Gjest D.O.A. Skrevet 8. mars 2011 #21 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Det å sjekke kjærestens private ting har ingenting å gjøre med at man ikke har noe å skjule. Man har rett til et privatliv, uavhengig av om man er singel, kjæreste eller gift. Jeg hadde blitt forbanna hvis min kjæreste leste mine sms, mail, brev, facebook, etc. Det er ikke fordi jeg har 15 elskere jeg prøver å skjule, men fordi visse ting vil jeg ha for meg selv. Vil jeg vite noe om kjæresten min så spør jeg og vice versa. Vi er trygge på hverandre, og vi kan snakke om alt, men det betyr ikke at vi trenger å dele hver eneste sms, eller hver eneste facebook samtale. Hadde jeg havnet i et forhold hvor kjæresten min hadde sjekket slike ting, hadde jeg følt meg overvåket og mistenkeliggjort, og et slik forhold er jeg ikke interessert i ha, jeg mener at det å stole på hverandre er noe av det viktigste i et forhold. Endret 8. mars 2011 av D.O.A. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillekanin Skrevet 8. mars 2011 #22 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, og det veit jeg dessverre alt om. Likevel har jeg null grunn til å tro at min nåværende kjæreste tuller med noe eller noen hehe. Kan jo ikke fly rundt å engste seg når en ikke har grunn til det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 8. mars 2011 #23 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg snoker lett på FB-siden til samboeren. Ikke sånn at jeg logger inn på hans FB (har ingen av passordene hans), men at jeg snoker på profilen fra min konto. Akkurat som jeg snoker på profilene til hele vennelista mi, alt ettersom. Er jo mulig noen skriver noe artig jeg vil ha en finger med i spillet på. =P Men som sagt, det eneste passordet jeg har, som er hans, er det til den ene WoW-kontoen hans, fordi jeg i praksis har overtatt den. Har aldri spurt ham om dem, og tror egentlig ikke jeg hadde fått dem. Jeg vet ikke, faktisk. Om jeg har behov for å se noe som helst, spør jeg. Han stiller sjelden og aldri spørsmål ved motivet mitt for det, men lar meg se det jeg ber om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. mars 2011 #24 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg har også fått inntrykket av at det er mer vanlig å sjekke mobilen til kjæresten sin. Jeg kunne aldri gjort det. Da hadde jeg hatt altfor dårlig samvittighet og sikkert fortalt det til han. Jeg velger heller å stole helt på den jeg er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #25 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg sjekker nesten daglig kjærestens facebook-profil. Når jeg er med han ser jeg alltid på meldingene hans på mobilen. Er det veldig unormalt? Er det bare jeg som gjør slikt? Jeg vet jeg egentlig ikke burde dette, men det er liksom noe jeg bare "må". Han bryr seg ikke noe særlig om det. Vi har vært sammen i over to år, og jeg stoler jo egentlig på han, men har veldig dårlig selvtillit. Om det er unormalt vet jeg ikke, at det viser manko på tillit til sin kjære er helt klart, og det er også helt klart at du ikke er den eneste osm gjør slikt. Du har helt rett, du burde egentlig ikke! Du sier du stoler på ham, men om du FAKTISK hadde stolt på ham, så hadde du ikke følt du måtte! om du faktisk hadde respektert ham, så hadde du gitt ham din tillit, spesiellt om han ikke har gjort noe for å fortjene din mistillit. Har du dårlig selvtillit bør du begynne å få fokus på deg, og slutte å ha fokus på å ikke stole på ham. Han vil aldri kunne gi deg god selvtillit, du vil aldri få bedre selvtillit ved å snoke i hans ting, det du derimot KAN få bedre selvtillit av; er å jobbe med deg selv. Klare å gi ham respekt nok til å stole på, klare å gi deg selv respekt nok til å tro på at du er den han vil ha. Hadde min kjæreste snoket i mine ting, hadde det faktisk vært mulig grunn til å faktisk ende hele forholdet. Jeg har ikke ork til en kjæreste som ikke verken resepekterer meg og mitt privatliv, eller som ikke stoler på meg! At det er mange som er utro, har faktisk ikke noe med meg å gjøre, og jeg vil IKKE akseptere å bli beskyldt og kontrollert fordi andre er utro. Dette er noe jeg regner med går for kjæresten også, så her er det enten tillit eller ikke noe forhold. Det er forståelig at de føler for å verne om noe verdifullt som de gjerne vil beholde. Det er en verden full av potensielle farer og fristelser der ute, og rett som det er gjør folk ting de ikke skulle. Dersom man ikke engang stoler på kjæresten sin, hvordan kan det de ha sammen da være så verdifullt? Hvorfor ønsker man å beholde en man ikke klarer å gi the benefit of the doubt engang? skjønner det virkelig ikke, derfor skjønner jeg heller ikke folks behov for å snoke. Min kjæreste lar alltid mobil ligge fremme, jeg kan lett låne hans pc, han kan ha den stående på og gå i dusjen etc etc, og ville aldri reagert på at jeg da brukte den. Men det kunne aldri fallt meg inn å snoke på den, til tross for all verdens mulighet. For den dagen jeg føler det behovet, da vil jeg stille spørsmål ved hele forholdet rett og slett, og da må vi prate alvorlig! Det er det...og det er respektløst og fryktelig galt å juge og rote med andre på si også. Det er noe med høna og egget her...hvor starter det egentlig? Når kjæresten ikke har gjort noe for å fortjene snokingen, så er det tydelig hvem som kom først! At ANDRE er respektløse og kan gjøre gale ting, vil jeg faktisk ha meg frabedt å måtte betale for! At menn dreper, gjør ikke hver mann til en morder. At kjærester er utro, gjør ikke hver kjæreste ikke tillitsverdig. At menn er idioter, gjør ikke at hver mann er idiot. og å dømme noen for noe andre har gjort, vil jeg alltid synes er urettferdig, og jeg kunne virkelig ikke vært i noe forhold med en som dømmer meg og andre for noe jeg aldri har gjort, bare fordi "det kan skje". Det kan faktisk ikke det, ikke med meg! Og den tilliten krever jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2011 #26 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er det...og det er respektløst og fryktelig galt å juge og rote med andre på si også. Det er noe med høna og egget her...hvor starter det egentlig? En som driver med lysskye ting vil sannsynligvis prøve å skjule sine spor. Tviler på at det ligger "Hei sexy! Dama di jobber frem til kl 22? Da sees vi kl 17, så rekker vi noen deilige runder med sex før hun kommer hjem!"-lignende meldinger på mobilen til en som er utro... Dårlig magefølelse stemmer ofte, men måten å løse ting på er ikke å snoke og selv gjøre noe man ikke bør gjøre! Den eneste man har noenlunde kontroll over er seg selv. Jeg vil ikke sjekke kjæresten min sine meldinger basert på at jeg vet at mange mennesker er upålitelige. Jeg velger å respektere andres private ting og ha tillit til min kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2011 #27 Del Skrevet 8. mars 2011 Når kjæresten ikke har gjort noe for å fortjene snokingen, så er det tydelig hvem som kom først! Hva må noen ha gjort for å "fortjene" snoking? I mine øyne er det uhørt uansett årsak. Med så store tillitsbrudd at man føler at man har rett til å snoke, så ser jeg ikke vitsen med å fortsette forholdet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. mars 2011 #28 Del Skrevet 8. mars 2011 dårlig vane du har der, TS. Kutt det ut med en gang, og konfronter han heller om du lurer på noe. Jeg har aldri sjekket noe. Heller ikke mobil eller post. Ikke lønnsslipp en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Skrevet 8. mars 2011 #29 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg prøver å tenke som så, at sjansen for utroskap så absolutt er tilstede selv om jeg har skaffet meg en smule kontroll over telefonen og facebooken hans. Mest sannsynlig så hadde han jo slettet alle meldinger av et slikt kaliber uansett, og jeg hadde ikke funnet ut noe spesielt. Jeg hadde bare nedverdighet meg selv ved å synke så lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #30 Del Skrevet 8. mars 2011 Kunne ikke falle meg inn. Han har rett på et privatliv akkurat som jeg har. Hadde jeg oppdaget at han snoket, noe han lett kunne gjort for jeg har gitt ham passord for å sjekke mailen min noen ganger, hadde min respekt og tillit til ham falt så lavt at jeg hadde revurdert hele forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2011 #31 Del Skrevet 8. mars 2011 Her har samboer passord til alt mitt, men han benytter seg ikke av det, med mindre jeg sier han skal gjøre det. Jeg har ikke passord til noe av hans, og ikke vil jeg ha det heller. Har ingen interesse av å lese hans private meldinger. Er det noe jeg lurer på, så spør jeg. Det er sikkert ikke uvanlig å ha det slik TS beskriver, men det er kanskje ikke så mange som innrømmer det? Om noen av mine venninner har menn som leser mail og sms, ville jeg gjerne vite det. Når jeg taster med venninner, så taster jeg med dem, ikke med mannen deres. Ikke at jeg har noen store hemmeligheter, men ting jeg deler med de beste venninnene mine, er ikke alltid noe jeg ønsker å dele med mennene deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. mars 2011 #32 Del Skrevet 13. mars 2011 vi har hverandres passord vi oxo, men det ville ikke falle meg inn å missbruke det. Vil jeg vite noe spør jeg rett ut. Har man ikke noe å sjule er, er man ikke redd for hva den andre driver med heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå