Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Småbarn sier jo mye som er både klokt , rart og morsomt. Har du noen gode på lager så del dem med oss. Dette spørsmålet fikk jeg fra en gutt på 4år for et par dager siden mens vi satt å spiste kylling: Du... Hvordan klarer kyllingen egentlig å gå når den har så store lår??? Det tok en liten stund før jeg skjønte at han assosierte kyllinglåra vi spiste med de små gule kyllingene. Er nok ikke siste gang jeg får høre et gullkorn, og kommer nok på flere etterhvert. Endret 8. mars 2011 av ¤Vamp¤ 1
Wonders Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 dette gjorde jeg en gang, og siden jeg ikke har barn selv lånte jeg noens historier. Jeg ikke la skjul på at historiene var delt fra andre... Damene ble piss sure, selv om de selv hadde delt de på nettet. Sluttet å dele noe fra barnemunn. Fikk helt avsmak.
Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Det kjenner jeg dessverre ikke noe til. Jeg tenkte på utsagn som man selv hører. En trenger ikke å identifiserer tid, sted og rom. 1
Wonders Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 lykke til folkens, brennt barn skyr ilden Prøvde å finne søte jenta som ikke klarte si Miami, hun sa Your-ami, men fjernet fra youtube.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 " Åh du er nå rotekopp du mamma! " Den fikk jeg servert da skolebøkene mine lå strødd utover kjøkkenbordet. Mon tru hvor hun har fått det utsagnet fra.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Jeg er "tante" til sønnen til venninna mi på 5 år, og han er fullstendig bilgal og synes det er sååå moro når han får være med i bilen min og sa her om dagen da han var med meg i bilen "tante? du har jentebil, pappa har guttebil og du har jentebil"
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Det var snakk om en tur uten oss foreldre. -Vi måtte gå til hytta. Det var kjempelangt! Kanskje ti minutter! 5
Gjesten Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Denne skal jeg følge med på Siden jeg ikke har barn eller yngre søsken, deler jeg denne med dere i påvente av fler søte gullkorn: http://www.youtube.com/watch?v=4kYWgbv0Nng
kaprifolen Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er "tante" til sønnen til venninna mi på 5 år, og han er fullstendig bilgal og synes det er sååå moro når han får være med i bilen min og sa her om dagen da han var med meg i bilen "tante? du har jentebil, pappa har guttebil og du har jentebil" Har du en venninne på 5 år som har en sønn?! Kommer ikke på så mange som er kjempemorsomme, men ei jente jeg kjenner ville glatt bytte bort lillebroren sin mot tantas hund! Ellers leste jeg en her inne om ei jente som så gjerne ville ha en lillesøster, ikke bror. Dette er kortversjonen av historien, men poenget var at da foreldrene annonserte at det ble en gutt, la jente armene surt i kors, satte opp et olmt blikk og utbryter "vet du hva GUD gjorde da HAN fikk en sønn? Han GA HAN BORT!" 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 Når jeg var lita, tror jeg var ca 4 år, var jeg ofte ganske trass. En dag sa mamma: "hvis du ikke gir deg nå, kommer jeg til å gå på veggen". Og jeg svarte med fintfølende og rolig stemme: "jammen da slår du deg da mamma". Nå gleder jeg meg til å høre mine barns gullkorn etterhvert som de begynner å snakke mer
lille katt Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Jeg hadde akkurat forklart fireåringen min om at lillebror i magen ligger i en vannballong, og at hvis det gikk hull på ballongen slik at vannet rant ut, så må mamma på sykehuset for å få hjelp til å få lillebror ut. Hvorpå hun sier med store "jeg har en ide"-øyne: "Mamma, skal vi stikke hull på ballongen, slik at lillebror kommer ut?" Jeg syntes det hørtes veldig lurt ut, må jeg innrømme (er 37 uker på vei). 5
Gjest ¤Vamp¤ Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Av fulle folk og barn skal en sannheten høre. Kom gjerne med flere.
Gjest Footloose Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Jeg sitter ofte barnevakt til en jente innimellom og hun sier mye smart. Jeg og jentungen stod og så ut av vinduet og snakket om hva vi så, blant annet tåke og hva det er. Jeg prøvde å finne en måte å forklare det på som en seksåring ville forstå, og mens jeg stammet og tenker så sier hun "tåke er slitne skyer det" på vei hjem fra barnehagen: "gutter liker promping og jenter liker tyggis" Vi satt i sofaen og buksebeinet mitt hadde glidd opp ved leggen, den ubarberte leggen. Hun stryker over hårene og sier "pappa har også hår på beina"... følte meg fin da, haha:D 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 Har du en venninne på 5 år som har en sønn?! Ellers leste jeg en her inne om ei jente som så gjerne ville ha en lillesøster, ikke bror. Dette er kortversjonen av historien, men poenget var at da foreldrene annonserte at det ble en gutt, la jente armene surt i kors, satte opp et olmt blikk og utbryter "vet du hva GUD gjorde da HAN fikk en sønn? Han GA HAN BORT!" Gullkorn fra voksne kan også være morsomt, ja Jeg vil ha mer Foressten har du en link til det andre? 1
Furstina Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 Min dotter på 4 år sa vid matbordet för någon vecka sedan: "Mamma... när barn blir stora då blir de något viktigt, som Polis, Doktor, Brandman eller Mamma? Inte sant?" 3
Umuriel Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Mye gøyalt fra barnemunn ja! Jeg hadde akkurat marinert ferdig lammelåret da min da to år gamle sønn utbrøt: "Mamma, har du laget ferdig skilpadda nå?" Endret 9. mars 2011 av Umuriel 3
KaDust Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Kusina mi har en skjønn datter! Forleden dag gikk hun i tornerose-kostyme, og da sa hun: "Jeg er snehvit som er undercover som Tornerose!". Synes nå det var litt søtt. Og rundt juletider sa hun: "mamma bare husk å slå av alarmen når nissen skal inn og levere gaver, han kan begynne å gråte.." Hun er så søøøt. En annen gang så så hun et cover med Angelina Jolie på og sa "Se, mamma! Det er jo deg!" Da svarte bare kusina mi "Såklart!" Hun har også spurt om hva de sover på oppe i himmelen. Kusina mi svarte med at de sover nok på store myke skyer, og da ville hun så gjerne på overnatting i himmelen. 3
Gjest Sveva Skrevet 9. mars 2011 #18 Skrevet 9. mars 2011 Forleden dag gikk hun i tornerose-kostyme, og da sa hun: "Jeg er snehvit som er undercover som Tornerose!".
Penelopen Skrevet 9. mars 2011 #19 Skrevet 9. mars 2011 Lillebroren min skulle forklare hva himmelspretten var: "Det var den dagen Jesus spratt til himmelen!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå