AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Del Skrevet 4. mars 2011 Hei, Jeg vil gjerne ha innspill på hva dere synes om det. Ser du etter potensielle kjærester i alle farger, eller har du en preferanse? Hvordan hadde venner og familie reagert om du fikk en kjæreste med en annen hudfarge? For å svare på mine egne spørsmål så synes jeg ulik hudfarge er uproblematisk, men jeg har opplevd at det kan føre til fordommer og stygge blikk. Ulik kultur og bakgrunn kan føre til problemer, men det er ikke nødvendigvis automatikk i hudfarge og kultur. Jeg har vært åpen for partnere i alle farger og heldigvis har jeg venner og familie som ikke reagerer negativt på det. Håpe å høre fra dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Del Skrevet 4. mars 2011 Foreldrene til samboeren min er født i Marokko, men han er født i Norge og er helt norsk... Familien hans er muslimske, men det eneste "muslimske" han gjør er å ikke spise svinekjøtt fordi han er vokst opp med å ikke spise det.. Ellers lever han som en ekte nordmann. Familien min tenker ikke noe over at han en annen hudfarge, og han har alltid vært hjertelig velkommen hjem til foreldrene mine. Jeg opplever ofte at folk kommer med "råd" til meg om at jeg "må kvitte meg med muslimen", og "du vet du må konvertere til islam hvis dere skal gifte dere" osv, osv.. Syns det er rimelig håpløst når jeg er sammen med en nordmann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2011 #3 Del Skrevet 4. mars 2011 hudfarge spiller ingen roller.noen kan vere adoptert etc.og har samme norsk følelse som en hvilken som helst kvit normann.men det som er problemet er hvis det er 2 forsjellige kulturer det blir det bråk av uten tvil!!da er svaret hold deg unna.er det snakk om adopterte heil ok! har en mørkudet venn som er bonde i norge.han er adoptert og ingen venner tenker på han som noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Del Skrevet 4. mars 2011 men det som er problemet er hvis det er 2 forsjellige kulturer det blir det bråk av uten tvil!! Hvor ulike må kulturene være for at det skal bli "bråk uten tvil"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Del Skrevet 4. mars 2011 Hudfarge spiller ingen rolle for meg. Men jeg liker nok kanskje asiatere spesielt godt, synes de er så fine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerridwen Skrevet 4. mars 2011 #6 Del Skrevet 4. mars 2011 Hudfarge spelar inga rolle for meg, og det burde ikkje gjere det for nokon. Kjærasten min er irakar og muslim. Hverken kulturen eller religionen hans er noko problem for meg. Eg har ingen planar om å konvertere til islam, og det respekterar både han og familien hans. Akkurat slik som han respekterar at eg er paganist. Vi har det kjempefint saman, sjølv om vi blir møtt med fordommar i hytt og pine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #7 Del Skrevet 4. mars 2011 Foreldrene til samboeren min er født i Marokko, men han er født i Norge og er helt norsk... Familien hans er muslimske, men det eneste "muslimske" han gjør er å ikke spise svinekjøtt fordi han er vokst opp med å ikke spise det.. Ellers lever han som en ekte nordmann. Familien min tenker ikke noe over at han en annen hudfarge, og han har alltid vært hjertelig velkommen hjem til foreldrene mine. Jeg opplever ofte at folk kommer med "råd" til meg om at jeg "må kvitte meg med muslimen", og "du vet du må konvertere til islam hvis dere skal gifte dere" osv, osv.. Syns det er rimelig håpløst når jeg er sammen med en nordmann.. At han er nordmann har ingenting å si, det er religion det går i. Skal love deg at du må ha masse muslimske saker i livet ditt om du gifter deg med han. Foreldrene hans hadde ikke akseptert at barnebarna ikke skulle vokse opp under muslimsk tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 4. mars 2011 #8 Del Skrevet 4. mars 2011 Snakket faktisk med moren min om akkurat dette for noen dager siden. Og hun sa at hun gav blaffen i utseendet, kjønn, religion eller hudfarge så lenge vedkommende gjorde meg glad, og det samme tenker jeg:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
per78 Skrevet 4. mars 2011 #9 Del Skrevet 4. mars 2011 Snakket faktisk med moren min om akkurat dette for noen dager siden. Og hun sa at hun gav blaffen i utseendet, kjønn, religion eller hudfarge så lenge vedkommende gjorde meg glad, og det samme tenker jeg:) Flott mor du har der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. mars 2011 #10 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg har vært sammen med en person som er født og oppvokst i USA og er mørk i huden. Han er en fantastisk fyr, og vi er gode venner i dag Når det kommer til hudfarger på mennesker så er jeg fargeblind. Religion, det er noe som bekymrer meg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling1983 Skrevet 4. mars 2011 #11 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Hudfarge burde ikke ha noenting å si egentlig, er selv kinesisk og sammen med en nordmann. Men jeg har en mor med meget sterke meninger om hva som er greit og ikke greit. at man er fra to forskjellige kulturer betyr ikke at det er garantert problemer - selvfølgelig kan det være årsak til en del konflikter, men det er hva man gjør det til og hvorvidt man er villig til å inngå kompromisser. Det siste gjelder vel alle forhold uansett bakgrunner partene har Endret 4. mars 2011 av Tingeling1983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 5. mars 2011 #12 Del Skrevet 5. mars 2011 Flott mor du har der. Tusen takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 5. mars 2011 #13 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har alltid likt blonde gutter med blondt hår, ikke fordi det er noe galt med mørke gutter, men fordi dette rett og slett er smaken min. Selv har jeg endel Italiensk og spansk blod i årene, så når jeg og min blonde med blå øyne kjæreste går sammen så er det nok mange som tror vi er fra forskjellige kulturer. Synes folk skal få lov til å like og være sammen med hvem de vil jeg, som nevnt lenger opp, så lenge man gjør hverandre glad er jo det det viktigste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 5. mars 2011 #14 Del Skrevet 5. mars 2011 Hudfarge har jo ikke noe med saken å gjøre. Det er personligheten, holdningene, verdiene og livsførselen til den andre personen som er viktig... Det blir som å spørre om hårfargen til den du er sammen med har noen betydning, etter min mening. Er man opptatt av huden har man feil fokus og trenger litt utdannelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 5. mars 2011 #15 Del Skrevet 5. mars 2011 Hudfarge har jo ikke noe med saken å gjøre. Det er personligheten, holdningene, verdiene og livsførselen til den andre personen som er viktig... Det blir som å spørre om hårfargen til den du er sammen med har noen betydning, etter min mening. Er man opptatt av huden har man feil fokus og trenger litt utdannelse. Det er ikke snakk om feil fokus. Alle har hver sin smak. Jeg kan ikke bli tiltrukket av menn med annen hudfarge. Det har ingenting med at jeg ikke liker de som person, men jeg blir rett og slett ikke tiltrukket. Slik er det bare, på samme måte som noen ikke blir tiltrukket av rødhårete, kraftig overvektige, skallede. Det er smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå