Gjest Starlit Skrevet 16. april 2012 #2921 Del Skrevet 16. april 2012 Ja, hører mine veninner si det samme om sine små Nyt småbarnsperioden mens du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2012 #2922 Del Skrevet 16. april 2012 Så utrolig deilig at han sov så lenge da! Det lover jo kjempegodt. A har til dags dato aldri gjort det før hun så... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. april 2012 #2923 Del Skrevet 16. april 2012 For O som er 5 måneder! Lykke til hos legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 16. april 2012 #2924 Del Skrevet 16. april 2012 Hurra for 5 mnd! de vokser så fort.....synes ikke det er lenge siden vi gikk å venta på å føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 16. april 2012 #2925 Del Skrevet 16. april 2012 Hurra for O som er 5 månader i dag! Enig med Knøtteliten, tida går så fort! Håper alt gjekk bra hos legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 16. april 2012 #2926 Del Skrevet 16. april 2012 Hurra for O som er 5 måneder Er så deilig når de små sover hele natten, og ekstra deilig når de ikke gjør det hver natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. april 2012 #2927 Del Skrevet 16. april 2012 Weee!! Store flinke gutten!!! Deilig med litt søvn tenker jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. april 2012 Forfatter #2928 Del Skrevet 17. april 2012 Ja, hører mine veninner si det samme om sine små Nyt småbarnsperioden mens du kan! Heihei Hyggelig med et nytt "ansikt" Ja har hørt mange si det samme, så ligger nok noe i det. Så utrolig deilig at han sov så lenge da! Det lover jo kjempegodt. A har til dags dato aldri gjort det før hun så... :gjeiper: Veldig deilig. Uff, det er jo litt kjedelig, da..Får håpe det blir lettere med nummer to :hoppe For O som er 5 måneder! Lykke til hos legen Takk! Hurra for 5 mnd! :strx: de vokser så fort.....synes ikke det er lenge siden vi gikk å venta på å føde Nei det er ikke det, men samtidi så føles det som en evghet siden..Drev med skikkelig storrydding dagen fr fødsel, og akkurat det føles veldig fjernt. Hurra for O som er 5 månader i dag! :hope: Enig med Knøtteliten, tida går så fort! Håper alt gjekk bra hos legen : Gikk bare bra :strix Hurra for O som er 5 måneder :strx: Er så deilig når de små sover hele natten, og ekstra deilig når de ikke gjør det hver natt :jepp Ja, veldig deilig. Har bare skjedd en gang her da, men med bare en nattmating per natt, så skal jeg ikke klage. Weee!! Store flinke gutten!!! Deilig med litt søvn tenker jeg: Ja er godt, men trøtt blir jeg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. april 2012 Forfatter #2929 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Legen gikk som sagt bra. Han kunne ikke høre noe galt med lungene, noe mer kunne ikke sjekkes på så liten baby. Så va skulle bare se det an. O holder på å vokse ut av bagvogna. Har tatt fram sportsdel, men kjenner meg ikke klar for det altså.. Blir nok å bruke bag så lenge som mulig..Men blir nok byttet før han blir seks måneder. Jaja, vi har strålende vær i dag også. Ser fram til trilletur. Endret 17. april 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. april 2012 #2930 Del Skrevet 18. april 2012 Så stor gutt du har! Trodde ikke man kunne bruke sportsdelen før barnet kunne sitte selv? Men uansett; Hvordan gjør vi det når vi bytter over til sportsdelen? For de kan vel ikke sove i den ute? Har jo emmaljunga jeg også, og har tenkt litt på det. Må vi kjøpe en softbag eller noe da? S passer fremdeles i bagdelen, og når sommeren kommer, så skal jeg ta ut saueskinnet, og da blir det jo litt bedre plass, men hadde jo vært litt koselig å bruke sportsdelen på tur i sommer og, ihvertfall for oss som har en baby som bare vil opp og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. april 2012 Forfatter #2931 Del Skrevet 18. april 2012 Så stor gutt du har! Trodde ikke man kunne bruke sportsdelen før barnet kunne sitte selv? Men uansett; Hvordan gjør vi det når vi bytter over til sportsdelen? For de kan vel ikke sove i den ute? Har jo emmaljunga jeg også, og har tenkt litt på det. Må vi kjøpe en softbag eller noe da? S passer fremdeles i bagdelen, og når sommeren kommer, så skal jeg ta ut saueskinnet, og da blir det jo litt bedre plass, men hadde jo vært litt koselig å bruke sportsdelen på tur i sommer og, ihvertfall for oss som har en baby som bare vil opp og se. Ja han er sikkert sånn 72 cm.. Ryggen kan jo legges helt ned, så de kan fint ligge i den før de kan sitte selv. Hvorfor kan de ikke sove ute i den? Det er jo seler i sportsdelen, så de kommer seg ingen vei selv om det ikke er en dyp bag lenger.. Din bagdel er vel også litt lengre enn min Min er 74 tror jeg, også er vel din 78 eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. april 2012 #2932 Del Skrevet 18. april 2012 Vi har brukt både bag og sportsdel helt siden han var nyfødt vi :gjeiper: ute har vi selvfølgelig brukt bagen (vi har kombi) for den er jo mye lunere, men hvis han sover dupp inne, ligger han i sportsdelen på et saueskinn med et tynt pledd over seg. Det ble bare sånn, fordi han sov (og sover fortsatt) i bagen oppi senga si - så gidder ikke å drasse den frem og tilbake, annet enn når vi skal ut å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. april 2012 #2933 Del Skrevet 18. april 2012 Men da må man vel ha en sovepose eller et eller annet? Blir jo veldig luftig å bare ligge rett i sportsdelen. Det må jeg finne ut av. For jeg vil jo at hun skal fortsette å sove ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 18. april 2012 #2934 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Men da må man vel ha en sovepose eller et eller annet? Blir jo veldig luftig å bare ligge rett i sportsdelen. Det må jeg finne ut av. For jeg vil jo at hun skal fortsette å sove ute. Jeg ville brukt et godt, stort lammeskinn i bunnen (som dekker hele bunnen og gjerne går litt opp på kantene) og en vognpose, samt det vogntrekket man knepper over Det er iallefall sånn jeg kommer til å gjøre det. Edit: ordne med hull i saueskinnet og sy hull til selene i posen, slik at ungen kan festes i selene. Endret 18. april 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. april 2012 Forfatter #2935 Del Skrevet 18. april 2012 Ja skal så klart bruke pose. Det har jeg gjort hele veien hittil, så blir nok å fortsette med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 18. april 2012 #2936 Del Skrevet 18. april 2012 M har heldigvis god plass i bagen sin enda, men eg veit faktisk ikkje kor stor bagen er..finne fram målebandet etterpå Blir litt vemodig når babyen blir så stor at han må ha sportsvogn, då er han liksom ikkje lillebabyen lenger (Men så er det så kjekt å sjå kor dei veks også da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. april 2012 Forfatter #2937 Del Skrevet 18. april 2012 M har heldigvis god plass i bagen sin enda, men eg veit faktisk ikkje kor stor bagen er..finne fram målebandet etterpå Blir litt vemodig når babyen blir så stor at han må ha sportsvogn, då er han liksom ikkje lillebabyen lenger (Men så er det så kjekt å sjå kor dei veks også da ) Hvilken vogn har du? O er en veldig lang gutt, så var i grunn forventet at jeg måtte bytte tidlig. Spesielt siden jeg har en vogn som ikke har så stor bagdel. Jeg prøvde sportsdelen i byen i dag (skal ikke bytte helt enda, men ville prøve den). Har ikke blitt helt kjent med den enda da, så vet i grunn ikke heeelt hva jeg synes. Men vi får se. Blir i alle fall å kjøpe ny vogn dersom jeg ikke er fornøyd. Ellers har jeg kjøpt sprinkelsengbeskytter, strømpebukser, Reima Tec vinterdress i størelse 86 til neste vinter, Troll regndress i samme størrelse til neste høst/vinter. Dressene var på 50% avslag, så det var et godt kjøp. Men fikk ikke kjøpt fotoalbum, da. Alle stedene jeg kikket hadde bare små, tynne album. Hvor er det blitt av de tjukke, store Har to fra før, som jeg kjøpte på Nille for mange år siden, men de har vist sluttet med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. april 2012 #2938 Del Skrevet 19. april 2012 Vi byttet til sportsdelen da hun var rundt 5 måneder. Da nektet hun å ligge i bagen dersom hun ikke sov. Ikke akkurat særlig praktisk. Vi hadde saueskinnspose i sportsdelen til å begynne med. Etterhvert som det ble litt varmere skiftet vi til vår/høstpose med saueskinn under. Vi har jo ikke fotpose da, så synes det er greit med noe som er vindtett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. april 2012 Forfatter #2939 Del Skrevet 19. april 2012 Ja jeg foretrekker pose jeg også. Har en vår/høstpose, og har funnet en sommerpose jeg vurderer. __ Noe må være galt med O? Han bæsjer plutselig fem-seks ganger kanskje mer i døgnet, og bæsjen er grønnatig. bHar aldri vært noe problem med for mye formelk, og han spiser kun en pupp per måltid, så hva kan det være? Han er blitt sår stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. april 2012 #2940 Del Skrevet 19. april 2012 Tenner? Leste i babyboka til forloveden min at han fikk masse løs avføring osv når tennene kom. Det samme var det med alle de andre barna til moren. (Hun har fem) Ellers vet jeg ikke Men sålenge han kun får MM? Så skal det jo ikke ha så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå