Gå til innhold

Forholdet skrangler og jeg prater mye med eksen

Gjest Hannah_20

Anbefalte innlegg

Gjest Hannah_20

Nå har det seg slik at jeg og min nåværende kjæreste har vært sammen i 1,5 år. Alt gikk fint helt til rundt da vi hadde vært sammen i 1 år, da ble det slutt pga jeg mistet følelsene litt da vi kranglet om småting hele tiden og han irriterte meg uansett hva han gjorde eller sa, skal nevnes at han er 2 år yngre enn meg, og dette merker jeg av og til.

Når jeg var ifra han så savna jeg han mye og ble sjalu når han var på fest tilfelle han skulle gjøre noe jeg ikke ville likt. Det gjorde dermed jeg, ble litt for full på en fest(vet man ikke skal skylde på fylla, men..) og havnet i seng med en ganske kjekk type. Han har prøvd å tatt kontakt senere, men vill ikke ha noe kontakt med han. Dette vet ikke min nåværende kjæreste noe om da jeg tror det vill gjøre mere skade om han fikk vite det. I denne pausen ble det tatt opp endel kontakt med min eks, han er en veldig trivelig type og jeg var sjåfør på han på noen fester og vi så film sammen med flere felles venner.

Så ble jeg og kjæresten enige om å bli sammen igjen like etter jul. Ting var bra en liten stund til vi begynte å krangle heftig igjen om ting som egentlig ikke betyr noe, merker at følelsene begynner å bli noe borte igjen.. Skal nevnes at han er verdens snilleste, vill ikke gjøre noen vondt og prøver å gjøre sitt allers beste for at jeg skal ha det godt.

Jeg og min eks har nå begynt å tatt opp kontakten igjen og vi prater bare om hverdagslige ting, ikke noe flørte sms eller noe i den duren. Dette har min kjæreste merket og flippet totalt ut, ble helt forbanna og la han til på facebook(han kjenner ikke eksen min) og jeg sa at det måtte han bare gjøre da min eks ikke har noe imot min kjæreste. Dette reagerte jeg på, skal jeg da legge til hans ekser på facebook? nei, der går mine grenser!

Jeg nevnte dette til mine venniner og de skjønner ikke hvordan jeg klarer å holde ut sjalusien hans, når jeg møter noen på veien(når jeg kjører) og hilser og om det er en fyr så blir han sur og sjalu. Om det er eksen min jeg kjører forbi og hilser på, eller om han kjører bak meg for at vi tilfeldigvis skal samme vei, så blir han sur og sjalu og nevner at "han kjører bak oss".

Når ting blir slik så blir jeg så lei, og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, mine venniner har dog sagt sin mening om at de ikke skjønner hvordan jeg gidder dette..

Eksen min og jeg prater sammen hver dag, og han er en veldig trivelig type. Og jeg er redd for at jeg begynner å få følelser for han igjen, opp i alt dette styret.

Så vill ha noen andres synspunkter også, om det bare er meg og mine venniner som er sinnsforvirra, eller om det faktisk ligger et problem her. (nå forklarer jeg kanskje noe upresist, men håper dere skjønner.)

Hannah 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tronder

Vil tro at typen din på ett eller annet vis har funnet ut at du har havna til sengs med en fyr. Var det slutt, altså dere ble enige om at dere kunne gjøre hva dere ville i denne "pausen" du nevner? Eller var dette en tid dere bare ikke hadde så mye kontakt?

Uansett, så får du legge fram ting til typen din, for jeg forstår godt at han reagerer når du plutselig begynner å ha kontakt med en eks igjen. Dette gjør typen din litt usikker, og fører til en reaksjon, selv om det ikke er riktig reaksjon, så får du i allefall reaksjonen din.

Ønsker du egentlig ubevisst å gjøre det slutt fordi at han er 2 år yngere, og ikke "moden" nokk for deg?

Uansett, ta en prat om tingenes tilstand! Ikke bare gjør det slutt ut fra "ingenting". Og ønsker du at dere skal forbedre forholdet, kan han gjerne ta kontakt, så kan vi få jobba litt med sjalusien hans uten at du trenger å være støtteapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor roter enkelte mennesker så forferdelig i forholdene sine? Det er liksom fritt frem i alle retninger, og så skjønner de ikke på forhånd at det blir trøbbel av sånn oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannah_20

Vi ble ikke enige om noenting under disse to mnd vi ikke var sammen, vi hadde nesten ingen kontakt i denne perioden.

Jeg skjønner han veldig, at han føler seg usikker når jeg prater med eksen min - men han får jo se meldingene om han vil, og det er ikke noe å reagere på som vi tekster om.

Ønsker ikke å gjøre det slutt med han fordi at han er 2 år yngre, men det er ting som irriterer meg- slik som at han blir sjalu for ingenting. Jeg hadde jo blitt like irritert selv om han hadde vært 2 år eldre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt22

Du er en dust hannah. Fortell kjæresten om utroskapet og at du har mistet følelsene for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannah_20

Jeg har jo aldri vært utro! Dette skjedde i perioden det var slutt mellom oss, om du hadde lest hele innlegget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det vil bli bedre, det med sjalusien. Og det hjelper ikke veldig på at du snakker med eksen, iallfall såpass ofte som hver dag. Og jeg skjønner at han da reagerer på dette.

Du burde tenke nøye gjennom hva/hvem som er viktigst. Han eller eksen. Og det er fort gjort å få følelser tilbake, spesielt siden forholdet ditt hangler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan være sjalu når han drar ut på byen men han kan ikke være sjalu når du har daglig kontakt med eksen din? Synes du det er rart at han reagerer? Hadde du følt deg komfortabel om han hadde hatt daglig kontakt med en av sine ekser?

All sympati til kjæresten din fra meg og han har jo tross alt all grunn til å reagere, for som du sier det selv så har du begynt å få følelser for eksen din igjen. Er du naiv nok til å tro at typen din ikke skjønner hva som foregår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som typen din fortjener noe som er hakket bedre enn deg selv... Så kan du hangle tilbake til din x... Jeg gidder ikke å foreslå noe som helst annet enn å si at jeg synes bare du høres tragisk ut. GL, mofohotnxbye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannah_20

Koselige dere er, men skjønner deres reaksjoner i samme og ett også!

Er bare så utrolig dumt det har blitt så mye krangling mellom meg og kjæresten, pluss all denne sjalusien som tærer på oss begge. Og når en tidligere flamme dukker opp under alt dette styrer og støtter deg, så er det lett å få litt følelser når resten sjangler. Nå har ikke jeg sagt at jeg er forelsket i min eks eller noe, men jeg bryr meg om han, for han er en god venn!

Jeg er jo veldig glad i kjæresten min, men vet ikke lengre om det er vennskapskjærlighet - eller om det er slik som det skal være når en har kjæreste. OG JA - jeg har sagt til han at gnisten har begynt og slukne, som sist da det ble slutt.

Jeg har vell kanskje formulert meg litt feil i første innlegget, men det får nå bare være nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik jeg ser det er det du som må gjøre ett valg, eksen din eller typen din...

men jeg skal si deg en ting..

det er ikke mange gutter idag som ikke er utro og som er slik typen din hørest ut som han er, ergo fortjener han ikke at du bruker opp tiden hans der han kunne funnet seg en mye bedre som brydde seg like mye om han som han fortjener..

du bør egentli gjør det slutt med han tydligvis elsker du han ikke, og jeg mener ikke slå opp med han for din del overhode ikke!

slå opp med han for hans del......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...