Gå til innhold

Ny by, ny kjæreste, stor hjemlengsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! ny på forumet, visste ikke om tråden passet inn i denne gruppen, men får så være! :)

Saken er så at for ett år siden flyttet jeg ned til kjæresten min, som er en times flytur fra hjemplassen min, og jeg hadde ingen hjemlengsel (eller, ikke noen spesiell hjemlengsel), fram til forrige uke. Har skaffet meg en nytt liv her (bla kjøpt meg bil, leier leilighet osv), begynte å jobbe har jeg og.

Men jeg savner livet hjemme veldig mye, alle vennene og spesielt familien min (bla skal jeg snart bli onkel igjen(er onkel til en på 2 år nå)), og har en veldig gammal bestemor. Å være med min familie hver dag er blitt en livsstil jeg hadde, hvor jeg besøkte de hver dag, og hjalp de med hva det måtte være!

Den eneste grunnen til at jeg nå er på denne nye plassen er jo at jeg har en kjæreste, som er den beste over nesten alt på jord (utenom familie, og kattepusen min hjemme såklart). Og stedet kan man vel si at jeg "ikke liker" så veldig godt!

Noen idèer om hva jeg bør gjøre? vil liksom ikke gjøre mitt livs tabbe med å flytte, men jeg føler heller ikke for å bli gammel i en by jeg misliker, og ikke være hjemme når jeg blir onkel igjen, og familie dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! ny på forumet, visste ikke om tråden passet inn i denne gruppen, men får så være! :)

Saken er så at for ett år siden flyttet jeg ned til kjæresten min, som er en times flytur fra hjemplassen min, og jeg hadde ingen hjemlengsel (eller, ikke noen spesiell hjemlengsel), fram til forrige uke. Har skaffet meg en nytt liv her (bla kjøpt meg bil, leier leilighet osv), begynte å jobbe har jeg og.

Men jeg savner livet hjemme veldig mye, alle vennene og spesielt familien min (bla skal jeg snart bli onkel igjen(er onkel til en på 2 år nå)), og har en veldig gammal bestemor. Å være med min familie hver dag er blitt en livsstil jeg hadde, hvor jeg besøkte de hver dag, og hjalp de med hva det måtte være!

Den eneste grunnen til at jeg nå er på denne nye plassen er jo at jeg har en kjæreste, som er den beste over nesten alt på jord (utenom familie, og kattepusen min hjemme såklart). Og stedet kan man vel si at jeg "ikke liker" så veldig godt!

Noen idèer om hva jeg bør gjøre? vil liksom ikke gjøre mitt livs tabbe med å flytte, men jeg føler heller ikke for å bli gammel i en by jeg misliker, og ikke være hjemme når jeg blir onkel igjen, og familie dør...

Foreslå for din kjæreste at dere prøver å bo på din hjemplass en stund? Så fremst dere får jobb der begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå for din kjæreste at dere prøver å bo på din hjemplass en stund? Så fremst dere får jobb der begge to.

jo det er klart, men for ett par måneder siden fikk hun en jobbstilling hun ville ha, som butikksjef.

Hun har sagt at hun vil at vi skal flytte nedover dit senere, om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra hjem på besøk? En times flytur er ingenting, og bestiller man litt i forveien kan man komme seg t/r for under en tusenlapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at dere må bli der for alltid da? Kanskje kjæresten din er villige til å flytte til din hjemby senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det ja, men får ikke så mye tid kan man si, med en jobb osv.

Vi har avtalt at før vi blir "gamle" skal vi flytte oppover dit, men tenker om hun ikke trives

der, og vi får barn. da er jo livet doomed til å faile :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...