Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er tante til en skjønn gutt som sier fantastisk mye rart. Her for en stund siden kom han hjem fra skolen (han er 8), og hadde tydeligvis hatt gym den dagen. "Mamma, jeg tror kanskje jeg er jente". Hvorpå mor svarer "Neida, ###, du er nok gutt skjønner du". Gutten fortsetter; "nei, men er dere helt sikre, jeg mener, er jeg blitt sjekka av legen eller noe? Jeg er nemlig den eneste i klassen min som har pupper!!"

:ler:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest ¤Vamp¤
Skrevet

hehehe... :fnise:

Kom på en til:

Poden: Farmor, når jeg kommer til deg i sommer.. Kan vi dra å se på monsterene da? (Poden ser på farmor med ivrige øyne.)

Farmor: Monsterene?

Poden: Ja...slike SKUMLE vesen som kommer fram under senga viss du ikke er snill farmor. De sa på tv at dere ( i Hardanger.) hadde monstere.

Det ble en litt skuffet pode da vi skånsomt fortalte han at monstermaster i Hardanger dessverre ikke var noen skumle monstre. :rodmer:

• Liker 5
Skrevet

Noen i familien spilte et spill. Min ene kusine skulle mime noe som stod på et kort. Hun gikk rundt i huset, åpnet skap, ryddet litt, og romsterte rundt. De andre gjettet hushjelp, farmor, bossmann. Plutselig ropte min andre kusine på åtte "POLAKK".

Fikk høre denne historien idag, og jeg kunne ikke annet enn å le. De bor på gård, og har tidligere hatt au pair/hjelpere fra Russland og Polen. Selvfølgelig var det litt "slemt" sagt. Om de tok det opp med henne etterpå, vet jeg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt fra småbarn denne her, men morsom så jeg tar den med likevel:

Gutten hadde nettopp fylt 13 og holdt på å kle på seg skoene. Han sukket tungt og sa til foreldrene sine: Jeg kjenner at jeg har blitt tenåring. Det er såvidt jeg orker å knytte skolissene. :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Gutten til ei venninne var vel 3 eller 4 da han så ut vinduet og oppdaget at solen hadde gått ned. Da kom det forklarende "mamma, sola har gått tom for batteri!"

• Liker 2
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Overhørte ei jente på rundt 8 som gikk foran meg på fortauet med mammaen sin. Jenta bråstopper ved et begravelsesbyrå, peker på en gravstein i vinduet og sier til mammaen: "se, en sånn en ville du hatt, ville du ikke?"

Jeg brukte laaaang tid på å "naturlig" gå forbi for å høre svaret, men mammaen kom ikke på noe så lenge jeg var der ihvertfall :fnise:

Skrevet

Har ikke egne barn, men en venninne fikk denne fra datteren sin (husker ikke helt hvor gammel hun var , men tipper på 3/4)

"Du mamma, når jeg blir stor vil ha sånne lange pupper sånn som deg"

• Liker 6
Skrevet

Søskenbarnet mitt på 4/5 år serverte en liten søt kommentar i familieselskap.

"Pappa drikker konjakk"... :)

Skrevet

Kusinen min var ca. 3 år da hun tilfeldigvis fikk se faren naken for første gang.

Hun fikk latterkrampe og moren lurte på hva hun lo av.

Barnet fikk da hikstet frem; Pappa har hale. :fnise:

• Liker 10
Skrevet

Når jeg var 4 år var jeg og min fetter (5år) på overnatting hos bestemoren vår.

vi herjet rundt i stuen og hoppet i sofaen, så kom Bestemor litt brysk inn i stuen å sa med hendene godt plassert på hoftene

"Hvis ikkje dåkkar sluttar å hoppe i sofaen min kommar eg å hoppar i dåkkars sofa når dåkkar bor for dåkkar sjøl"

Min fetter ble helt målløs og sluttet å hoppe, han satt seg pent ned. Så kikket jeg på bestemor mens jeg klappet min fetter på skuldrene og sa

"Slapp av Torstein, hon levar ikkje så lenge"

(hun døde i sommer, søteste Bestemoren min :rodmer: )

• Liker 4
Skrevet

Sto her en dag å småpratet litt med en 7 år gammel gutt, plutselig så spør han meg. "Har du noen barnebarn du?" Jeg er 20 år :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Min mor er lærer og for mange år siden kom det en gutt i første klasse og tok henne i hånden. Etter en stund sier han: "Frøken, skal vi gifte oss?" Min mor spurte når han hadde tenkt at dette skulle skje. Svaret var da han hadde begynt i 3.klasse. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

jeg er så glad i gult jeg også synes jeg jenter er så søte

Skrevet

Lillebroren min skulle forklare hva himmelspretten var: "Det var den dagen Jesus spratt til himmelen!" :fnise:

Min kom plutselig på at det var himmelsprett og så meget tankefull ut før han spurte: Spratt`n høyt tro? :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Min kom plutselig på at det var himmelsprett og så meget tankefull ut før han spurte: Spratt`n høyt tro? :skratte:

:fnise:

Skrevet

unnskyld at jeg forstyrrer, men er det noen som kan si meg hvordan jeg skriver inn et innlegg?

Skrevet

Alva 4 år: Er bilen operert nå?

Heldigvis er bilen ferdig reparert :)

Skrevet

Mamma: hvorfor har du en stripe med skjegg rett over tissen???

Sa min datter da hun så meg i dusjen!

Skrevet

Min dotter på 4 år sa vid matbordet för någon vecka sedan:

"Mamma... när barn blir stora då blir de något viktigt, som Polis, Doktor, Brandman eller Mamma? Inte sant?"

:rodmer: Noe så søtt, kvalifiserer for dobbel ukelønn, minst! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...