pia1006 Skrevet 29. oktober 2003 #1 Del Skrevet 29. oktober 2003 Håper dere er mange der som tipse meg i barneleker og sangleker for barn i bhg alder??????? Tar imot ALLE tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 29. oktober 2003 #2 Del Skrevet 29. oktober 2003 bro-bro-brille og fløy en liten blåfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. oktober 2003 Takk for raskt svar Hvordan leker vi "Fløy en liten blå fugl"???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 29. oktober 2003 #4 Del Skrevet 29. oktober 2003 hmmm husker egentlig ikke :o Husker vi lekte det i barnehagen. Alle står i ring og holder i hendene til hverandre. Så er en av ungene blåfugl og flyr/løper i sikk-sakk under armene til de andre. Mens de synger "fløy en liten blåfugl gjennom vindu gjennom vindu - fløy en liten blåfugl gjennom vindu en dag i maiii.." - men jeg husker ikke helt hva poenget med leken var da :o Og bjørnen sover er jo morsomt - en ligger på gulvet og er bjørn mens de andre går rundt og synger bjørnen sover - så vokner plutselgi bjørnen og fanger en av de andre som må være bjørn neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 29. oktober 2003 #5 Del Skrevet 29. oktober 2003 Stiv heks, slå på ring. Hva het den andre ring-leken igjen? Alle barna står i ring og synger, hendene bak på ryggen, og så skal en putte en ring i hånden til en av de andre barna, og så skal noen gjette hvem som har ringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 29. oktober 2003 #6 Del Skrevet 29. oktober 2003 Stiv heks, slå på ring. Hva het den andre ring-leken igjen? Alle barna står i ring og synger, hendene bak på ryggen, og så skal en putte en ring i hånden til en av de andre barna, og så skal noen gjette hvem som har ringen? Ta en ring og la den vandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. oktober 2003 #7 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ta den ring og la den vandre fra den ene til den andre ringen er din, det vet du vel? ----husker ikke-------- Slå på ring slå på ring slå på hvem du vil slå på kjæresten din om du vil den du slår den slår du så hardt så hardt så hardt så hardt så hardt.. Kari og knut, sistepar ut, kaffegrut Finnes ikke dette i noen bøker? Enda bedre, på web? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 29. oktober 2003 Takk for tips og raske svar Joda det står sikkert masse i bøker, men helste de vanlige tenke hvis dere kunne noen ikke jeg kunne. Vi voksne i bhg skalleke oss i neste uke så skulle vi komme med tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. oktober 2003 #9 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ta den ring og la den vandre fra den ene til den andre ringen er din, det vet du vel? ----husker ikke-------- Bytt ut ----husker ikke--- med "hvem har ringen, du eller jeg?" (også er det et vers til eller to... men der er ikke alle helt enige om teksten....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 29. oktober 2003 #10 Del Skrevet 29. oktober 2003 så er det noe med "ser du jeg har fått den - ser du jeg har fått den -trallalallalalalalalaa" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. oktober 2003 #11 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ja, jeg prøvde å skrive det også, men jeg ga opp det der med tralalalala feneomenet, jeg fikk det ikke rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 29. oktober 2003 #12 Del Skrevet 29. oktober 2003 Her finnes 8 sangleker: http://www.icasparmat.com/hovedsider/4-ska...e/sangleker.php søk på sangleker så finner du kjempemasse http://robert.stud.hive.no/musikk/sangleker.htm http://www.barnemix.no/Aktiviteter/sang.php http://kristian.stud.hive.no/musik/kristia...s_sangleker.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 30. oktober 2003 #13 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ta din ring og la den vandre. Fra den ene til den andre. Ringen er skjult, den ser du ei. Hvem har ringen du eller jeg? Jeg gikk meg ut på den grønne eng, der gjetta jeg på, hvem ringen skulle få. Serru jeg har fått den! Serru jeg har fått den! Trallalalalalalalalaa! Ellers: Napoleon med sin hær En liten undulat Petter slår med en hammer. Jeg er en liten hund Hjulene på bussen. Bro, bro brille. Slå på ring. De kommer jeg på i farta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 30. oktober 2003 #14 Del Skrevet 30. oktober 2003 Her kommer vennen min og her kommer jeg, tralallei, tralallei.... Tyven, tyven skal du hete for du stjal min lille venn... En elefant kom masjerende.... Har du sett Per Sjuspring danse.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 31. oktober 2003 #15 Del Skrevet 31. oktober 2003 http://it-student.hivolda.no/prosjekt/v01/...ker/sanglek.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 1. november 2003 #16 Del Skrevet 1. november 2003 Ta din ring og la den vandre. Fra den ene til den andre. Ringen er skjult, den ser du ei. Hvem har ringen du eller jeg? Jeg gikk meg ut på den grønne eng, der gjetta jeg på, hvem ringen skulle få. Serru jeg har fått den! Serru jeg har fått den! Trallalalalalalalalaa! Ellers: Napoleon med sin hær En liten undulat Petter slår med en hammer. Jeg er en liten hund Hjulene på bussen. Bro, bro brille. Slå på ring. De kommer jeg på i farta Slik har jeg lært den: Ta den ring og la den vandre Fra den ene til den andre Ringen er skjult den synes ei Nettopp nå er ringen hos meg Jeg gikk meg ut på den grønne eng Der møtte jeg på den ringen skulle få Ser du jeg har fått den, ser du jeg har fått den Tralaaalalaaalala tralalalala Det som er morsomt er at mange barn synger: Ringen er skjult, DET SYYYYNES JEG!!!! I stedet for: ringen er skult, den synes ei...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 1. november 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 1. november 2003 TUSEN TAKK FOR ALL HJELP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå