Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Høres bra ut :) Er den jeg tenker å kjøpe etter han er født :) Har ikke gjordt det enda, men blir nok til at jeg gjør det etterhvert :jepp: Etter anbefaling fra alle kanter så tror jeg det er like greit at han kan begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å lese at det går bedre inni mellom:)

Huff.. Den pumpingen ja.. Jeg hadde aldri så mye at jeg klarte å fikse overskuddslager. Prøvde å pumpe men det var uutholdelig kjedelig når det ble maks 30-40ml etter en evighet med pumping... Så det ble mme når jeg skulle noe.

Kjempebra at dere skal ut og kose dere en tur<3

Utrolig viktig det!!

Ønsker deg fortsatt alt godt snuppa! Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hehe, typen min satt den sammen for meg første gangen på barsel. Nå vet jeg jo hvordan den skal settes sammen, så det er ikke noe vanskelig lenger, men det er så kjedelig å sette den sammen og plukke den fra hverandre hele tiden :sjenert::fnise: Det følger jo med noen ekstra deler, så du skal ikke bruke alle :) Inkludert flasken, er det 7 deler som må kobles sammen. (Det høres mye ut!)

Ja, jeg bruker bare Avent sine flasker. Har fire utenom den som hørte med til pumpa. To store og to små (lik den som hørte med), og jeg er glad jeg har såpass mange, for jeg føler ikke at jeg gjør annet enn å vaske og koke flasker :fnise:

Takk for :klem: Føler meg ikke så veldig flink akkurat.. Men jeg prøver!

Får sette kjæresten min på jobben jeg også. :jepp: Han pleier å forstå sånt mye fortere enn meg i alle fall! :)

Okei..Jeg tror jeg bare prøver Avent sine først, så satser jeg på at han tar dem. Hadde jo vært fint å kunne bruke de flaskene som man kan feste på pumpa. Men hva med å kjøpe en mikrosterilisator? Da blir det jo mye lettere for deg å sterilisere alt :jepp:

Jeg har ikke investert i pumpe, jeg. Vil ikke at E skal ta flaske, for er så redd han ikke tar puppen da :sjenert: Og jeg vil ikke gi han fra meg så noen skal passe han :sjenert:

Hehe, her er det omvendt. Jeg føler det er viktig å få han til å ta flaske slik at han kan passes av andre. Både besteforeldre, og at kjæresten kan ha han alene. Jeg har eksamner i desember, ønsker å kunne dra på trening uten å stresse fordi jeg er redd han blir sulten før jeg kommer hjem, og jeg og kjæresten vil gjerne kunne pleie forholdet litt alene også. :) Dessuten tror jeg babyen har godt av å bli håndtert av andre også. Er synd om det blir sånn at det blir hylskriking med en gang noen andre enn mamma eller pappa holder han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt satt meg inn i dette pumpe-systemet enda jeg, men høres ut som om elektrisk er snedigere enn manuell. Nå har søstra til samboeren min ei pumpe som jeg kunne få hvis jeg ville da, men aner ikke om det er elektrisk eller manuell :vetikke : Så vi får se, hvis den er manuell er det godt mulig jeg kjøper ei elektrisk selv. Høres så slitsomt ut å sitte å pumpe med manuell pumpe :fnise :

Jeg vil anbefale deg elektrisk :jepp: Har prøvd å pumpe manuelt, men syns det er vanskelig, slitsomt, og det kommer mye mindre melk.. Kan hende det fungerer greit om man får inn teknikken på det da, men jeg er glad jeg endte opp med elektrisk ihvertfall.

Jeg har ikke investert i pumpe, jeg. Vil ikke at E skal ta flaske, for er så redd han ikke tar puppen da :sjenert : Og jeg vil ikke gi han fra meg så noen skal passe han :sjenert :

S tar flaske og pupp om hverandre hele tiden hun. Men sålenge du ikke vil ha barnevakt, så er jo ikke det noe problem :fnise :

Høres bra ut : ) Er den jeg tenker å kjøpe etter han er født : ) Har ikke gjordt det enda, men blir nok til at jeg gjør det etterhvert :jepp : Etter anbefaling fra alle kanter så tror jeg det er like greit at han kan begge deler : )

Enig med deg :) Det burde du. En pumpe er kjekt å ha uansett. Barnevakt, dersom du skal ta deg et glass vin, har melkespreng, eller vil øke produksjonen. Glad jeg kjøpte, for jeg hadde egentlig ikke tenkt til det.

Godt å lese at det går bedre inni mellom: )

Huff.. Den pumpingen ja.. Jeg hadde aldri så mye at jeg klarte å fikse overskuddslager. Prøvde å pumpe men det var uutholdelig kjedelig når det ble maks 30-40ml etter en evighet med pumping... Så det ble mme når jeg skulle noe.

Kjempebra at dere skal ut og kose dere en tur<3

Utrolig viktig det!!

Ønsker deg fortsatt alt godt snuppa! Du er flink!

Har gode dager også :)

Jeg har heller ikke så mye melk, derfor jeg prøver å øke selv med pumpe. Jordmor sa jeg skulle pumpe etter at S hadde sugd ferdig. Etter noen dager ville produksjonen øke.

MME er jo et godt alternativ det også:) S har fått det en 2-3 ganger allerede.

Ja, veldig viktig, og jeg gleder meg kjempe masse!

Tusen takk <3

Får sette kjæresten min på jobben jeg også. :jepp : Han pleier å forstå sånt mye fortere enn meg i alle fall! : )

Okei..Jeg tror jeg bare prøver Avent sine først, så satser jeg på at han tar dem. Hadde jo vært fint å kunne bruke de flaskene som man kan feste på pumpa. Men hva med å kjøpe en mikrosterilisator? Da blir det jo mye lettere for deg å sterilisere alt :jepp :

Hehe, her er det omvendt. Jeg føler det er viktig å få han til å ta flaske slik at han kan passes av andre. Både besteforeldre, og at kjæresten kan ha han alene. Jeg har eksamner i desember, ønsker å kunne dra på trening uten å stresse fordi jeg er redd han blir sulten før jeg kommer hjem, og jeg og kjæresten vil gjerne kunne pleie forholdet litt alene også. : ) Dessuten tror jeg babyen har godt av å bli håndtert av andre også. Er synd om det blir sånn at det blir hylskriking med en gang noen andre enn mamma eller pappa holder han. : )

Du får gjøre det :jepp: Er han handy, så skjønner han det nok fort!

Odin kommer helt sikkert til å ta flasken så fint atte! Jordmor på barsel bare kastet flasken inn i munnen på S da hun var et døgn gammel, og det var aldri noe problem. (Måtte få litt bankmelk første natten fordi jeg ikke hadde nok da.) Og hun har alltid tatt Aventflaskene i ettertid også.

Har tenkt på det, men syntes det er litt dyrt.. Det går greit å koke, enn så lenge. Vi får se :)

Jeg er faktisk enig med deg. Det er så greit og lettvint når ungene kan ta flaske også. Ellers må man jo være med barnet 24 timer i døgnet. Her har pappaen matet fra flaske to ganger mens jeg har vært en liten tur ute, og det går superfint. Tror jeg hadde død dersom jeg ble så låst.

Barnet til søsteren til forloveden min er så sykt mammadalt at det skulle ikke vært lov. Han gråter barne mammaen er i et annet rom. Helt sykt.. Er ikke bra det heller.

I dag har S grått i flere timer på dagtid. Jeg holdt på å bli gal, men hun sovnet tilslutt, heldigvis.

Så kom forloveden hjem, og koste og lekte litt med henne, mens jeg fikk brettet klær og lagd middag (lasagne). Så sovnet hun etter pupp, og har nå sovet i nesten tre timer. Så vi har fått ryddet hele leiligheten! Det er så deilig, for det så virkelig ikke ut her.. Og sånt stresser meg.

I morgen skal forloveden på konsert i Oslo rett etter jobb, så vi ser han ikke på nesten et døgn :( Gruer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra å vere åleine skal du sjå, sånt går jo oftare bedre enn ein kan tenke seg i forveien. Eg har nettopp vore åleine med jentene mine i over to døgn, og det var berre dei siste par timane før sambo kom heim at eg blei litt sliten.

Om ting skjærer seg kan du vel ringe mor/venninne eller andre for å få litt selskap eller hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper teiting koser seg på konsert :). Si ifra hvis ting blir litt tungt idag, jeg kan godt ta meg en tur innom og hjelpe deg. :) (Husk at jeg har noen klær du skulle få! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er bra å ha litt barnevakt slik at småen blir trygg på andre, men jeg klarer ikke å levere han ifra meg :sjenert: Men man skal aldri si aldri. Om noen mnd klarer jeg sikkert det :) Hehe

Så snill venninne Niennas er :jepp: Ta imot den hjelpen du trenger, slik at du ikke sliter deg helt ut. Du trenger litt søvn du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra å vere åleine skal du sjå, sånt går jo oftare bedre enn ein kan tenke seg i forveien. Eg har nettopp vore åleine med jentene mine i over to døgn, og det var berre dei siste par timane før sambo kom heim at eg blei litt sliten.

Om ting skjærer seg kan du vel ringe mor/venninne eller andre for å få litt selskap eller hjelp?

Det går greit, men jeg gleder meg til han kommer hjem :) Flink du er som var alene to hele døgn! Kudos! Det får ikke typen min lov til. Haha.

Håper teiting koser seg på konsert :). Si ifra hvis ting blir litt tungt idag, jeg kan godt ta meg en tur innom og hjelpe deg. :) (Husk at jeg har noen klær du skulle få! :) )

Det gjør han helt sikkert. Å, så koselig! :) Så ikke du hadde skrevet her før nå jeg. Men hvis du kjeder deg i kveldingen, kan du gjerne komme bort. Hehe.

Jeg vet at det er bra å ha litt barnevakt slik at småen blir trygg på andre, men jeg klarer ikke å levere han ifra meg :sjenert: Men man skal aldri si aldri. Om noen mnd klarer jeg sikkert det :) Hehe

Så snill venninne Niennas er :jepp: Ta imot den hjelpen du trenger, slik at du ikke sliter deg helt ut. Du trenger litt søvn du også :)

Hehe, kanskje du klarer å overlevere han en eller annen gang :fnise: Når du blir dritt lei av skrikingen eller noe.

Ja, veldig snilt :)

Har hatt besøk av mamma i dag. Hun var hos meg fra 16 til 19, og fikk kost masse med S, fordi S var en engel mens hun var der. :rodmer:

Hun skrek og var umulig fra 11-14:45, og sov fra 14:45-16:30, og våknet bare for litt pupp, og sov frem til 20:30 igjen! :sjokkert:

Så jeg regner med en slitsom kveld nå.. Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose::klem:

Håper det blir en ålreit natt!

Håper du har hatt en god natt :klemmer:

Vel.. Typen kom hjem nærmere to i natt, og jeg hadde sånn uro i kroppen, så jeg klarte ikke å sovne før nærmere tre. Niennas var hos meg til sent i går kveld da, så det var koselig :)

Vi kranglet litt til morningen i dag, og jeg gråt masse. Var jo mest mine hormoner og fødselsdepresjon som tok overhånd.. Men vi fikk ordnet opp etterhvert.

Jeg hadde pumpet et måltid på flaske, så når S våknet 0630 i dag, så vekte jeg forloveden og ba han stå opp med henne og gi hun flaske, for jeg trengte sårt noen ekstra timer med søvn.

Når jeg våknet rundt ti, hadde jeg så melkespreng atte AU! Da måtte jeg bare opp å tømme meg.

Vi dro til svigers på middag i dag. Pinnekjøtt til ære for meg :) Nam! Også dro vi til kameraten til forloveden (som skal være fadder for S), og fikk vafler, fordi moren hans ville se :)

Nå er det kvelden her i huset, og vi skal kose oss med litt god kveldsmat, dersom S sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med krangling da, men godt dere fikk ordnet opp :klemmer:

Håper kvelden blir koselig for dere :jepp: Åh, nå fikk jeg forresten lyst på vafler :fnise: Vafler med iskrem og jordbærsaus! Namnam! :) Kanskje jeg skal lage vaffelrøre i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du det i dag, Teita?

Jeg bare lurte på hvor du kjøpte brystpumpa du har og hva slags merke det er.... Driver å sjekker på Ebay men syntes det er vanskelig å velge..

Håper dere får en fin søndag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med krangling da, men godt dere fikk ordnet opp :klemmer:

Håper kvelden blir koselig for dere :jepp: Åh, nå fikk jeg forresten lyst på vafler :fnise: Vafler med iskrem og jordbærsaus! Namnam! :) Kanskje jeg skal lage vaffelrøre i morgen :nigo:

Ble det vafler på deg? :fnise:

Innom deg oftere enn jeg får lagt igjen spor.. Men følger med:)

Håper dere sover godt nå alle sammen <3

Koselig at du følger med :)

Hvordan har du det i dag, Teita?

Jeg bare lurte på hvor du kjøpte brystpumpa du har og hva slags merke det er.... Driver å sjekker på Ebay men syntes det er vanskelig å velge..

Håper dere får en fin søndag!! :klemmer:

Heisann :) I dag har jeg det greit. Koselig at du spør!

Jeg har Avent sin elektriske brystpumpe. Den selges på apotek, barnas hus og diverse nettsider.

Er veldig fornøyd med den og anbefaler den gjerne videre :)

Det ble litt mer krangling.. Eller uenigheter kalles det vel. Men det er over nå.

Han ble veldig glad for farsdagsgavene, både fra med og fra S :)

Gratulerer til Benni som fødte en liten gutt, 11.11.11 :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt en fin helg :klemmer:

Helgen har vært fin, tusen takk :) Håper du storkoser deg med gutten din.

Kjæresten min har vært hjemme fra jobb i dag :) Vi dro en tur til byen, og S var kjempe snill og sov hele turen. Vi fikk vært på en fotobuktikk og printet ut noen bilder av S, til å ha i leiligheten. Må jo pynte opp med den lille prinsessen vår også, syntes jeg.

Når vi kom hjem, ryddet vi litt, også fikk vi besøk av oldeforeldrene til S (på pappaen sin side). Fikk fine gaver og besøket var hyggelig :)

Nå har vi akkurat prøvd oss på litt :sengekos:... Au! :( Det var IKKE godt! Han sa det føltes nesten helt likt, men for meg gjorde det ikke det. Nå kan jeg liksom kjenne hver eneste millimeter av livmorhalsen, og den kjennes veldig sår og merkelig. Jeg tror alle stingene i åpningen har forsvunnet, men såret er fremdeles rødt og hovent. Blir nok en stund til neste gang ja..

Jeg har sendt han avgårde for å hente trøstepizza fra Peppes :fnise: Gleder meg til mat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det ble i grunn ikke valfer på meg i helgen.. :gjeiper:

Ang. sengekos så er det jo litt tidlig enda, så ville ikke blitt bekmyret over at det ikke gikk denne gangen. :) Blir nok bedre når kroppen din har fått mer tid på seg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...