Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men vil fortelle et lite gullkorn som en unge på to år jeg pleier å "låne" noen ganger har sagt. Jeg og han gikk en liten tur og plukket blomster, men han klarte ikke helt å se forskjellen på hestehov og løvetann. Jeg fortalt han at hestehov hadde småe stilker, mens løvetannene er store og har lange stilker. Det virket som om han forsto dette og plukket noen hestehov for å gi til mamma. Da mamma spurte han om han hadde plukket hestehov svarte han: "ja, dette er hestehov, de er små, og de blir løvetann når de blir store" :ler:

Ikke alltid lett å skjønne alt når man er liten. Er det noen andre som vet om noen artige gullkorn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niesen min er veldig veslevoksen. Hun er på alder med du har "til låns". Hjemme hos besteforeldrene sine så har hun en slik tunnel hun kan krype gjennom. En dag hun og mormor drev og lekte så sier hun "Kom da mormor". Siden mormor ikke hadde så lyst til å krabbe gjennom så svarer hun "Nei, mormor er for stor til å krype igjennom". Da svarer niesen min: "Neida, mormor, du er ikke for tjukk!". Da niesen kom hjem og skulle fortelle mamma hva hun hadde gjort hos mormor, var tonen en annen: "Jeg har krabbet i tunnelen, men mormor hadde for stor rumpe".

Skrevet

Nabogutten: Bestemor er hos legen for å lære seg å høre etter :ler: (dårlig hørsel)

Skrevet

Min lille nevø (som ble 2 år uken etter påske) fikk et svært sjokoladepåskeegg i år. Hans mor åpnet egget mens han, med øynene på stilker, fulgte med, så når hun satte innholdet i en skål på bordet, sa han høyt "ohlala"..! Syntes det var ganske morsomt sagt av en som ikke har så stor ordforråd ellers ;D

Skrevet

Haha. Ohlala :) Sikkert lært på hotel cæsar :P

Skrevet

Hehe, han bor ikke i Norge, så det håper jeg da virkelig ikke! ;D

Skrevet

Jeg har en lillesøster som går i 1 klasse. For tiden så er hun svært opptatt av gutter. En dag kom hun å fortalte meg at hun hadde fått seg en kjæreste!!

Jeg spør om de har holdt henner, hun svarere at ja det har de!! Når de har vært på tur med skolen!! Så spør jeg om de har kysset...

- nei... Det er bare det at jeg har ikke sport ennå...

- Spurt om han vil kysse??

- Nei... Om han vil vær kjæreste med meg... Men jeg er med han for de om altså...

Skrevet

På lille julaften ifjor pekte min lille nevø på 5 på en engel som hang på juletreet og sa, "se, bestefar".

Hans bestefar er død.

Skrevet

Hehe, det var jo litt søtt :)

Skrevet

Min datter på 2,5 var på badet da jeg kledda av meg for å dusje. Idet jeg tar av bh-en og tyngdekraften gjør sitt (dette var rett etter at jeg hadde ammet lillebroren) utbryter hun bekymret "ånei, puppene" og holder frem hendene for å hindre at puppene siger til gulvet.

De er ikke så sprettne, men når ikke gulvet helt enda.. :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Niesen min venter spent på at hun skal få en liten lillebror, da mor er høygravid. En dag de sitter i bilen på vei til Sverige utbryter niesen min "Oj! Nå kommer lillebror!"

Mor svarer: "Nei, han kommer nok ikke riktig enda."

Niesen min svarer med veslevoksen stemme: "Åja, da var det bare en promp da".

Skrevet
Min datter på 2,5 var på badet da jeg kledda av meg for å dusje. Idet jeg tar av bh-en og tyngdekraften gjør sitt (dette var rett etter at jeg hadde ammet lillebroren) utbryter hun bekymret "ånei, puppene" og holder frem hendene for å hindre at puppene siger til gulvet.

:ler::legrine::ler:

Niesen min venter spent på at hun skal få en liten lillebror, da mor er høygravid. En dag de sitter i bilen på vei til Sverige utbryter niesen min "Oj! Nå kommer lillebror!"

Mor svarer: "Nei, han kommer nok ikke riktig enda."

Niesen min svarer med veslevoksen stemme: "Åja, da var det bare en promp da".

:hoho:

Utrolig bra!!

Selv etter mange års arbeid med barn og horder av søsken og et par nieser klarer jeg ikke å komme på en eneste historie... Hmmm... I`ll be back!

Skrevet

Jeg var i kirken med seksåringen min her om dagen. "Deg være ære" var en av salmene, og da vi sang "evig skal døden være - kristus underlagt" skjønte ikke sønnen min helt hva som ble sunget. Så plutselig utbryter han: "Mamma - jeg visste ikke at Kristus hadde undulat

• Liker 2
Skrevet

Min kjære nevø var 6,5 da min søster ble gravid. Da hun og svoger fortalte at han skulle bli storebror utbrøt han: "Æsj, har dere gjort DET?!" Og så pekt på svoger og sagt: "Det er DIN skyld!"

:ler:

• Liker 1
Skrevet
Jeg var i kirken med seksåringen min her om dagen. "Deg være ære" var en av salmene, og da vi sang "evig skal døden være - kristus underlagt" skjønte ikke sønnen min helt hva som ble sunget. Så plutselig utbryter han: "Mamma - jeg visste ikke at Kristus hadde undulat

:legrine:

Skrevet

:hoho::hoho: :grine2: fantastisk bra!!! takk for den gode hulkelatteren eg fikk nå...kan virkelig se scenen for meg( sikkert fordi det samme skjer hver gang eg tar av meg bhen...uten kommentarer)

Min lillegutt er voldsomt opptatt av hår for tiden..så for en stund siden fikk vi gjester, og lillegutt møtte de i gangen med " Mamma har skjegg på magen!!" (på tide å stusse bikinikanten, kanskje?) og til pappaen sier han "du har mistet håret ditt fra hodet og ned her!" og klapper seg på brystet.

Skrevet

Jeg var i Nidarosdommen med min kusine på da 2-3 år, og hun driver og sparker borti noe, som bråker noe skikkelig. Så jeg ber henne om å slutte, for det bråker. Og da svarer hun kjapt "Kæm so søv?" (Hun hadde da en baby-lillesøster).

Og litt etterpå så hører vi noen prater, uten at vi ser dem, så peker hun på korset på alteret og sier "De e jesus som prate!" Skikkelig alvorlig.

Skrevet

Har en nevø som var på badet da pappaen måtte på do. Nevøen min hadde kikket på hans edlere deler og sagt at sånn hadde han også, men mamma har bare bart! :-)

Skrevet

Har to tanteunger som er tvillinger. En gang de var på besøk hos bestemora sa hun ene: Mor, du har så stor rumpe! Hun andre sier: Nei, det har du ikke mor, den e ikke så stor! Hun første sier da: Mor, du har så store puppa! Hun andre svarer: Nei, mor, du har ikke så store puppa, dem e bare så lang!

Snakk om å trøste mor bra... :forvirret:

Skrevet

Min son förklarade för sin pappa att:

"Karis mamma har stor rumpa!"

men "det har mamma också. Min mamma har STÖRST rumpa!" tillägger han sedan stolt :ler:

(jag har 36 i byxor så kommentaren träffade inte riktigt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...