Gå til innhold

tankespinn og hverdagslige ting


Tingeling1983

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Etter flere år fra og til som sniktitter her på KG tenkte jeg det var på tide å melde meg inn her selv. Har ofte hatt lyst til å lage en blogg eller noe, men har for tiden verken tid eller energi til å opprettholde en. Derfor virker KG som et godt alternativ.

Her har jeg tenkt å skrive om alt mulig rart som skjer i livet mitt, følelser, tanker, nyheter og temaer jeg er opptatt av.

Gleder meg også til å stifte bekjentskap med mange av dere her inne :)

Endret av Tingeling1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo og god morgen alle sammen! :hoppe:

Da jeg opprettet denne dageboken hadde jeg klare visjoner om hva jeg skulle skrive her, men nå vet jeg ikke lenger. Uansett om man er "anonym" så er det jo litt spesielt å utlevere seg så privat på den måten jeg hadde sett for meg i starten. Dermed ble jeg sittende der og bare stirre på den blanke skjermen foran meg i ren forvirring :sjenert:

Tror jeg kommer mest til å bruke denne her som en slags ventil for tanker og annet som dukker opp i hverdagen, og kanskje også til å ta opp dagsaktuelle saker i nyhetene som engasjerer/provoserer meg.

Uansett kan jeg jo kanskje begynne med å fortelle litt om meg selv:

Fakta

  • *jeg er 27 år
  • *Bor et sted på østlandet
  • *Jobber til vanlig som IT-supportmedarbeider men er akkurat nå "between jobs"
  • *Er sammen med en 26 år master student som her på KG kommer til å gå under navnet Mr. Pingu :Hehe:

Hva som provoserer meg:

- mobbing (har selv vært mobbeoffer)

- bedrevitere/forståsegpåere og folk som er negative

- foreldre som ikke tar ordentlig vare på ungene sine/eller har kontroll på dem

Hva/hvem som betyr mye for meg:

- politikk (av alle ting :fnise: )

- kjæresten min :rodmer:

- musikk

- alt mulig kreavtivt som skriving, tegning e.l.

Håper at det etterhvert kommer noen og hilser på meg her inne, jeg biter ikke - jeg lover! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke: Velkommen som dagbok skribent. :):velkommen:

Jeg forstår at det kan føles litt skummelt med dagbok i begynnelsen, men etterhvert så får du feelingen med hva som føles ok for deg. :) Man bestemmer helt selv hvor mye man vil dele av seg selv. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helgehandlingen unnagjort og man kan sette seg i ro og mak og prøve å overholde en deadline.

Det er ikke helt helg enda, men det føles litt sånn. Lang og lite begivenhetsrik uke, søker jobber for fullt samtidig som jeg forsøker å lese litt.

Ikke lett å finne :lete: motivasjonen når man helst vil tenke på kjæresten sin, som uhledigvis også har hatt deadline denne uken og har vært i isolasjonsmodus mesteparten av uka :sukk:

Forrige helg var jeg hjemsøkt av vår :ironi: "gode" :ironi: venninne som hadde bestemt seg for å trolle litt og humøret mitt svingte som en berg og dalbane. Gikk utover stakkars Mr Pingu. Vi hadde en helt ubetydelig diskusjon om Google/Apple's policy, og jeg eksploderte plutselig totalt. Selv om vi vanligvis faktisk har like standpunkter :lol: i den saken fikk jeg det for meg at han diskuterte mot meg. Første gangen han opplever meg slik. Tror jeg skremte karen litt, stakkar :gjeiper:

Denne helga er "tante fra helvete" faktisk på besøk og alt det hyggelige som følger med er selvfølgelig på plass... Hipp hurra! :sarkasme:

Har deadline på søndag i politisk teori. Skal skrive minimum 1500 ord om globalisering og hvordan de ulike politiske teoriene definerer globalisering som årsak til konflikter i internasjonal politikk :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i allverden skal man klare å konse seg når det skjer så mye gøy her på KG?

Kjenner at det er på tide med litt mat og :kokk: , mon tro hva jeg skal ha... suppe, eller slike french toast :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

French Toast :sikle:

Hah, glad jeg ikke kjente til KG da jeg hadde oppgaver med tidsfrist :opplyser: (Ikke at jeg klarte å levere de i tide uansett :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, egentlig er det toast med egg :fnise:

800px-FrenchToast.JPG

Det med melis/sukker/soyasaus er amerikansk versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Så litt godt og svært usunt ut. Ikke at jeg skal snakke så høyt, som har hatt nudler og sjokolade til kveldsmat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, toasten er vel ikke særlig sunn. Men egg er jo noe av det sunneste man kan få i seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, ok. Så litt godt og svært usunt ut. Ikke at jeg skal snakke så høyt, som har hatt nudler og sjokolade til kveldsmat. :fnise:

Nudler og sjokolade til kveldsmat?? nam nam :D

Jeg er matmonster, ikke bare matglad, men matmonster. Av og til føles det som om magen min er et eneste stort svart hull :sjokk:

Jeg er bare glad for at jeg ikke veier mer enn det jeg faktisk gjør :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tehe, jeg er også veeldig glad i mat. Spiser så lenge det er mat tilgjengelig! Men jeg haater å lage mat, så jeg kan ha store pauser uten mat bare fordi jeg ikke gidder å lage meg noe. :roll:

Men uff, nudler og sjokolade? Jeg mener, palmeolje med papir og sjokolade? Går det an å bli mer usunn? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...