Gå til innhold

Lærer som mener at elev er narkoman

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det riktig av en lærer å anta at en elev er narkoman fordi en elev farger håret sitt svart? Og som sier at det ikke er rart at eleven har rykte på seg for å være narkoman eller "emo", fordi klesstilen skulle tilsi det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vil ikke tro at dette er riktig. Bare fordi en elev har farget håret svart og går kledd i svart, så er det ingeting som tilsier at eleven er narkoman, satanist e.l. Man har ingen rett til å dømme mennesker pga måten de kler seg på.

Jeg hadde ikke gjort noe med det nå, men hvis læreren fortsetter å komme med kommentarer og det plager eleven, så hadde jeg tatt det opp med læreren.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at dette er noe læreren har sagt til flere elever gjennom flere år, og også til samme elever flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at dette er noe læreren har sagt til flere elever gjennom flere år, og også til samme elever flere ganger.

Jeg hadde svart med samme retorikk: -han er lærer fordi han er pedofil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

læreren min trodde jeg røykte hasj fordi jeg var beskjeden hun, og inviterte meg hjem på kvelds, noe jeg takket fint nei til......

Skrevet

Lærere møter og ser mye ungdom og folk og det er (for alle) lett å generalisere.

Om du ser en i sæggebukser og hettegenser vil du kanskje fort tenke at han er kriminell eller latsabb. Om du ser en med hvitt hår, pelskåpe og perle øredobber vil du automatisk anta at det er en "ovenpå" vestkantdame.

Jeg har full forståelse for at en lærer kategoriserer en med svart hår og "emo kles stil" i "emo" kategorien. Dette betyr dog ikke at man er narkoman fordetom. (trodde de fleste emoer ikke rusa seg faktisk) Akuratt som at det ikke trenger å bety at man er kriminell selvom man føler seg komfortabel med store klær og hiphop musikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...