per78 Skrevet 4. mars 2011 #1 Del Skrevet 4. mars 2011 Mange mistenker samboeren/partneren sin om å være utro. Finnes det par der ute som faktisk er glade i hverandre, og stoler på hverandre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naenia Skrevet 4. mars 2011 #2 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi er! Vi gjør! Samboeren/forloveden/kjæresten min har flere venninner han ofte har kontakt med, plager meg ikke i det hele tatt! For jeg vet at jeg kan stole på ham Kunne aldri falt meg inn å sjekke internettloggen hans, mobilen eller lignende. Fatter ikke at folk orker hele sjalusigreia! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg lurer faktisk på det samme... nesten så jeg er redd for å binde meg etter å ha vært så mye på KG, hehe... uff.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Del Skrevet 4. mars 2011 Hehe, ja. Vi har et godt forhold. Jeg stoler på ham og han stoler på meg, jeg har aldri tenkt tanken på å være utro og såvidt jeg vet har ikke han heller det. For et par år siden var vi inne i en litt røff periode og pga. ting som skjedde da stolte jeg ikke på ham i denne perioden, da pleide jeg å skjekke mobilen hans med jevne mellomrom. Etter hvert fikk vi snakket ut om disse tingene, og da vi fikk ordna det ble ting så veldig mye bedre. Nå føler jeg aldri behovet for å spionere på ham, og han oppfører seg bedre mot meg enn han gjorde i den perioden. Jeg tror vi vokste opp, og jeg er glad for at vi overlevde den perioden fordi han er virkelig den jeg vil leve til jeg dør med. Men jeg hadde aldri i livet orka å fortsette i dette forholdet hvis tingene fortsatt var sånn som de var i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fikira Skrevet 4. mars 2011 #5 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg stoler fullt og helt på han =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #6 Del Skrevet 4. mars 2011 Da jeg var 16 år ble jeg sammen med en gutt som var noen år eldre enn meg, vi var sammen i 3 år da vi bestemte oss for å gå hver til vårt blant annet pga at jeg måtte flytte over 1000km unna da. Avstandsforhold ville ikke gått.. I årene senere traff jeg flere menn, hadde dater, forhold, opplevde, vokste osv osv. Plutselig en dag var jeg ute på en cafe i byen jeg nå bor i, og der ved et bord satt ungdomskjæresten min. Det sa pang med en gang, og det er oss igjen. Deilig å ha noen å stole på, elske, være glad i, og som gjør det samme med meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. mars 2011 #7 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg har gjennom 3 år vært sammen med verdens mest fantastiske gutt I alle disse 3 årene har vi kranglet èn gang, og ingen av oss har vært utro eller sjalu på noen måte. Vi vet hva den andre alltid ønsker/ikke ønsker og vi respekterer det. Samtidig så har vi realistiske begrensninger - jeg går ut med venninner på byen og han går ut med kompiser, noen ganger går vi ut sammen. Andre ganger sitter vi inne foran TVen med god mat og vin, og koser oss sammen. Jeg stoler 100% på han, og det har jeg gjort siden jeg først ble kjent med han. Han har aldri gitt meg en grunn for å ikke stole på han, og jeg tror at han oppriktig aldri kunne vært utro mot meg. Fordi at jeg vet at han elsker meg like mye som jeg elsker han, og fordi at han faktisk ikke trenger å være utro. Han får tilfredstilt sine behov i massevis, hehehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 4. mars 2011 #8 Del Skrevet 4. mars 2011 Til tross for turbulent fortid og dumme ting, så stoler jeg på ham nå og vi har det superdupert<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carpaccio Skrevet 4. mars 2011 #9 Del Skrevet 4. mars 2011 Har delt halve livet mitt til nå med min kjære, og planlegger å fortsette med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling1983 Skrevet 4. mars 2011 #10 Del Skrevet 4. mars 2011 Det har jeg også ofte lurt på. Hva jeg ikke skjønner er hvordan så mange faktisk klarer å være i et forhold der det er så mye mistenksomhet. Jeg har selv tidligere vært i noen forhold der ting ikke fungerte optimalt (derfor de kalles ekser ) men jeg kunne aldri vært sammen med noen jeg ikke kunne stole 100% på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #11 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi er lykkelig gift og har ingen grunn til å ikke stole på hverandre. Vi har mye til felles, like ideer om hvordan et forhold skal være og felles planer for framtiden. Jeg tror virkelig det finnes noen for alle der ute hvis de virkelig ønsker det. Jeg tror også det er viktig å ikke overse røde flagg i begynnelsen av forholdet som kan forsure hele greia senere. Like viktig er det å akseptere noen som de er og ikke tro at man skal kunne forandre dem i løpet av forholdet. Passer de ikke så passer de ikke. Ikke prøv å fit a square peg into a round hole som de sier. Bland det med en solid dose av respekt og kjærliget så har du oppskriften på et vellykket forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei Skrevet 4. mars 2011 #12 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg stolte fullt og fast på min samboer, han var min klippe i livet gjennom mange år og opp-og-ned turer. barn og full pakke. Jeg var aldri sjalu, aldri sjekket jeg telefon, PC logg etc. Utroskap og løgner var kun noe som skjedde andre, ikke oss.... Inntil magefølelsen min sa at noe var galt. Jeg spurte om noe var galt, men nei, alt var fint. Fortsatt var det noe som skurret og jeg sjekket litt... jada, utro med et næpskrell av ei ungjente som trodde hun hadde skutt gullfuglen. Det har livet lært meg, stol aldri 100 % på et annet menneske. Og til dere som er så trygge og selvsikre i forholdet deres - det var jeg også.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #13 Del Skrevet 4. mars 2011 Det har jeg også ofte lurt på. Hva jeg ikke skjønner er hvordan så mange faktisk klarer å være i et forhold der det er så mye mistenksomhet. overfladiske forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirleys-secret Skrevet 4. mars 2011 #14 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja, vi stoler fult ut på hverandre. Har funnet meg en ordentlig god kjæreste, og jeg har aldri mistenkt ham for å drive med noe bak ryggen min. Jeg er så glad for at vi har funnet hverandre, og for at vi er en så god match! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jada Skrevet 4. mars 2011 #15 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja, vi stoler fult ut på hverandre. Har funnet meg en ordentlig god kjæreste, og jeg har aldri mistenkt ham for å drive med noe bak ryggen min. Jeg er så glad for at vi har funnet hverandre, og for at vi er en så god match! Og de aller aller fleste som i dette øyeblikket blir grundig bedratt av sin kjære, vil si akkurat det samme om sitt forhold.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 4. mars 2011 #16 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde et supert ekteskap med verdens beste mann. Vi hadde sex minst en gang hver dag, som regel flere ganger. Under mine svangerskap var lidenskapen enda større og vi hadde sex om mulig enda oftere enn før. Vi elsket innendørs i stuen, på kjøkkengulvet, i saccosekken på barnas lekerom (mens de sov eller var ute), vi elsket ute på fjellet når vi gikk tur, vi gjorde det i bilen, i naustet, på en bunke gipsplater på byggeplassen da vi bygde vår første hus - kort og godt - vi hadde det jeg vil kalle det perfekte ekteskap og folk fortalte oss stadig hvor lyggelige vi så ut og hvor godt vi to passet sammen. Vi har det fremdeles deilig sammen - selv etter over 20 års ekteskap. Allikevel - som lyn fra klar himmel fikk jeg for noen år siden et brev i posten fra en kvinne som sa at hun hadde hatt et seksuelt forhold til mannen min. Det "perfekte ekteskapet" vårt landet med et brak. Mannen måtte innrømme at han hadde hatt et forhold til denne kvinnen - men at det var over nå. Allikevel valgte jeg å sende mannen på dør, tok ut seperasjon og levde alene i to år mens jeg sa ja til å bli med min eksmann i terapi. Det krevde lange terapitimer før jeg etter to år valgte å ta ham inn i livet mitt igjen. Det jeg vil fram til er at de fleste som opplever utroskap er helt vanlige par - både gifte og samboende i harmoniske forhold helt totalt blottet for sjalusi og mistenksomhet. Utroskap skjer faktisk veldig ofte helt totalt uforberedt på mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 5. mars 2011 #17 Del Skrevet 5. mars 2011 Det er lett for meg å stole på kjæresten, siden han ikke har problemer med å sjekke epost/facebook/være på MSN foran meg. Han kan også fint be meg sjekke hvem som har sendt melding om mobilen hans piper og han er i et annet rom. Han ringer og/eller tekster meg helt uoppfordret når han er ute med kamerater. Når han er såpass åpen, føler jeg rett og slett ikke noe behov for å snoke. Jeg er like åpen selv, siden jeg ikke har noe å skjule. Vi har i tillegg hatt lange samtaler om ting som dette, og vet begge at følelser kan forandre seg, eller at man kan bli betatt av andre selv om man er i et forhold. Begge mener at om slike ting skjer, skylder vi partner å bryte ut av forholdet før vi begår overtramp - det handler rett og slett om respekt. Mye kan unnskyldes, men ingen av oss er i stand til å tilgi svik. Det handler også litt om å ikke tøye grenser, og å ta sine forhåndsregler. Om jeg kommer i snakk med en hyggelig og kjekk mann på byen, blir jeg ikke med ham til et stillere sted, eller hjem til ham for å snakke mer - selv om jeg er 100% sikker på at ingenting kommer til å skje, aldri så mye. Jeg tror at både det å være for frigjort og det å være for kontrollerende kan ha negativ innvirkning når det gjelder utroskap. Slik jeg ser det bør man ha mye tillit til hverandre, men også guts nok til å sette grenser for hva som er OK og hva som ikke er OK. Når det er sagt, finnes det ikke en eneste person jeg stoler 100% på, da jeg mener det er i overkant naivt, men kjæresten min og et par venner ligger ikke langt unna, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #18 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg hadde et supert ekteskap med verdens beste mann. Vi hadde sex minst en gang hver dag, som regel flere ganger. Under mine svangerskap var lidenskapen enda større og vi hadde sex om mulig enda oftere enn før. Vi elsket innendørs i stuen, på kjøkkengulvet, i saccosekken på barnas lekerom (mens de sov eller var ute), vi elsket ute på fjellet når vi gikk tur, vi gjorde det i bilen, i naustet, på en bunke gipsplater på byggeplassen da vi bygde vår første hus - kort og godt - vi hadde det jeg vil kalle det perfekte ekteskap og folk fortalte oss stadig hvor lyggelige vi så ut og hvor godt vi to passet sammen. Vi har det fremdeles deilig sammen - selv etter over 20 års ekteskap. Allikevel - som lyn fra klar himmel fikk jeg for noen år siden et brev i posten fra en kvinne som sa at hun hadde hatt et seksuelt forhold til mannen min. Det "perfekte ekteskapet" vårt landet med et brak. Mannen måtte innrømme at han hadde hatt et forhold til denne kvinnen - men at det var over nå. Allikevel valgte jeg å sende mannen på dør, tok ut seperasjon og levde alene i to år mens jeg sa ja til å bli med min eksmann i terapi. Det krevde lange terapitimer før jeg etter to år valgte å ta ham inn i livet mitt igjen. Det jeg vil fram til er at de fleste som opplever utroskap er helt vanlige par - både gifte og samboende i harmoniske forhold helt totalt blottet for sjalusi og mistenksomhet. Utroskap skjer faktisk veldig ofte helt totalt uforberedt på mennesker. Utroskap kan i teorien ramme alle. Jeg stusset litt over at du skrev dere hadde så mye sex, som om sex er målestandarden på hvor bra et forhold er. Det er mange grunner til at noen velger å være utro, ikke bare sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #19 Del Skrevet 5. mars 2011 til dere som sier at dere tilfredsstiller kjærestene deres, slik at de ikke trenger å "gå noe annet sted", man kan aldri være sikker på om man tilfredsstiller et menneske 100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 5. mars 2011 #20 Del Skrevet 5. mars 2011 til dere som sier at dere tilfredsstiller kjærestene deres, slik at de ikke trenger å "gå noe annet sted", man kan aldri være sikker på om man tilfredsstiller et menneske 100% Nei, men det fins noe som heter kommunikasjon! Og det foregår sånn at man prater sammen og får vite om den andre parten i forholdet er fornøyd med hvordan ting foregår og hvordan ting er. Ergo kan man se på ansiktsuttrykk, kroppsspråk og man kan høre på hva den andre har å si, og deretter finne ut om personen blir tilfredstilt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå