Gå til innhold

tankespinn og hverdagslige ting

Tingeling1983

Anbefalte innlegg

Takk til dere supre jenter som har sendt trøst, det varmer :)

@Ping; Jeg har slitt med depresjon siden jeg var 17 eller noe. Det har vært veldig opp og ned, har perioder hvor jeg har det veldig fint, andre perioder er jeg helt i kjellern.

Jeg får ikke noe behandling via det offentlige, til det er jeg for frisk :rolleyes: men jeg vurderer nå å skaffe meg psykolog likevel... på egen regning. NOE må gjøres i allefall

@Appy: Det er helt sant det du sier, at tankene sniker seg inn seint på natta. Dersom jeg har en B-rytme i et par dager blir jeg helt emo og angsten tar bare totalt overhånd. God søvnrytme hjelper nok masse på den siste resten jeg har igjen av depresjon. Men det ville vært best å kunne velge når man vil legge seg uten å være redd for at angsten dukker opp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å si ifra om du trenger en prat. Hatt depresjoner siden jeg var 4 år gammel, så har laang erfaring. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk rabla ned masse tanker fikk jeg endelig sovet litt natt til lørdag. 3 timer på øyet er ikke allverden, men det hjalp da i hvertfall litt.

På lørdag sørget jeg for å holde meg i aktivitet, at jeg ikke ble sittende inne.

En kamerat av kjæresten min skulle på nerdetreff her i Oslo, så det endte med at jeg hang med dem på formiddagen, så ble jeg påspandert en kjempegod middag av en kompis jeg ikke hadde sett på lenge. Deretter møtte jeg nerdetreffet på Tilt og var der til stengetid.

Tilt er en diamant for gamere med sans for retrospill, de har ordentlige arkademaskiner med pinball og table arcade med spills om space invaders, pacman, xevious, og lignende. Man kjøper en pollett for 10 kroner og da får man 5 credits på maskinen. Mye morro :)

Nerdegjengen var kjempenyggelige mennesker, gamere hele gjengen, veldig inkluderende og veldig laid-back mennesker. Jeg følte meg som en av dem med en gang, det gikk ann å prate med alle og var ikke ett øyeblikk jeg følte meg utenfor. Det er herlig når man møter 10 stykker og man bare kjente én av dem på forhånd :rodmer:

Eneste nedturen var en som hadde kjærlighetssorg og ødela for de andre han bodde med, det var snakk om at de skulle lage gamer nachspiel, men så sovna han og da ble det spolert :-/

Det syns jeg var meget egoistisk gjort - det var en annen der som nettopp har blitt bra igjen av blodkreft, og du kunne se på han at han var veldig sliten. Men likevel lagde han ikke noe scene ut av seg, han hadde tatt 5 valium for å dempe smertene og hang med oss andre i bøtter og spann når vi hoiet.

Innimellom følte jeg det som om vi tok over hele plassen der, det var STOR stemning enten vi tapte eller vant spillene :duskedame:

Selv rørte jeg ikke en dråpe alkohol - man vet jo hva DET gjør om man har angst fra før av men placebo effekten funker jo som bare det :jepp:

Så nå har jeg raincheck på streetfighter date med en av gutta - som faktisk har vunnet "en og annen" streetfighter turnering i Oslo (sånn han sa det, hahha). Morro :D Han er ganske kjekk også, faktisk den eneste i hele gjengen som jeg kunne tenkt meg å sjekke opp :lur:

Flere av disse gutta har tidligere også vunnet NM i Guitar Hero.

Jeg håper jeg kan treffe de igjen, for disse gutta veit å lage morro :jepp::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres skikkelig kjipt ut med angst og depresjon. En venninne av meg har slitt mye med angst grunnet en fæl barndom, hun har fått god hjelp av en psykiatrisk sykepleier, kommunen hun bor i tilbyr dette.

Jeg har selv hatt et snev av depresjon for en god del år siden, jeg sluttet å ta vare på meg selv, ga blaffen i å dusje, pusse tenna, spise, isolerte meg hjemme. Jeg klarte heldigvis å komme meg ut av det på egenhånd, forsøkte å gå til psykolog men det hjalp meg ikke noe nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du hadde en bra dag igår, tross alt da, tingting.

Er bra det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en helg med en stor nedtur erstattet av en enda større opptur endelig over!

Jeg er veldig glad for at jeg fikk muligheten til å henge med kompisen til kjæresten min og gjengen hans, det gjorde utrolig godt å komme ut og være litt sosial igjen :danser:

Fikk dessuten Mr. Pingu på besøk igår, og litt :sengekos: slår jo aldri feil :lur:

Søt liten en fra Mr. Pingu i natt; jeg våkna av at han plutselig sa: "noen ser på oss".

Jeg: "hæ?"

Mr Pingu: "noen ser på oss" og peker uti lufta med ene hånda

Jeg: "hvem ser på oss"

Mr Pingu: "det huset" med irritert tone. så rulla han seg rundt og sovna...

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sengekos: hadde vært noe. Misunner deg for den!

:skratte: Sa han det? Åååh det er så søtt når de prater i søvne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro med angst og depresjon, nei. En :klem: fra meg. Jeg har lite erfaring med det selv, men kjenner folk som har - eller har hatt det - i varierende grad.

Høres herlig ut med geek-kveld! :smilbla: Og ikke minst søt samboer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...