pinky Skrevet 29. oktober 2003 #1 Del Skrevet 29. oktober 2003 Noen som har erfaring med testing av sædkvalitet? Hvor fersk må den være? 1 døgn gammel? Noen timer? Eller må samboeren min "produsere" på legekontoret? Hvor lang tid tar det før man får svar? Og ca hva koster det? Kanskje noen som har gjort dette og har positive/negative erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 29. oktober 2003 #2 Del Skrevet 29. oktober 2003 Når mannen min skulle ta tok han den hjemme,men måtte ikk være eldre enn 1 /2 time og varm. Legg den i en ragge så holder den på varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #3 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg fikk med rekvisisjon til mannen min i går og da leste jeg på den vedlagte infolappen. (Gjelder Rikshospitalet). Prøven skulle helst avlegges på sykehuset (om morgenen), men kunne i enkelte tilfeller avtales å gjøres hjemme. Det var pga. temperatursvingninger de ønsket at det ble utført på sykehuset. Husker ikke om det sto noe om hvor "fersk" prøve skulle være, men det bør nok være "nytappet". Sædcellen dør vel etterhvert, så skal man sjekke dem bør de jo være så nye som mulige. Det sto også at han ikke skulle ha hatt utløsning de siste to dagene før han tok prøven, men at han måtte ha hatt det de siste 7 dager. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 30. oktober 2003 #4 Del Skrevet 30. oktober 2003 Samboern min leverte sædprøve for et par uker siden. De anbefalte at han tok den på riksen, men det kom ikke på tale, så da ble vi nødt til å få det til hjemme. Vi klarte det på andre forsøk... :oops: Prøven måtte leveres mellom kl.08.00 og 09.30 og ikke være mer enn 1 time gammel. Den måtte også holde kroppstemperatur (altså oppbevares i kroppstemperatur "i mellomtiden"). Her gjaldt også det som en annen har skrevet tidligere her, at det må ha vært min.2 og max.7 dager sisden "sist". Jeg måtte gå inn på riksen og levere da.. men det gikk greit! Damene der var så snille så :D Vi har ikke fått resultatet enda, så jeg er ganske spent. Men jeg tror vi fikk det til riktig iallefall! Lykke til !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Why? Skrevet 3. november 2003 #5 Del Skrevet 3. november 2003 Her gjaldt også det som en annen har skrevet tidligere her' date=' at det må ha vært min.2 og max.7 dager sisden "sist". [/quote'] Hvorfor det? Samboeren min skal ta en test for å være sikker på at han ikke har sæd der...(steriliserte seg for noen år siden, og vil være sikker) Tror du vi også må være "avholdne"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 4. november 2003 #6 Del Skrevet 4. november 2003 Årsaken vet jeg ikke.. Men man trenger jo ikke å være så veldig avholdne da - dere klarer vel å holde fingrene fra fatet i 2 dager..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ACVO Skrevet 2. desember 2003 #7 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har levert en prøve for min samboer på sykehuset i dag morges. Han gjorde det hjemme, men jeg måtte levere prøven før den var 2 timer gammel. Jeg hadde prøven under genseren under reisen. hilsen ifra en som håper å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #8 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har litt problemer med å forstå at gutta synes dette er såååå kjipt, at jenten er nødt til å lever prøven for de osv. Forstår at det ikke akkurat er kult. Men det å få barn er vel et felles ønske og mål? Testene vi jenter må gjennom er mye tøffere og tildels mer "nedverdigende" enn å gå på et lukket rom å få det til. Mannen min levert en slik prøve for ikke lenge siden. Klart han ikke var særlig høy i hatten, men han klarte det fint for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ACVO Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg leverte prøven for min samboer, men det er pga at han måtte tilbake på jobb og jeg er sykemeldt for tiden. Det å levere en slik prøve kan da mannfolka ikke være flaue for, er jo ganske vanlig i dag. På sykehuset stod det en ung mann føre meg i køen og han virket ikke flau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå