Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Håndmelker selv jeg, må innrømme jeg føler meg som en budeie og ku samtidig jeg. :skratte:

Godt at S har matvett. Tror C har det også! Gulper sjeldent. I løpet av 4 uker har hun gulpet opp store mengder 3 ganger, men det virker som hu legger på seg. Får uansett vite det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og føler meg som en budeie :fnise:

Øv på å håndmelke, Teita :) hvis ikke du klarer det så bør du i hvert fall smøre brystmelk utover brystvorten og areola så du ikke blir sår :jepp: med mindre du allerede gjør det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og føler meg som en budeie :fnise:

Øv på å håndmelke, Teita :) hvis ikke du klarer det så bør du i hvert fall smøre brystmelk utover brystvorten og areola så du ikke blir sår :jepp: med mindre du allerede gjør det :fnise:

Nå er ikke jeg mor selv, så har ikke så mye jeg skulle sagt, men jeg fikk streng beskjed om å ikke gjøre dette når jeg var på ammekurs, fordi da smører du også mye bakterier (fra fingrene selfølgelig) på brystet som barnet får i seg. Om jeg forsto det riktig så var det ikke noe problem å gjøre dette hvis man vasket seg godt på hendene først, men det var vel mer det at jordmor mente at det var umulig å gjennomføre det i praksis. :P

___

Jeg gleder meg til T kan gi mat til Fie :) Jeg gjetter på at Teiting synes det var kjempeålreit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at pappan kan mate litt og : ) Flink jente du har som har matvett :jepp :

Hun har nok arvet det fra sine foreldre :fnise:

Håndmelker selv jeg, må innrømme jeg føler meg som en budeie og ku samtidig jeg. :skratte :

Godt at S har matvett. Tror C har det også! Gulper sjeldent. I løpet av 4 uker har hun gulpet opp store mengder 3 ganger, men det virker som hu legger på seg. Får uansett vite det i morgen.

Man føler seg litt som et matfat og som en ku ja. Men men.

Det har hun helt sikkert :) Sålenge hun tisser og bæsjer, og spiser, så har hun det nok heeelt fint. :jepp:

Jeg og føler meg som en budeie :fnise :

Øv på å håndmelke, Teita : ) hvis ikke du klarer det så bør du i hvert fall smøre brystmelk utover brystvorten og areola så du ikke blir sår :jepp : med mindre du allerede gjør det :fnise :

Jeg pleier å la puppene lufttørke etter måltidene. Er ikke sår, var det bare de tre første dagene.

Nå er ikke jeg mor selv, så har ikke så mye jeg skulle sagt, men jeg fikk streng beskjed om å ikke gjøre dette når jeg var på ammekurs, fordi da smører du også mye bakterier (fra fingrene selfølgelig) på brystet som barnet får i seg. Om jeg forsto det riktig så var det ikke noe problem å gjøre dette hvis man vasket seg godt på hendene først, men det var vel mer det at jordmor mente at det var umulig å gjennomføre det i praksis. : P

___

Jeg gleder meg til T kan gi mat til Fie : ) Jeg gjetter på at Teiting synes det var kjempeålreit? : )

Mye mulig at det ikke er bra. Jeg har ikke peiling :sjenert:

Jada, han syns sikkert det er litt koselig, men det er mest mating for han tror jeg, men han tar seg gjerne av kosen etterpå, når hun er mett da :jepp::fnise:

I dag har S vært våken fra 11-16! Hun har aldri vært våken så lenge i strekk før, og det virket som hun aldri ble fornøyd. Føler jeg prøvde alt. Hun fikk pupp mange ganger, jeg skiftet to tissebleier og to bæsjebleier rett etter hverandre. Vi hadde et lite uhell på stellebordet, så det ble bæsj på to håndklær, to tepper og på meg. Også gulpet vi litt på mamma etterpå, sånn at håret mitt ble stivt. Nam nam. Mammas lille gulpemaskin.

Hun roet seg kun ned når hun fikk ligge på brystet mitt, så jeg fikk jo ikke gjort noe. Fikk ikke spist eller drukket noe før klokken 15 i dag, og det måtte jeg kaste i meg, mens jeg vugget henne på fanget.

Men NÅ sover hun, alene! Så jeg har fortet meg å rydde og vaske litt, for det så virkelig ikke ut her...

Nå er det bedre, og forloveden er endelig hjemme fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

det du skriver høres så kjent ut!

C har sånne perioder hu også, så tror det er normalt jeg.. Ikke får mamma spise lunsj og all fokus er på C. :jepp: Og, to ganger har jeg måttet tørke babybæsj fra døra. Uansett, det er verdt det.. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Det er slike historier som må bli skrevet med og husket på den dagen di skal konfirmeres :rodmer:

Gulp i håret og bæsj på klærne hører vell hjemme med en liten bebis :) Godt vi kan le av det etterpå, selv om det sikkert er frustrerende når det står på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du skriver høres så kjent ut!

C har sånne perioder hu også, så tror det er normalt jeg.. Ikke får mamma spise lunsj og all fokus er på C. :jepp: Og, to ganger har jeg måttet tørke babybæsj fra døra. Uansett, det er verdt det.. :rodmer:

Ja, det er jo verdt det :)

Hehe :) Det er slike historier som må bli skrevet med og husket på den dagen di skal konfirmeres :rodmer:

Gulp i håret og bæsj på klærne hører vell hjemme med en liten bebis :) Godt vi kan le av det etterpå, selv om det sikkert er frustrerende når det står på..

Haha, ja. Har filmet henne endel, og tullet om at vi skal vise det i konfirmasjonen hennes :fnise:

Ja, det hører jo med, så vi kan ikke akkurat bli sinna heller :fnise:

Fikk på meg en av olabuksene mine i dag :strix: Det går fremover! Den er jo litt trang, men jeg fikk den på ihvertfall.

S hadde en skikkelig skrikeøkt i sta, men så sovnet hun heldigvis. Nå våkner hun nok snart for pupp og skift, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få på seg buksene igjen! :strix: Og det etter bare to uker, da! :)

Hohooi!!! Buksene på allerede!!

Hehe, husker det der med bæsj her og der ja:)

Her går det unna! Hurra for at du får på deg buksene igjen :hoppe:

Takk :takke: Men det var bare den ene da :fnise: Men én er bedre enn ingenting, tenker jeg :sjenert: Da går det ihvertfall riktig vei, om ikke annet.

...Uff, jeg tror kanskje snuppa mi har fått kolikk :( Hun har hatt tre dager nå, hvor hun skriker og gråter omtrent hele tiden, helt til hun sovner av utmattelse. Og det er ingenting som hjelper. Jeg blir så lei meg, sliten og frustrert, og føler meg så mislykket.

Har lest MASSE om kolikk nå, og det høres virkelig ut som det er det hun har fått. Men likevel, krysser jeg fingrene, og håper på det beste! Skal til jordmor for å ha fødselssamtale på torsdag, så jeg får høre med henne da.

Uff, denne skrikingen skjærer så hardt i mammahjertet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner det ikke er noe godt for mammahjertet :klemmer: . Håper dette endrer seg og at det ikke blir et langvarig problem. Fint du skal snakke med jordmor da, så kan du ta det opp med henne da. Og du kan jo evt. også ta kontakt med helsestasjonen.

Men hun sover bra om nettene fortsatt? Er det kveldene hun gråter mest?

Hurra for bukse® som passer :strix: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for at buksa passet :hoppe: Så deilig!! Er jo et godt tegn det da :)

Jeg har liksom ingen sånne dongeribukser jeg som jeg kan ha mål om å komme oppi igjen. Det er litt kjipt. Jeg hater dongribukser :sjenert: Men har ei bukse som er litt høy på livet som jeg kjøpte rett før jeg ble gravid. Den SKAL passe etterhvert :ler:

Håper hun ikke har fått kolikk. Da får du prøve ut sånn massasjegreier.. Hos kiropraktor tror jeg det er. Har hørt veldig mye positivt om det her fra vertfall :) En time og barnet var kolikkfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, håper ikke det er kolikk jenta de har! :klemmer: Ikke noe koselig når man hører smertegråten demmers. Ikke minst blir man jo sliten selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, skjønner det ikke er noe godt for mammahjertet :klemmer: . Håper dette endrer seg og at det ikke blir et langvarig problem. Fint du skal snakke med jordmor da, så kan du ta det opp med henne da. Og du kan jo evt. også ta kontakt med helsestasjonen.

Men hun sover bra om nettene fortsatt? Er det kveldene hun gråter mest?

Hurra for bukse® som passer :strix: .

Hun sover fremdeles om nettene, heldigvis! Ammer henne en gang rundt 01, 04 og 07. Og hun sovner som regel fort igjen.

:hoppe: for at buksa passet :hoppe: Så deilig!! Er jo et godt tegn det da :)

Jeg har liksom ingen sånne dongeribukser jeg som jeg kan ha mål om å komme oppi igjen. Det er litt kjipt. Jeg hater dongribukser :sjenert: Men har ei bukse som er litt høy på livet som jeg kjøpte rett før jeg ble gravid. Den SKAL passe etterhvert :ler:

Håper hun ikke har fått kolikk. Da får du prøve ut sånn massasjegreier.. Hos kiropraktor tror jeg det er. Har hørt veldig mye positivt om det her fra vertfall :) En time og barnet var kolikkfri :)

Er fint å ha en bukse som liksom er MÅLET :fnise: Da har man ihvertfall noe å gå etter.

Krysser fingre og tær for at det ikke er kolikk!

Uff da, håper ikke det er kolikk jenta de har! :klemmer: Ikke noe koselig når man hører smertegråten demmers. Ikke minst blir man jo sliten selv også!

Da har jeg vært hos jordmor og kiropraktor.

Jordmortimen: Hadde time for å prate om fødselen, en såkalt "Fødselssamtale," som en skal ha ca. 2 uker etter fødsel.

Var veldig godt å få snakket ut om fødselen, og snakket om hvordan jeg skal takle en eventuell fødsel til.

Jordmor sa også at jeg har fått fødsels depresjon.. Dessverre. Var nesten helt sikker på at jeg hadde fått det selv, men i dag var det hun som kom frem til det, bare utfra at jeg forklarte hvordan jeg har det.

Hvis jeg ikke blir bedre snart, så skal jeg tilbake til henne, og eventuelt begynne på antidepressiva. Jeg spurte hvordan det påvirker mormelken, og hun sa at det kan gå litt over i melken, men at det var bedre for barnet, enn å ha en mamma som er deprimert, fordi barna enser det.

Kiropraktortime: Fikk sjekket hele kroppen til S. Hun var litt skjev her og der, trolig pga hvordan hun har ligget i magen, men ikke noe av særlig betydning. Hun fikk litt behandling, men vi fikk beskjed om å kjøpe noe på helsekosten for tarmbalansen hennes.

Så hun har altså en umoden tarm, som er vanlig hos spedbarn. Dette sa også jordmoren at hun trodde problemet var, og det visste jeg vel egentlig selv også. For det er tydelig at hun har vondt i magen og mye luft.

Så jeg skal kjøpe det, og håpe på at det blir bedre veldig snart :)

Også fikk jeg en liten behandling på meg selv også, gratis. Sliter med en vond skulder, som blir verre ved amming. Så var godt å få knekt opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig med fødselsdepresjon! :klemmer: Men det er bra du får hjelp. Er nok mange som går veldig lenge slik uten at de får noe hjelp for det. Så da blir det forhåpentligvis mye bedre innen ikke så lenge! :klemmer:

Håper lille jenta deres blir bedre snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gi deg en GOD :klemmer: Håper at depresjonen bedrer seg med antidepressiva :)

Og jeg håper at S blir bedre. Det er vondt når de små skriker og man ikke vet hva som feiler de. Huff :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du har fødselsdepresjon, men det er godt at det blir tatt hånd om "såpass tidlig", mange går jo i mange måneder uten noe hjelp, noe som må være utrolig tungt.

Jeg må inrømme at jeg har hatt mine mistanker, men jeg har vært redd for å ta det opp med deg, noe sånt er jo personlig :sjenert:

Er veldig glad for at du er såpass åpen om det, tror det kan hjelpe andre gravide som leser dagboken din, hvis de også får det.

Jeg vil du skal vite at jeg er her for deg hvis du trenger noe, om det så er noen å prate med, eller om det er noe så enkelt som å vaske kjøkkenet. Ikke nøl med å spørre, Teita! :) Jeg vil gjerne hjelpe deg hvis det er noe jeg kan gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...