Gå til innhold

Dagbladets intervju med engle-Märtha i dag

Fremhevede innlegg

Gjest De er i media
Skrevet

Märtha hevder i Dagbaldets intervju med henne i dag at hun "aldri blir bra nok for Norge":

(Dagbladets papirutgave fra i dag er ikke linket til på nett): http://www.seher.no/400558/sok-legehjelp

Vel...Verken hun, Mette-Marit, Håkon eller Ari Behn er "bra nok" for Norge: det er jo ikke klasse, stil og dannelse blant noen av de!

Aris mange tatoveringer:

http://www.seher.no/863945/ari-behn-har-alle-dotrene-paa-ryggen

Ari og Per = sant:

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7514361

Østfoldingen Ari speiler seg i nordlendingen Per Heimly, så Ari kan spille den ordentlige familiefaren av de to. Men de er like.

Videoannonse
Annonse
Gjest riotgrrrl
Skrevet

Hva er poenget ditt? Jeg synes Håkon er en kjekk kar jeg, og han og Mette-Marit har virkelig sjarmerende barn. Det samme gjelder Märtha og Ari, men hun er kanskje litt vel eksentrisk etter min smak. Og hva så om Ari er tattovert? Det viser da bare at han er en "vanlig" mann, og jeg ser vitterlig ikke noe negativt med det.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er poenget ditt? Jeg synes Håkon er en kjekk kar jeg, og han og Mette-Marit har virkelig sjarmerende barn. Det samme gjelder Märtha og Ari, men hun er kanskje litt vel eksentrisk etter min smak. Og hva så om Ari er tattovert? Det viser da bare at han er en "vanlig" mann, og jeg ser vitterlig ikke noe negativt med det.

Da har vi litt forskjellige krav/forventninger til de norske kongelige, forstår jeg.

Jeg hadde forventet at når vi først har kongelige, ¨så har de vidd, still, dannelse og sjarme.

Jeg kan ikke se noe av dette hos de 4 nevnte.

Jeg er forøvrig enig i at Ingrid Alexandra virker som en flott jente, hun likner av utseende på sin far :)

Men de andre av barna kan jeg ikke si virker som om de gjør noe positivt ekstra innntrykk, verdig en kongelig.

• Liker 1
Gjest riotgrrrl
Skrevet

"Når vi først har kongelige"? Lol! Vi har da hatt kongelige i mange herrens år, og jeg synes ikke de nåværende har oppført seg spesielt annerledes enn de forrige. Joda, Märtha har englene sine og Ari har tattoveringene sine, men de følger da tiden som alt annet.

Og hva mener du er "verdig en kongelig"? Jeg synes ikke de svenske, eller danske kongelige oppfører seg så mye bedre enn våre kongelige. Jeg synes ikke noen av dem oppfører seg spesielt dårlig heller, men det er jo opp til dem selv å bestemme hvordan de skal oppføre seg - og ikke deg (heldigvis).

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Så de kongelige skal ikke følge verden og dens fremgang, men forbli "gammeldagse" og litt pripne?

De er mer folkelige nå, og litt mer som Ola Dunk. Er det derfor folk reagerer? Fordi de er for like oss og dermed ligner "vanlige" mennesker og ikke en eller annen opphøyd eventyrskikkelse?

Jeg synes de gjør en bra jobb jeg og priser meg lykkelig for at det ikke er jeg, som er prinsesse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra dine holdninger i denne tråden vil jeg ikke si at du er spesielt verdig en kongelig rolle heller, Ts :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes de norske rollene vitner om adel og galanse - se bare på Mette-Marits vidd og intrigate verbale ironiske kommmentarer, samt Aris forfinede og kultiverte dannede diplomatstil, Märthas raffinement og vidd og Haakons galante stil og maskulinitet.

En høyst diplomatisk, høykulturell og raffinert gjeng!

Gjest gjest
Skrevet

Jeg synes de norske rollene vitner om adel og galanse - se bare på Mette-Marits vidd og intrigate verbale ironiske kommmentarer, samt Aris forfinede og kultiverte dannede diplomatstil, Märthas raffinement og vidd og Haakons galante stil og maskulinitet.

En høyst diplomatisk, høykulturell og raffinert gjeng!

Fullt på høyde med andre kongelige, hvis man leser litt bakover i historien. Det var bare ikke massemedia før i tiden,så folket ble ikke like godt informert.De hadde ikke paparazzi heller, og det gikk rimelig greit an å holde ting skjult for offentligheten. Men det er vel den eneste forskjellen.

Gjest gjest
Skrevet

Fullt på høyde med andre kongelige, hvis man leser litt bakover i historien. Det var bare ikke massemedia før i tiden,så folket ble ikke like godt informert.De hadde ikke paparazzi heller, og det gikk rimelig greit an å holde ting skjult for offentligheten. Men det er vel den eneste forskjellen.

Beklager, dette var jo direkte feil. En annen forskjell er at denne gjengen ikke ble gift med hverandre av politiske årsaker. Sorry.

Gjest Harriet
Skrevet

Hele kongehuset byr meg imot og jeg håper av hele mitt hjerte at klovneriet blir avskaffet innen rimelig kort tid.

Et kongehus hører ikke hjemme i et moderne demokrati.

Skrevet

På sett og vis enig der Harriet, men det vi får i steden for "de kongelige" er ikke det spor bedre i oppførsel og livsutfoldelse, så jeg vet ikke helt jeg...

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg liker kongefamilien jeg, selv om jeg ikker så glad i Ari. Dessuten, kongefamilien er bedre kjent og blir som regel et bedre symbol for Norge i utlandet enn det Jens Stoltenberg er...det er knapt noen som vet om han. Men kongefamilien vår elsker de. (Ja jeg vet dette fordi jeg har jobbet mye med turister).

Alternativet til å ikke ha kongefamilie vil jeg ikke ha - så da foretrekker jeg det vi har. Selv om enkelte familiemedlemmer er spesielle. Men jeg må si at jeg fikk stor respekt for Haakon da han forsvarte sin søster foran pressen og kalte det i retning mobbing. For det er jo det, det har utviklet seg til.

Jeg heier på dem jeg :)

Gjest Harriet
Skrevet

På sett og vis enig der Harriet, men det vi får i steden for "de kongelige" er ikke det spor bedre i oppførsel og livsutfoldelse, så jeg vet ikke helt jeg...

Synes du ikke? Jeg for min del synes Norge bør ta etter moderne republikker som Island og Finland.

Da har man en reel mulighet til å påvirke hvem som skal inneha slike posisjoner i motsetning til et monarki hvor titlene arves eller tildeles via ekteskap.

Gjest Gjest
Skrevet

Haakon da han forsvarte sin søster foran pressen og kalte det i retning mobbing. For det er jo det, det har utviklet seg til.

Märtha har en stund blitt utsatt for mobbing, ja. Må være leit fo henne.

Gjest Anuket
Skrevet

Märtha har en stund blitt utsatt for mobbing, ja. Må være leit fo henne.

Vet ikke helt om dette er sarkastisk ment? Jeg bare sier at jeg er enig med kronprinsen sa, media hadde plutselig ingenting annet å skrive om enn engler og henne. Og hakket på henne og fikk med masse andre "eksperter" med på leken. Ja du er en offentlig person, men mediene burde og kunne håndtere saker uten at det kun blir ensidig

AnonymBruker
Skrevet

Så de kongelige får ikke ha tatovering heller nå.

Skrevet

Jeg har problemer med at Märtha bruker "the princess of Norway" når hun i utlandet snakker om engler. I det øyeblikket hun bruker denne tittelen, representerer hun Norge, og jeg vil IKKE bli assosiert med et menneske som påstår at hun kan snakke med engler, de døde og whatnot.

Jeg synes kongefamilien generelt gjør en super jobb som representanter i ulike sammenhenger, feks nå sist under VM. Men jeg er prinsipielt i mot at man skal kunne arve en tittel - det henger ikke på greip at vi har avskaffet adelstitler, men beholdt monarkiet.

• Liker 2
Gjest Nedfall
Skrevet

Så de kongelige skal ikke følge verden og dens fremgang, men forbli "gammeldagse" og litt pripne?

De er mer folkelige nå, og litt mer som Ola Dunk. Er det derfor folk reagerer? Fordi de er for like oss og dermed ligner "vanlige" mennesker og ikke en eller annen opphøyd eventyrskikkelse?

Jeg synes de gjør en bra jobb jeg og priser meg lykkelig for at det ikke er jeg, som er prinsesse.

Jeg har svære problemer med den såkalte "engleskolen" til Martha, da hun med sin kjendis-status promoterer for den mest høytflyvende delen av alternativ bransjen. En representant for kongeriket burde ikke hjelpe en bransje som lever å lure folk.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har svære problemer med den såkalte "engleskolen" til Martha, da hun med sin kjendis-status promoterer for den mest høytflyvende delen av alternativ bransjen. En representant for kongeriket burde ikke hjelpe en bransje som lever å lure folk.

Märtha er fysioterapeut! Hun kan rosenmetoden, som Aris mor Marianne Solberg fra Halden, som tror på liv etter døden.

Rosenmetoden går tilbake i folks traumer når de blir trykket på bak i ryggen.

Engler er jo bare et begrep, det er ingen fysiske figurer!

Klarer ikke nordmenn å tenke abstrakt?

Det handler bare om følelser og selvoppfatning.

Snakk om at mange bare ønsker å misforstå alt, for å mobbe Märtha...

Gjest rosekorsett
Skrevet

Så lenge vi har statskirke så er det vel greit med monarki, tror ikke at ritualer som dåp, bryllup og begravelse med det første generellt blir tatt hånd om av andre enn Guds stedfortreder i denne åndelige mørketid av rasjonalitet. De fleste velger kirka, sverger ved kongen/ grunnloven og handler med en mynt som er preget med alt for norge.

Det å slå mynt på kontakt med engler derimot er ikke en uting som man ved første øyekast skulle tro, hun er kanskje mer i takt med folket enn de selv ønsker, de vil heller ha et glansbilde som en ser i Disney sin verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...