Gjest Chriselia Skrevet 28. oktober 2003 #1 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg driver jo på med denne baby-oppgaven for tiden.. Jeg skal nå skrive om den første kontrollen på helsestasjonen,MEN; Når er den første kontrollen? (hvor mange uker er babyen?) Og hva skjer? Vet at barnet blir veid og målt,men hva annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. oktober 2003 #2 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hva slags oppgave er det du driver med? Hvis det er en skoleoppgave så har du sikkert en pensumbok som kan gi deg svar på det du lurer på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chriselia Skrevet 28. oktober 2003 #3 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er en skoleoppgave ja! Men det står dessverre ingen ting i skolebøkene om dette. Det er forøvrig et prosjekt der vi skal passe på en baby-dukke (ikke sånn som gråter) i 3 uker. Ha den med oss overalt og behandle den som om det var barnet vårt. Og så skriver vi en oppgave som handler om vårt barn,det er i denne jeg skulle skrive om Babyens første kontroll 8) Dette er ikke noe vanlig prosjekt på GK helse og sosial (ifølge lærerne), derfor står det ikke om det i bøkene..(det er bare litt informasjon om helsestasjonenes virksomhet) Så derfor tenkte jeg jeg kunne spørre her.. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 28. oktober 2003 #4 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hva med å ringe til en helsestasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillebug Skrevet 28. oktober 2003 #5 Del Skrevet 28. oktober 2003 Barnet er 6 uker på den første kontrollen Vet ikke så veldig mye om dette siden jeg ikke har barn selv,men jeg mener å ha hørt at helsesøster snakker med mor om: Søvn rytmen til barnet - når sover det? -hvor lenge sover det om gangen? Ammingmatvaner -Spiser barnet godt? -dårliggod matlyst? -mat rutinene? Vaksiner -usikker på om barnet vaksineres på første kontrollen barnets utvikling -Hvor mye har det lagt på seg? -hvor lang er hunhan blitt? -hvordan reagerer barnet på lyder? Men det er sikkert noen med barn her inne som kan svare deg Lykke til med oppgaven og babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 28. oktober 2003 #6 Del Skrevet 28. oktober 2003 6 uker er riktig. Det er også vanlig med hjemmebesøk før dette; da kommer helsesøster hjem og hilser på familien. Det er ikke vaksine ved 6-ukers-kontroll. Foruten veiing og måling (kroppslengde og hodeomkrets) gjerne sjekkes det gjerne om babyen har festet blikket og om den reagerer på lyder. Søvn, mat osv er også tema. jeg ville også foreslå at du ringer din nærmeste helsestasjon for mer informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 28. oktober 2003 #7 Del Skrevet 28. oktober 2003 Prøv denne siden her: http://www.helsesoster-service.no/ Her er de veldig behjelpelige!!! Lykke til på oppgaven!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chriselia Skrevet 29. oktober 2003 #8 Del Skrevet 29. oktober 2003 Tusen takk for hjelpen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chriselia Skrevet 29. oktober 2003 #9 Del Skrevet 29. oktober 2003 Prøv denne siden her: http://www.helsesoster-service.no/ Her er de veldig behjelpelige!!! Lykke til på oppgaven!! Tusen takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 29. oktober 2003 #10 Del Skrevet 29. oktober 2003 I tillegg har det blitt veldig vanlig å vente med å måle barnet til 3 års kontrollen, fordi man visstnok ikke skal strekke ut beina til babyen før denne tid (uvisst på hvilket grunnlag, men sikkert noe forskning) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 29. oktober 2003 #11 Del Skrevet 29. oktober 2003 3 mnd mente jeg selvfølgelig :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå