Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg mor selv, så har ikke så mye jeg skulle sagt, men jeg fikk streng beskjed om å ikke gjøre dette når jeg var på ammekurs, fordi da smører du også mye bakterier (fra fingrene selfølgelig) på brystet som barnet får i seg. Om jeg forsto det riktig så var det ikke noe problem å gjøre dette hvis man vasket seg godt på hendene først, men det var vel mer det at jordmor mente at det var umulig å gjennomføre det i praksis. :P

NÅ så jeg at du hadde kommentert det jeg skrev :fnise: Jeg vasker meg alltid godt på hendene først, er viktig å være rein :jepp: Så jeg fikk beskjed å ikke bruke purelan, men brystmek :klo: Så jeg har gjort det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NÅ så jeg at du hadde kommentert det jeg skrev :fnise: Jeg vasker meg alltid godt på hendene først, er viktig å være rein :jepp: Så jeg fikk beskjed å ikke bruke purelan, men brystmek :klo: Så jeg har gjort det :fnise:

Tror det er veldig mye forskjelling informasjon ute og går! :jepp: Mener å huske at på videoen "bryst er best" så nevner de det med å smøre melk på for å unngå å bli sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig med fødselsdepresjon! :klemmer: Men det er bra du får hjelp. Er nok mange som går veldig lenge slik uten at de får noe hjelp for det. Så da blir det forhåpentligvis mye bedre innen ikke så lenge! :klemmer:

Håper lille jenta deres blir bedre snart. :)

Ja, det er nok godt det ble oppdaget såpass tidlig. Håper også at det går over om ikke så altfor lenge, for det er tungt.. Takk for :klemmer:

Vil gi deg en GOD :klemmer: Håper at depresjonen bedrer seg med antidepressiva :)

Og jeg håper at S blir bedre. Det er vondt når de små skriker og man ikke vet hva som feiler de. Huff :klemmer:

Tusen takk for :klemmer:. Jeg vil helst prøve å unngå antidepressiva, men dersom det blir verre og jeg må, så får jeg jo bare gjøre det.

Det er forferdelig å høre på henne skrike.. :(

Trist å høre at du har fødselsdepresjon, men det er godt at det blir tatt hånd om "såpass tidlig", mange går jo i mange måneder uten noe hjelp, noe som må være utrolig tungt.

Jeg må inrømme at jeg har hatt mine mistanker, men jeg har vært redd for å ta det opp med deg, noe sånt er jo personlig :sjenert:

Er veldig glad for at du er såpass åpen om det, tror det kan hjelpe andre gravide som leser dagboken din, hvis de også får det.

Jeg vil du skal vite at jeg er her for deg hvis du trenger noe, om det så er noen å prate med, eller om det er noe så enkelt som å vaske kjøkkenet. Ikke nøl med å spørre, Teita! :) Jeg vil gjerne hjelpe deg hvis det er noe jeg kan gjøre. :)

Kan jeg spørre hvordan du skjønte det? Er litt interessant å vite hvordan jeg fremstår ovenfor andre.

Tusen takk :) Setter stor pris på at du sier det :)

Vil bare gjøre det klart at jeg ikke har en slik fødselsdepresjon hvor jeg ikke føler morskjærlighet ovenfor dattera mi, eller at jeg har tanker om å skade/drepe henne.

Morskjærligheten fikk jeg det sekundet hun ble født, og det var fantastisk. Folk som har slitt med depresjoner før, har større sannsynlighet for å utvikle fødselsdepresjon, så jeg var veldig redd for at jeg kom til å få det, og ikke føle noe for hun som hadde ligget i magen min i ni måneder. Jeg følte ikke noe spesielt da hun lå i magen, så jeg ble utrolig glad da jeg visste at jeg elsket henne.

Jeg forklarte jordmoren min akkurat hvordan jeg har det, og hvilke tanker jeg har, og hun sa at det var akkurat slik hun opplevde depresjonen hun fikk da hun var 19 og fikk sitt første barn. Hun følte kjærlighet overfor datteren, men alt annet var helt tomt.

Det er vanskelig å sette ord på "hva som er galt," for det er ikke alltid konkrete ting. For eksempel, så sa jeg til forloveden at; "Jeg føler meg som en dårlig mamma." Da sa han bare at det var teit, og at jeg er en god mamma. Prøvde å forklare han at ikke alt er så svart-hvitt, og at det går dypere enn som så.

Det er hos meg problemene ligger, mine tanker og mine følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du skjønte det? Er litt interessant å vite hvordan jeg fremstår ovenfor andre.

For det første: Jeg har aldri trodd at du ikke var glad i S :klemmer: Jeg synes du virket lykkelig og glad når jeg var på besøk til deg.

MEN jeg synes du har virket litt nedfor og sliten på hvordan du har uttrykt deg her i dagboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har fått fødselsdepresjon :klemmer:

Håper det bedrer seg etterhvert så du slipper antideppresiva. Er dessverre ikke så mange som prater om dette temaet så jeg syns det er tøft gjort av deg å være så åpen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med fødselsdepresjon, men godt du får hjelp i allefall :klemmer: håper det blir bedre snart, og at du slipper antidepressiva.

Edit: må si meg enig i pitteliten i at det er tøft av deg å være åpen om depresjonen :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første: Jeg har aldri trodd at du ikke var glad i S :klemmer: Jeg synes du virket lykkelig og glad når jeg var på besøk til deg.

MEN jeg synes du har virket litt nedfor og sliten på hvordan du har uttrykt deg her i dagboka.

Ok:)

Så trist at du har fått fødselsdepresjon :klemmer:

Håper det bedrer seg etterhvert så du slipper antideppresiva. Er dessverre ikke så mange som prater om dette temaet så jeg syns det er tøft gjort av deg å være så åpen om det.

Ja, det er trist.. Men men.

Takk for :klemmer::)

Uff, lille S bare gråter og gråter :( Hun sover heldigvis nå, og selv om jeg gleder meg til hun våkner, så gruer jeg meg også. Gruer meg til hun skal gråte igjen, og det ikke er noe jeg kan gjøre..

Vi fikk beskjed om å kjøpe probiotikadråper til henne på helsekosten av kiropraktoren i går, så det har jeg gjort nå, og skal prøve å gi henne det når hun våkner. HÅPER så inderlig at det kan hjelpe på tarmbalansen hennes, og at hun får det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med fødselsdepresjon, men godt du får hjelp i allefall :klemmer: håper det blir bedre snart, og at du slipper antidepressiva.

Det håper jeg også :) Tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mange :klemmer: til deg :)

Ingen skam å ha fødselsdeprisjon. Og jeg syns det er bra du er såpass åpen om det. Kanskje det kan hjelpe litt på følelsene og, det å få dele litt. Kjenner jeg meg selv så hadde jeg sittet med det for meg selv og blånektet om noen hadde navnt det. Hadde ikke hatt mot til å fortalt det til helsesøstra/legen ol heller. Rett og slett fordi jeg har veldig vanskelig med å snakke om meg selv og mine følelser. Veldig dårlig egenskap :sjenert:

Har og ei venninne som fikk fødselsdeprisjon, og hun er nøyaktig som meg. Hun blånektet når folk spurte henne. Så hun gikk gjennom hele prossesen uten å ha noen å snakke med det om eller få hjelp. Og hun sier den dag i dag at hun angret sånn, for hun følte hun mistet så mye med sønnen sin. Hun tok ikke imot hjelpen hun kunne fått og stengte seg heller inne i huset alene med ungen. Hun elsket sønnen sin hun og, sånn som deg. Men hun hadde store problemer med å gå ut alene osv. Så det er supert at du har sånt mot som du har til å få hjelp. All ære til deg. Du er FLINK :strix:

Og håper det ordner seg uten antideprisiva. Ikke fordi det er noe skam med de medisinene, men rett og slett fordi jeg har et nært familiemedlem som har det veldig tøft nå og har fått det. Er så utrolig mange bivirkninger. Men kan jo være hun har megauflaks og fått alt da..

Håper dere får ei fin helg sammen Teita :klemmer: Kos dere masse med nydelige S og hverandre. Ååå, så misunelig jeg er.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på cipralex. Fikk ikke noe særlig med bivirkninger av det jeg i alle fall. :)

Ingen skam i antidepressiva. Det er en fin hjelp å ha en periode dersom man har behov for det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mange :klemmer: til deg :)

Ingen skam å ha fødselsdeprisjon. Og jeg syns det er bra du er såpass åpen om det. Kanskje det kan hjelpe litt på følelsene og, det å få dele litt. Kjenner jeg meg selv så hadde jeg sittet med det for meg selv og blånektet om noen hadde navnt det. Hadde ikke hatt mot til å fortalt det til helsesøstra/legen ol heller. Rett og slett fordi jeg har veldig vanskelig med å snakke om meg selv og mine følelser. Veldig dårlig egenskap :sjenert:

Har og ei venninne som fikk fødselsdeprisjon, og hun er nøyaktig som meg. Hun blånektet når folk spurte henne. Så hun gikk gjennom hele prossesen uten å ha noen å snakke med det om eller få hjelp. Og hun sier den dag i dag at hun angret sånn, for hun følte hun mistet så mye med sønnen sin. Hun tok ikke imot hjelpen hun kunne fått og stengte seg heller inne i huset alene med ungen. Hun elsket sønnen sin hun og, sånn som deg. Men hun hadde store problemer med å gå ut alene osv. Så det er supert at du har sånt mot som du har til å få hjelp. All ære til deg. Du er FLINK :strix:

Og håper det ordner seg uten antideprisiva. Ikke fordi det er noe skam med de medisinene, men rett og slett fordi jeg har et nært familiemedlem som har det veldig tøft nå og har fått det. Er så utrolig mange bivirkninger. Men kan jo være hun har megauflaks og fått alt da..

Håper dere får ei fin helg sammen Teita :klemmer: Kos dere masse med nydelige S og hverandre. Ååå, så misunelig jeg er.. :rodmer:

Tusen takk :) Er jo mange som går gjennom en depresjon uten hjelp, og da blir det fort veldig vanskelig.. Jeg har hatt en depresjon tidligere, hvor jeg bare lå i et mørkt rom, under dyna og gråt. Nektet å gå ut, og orket ingenting. Det var ikke noe gøy.

