Gjest olive Skrevet 29. oktober 2003 #1 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har tenkt til å ha et lite juleverksted med datteren min på tre år. Noen som har gode ideer til hva en treåring klarer å lage, helst noe vi kan gi bort i julegaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 29. oktober 2003 #2 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei. Jeg og datteren min lager julekort, julepynt osv...uansett hvordan det ser ut, så er det tanken som teller. Det som datteren min laget i fjor, så jo egentlig ikke ut, men gjett om besteforeldrene ble glade! Så lagde vi engler og smånisser, det skal vi gjøre i år og! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 29. oktober 2003 #3 Del Skrevet 29. oktober 2003 Avhenger av hvor fingernem 3-åringen din er det.. Det varierere. Jeg og min bror flettet juletrekurver (med bare tre "striper" da) i den alderen (ja, jeg har fortalt denne historien før, og da fikk jeg vite hvor forferdelig uansvarlige mine foreldre hadde vært, men) vi var 3 og 5 da vi satt hjemme og lagde slike mens våre foreldre handlet julegaver (og selvsagt var hjemmom fra tid til annen) Men jeg vet om barn på 5 år som aldri hadde vært i stand til å sitte stille lenge nok til å lage en slik kurv... Lime og klistre, og strø glitter over limen, og denslags, det kan kanskje alle klare? Lage slike lenker, med ringer innihverandre? Ja, det klarer vel en 3-åring (og... mormor ble liiiiiiike overraska hvert år når hun tok de to blomsterpottene fra hverandre og fant ei lenke inni.....) Kos dere! Det ER tanken som teller. Mamma synes alt det vi lagde (som ikke alltid er helt lekkert) er nydelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 29. oktober 2003 #4 Del Skrevet 29. oktober 2003 Enig i at det er tanken som teller her. Min gutt på 2 1/2 er ikke verdens mest tålmodige eller fingernemme, men jeg har kjøpt noen sponesker som han skal få lime litt skjell, perler og mosaikkbiter på. Eskene kan fylles med noe juleknask, og alle blir fornøyde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olive Skrevet 29. oktober 2003 #5 Del Skrevet 29. oktober 2003 Selvsagt er det tanken som teller! Ideen med sponesker som hun kan pynte på var god. Jeg har ikke så lyst til å lage julepynt for å gi bort som julegave, men vi skal lage masse pynt til å ha her i huset. Da hun var litt over et år malte hun fingermaling. Vi kjøpte stilige sorte rammer og satte tegningen i. Ble kjempestilig julegave! Flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. oktober 2003 #6 Del Skrevet 29. oktober 2003 Da min lillesøter var rundt tre år fikk jeg en kjemeskjønn julegave som hun hadde laget i barnehagen: Ett hvitt "herrelommetørkle" som hun hadde trykket håndavtrykkene sine i fire forskjellige farger på. Kjempekoselig å ha på veggen, tenk SÅ liten var hendene hennes da, og enda mindre har de vist også vært... Dere kan jo like godt trykke på papir eller annet stoff, men lommetørkler er jo ferdig sydd i kantene så man slipper å gjøre det selv... Kjempegreit å feste med nåler på veggen, eller bruke som en liten duk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2003 #7 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kalender! La barnet male/tegne en tegning på kartong, eller bruk filt og lag et motiv - eller glitter....hva som helst. Nederst på kartongen sparer du litt plass, der limer du på en slik kalender som du river av en og en mnd året igjennom. (kjøpes i bokhandel) Da har du noe barnet kan gi bort i julegave, som også er nyttig. Dessuten er det enkelt å tilpasse barnets nivå/interesse. (vi klippet ut filt rundinger i ulik størrelse som vi limte sammen til en larve. Tegnet på ben, ansikt og værhår - vips, så hadde vi "den lille larven aldri mett - kalender" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #8 Del Skrevet 29. oktober 2003 Min favoritt-jule-ting er en nisse av stein, som datteren min lagde da hun var 2-3 år. Den er satt sammen av to runde steiner på en bjørkeskive, Har grå ull til hår og rød strikkelue. Den har påmalt en stor rød munn, som ser ut som en kyssemunn, og store svarte øyne. Den er utrolig søt og har skikkelig personlighet. Og jeg syns det er fint at den er laget bare av naturmaterialer (bortsett fra lua). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. oktober 2003 #9 Del Skrevet 29. oktober 2003 Trille vokslys av voksplater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 29. oktober 2003 #10 Del Skrevet 29. oktober 2003 Masse fine forslag! Man kan også lage gelelys. Enkelt og nyttig! (vi klippet ut filt rundinger i ulik størrelse som vi limte sammen til en larve. Tegnet på ben' date=' ansikt og værhår - vips, så hadde vi "den lille larven aldri mett - kalender"[/quote'] He - he, kan ikke dy meg: Værhår?? På en larve?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. oktober 2003 #11 Del Skrevet 29. oktober 2003 Så var det å komme på hva vil fant på når jeg jobbet i barnehage da... *Barnas håndavtrykk i forskjellige former. I gips, trolldeig eller med fingermaling på farget kartong. (Svart kartong med hvitt, gult, rødt eller grønt blir tøft). *Kalendere er en god idè. Da kan man bruke nesten hva som helst: En tegning, fingermaling, bilder.. som limes på tykk kartong og tilsettes 1 stk kalender. Eller kanskje du kan kjøpe "gjør-det-selv"-kalendere som barnet kan tegne på eller lime på bilder/utklipp. *I stedet for sponesker, så kan man bruke treesker (10 kronersmarked på Rimi) som man kan male eller lime ting på. *Billige trerammer som barnet kan male og lime små ting på. Sett inn et bilde av barnet til slutt. IKEA har noen små rammer som ikke er profilerte. Hvis man tar lim på hele rammen og limer på f.eks pastasløyfer og andre småting (knapper, perler osv) og sprayer med gullmaling, så blir det nesten et kunstverk i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerina Skrevet 1. november 2003 #12 Del Skrevet 1. november 2003 Vi har en fast tradisjon om å lage slike gjør-det-selv kalendre. Besteforeldre, Oldemor og Tante ønsker seg slik hvert år. Jeg bestiller kalendrene fra SGS og betaler under halve prisen som de tar i bokhandelen. Ellers kjøpte jeg noen små nøklehanker som jeg har brukt til bursdagsgaver til besteforeldre. Setter i bilde på ene siden og guttungen fargerlegger til å ha på andre siden og får bestemme noen små ord vi skal skrive. I Bestemor sin står det "Jeg er glad i deg". Vil tro den slå godt ann til bursdagen! Til Bestefars bursdag perlet han en ramme med nabbiperler med bilde av guttungen og en kompis i. Satte på en magnet og vips så kunne Bestefar henge den på kjøleskapet! Lot guttungen få "leke" litt med fotoapparatet og bildene ble faktisk veldig bra. Skikkelig liten naturfotograf! Forstørret de litt opp og gjorde de om til sort/hvitt. Ble kjempe fine i sorte Ribbarammer fra IKEA! Og en knallfin gave. Ellers ønsker Tante seg putetrekk med tegninger fra guttungen. Tror jeg kommer til å kjøpe hvite putetrekk og overføre tegninger han har tegnet på ark. Kommer enten til å tegne over med tekstilfarger eller brodere med stilkesting. Kanskje ikke typiske "juleverkstedaktiviteter", men fine gaver iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuske77 Skrevet 2. november 2003 #13 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg og han er jeg Fille tante til - en "turbo på 2" satt og laget julegave til "mommo" i går.... Jeg hadde kjøpt inn en tre eske (10 kr fra Rimi), tok lim over hele lokket og guttungen trykket makaroni figurer, samt litt glitter over hele lokket. Når det hele var ordentlig tørt lakkerte jeg det... Det er fort og greit, og selv Pjokken klarte sitte stille så lenge at boksen ble ferdig. PS: Han her har ikke ro i baken til å sitte i det hele tatt og springer fra morgen til kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #14 Del Skrevet 2. november 2003 Kjøp terrakotta potter og la dotteren din male på dem. Heng den opp ned og knyt i en trekule. Så har du en fin julebjelle. Male på glass er også enkelt. Fyll opp i med noe godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå