Gå til innhold

Artikkel: "Mor påvirker kjærlighetslivet"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Henviser til artikkel på KG: http://www.kvinneguiden.no/artikler/mor_paavirker_kjaerlighetslivet/90345

Hvis jeg skal ta utgangspunkt i meg selv så føler jeg det kan stemme litt.

Jeg har et nært og varmt forhold til mine foreldre.. og merker til tider stor forskjell på meg og venner på samme alder som meg, alt ettersom hva slags forhold de har hatt til foreldrene.

Jeg er i utgangspunktet veldig tillitsfull, men fordi jeg har venner som har opplevd mye dritt føler jeg meg ultra naiv som tror "det beste om alle" og at alle er lojale vesner med beste intensjoner. Det jeg opplever, er at jeg overkompenserer litt med å være kunstig paranoid p.g.a manglende erfaring med å bli sviktet og føler jeg ikke ser faresignaler.

Jeg har også lett for å bli utnyttet.. fordi jeg er vant til fra min oppvekst at vi stiller opp samma hva for hverandre og hjelper til så godt vi kan, dette er hovedsakelig en glede for meg.. men merker jo likevel at folk nyter godt av at jeg er hjelpsom og naiv.. og at de kanskje ikke har like idealistiske tanker rundt slik hjelp. Sånn sett kan jeg være i fare for å strekke meg lengre enn langt i et evnt forhold, hvis motparten ikke er like idealistisk og givende som det jeg er.

Noen som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et helt greit forhold til moren min. Holder en armlengdes avstand, ellers sluker hun meg med hud og hår, men hun er snill og stiller alltid opp. For min del tror jeg mitt nære forhold til faren min har hatt mer å si for at jeg i dag er i et fantastisk forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...