Om ikke man får hjelp fra en profesjonell, så er det ihvertfall viktig å ha en person man kan betro seg til, og som stiller opp og hører på.

Du har snaaart prinsen din sammen med deg også :)

Jeg har gått på cipralex. Fikk ikke noe særlig med bivirkninger av det jeg i alle fall. :)

Ingen skam i antidepressiva. Det er en fin hjelp å ha en periode dersom man har behov for det :klemmer:

Nei, det er ingen skam. Men jeg håper på å klare meg uten. Men dersom jeg ser at det blir verre, eller ikke gir seg, så må jeg jo bare.

Det viktigste for meg er å ha kjæresten min å prate med, og som kan holde rundt meg. Han trenger ikke forstå, bare være der. Tror det er en veldig god hjelp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG helg! :strix:

Er helt fantastisk å ha forloveden hjemme! Skulle gitt mye for å kunne hatt han hjemme i hverdagen også. Det hadde jeg virkelig trengt.. Men men, jeg nyter det ihvertfall så mye som mulig i helgen :)

Mamma tvingte meg med ut på en liten shoppingrunde i sta. Jeg orket egentlig ikke i det hele tatt, og hadde ikke så lyst, men forloveden tvingte meg. Så jeg pumpet meg, og han var hjemme med S alene i en og en halv time. Det gikk veldig bra :) Jeg fikk et komplett antrekk, og ble veldig glad. Er sånt jeg ikke bruker penger på til meg selv lenger..

Og nå er jeg god og mett, for forloveden lagde biff, soppstuing og stekte mandelpoteter til meg :):hjerte:

Alt er så mye bedre når vi er alle tre sammen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en fin dag, til tross for depresjoner..

Ta godt vare på hverandre og nyt helgen! :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fin fin helg :jepp:

Og superkoselig med shopping med mamma :)

Godt at pappaen og lille S får litt alenetid sammen og, kose seg bare de to :rodmer:

Alle gode ting er 3, er det ikke det de sier da? :) Heheh :D

Kos dere masse masse med lillejenta deres i helgen :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en fin dag, til tross for depresjoner..

Ta godt vare på hverandre og nyt helgen! :hjerte: :hjerte:

Tusen takk :):hjerte:

Deilig med slike dager :) Håper du får en like fin helg :klemmer:

Veldig :jepp: Tusen takk, og takk det samme :klemmer:

Deilig natt! S fikk mat klokken 00:00, når vi la oss, og våknet ikke før 04, 07 og 09:30. I dag har vi gitt henne andre dosen med Probiotika, og jeg tror det hjelper :) Hun har ihvertfall ikke grått så mye, ikke noe mer enn en vanlig baby vil jeg tro.

Etter hun fikk mat midt på dagen i dag, så gikk mormor tur med henne, også sov hun ute i vognen til nå. Har satt vognen inn nå, og det høres ut som hun våkner snart.

Mens hun var på trilletur og har sovet, så har vi fått gjort endel :husarbeid: Deilig! Vasket endel klær, ryddet, kokt smokker, flasker og brystpumpedeler, pluss at jeg har fått organisert alle julegavene vi har handlet inn. Vi manger bare ca. fire gaver, så er vi helt ferdig! Er så stolt av meg selv :fnise:

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fin fin helg :jepp:

Og superkoselig med shopping med mamma :)

Godt at pappaen og lille S får litt alenetid sammen og, kose seg bare de to :rodmer:

Alle gode ting er 3, er det ikke det de sier da? :) Heheh :D

Kos dere masse masse med lillejenta deres i helgen :):klemmer:

Er så deilig med helg, og med forloveden hjemme! :jepp::hjerte: Jepp, alle gode ting er tre!

Ja, det var nok litt koselig med alenetid, men jeg savner henne selvfølgelig :fnise:

Tusen takk! Kos deg masse i helgen du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være nesten ferdig med julegavene!

Det er så godt å få ordnet og ryddet hvis det har rent litt over en periode. Man blir så mye lettere til sinns når det er ryddig rundt en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være nesten ferdig med julegavene!

Det er så godt å få ordnet og ryddet hvis det har rent litt over en periode. Man blir så mye lettere til sinns når det er ryddig rundt en! :)

Veldig deilig :)

Ja, helt enig! Jeg hater å ha det rotete rundt meg! Så nå kan jeg endelig senke skuldrene litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Du er utrolig flink og tøff, det skal du ha. Du er tøff som tørr å gå ut med at du har fødselsdepresjon, og flink som gjør noe med det. Det er mange som blånekter for at de har det. Det er flott at du gjør noe med det. :jepp:! :klemmer:

Det er jo koselig at S og pappaen hennes har fått litt alenetid. C har aldri vært helt alene med pappaen sin, han har alltid hatt noen rundt seg når han har tatt vare på C. :fnise: Tror jeg bare skal pumpe og stikke ut en tur. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...