Gå til innhold

GO123


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har for ca to uker siden begynt med GO123 og synes det virker. Gikk ned to kilo hittil.

Er det noen som går på en sånn diett som vil dele erfaring og hvordan de tar osv?

Jeg tar som i oppskriften, men kan hende jeg noen dager kun spiser GO123, altså alle 5 måltider.

Jeg har også et viktig spørsmål angående holdbarhet og utløpsdato det ikke sto mye om på hjemme sidede deres: Når det står BBE MAR 2011, betyr det at jeg kan spise i hele mars, eller betyr det at jeg må stoppe før 1. mars? Jeg tok en bar i stad som det sto det overnevnte og den smakte ikke bra, var derfor jeg måtte sjekke utløpsdatoen.

Hva med om jeg helst bytte ut noen av smakene som ble sendt med noen jeg liker? Altså, si at banan-smaken er ikke til å tåle, og jeg har mange esker av, kan jeg da bytte ut med f.eks. appelsinsmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike måltidserstartere vil aldri fungere. Du går ned, jippi, men det er fordi du ligger i underskudd, sikkert ekstremt i underskudd som det som regel er med disse shake og suppekurene.

GO123 er bare noe lureri, og du bør prøve å gå ned normalt vis, med enten å ligge litt underskudd, ca 500kcal, for å gå ned 0.5kg i uken. Dette kan du gjøre enten ved å spise vanlig kosthold, eller så kan du prøve deg på for eks lavkarbo, men hva du enn gjør, hold deg unna GO123.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike måltidserstartere vil aldri fungere. Du går ned, jippi, men det er fordi du ligger i underskudd, sikkert ekstremt i underskudd som det som regel er med disse shake og suppekurene.

GO123 er bare noe lureri, og du bør prøve å gå ned normalt vis, med enten å ligge litt underskudd, ca 500kcal, for å gå ned 0.5kg i uken. Dette kan du gjøre enten ved å spise vanlig kosthold, eller så kan du prøve deg på for eks lavkarbo, men hva du enn gjør, hold deg unna GO123.

God morgen!

Jeg prøvde å gå ned på normal måte, trening godt kosthold, osv. Men det virker bare ikke, jeg holdte meg i 70 kilo i snart to år. Jeg veier nesten tre kilo lettere, takket være GO123, så hvorfor bør jeg holde meg unna det dersom det hjelper meg med å nå målet mitt?

Noen som kan svare på de andre spørsmålene mine?

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så hvorfor bør jeg holde meg unna det dersom det hjelper meg med å nå målet mitt?

Du lærer ikke å spise "normal sunn kost" ved å gå på spesial-drikke-kurer.

Alt som heter noe med "kur", betyr som regel raskt ned - og raskt opp igjen når du avslutter kuren.

Det er vel et varig vekttap du ønsker, og da må du legge om kostholdet ditt (og plusse på trening) for å få et resultat som er sunt, og som varer. Sånn ca derfor. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Når du begynner å spise mat igjen, går du jo bare opp igjen i vekt. Enkel logikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt GO123, og den hjalp meg med å kvitte meg med noen av de 17 kg jeg totalt sett har gått ned. Det den hjelper deg med, er å få gode spiserutiner, og dette er kun et supplement til vanlig kost, da det er mye lettere å putte en bar i veska enn å smøre matpakke. Ved å ty til slike lettvinte løsninger, slipper man å hoppe over måltider dersom man er stressa.

Å påstå at dette ikke funker, er litt drøyt. Det kommer an på hver enkelt person, og hvor mye innsats man gjør ellers for på nå sine mål. Om man går tilbake til gamle matvaner etter endt kur, så ber man bare om å gå opp igjen. Man må legge om hele kostholdet sitt, og heller spise 5 små måltider daglig enn 2 store (eller, enda verre - 2 små og en stor...).

Trening er meget viktig også. Men det hjelper lite dersom kostholdet er tungt og usunt. Da får man ikke utbytte av treningen. Man må spise riktig. Her der det svært mye sammensatt, flere faktorer som spiller inn.

Mitt råd er - Tren regelmessig, vær bevisst på hva du spiser, og ikke minst hvor mye du spiser. Kampen mot kiloene er tapt på forhånd om du sulter deg på dagtid for så ås tappe i deg en kjempesvær middag. Da er løpet kjørt, og ingen trening eller kurer kan hjelpe deg da. I beskrivelsen som følger med GO123 står det at middagen skal være lett, det er ikke av ingen grunn ;-)

Endret av genacvale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er klar over at det er kur og at det er bare midlertidig support, men det er jo nettopp det jeg trenger nå i min livssituasjon. Når jeg går raskt ned i vekt og og kommer til mål, regner jeg med også at ting i livet mitt endrer seg sånn ca da, og da blir det lettere å være mer krisisk til matinntaket.

Men snakker dere av erfaring? Går man opp i vekt bare av å slutte med kuren?

Jeg spiser jo sunt de måltidene jeg ikke spiser GO123, så forhåpentligvis blir det til vane og klarer å legge om kostholdet etter endt kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det er kur og at det er bare midlertidig support, men det er jo nettopp det jeg trenger nå i min livssituasjon. Når jeg går raskt ned i vekt og og kommer til mål, regner jeg med også at ting i livet mitt endrer seg sånn ca da, og da blir det lettere å være mer krisisk til matinntaket.

Men snakker dere av erfaring? Går man opp i vekt bare av å slutte med kuren?

Jeg spiser jo sunt de måltidene jeg ikke spiser GO123, så forhåpentligvis blir det til vane og klarer å legge om kostholdet etter endt kur.

Jeg snakker av erfaring. Dersom du permanent legger om matvanene dine etter kuren, går du ikke opp i vekt. Jeg fortsatte bare nedover, jeg, og tok av ytterligere 6 kg etter at jeg sluttet med GO123! Du er inne på rett tankegang her, at du håper dette blir en vane og at du klarer å legge om kostholdet. Dette er jo hele poenget - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt GO123, og den hjalp meg med å kvitte meg med noen av de 17 kg jeg totalt sett har gått ned. Det den hjelper deg med, er å få gode spiserutiner, og dette er kun et supplement til vanlig kost, da det er mye lettere å putte en bar i veska enn å smøre matpakke. Ved å ty til slike lettvinte løsninger, slipper man å hoppe over måltider dersom man er stressa.

Å påstå at dette ikke funker, er litt drøyt. Det kommer an på hver enkelt person, og hvor mye innsats man gjør ellers for på nå sine mål. Om man går tilbake til gamle matvaner etter endt kur, så ber man bare om å gå opp igjen. Man må legge om hele kostholdet sitt, og heller spise 5 små måltider daglig enn 2 store (eller, enda verre - 2 små og en stor...).

Trening er meget viktig også. Men det hjelper lite dersom kostholdet er tungt og usunt. Da får man ikke utbytte av treningen. Man må spise riktig. Her der det svært mye sammensatt, flere faktorer som spiller inn.

Mitt råd er - Tren regelmessig, vær bevisst på hva du spiser, og ikke minst hvor mye du spiser. Kampen mot kiloene er tapt på forhånd om du sulter deg på dagtid for så ås tappe i deg en kjempesvær middag. Da er løpet kjørt, og ingen trening eller kurer kan hjelpe deg da. I beskrivelsen som følger med GO123 står det at middagen skal være lett, det er ikke av ingen grunn ;-)

TAKK! Det er sånt jeg har lyst til å høre ;)

Jeg ser jo selv at det funker, så. Jeg trener tre ganger i uken. Og spiser som det står i brosjyrene ti GO123.

Har du sluttet med kuren forresten? Om så, hva er din erfaring etter endt kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer ikke å spise "normal sunn kost" ved å gå på spesial-drikke-kurer.

Alt som heter noe med "kur", betyr som regel raskt ned - og raskt opp igjen når du avslutter kuren.

Det er vel et varig vekttap du ønsker, og da må du legge om kostholdet ditt (og plusse på trening) for å få et resultat som er sunt, og som varer. Sånn ca derfor. :)

Det er det jeg tror jeg kommer til å gjøre da. Denne kuren hjelper jo meg med å være bevisst på hva og hvordan jeg spiser, så det går sikkert bra etterpå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker av erfaring. Dersom du permanent legger om matvanene dine etter kuren, går du ikke opp i vekt. Jeg fortsatte bare nedover, jeg, og tok av ytterligere 6 kg etter at jeg sluttet med GO123! Du er inne på rett tankegang her, at du håper dette blir en vane og at du klarer å legge om kostholdet. Dette er jo hele poenget - lykke til!

Ok. Og dette svarer på mitt forrige innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da det er mye lettere å putte en bar i veska enn å smøre matpakke.

Alt er en vane, og om en er innstilt på å planlegge sine måltider og putte en eller to i veska før en skal ut - så klarer en det helt fint. Spesialsjokoladene som vi kjøper er det nok kun produsentene som tjener på i det lange løp.

Om en skal ned en eller to kilo er det sikkert greit å bruke en bar eller to, men da har en ikke reell overvekt i mine øyne.

Når jeg går raskt ned i vekt og og kommer til mål, regner jeg med også at ting i livet mitt endrer seg sånn ca da, og da blir det lettere å være mer krisisk til matinntaket.Men snakker dere av erfaring? Går man opp i vekt bare av å slutte med kuren?

Livet blir ikke helt sikkert slik som en hadde sett for seg og planlagt - det er hva jeg har lært, og resultatet er at en ofte trøstespiser mer enn en skulle når ting går på tverke.

Det at det skulle bli lettere å "bli kritisk til matinntaket" bare du kommer i mål, skjønner jeg faktisk ikke tankegangen bak. Å utsette ting "til det blir mere gunstig", er ofte å skyve virkeligheten foran seg...og ikke se ting som de er. Er det vanskelig nå, så fortsetter det med det. Tar du tak i det nå, er du på forskudd og på god vei inn i et bra spisemønster.

Normal mat er det en skal leve på resten av livet, og normal mat er det en skal øve seg i å spise mens en går ned i vekt. Rett sammensetning og mengde, utholdenhet, fysisk aktivitet og rett mental innstilling løser de fleste problemene.

Garanterte snarveier blir ofte de lengste omveiene, og jeg vet det av egen erfaring. :skravle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Det er sånt jeg har lyst til å høre ;)

Jeg ser jo selv at det funker, så. Jeg trener tre ganger i uken. Og spiser som det står i brosjyrene ti GO123.

Har du sluttet med kuren forresten? Om så, hva er din erfaring etter endt kur?

Ja jeg avsluttet kuren i august, etter det har jeg gått ned ytterligere 6 kg som følge av endret livsstil. Nå trener jeg i snitt 5 ganger i uka, spiser 4-5 små måltider daglig (det eneste som skiller middagen fra de andre måltidene er at da spiser jeg salat i tillegg, men spiser like lite til middag som til frokost og lunch), og tillater meg til og med dessert :gjeiper: Både kondisjon og formen er på topp, mens vekta holder seg stabilt på et normalt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker av erfaring. Dersom du permanent legger om matvanene dine etter kuren, går du ikke opp i vekt.

Hmm...og grunnen til at de tjener fett på alle slankeproduktene er jo at å gå ned er relativt grei skuring med de rette midlene (altså produsentens spesialprodukt), men selve jobben for de aller, aller fleste, består i å bli der. DET er vanskelig, fordi det er ens vanlige gamle kosthold som en har lagt på seg av, og har ikke lært noe som helst om nytt og bedre kosthold ved å spise og drikke juksesjokolader og supper, så da er en ganske raskt tilbake i sine gamle spor...og går opp igjen...og kan ikke skjønne hvorfor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er en vane, og om en er innstilt på å planlegge sine måltider og putte en eller to i veska før en skal ut - så klarer en det helt fint. Spesialsjokoladene som vi kjøper er det nok kun produsentene som tjener på i det lange løp.

Om en skal ned en eller to kilo er det sikkert greit å bruke en bar eller to, men da har en ikke reell overvekt i mine øyne.

Livet blir ikke helt sikkert slik som en hadde sett for seg og planlagt - det er hva jeg har lært, og resultatet er at en ofte trøstespiser mer enn en skulle når ting går på tverke.

Det at det skulle bli lettere å "bli kritisk til matinntaket" bare du kommer i mål, skjønner jeg faktisk ikke tankegangen bak. Å utsette ting "til det blir mere gunstig", er ofte å skyve virkeligheten foran seg...og ikke se ting som de er. Er det vanskelig nå, så fortsetter det med det. Tar du tak i det nå, er du på forskudd og på god vei inn i et bra spisemønster.

Normal mat er det en skal leve på resten av livet, og normal mat er det en skal øve seg i å spise mens en går ned i vekt. Rett sammensetning og mengde, utholdenhet, fysisk aktivitet og rett mental innstilling løser de fleste problemene.

Garanterte snarveier blir ofte de lengste omveiene, og jeg vet det av egen erfaring. :skravle:

Det er sikkert dårlig formulert av meg, men det jeg mente å skrive er at ting i livet mitt kommer til å stabilisere seg om ca to til tre måneder. Og da kommer jeg forhåpentligvis å "være kritisk til matinntakett" :P... Jeg er egentlig ikke trøstespiser, jeg har bare vært lite bevisst og pleide fort å hoppe over et måltid eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...og grunnen til at de tjener fett på alle slankeproduktene er jo at å gå ned er relativt grei skuring med de rette midlene (altså produsentens spesialprodukt), men selve jobben for de aller, aller fleste, består i å bli der. DET er vanskelig, fordi det er ens vanlige gamle kosthold som en har lagt på seg av, og har ikke lært noe som helst om nytt og bedre kosthold ved å spise og drikke juksesjokolader og supper, så da er en ganske raskt tilbake i sine gamle spor...og går opp igjen...og kan ikke skjønne hvorfor.

genacvale er jo levende bevis på at det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest petre

Jeg prøvde å gå ned på normal måte, trening godt kosthold, osv. Men det virker bare ikke, jeg holdte meg i 70 kilo i snart to år.

Takker :)

Tenker du trenger lære hva som er godt kosthold, ellers vil du i alle fall fyke opp igjen etter kuren.

Om du hadde spist riktig og trent nok hadde du selvfølgelig gått ned "på normal måte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, går det virkelig an å drikke det GO123 greiene? Fikk noe gratis tilsendt i posten, og det er det verste jeg har smakt! Og jeg er ikke kresen:) Kanskje den var gått ut på dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampen mot kiloene er tapt på forhånd om du sulter deg på dagtid for så ås tappe i deg en kjempesvær middag. Da er løpet kjørt, og ingen trening eller kurer kan hjelpe deg da.

Hvorfor det?

Det er da vel samlet kcal inntak iløpet av dagen som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...