (følte meg forøvrig ikke så stor rundt magen som høygravidbildene tilsier heller ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3028 Del Skrevet 3. mai 2012 Har ikke veid meg etter fødselen jeg... har ikke noe vekt i hus. Men etter buksene å dømme er jeg tilbake til "skrætsj" :gjeiper: Jeg er ikke så opptatt av vekta, men hadde vært litt spennende å vite det ja.. Får komme på det en gang jeg er hos mamma og pappa, de har vekt Så forresten på noen "rett-etter-at-ungen-var-ute-bilder" fra sykehuset her om dagen, og dæææven... Jeg følte meg kanskje litt slankere enn jeg var der og da kinn og overarmer og mage var noget mer forstørret enn vanlig ja (følte meg forøvrig ikke så stor rundt magen som høygravidbildene tilsier heller ) Jeg har kommet inn i samme buksene siden før graviditet lenge, men har likevell et par kg pluss en del tapt muskelmasse igjen.. :gjeiper: Hehe, nei samme her..Følte meg ikke spesielt stor, og var heller ikke så veeeldig stor, men vsar større enn jeg "trodde". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3029 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Jeg hadde en farmor som jeg var utrolig glad i. Hun var et utrolig varmt menneske, og jeg er veldig glad i tanten og onkelen min som er de to andre barna hennes i tillegg til pappa. Begravelsen til farmor var en sterk opplevelse, og "gravølet" eller hva det heter, var en minnerik kveld. Farmor døde da hun var 61 år etter å ha vært syk i ååårevis, med lungetransplantasjon og slikt. Døde for litt over to år siden. Tenker ofte på at jeg så gjerne vil at O skulle fått møtt henne, og hun møtt O. Vet hun ville vært sååå stolt over å ha blitt oldemor. Dermed tenker jeg av og til på hva jeg skal si til han om henne, men så kom jeg på at jeg har jo allerede skrevet ned hva jeg vil si til han, om henne. Dette skrev jeg to dager før hun døde. Jeg viste hun lå på dødsleiet, og måtte bare få ut tankene mine. Fikk dessverre ikke vært der da hun døde, da hun bodde på andre siden av landet, så for meg ble dette som en del av avskjeden: Farmor! Da jeg så på mobilen min at faren min hadde ringt meg to ganger, så viste jeg at nå hadde det skjedd noe, jeg tenkte straks på min farmor. Faren min ringer aldri mer enn en gang dersom det ikke er noe veldig viktig. Farmoren min har en alvorlig lungesykdom, et komplisert navn jeg ikke husker. Men det var noe med at lungen voker seg større og hardere og man får store pustevansker, smerter osv. For 10-11 år siden fikk hun en lungetransplantasjon. Før den så var det like før hun døde. Hun kunne ikke reise seg fra stolen og gå til sofaen uten å bli totalt utmattet. Etter opprasjonen fikk hun livet sitt tilbake. Hun kunne leke med hunden, gå tur med sin danske mann og virkelig kose seg igjen. Når vi besøkte henne i Danmark var det ikke noe problem for henne å leke med oss. Så klart, hun var ikke i like god form om alle andre, men likevell. Etter hvert som årene gikk, så begynte den andre lungen å bli syk også, den som ikke var byttet ut. Etter hvert var den ubrukelig, men den nye lungen kunne fortsatt gjøre jobben. De siste to årene har hun vært inn og ut av rehabilitering, hun har blitt dårligere og dårligere. I sommer fikk vi ordnet et skikkelig familietreff med alle hennes tre barn med deres partnere og hennes 6 barnebarn. Det var hennes drøm, og det var kjempeflott. Vi var på en liten øy i Danmark som heter Bornholm. Hun har bodd mange, mange år i Danmark, men tre-fire år etter at hennes mann døde av en annen type lungesykdom, så flyttet hun til Norge, men ikke til byen hvor vi bor, hun bor i Stavanger hvor eldste og yngste barnet hennes holder til. Vel..Nå etter kampen i så mange år, så mange smerter og vi som har sett henne ordentlig svak i sommer, nå ligger hun virkelig på dødsleiet. Det kan være snakk om så mye som to uker, en det kan også være snakk om et par dager. Min farmor er bare 62 år, hvis jeg ikke husker feil. Hun fikk sitt eldste barn da hun var 16 år. Farmor er ut av de mest fantastiske menneskene i hele verden. Hun er så klok, så positiv, hun har aldri klaget til tross for alt av smerter og plager, nei hun har heller feiret livet, men også akseptert at det slutter nok litt for tidlig for hennes del. Jeg ser sånn opp til henne. Akkurat nå har jeg fortsatt alle fire besteforeldre, men snart har jeg bare tre. Den gode farmoren min som setter familien høyere enn jeg har sett noen gjøre. Hennes største drøm før hun skulle gå bort, var å få ha det familietreffet. Selv om hun hadde kontinuerlig oksygentank festet til seg, og måtte sitte i rullestol pga. lite krefter når vi var der, til tross for at hun ikke kunne være med på alt vi gjorde, men gjerne satt i sengen ved verandadøren og hørte oss der ute når vi ikke var inne hos henne, så koset hun seg. Hun fikk ønsket sitt. Der satt hun og koset seg med et glass vin mens hun hørte latteren til sine tre barn, seks barnebarn, det ene "ste-barnebarnet" og to inngiftede kvinner, der satt hun og hørte på samholdet til familien sin. Min farmor var familiens overhode og forbilde. Nå...Ja nå mister vi henne. Kanskje er det rart at jeg får behov for å skrive et så langt innlegg om henne, kanskje tenker noen at "joda det er trist, men det er bare bestemoren din, det er meningen de skal dø i fra deg etter hvert". Vel, det er ikke meningen de skal dø av en så unaturlig årsak, det er ikke naturlig at hun som den yngste besteforelderen min skal dø så snart, hun som er en så fantastisk person, og som fortjener å leve så mye lenger. Den dagen jeg får barn, så blir det vanskelig å tenke på at de aldri får oppleve henne, og hun får aldri oppleve dem. Hun kommer ikke til å oppleve å bli oldemor. Kjære, søte, gode farmor..Jeg tenker på deg. Du lever enda, men du er lite bevist, og jeg får nok ikke snakket med deg mer, men jeg tenker mye på deg, og håper det går så fredfult som mulig. Jeg håper onkel og tante er hos deg så du ikke går bort alene. Jeg vil ha henne her i 20 år til, men må bare innse at det kommer ikke til å skje. Men jeg vil ikke innse det, vil ikke akseptere det. Hun kommer seg til hektene hun, sånn som hun har gjort før. Legene kommer til å våkne i morgen og ta tilbake det de sa i dag, i morgen få vi et nytt håp! __ Vel, det ble dessverre ikke noe nytt håp. Kjære farmor døde, kort tid etter at pappa hadde kommet dit. Som om hun ventet på at alle tre barna skulle være der før hun tok sitt siste åndedrag. Så kjære Odin: Du har verdens beste oldemor, hun bare er ikke her mer. Hun ville ha beriket livet ditt, selv med den avstanden det er. Hun var ikke så gammel, så hadde hun vært frisk, kunne hun ha lekt med deg, synget for deg, lest bok for deg, og komme med sine gode ord. Men uansett om hun ikke er her lenger, så vil hun gjerne ha en liten plass i hjertet ditt. __ Ble litt kjisje dette her, men det er sånn jeg føler det. Er sårt at de aldri får møtes, og det er selv i dag vanskelig å akseptere at akkurat henne måtte dø så tidlig. Men sånn er det bare dessverre. Føltes spesielt å lese det der igjen. Er veldig glad jeg har tatt vare på det. Det som stakk litt i hjertet, var da jeg leste hva jeg skrev om at hun aldri kom til å få møte mine barn, og nå har jeg ett, og hun får aldri møte han. Endret 3. mai 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. mai 2012 #3030 Del Skrevet 3. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 3. mai 2012 #3031 Del Skrevet 3. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 3. mai 2012 #3032 Del Skrevet 3. mai 2012 Bestefaren min var sånn som du beskriver farmora di. Jeg tenker på ham hver eneste dag, og det gjør så vondt L aldri skal få møte den fantastiske oldefaren sin, og bestefar aldri får møte oldebarnet sitt som han hadde vært så utrolig stolt av. Vi får være flinke til å fortelle om dem, så barna på et vis får bli kjent med de likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 3. mai 2012 #3033 Del Skrevet 3. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. mai 2012 #3034 Del Skrevet 4. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #3035 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Takk for klemmer ,jenter. Bestefaren min var sånn som du beskriver farmora di. Jeg tenker på ham hver eneste dag, og det gjør så vondt L aldri skal få møte den fantastiske oldefaren sin, og bestefar aldri får møte oldebarnet sitt som han hadde vært så utrolig stolt av. Vi får være flinke til å fortelle om dem, så barna på et vis får bli kjent med de likevel. Ja det er så synd. Men du har rett i det, vi får være flink til å fortelle om dem. __ Flott fredags morgen! Fint vær, skal til byen i dag, får besøk av pappa og lillesøster seinere. OG jeg har gått ned i vekt! Nå veier jeg 69,4 kg, så det går sakte, men sikkert nedover. Dette er det jeg gjør for å gå ned i vekt: Spiser bedre: Har kuttet ut brød for det meste, til frokost, lunsj og kvelds blir det sånt som knekkebrød, yoghurt, frokostblanding eller omelett. Prøver å velge magrere middag, som å spise mer fisk, ha grønnsaker til og gjerne suppe en gang i uka. Men middagsmaten er ikke det jeg er flinkest på, rett og slett fordi det er dyrt å spise sunt. Beveger meg mer: Går enten en times tur, eller jogger meg en tur hver dag, har også hendt noen dager at jeg har gått tur tidlig på dagen, og jogget på ettermidagen. Spiser mindre snop i helgene: Jeg har en tendens til å ta helt av med snop i helgene.. Jeg koser meg enda, men begrenser meg betydelig i forhold til før. Sånn som i dag, så "får jeg lov" til å kjøpe en sjokolade som heter "new energi". Den er mindre sukker og fett i enn andre sjokolader. Så kan det hende det blir en iskaffe også. I morgen skal vi i barnebursdag, så da blir det kun med det jeg spiser der, også koser vi oss heller med taco på kvelden. På søndag, avhengig av været, blir det kanskje en is. Potetgull spiser jeg nesten ikke lenger. Det er søtsaker som er min store last, så jeg har laget en regel, og det er at jeg skal kun kose meg med det jeg virkelig har lyst på, også dropper jeg det som også hadde vært godt, men som jeg ikke kjenner direkte lyster på. Endret 4. mai 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. mai 2012 #3036 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Eg har heller ikkje farmora mi lenger, ho døydde for 10 år sidan Skulle ønske ho var her og fekk møte M! Men eg tenker som så at ho veit nok om han, for ho følger med Heldigvis lever farfar enda, og det var ekstra stas for han at M sitt andre namn er det samme som hans andre namn til deg, for det er ikkje kjekt å miste nokon som ein er glad i! Og til deg for fin vektnedgang! Du er kjempeflink! Sjokolade er min store last, potetgull mannen sin..så vi er på 3. veka no utan smågodt, sjokolade og potetgull..vi måtte berre slutte, det vart så ille Men kos deg masse i helga! Endret 5. mai 2012 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3037 Del Skrevet 5. mai 2012 Eg har heller ikkje farmora mi lenger, ho døydde for 10 år sidan Skulle ønske ho var her og fekk møte M! Men eg tenker som så at ho veit nok om han, for ho følger med Heldigvis lever farfar enda, og det var ekstra stas for han at M sitt andre namn er det samme som hans andre namn til deg, for det er ikkje kjekt å miste nokon som ein er glad i! Og til deg for fin vektnedgang! Du er kjempeflink! Sjokolade er min store last, potetgull mannen sin..så vi er på 3. veka no utan smågodt, sjokolade og potetgull..vi måtte berre slutte, det vart så ille Men kos deg masse i helga! Det er trist at de dør disse besteforeldrene, man blir bra knyttet til dem.. Takk! Det går jo ikke så fort, men det går da nedover! I går ble det litt pai i og med at vi hadde kaffebesøk, men den er bare 200 kalorier per hundre gram, så ikke av det værste. I dag i barnebursdag ble det to sjokoladekakestykker, også har vi laget fruktsalat som snacks her hjemme. Synes vi er flinke jeg. Selv om det kanskje høres ut som mye for noen.. :gjeiper: Ellers en veldig fin dag! Raket i hagen, vært i bursdag, kost med lillegutt, gjort husarbeid inne og gått en tur på 40 min ca. Nå liker jeg Becoen min enda bedre! Har hittil kun hatt han på magen, men i dag tok jeg han på ryggen, og det ble kjempelett! Kjente han nesten ikke, så jeg var ute og rakte med ungen på ryggen. I morgen skal vi fortsette hagearbeide, pluss endelig få plantet georginene slik at de forhåpentligvis spirer fort, og er klar til å settes ut i slutten av juni. Er dessverre litt treg med dem i år. Lurer på om vi skal kjøpe noe blomster også, men vet ikke om jeg skal vente litt, da været er litt skiftende enda. Men kan jo kjøpe stemor, de er jo hardføre. I sommer skal vi lage jordbærhage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 5. mai 2012 #3038 Del Skrevet 5. mai 2012 Åh, jordbær-åker er min store drøm! Vi har jo nesten 1,7 mål med tomt så noe må vi jo bruke den til - gidder ikke å ha gress på hele :gjeiper: Meeeeen, det blir nok ikke i år. Vi har masse å gjøre først, både male hus, bygge veranda og ordne plen (gravemaskinen herjet sund hele tomta da vi drenerte rundt veggene i fjor). Nok å henge fingrene i med andre ord! Men jeg gleder meg sånn til å få det i orden slik at jeg kan plante blomster rundt her. Stemor er både hardføre og veldig søte synes jeg også sånne margeritter eller hva de heter. Kommer nok til å bli noen av de her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3039 Del Skrevet 5. mai 2012 Da har dere nok plass til det Ja Margeritter er pene ja, spesielt de spanske, de er jo lilla. men er veldig glad i løkblomster da, så i år skal jeg sette løker til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3040 Del Skrevet 5. mai 2012 Åh..Kjæresten dro ut.. Hadde lagd pitapizza som vi spiste, så ringte kompisen hans og spurte om han skulle komme på jobbfest på min (!) jobb som jeg er i perm fra..Det er snakk om at kjæresten min skal bli NK der, men det er jo likevell min arbeidsplass..Vel..Alle bortsett fra to stk tror jeg, har sluttet siden jeg gikk ut i perm, men uansett..Han smisket og smisket for at jeg skulle si ja, og jeg liker ikke å være kjerring, så sa jo ja..Men synes det er kjipt..Nok en gang forlater han huset, mens jeg sitter her. Og det på en fest som egentlig er mitt "terretorium". Synes det var litt trist, menmen..Det blir jo koselig for han, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå