Teita Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #1321 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vi har hatt en slitsom natt, og tårene trillet i flere timer. Følte jeg fikk en skikkelig knekk, og følte meg som verdens verste mamma når jeg ammet mens tårene trillet ned på henne.. Vi var trøtte og slitne alle tre, men vi fikk faktisk sovet fem timer sammenhengende etter det. Nydelig! Våknet til at helsestasjonen ringte i dag. Så vi får hjemmebesøket førstkommende tirsdag. Det blir spennende, og litt skummelt, syntes jeg Men jeg vil jo ta imot all den hjelpen jeg kan få. I dag er det bare oss tre, og ingen besøk. Deilig. Kjenner at både kropp og sjel trenger en slik dag. Ellers er det ikke så mye som skjer. Venter på at navlestrengen skal falle av, det er jo dag 6 i dag, og ellers syntes jeg at S er verdens søteste, og jeg er en utrolig stolt mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. oktober 2011 #1322 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vil gi deg en stor Jeg føler meg som verdens verste når jeg sover gjennom alarmen og våkner opp til at forloveden er på vei ut døra. Navelstrengen kan dette av når som helst nå. Her hang den igjen i bleia og bodyen til snuppa. Da var hu 9 dager gammel. Nå gror navelen hennes kjempefint, og jeg synes navelen er kjempesøt. Håper du får slappet av kjempemye i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. oktober 2011 #1323 Del Skrevet 21. oktober 2011 Gode klemmer til deg! Er vanskeli å sette seg inn i hvordan disse første dagene/ukene er for en nybakt liten familie, så det er koselig å lese inne hos dere, for å se hvordan det går. At det ikke er fryd og gammen hele tiden er vel helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #1324 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vil gi deg en stor Jeg føler meg som verdens verste når jeg sover gjennom alarmen og våkner opp til at forloveden er på vei ut døra. Navelstrengen kan dette av når som helst nå. Her hang den igjen i bleia og bodyen til snuppa. Da var hu 9 dager gammel. Nå gror navelen hennes kjempefint, og jeg synes navelen er kjempesøt. Håper du får slappet av kjempemye i dag! Takk for Ja, navlestrengen kan vel dette av når som helst nå. Vi har bleiekanten over navlestrengen (etter råd fra jordmor), sånn at den skal henge igjen i bleien en dag. Har fått slappet av endel, men her er det fremdeles økedager, så det blir litt slitsomt å være mamma uansett, men jeg fikk meg en times søvn, så bortsett fra den forferdelige hodepinen som har angrepet meg nå, så har vi det fint Gode klemmer til deg! Er vanskeli å sette seg inn i hvordan disse første dagene/ukene er for en nybakt liten familie, så det er koselig å lese inne hos dere, for å se hvordan det går. At det ikke er fryd og gammen hele tiden er vel helt naturlig. Takk for Det er helt umulig å forutse hvordan den første tiden som foreldre blir. Det er mye tøffere, men også mye mer fantastisk enn hva jeg kunne forestilt meg. Jeg gråter mye fremdeles. Er VELDIG hormonell nå, og blir ekstra lei meg når S er våken og jeg ikke klarer å slutte å gråte når jeg har henne i armene mine. Det skjærer sånn i et nybakt mammahjerte. Jeg sov en time i sta, og når jeg våknet var jeg veldig tissatrengt, så jeg gikk på do. Glemte helt å bøye meg fremover, så jeg fikk tiss på stingene mine. AUUUUUU! (Har funnet en måte å tisse på som ikke gjør vondt, skjønner dere) Nå tenker jeg at jeg skal ta en liten tur i dusjen, før vesla våkner opp og skal ha pupp. Naboen min fikk jenta si i natt Så nå blir det snart trilleturer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. oktober 2011 #1325 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har kanskje blitt litt herdet, men når jenta mi gråter, så er det enten vondt i magen og da legger jeg henne på brystkassa og slapper av med henne og jobber med å få ut noe av luften, eller så er hu sulten. Da er det bare en ting å gjøre; feste henne til puppen. Gråt en del de første dagene selv, men det går over etterhvert, den rådvillheten. Det er ikke bare enkelt det å bli mamma, det er nytt og man føler seg rådvill. Man vil så gjerne hjelpe den lille bylten som skriker. Etterhvert blir alt rutine, og man får en glede ut av alle småting. En ting som får meg til å le er når jenta mi ligger på stellebordet og fiser. Hun greier å få ut lufta selv nå. Det svir godt når man får urin på stingene. for naboen din som også har fått lillejenta si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 21. oktober 2011 #1326 Del Skrevet 21. oktober 2011 Alle føder jo nå Kan ikke helt sitte meg inn i situasjonen din siden jeg ikke har vært der selv, men gir deg en GOD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #1327 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har kanskje blitt litt herdet, men når jenta mi gråter, så er det enten vondt i magen og da legger jeg henne på brystkassa og slapper av med henne og jobber med å få ut noe av luften, eller så er hu sulten. Da er det bare en ting å gjøre; feste henne til puppen. Gråt en del de første dagene selv, men det går over etterhvert, den rådvillheten. Det er ikke bare enkelt det å bli mamma, det er nytt og man føler seg rådvill. Man vil så gjerne hjelpe den lille bylten som skriker. Etterhvert blir alt rutine, og man får en glede ut av alle småting. En ting som får meg til å le er når jenta mi ligger på stellebordet og fiser. Hun greier å få ut lufta selv nå. Det svir godt når man får urin på stingene. for naboen din som også har fått lillejenta si! Nei, det er ikke bare enkelt Det er fantstisk og herlig, men det morsinstinktet og kjærligheten man får, gjør at man blir så mye mer emosjonell og følsom. Gleder meg til vi får litt rutiner. Her er det enten bæsj i bleia eller pupp når hun skriker, og det er jo enda verre nå som hun øker så veldig, og ikke blir fornøyd. Uff ja, det gjør så vondt! Alle føder jo nå Kan ikke helt sitte meg inn i situasjonen din siden jeg ikke har vært der selv, men gir deg en GOD Takk for Du føder veldig snart du også, da ________________________________________________________________ Uff, jeg føler meg som verdens dårligste mamma.. Måtte ty til MME i sta , fordi hun bare gråt og gråt etter hver gang hun slapp puppen. Vi har noen skikkelig økedager nå, og hun vil helst sitte klistret døgnet rundt, og blir aldri fornøyd. Jeg har så mye melk om morningen, men så blir det fort mindre og mindre.. Og hun er ekstra sulten på kvelden/natten. Blir så frustrert. Vi ga henne bare 40 ml med MME før hun sovnet, så det var ikke så mye. Håper jeg får mer melk nå, så jeg slipper å gjøre det igjen. Vil jo helst klare å mate henne selv, men det er forferdelig å høre på barnet sitt gråte fordi det ikke får i seg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 #1328 Del Skrevet 21. oktober 2011 Uff, kjenner meg sånn igjen!! Teita, det blir bedre, jeg lover deg! Her var det også slik, F var klistra til puppen i lang, lang tid. Han gikk ned over 10% av fødselsvekta si på sykehuset, og det var nesten så vi ikke fikk dra hjem. Å la ham sitte klistra ved puppen var det eneste som hjalp - for på den måten så fikk puppene "beskjed" om at de måtte produsere mer. Jeg var også "plaget" med mye melk om morgenen, og pumpet ut innimellom ammingene når jeg hadde spreng, noe som nok også var med på å få opp produksjonen. Dette klarer du, helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 #1329 Del Skrevet 21. oktober 2011 ..i tillegg er du nok inne i den perioden hvor hormonene herjer med kroppen for fullt, og barselstårene er på sitt verste -- og for det så sender jeg deg en stoooor klem!! Det blir bedre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 21. oktober 2011 #1330 Del Skrevet 21. oktober 2011 til deg Teita Syns du virker som en super mamma jeg Er nok bare vanlig å ta til tårene av og til. Er jo store forandringer som skjer i livet Helt utrolig at hun er 6 dager allerede Det har gått fort. Syns jeg vertfall.. Mildemoses, håper det ikke går like fort for deg som for meg. Jeg er allt for redd tiden skal gå for fort når prinsen er kommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. oktober 2011 #1331 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du må ikke klandre deg selv søte deg<3 Du er kjempeflink, husk det<3 Mange klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 22. oktober 2011 #1332 Del Skrevet 22. oktober 2011 Dette høres veldig normalt ut. Man er veldig sliten fysisk og psykisk i tiden etter fødselen så det er helt normalt å gråte mye. Er ikke rart du er sliten, men du må huske på at du er en fantastisk mamma selv om jenten din gråter endel Nå har jo ikke jeg født enda selv, men har fått beskjed om at de første ukene er veldig slitsomme og det tar jo litt tid før man kommer inn i en rutine. Håper det bedrer seg snart og at du får sove litt mer. Tenk at lille S er 1 uke allerede! Så koselig det blir med trilleturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #1333 Del Skrevet 22. oktober 2011 Uff, kjenner meg sånn igjen!! Teita, det blir bedre, jeg lover deg! Her var det også slik, F var klistra til puppen i lang, lang tid. Han gikk ned over 10% av fødselsvekta si på sykehuset, og det var nesten så vi ikke fikk dra hjem. Å la ham sitte klistra ved puppen var det eneste som hjalp - for på den måten så fikk puppene "beskjed" om at de måtte produsere mer. Jeg var også "plaget" med mye melk om morgenen, og pumpet ut innimellom ammingene når jeg hadde spreng, noe som nok også var med på å få opp produksjonen. Dette klarer du, helt sikkert! ..i tillegg er du nok inne i den perioden hvor hormonene herjer med kroppen for fullt, og barselstårene er på sitt verste -- og for det så sender jeg deg en stoooor klem!! Det blir bedre!! Deilig å høre at det fler som hadde det sånn her. Jeg pumpet i natt da hun sov, og tidlig på dagen i dag da hun sov. Tror det hjelper litt på produksjonen. I tillegg lar jeg henne ligge så lenge hun vil å sutte for å stimulere. Håper det blir bedre snart. Ja, her herjer hormonene for fullt. Tusen takk for til deg Teita Syns du virker som en super mamma jeg Er nok bare vanlig å ta til tårene av og til. Er jo store forandringer som skjer i livet Helt utrolig at hun er 6 dager allerede Det har gått fort. Syns jeg vertfall.. Mildemoses, håper det ikke går like fort for deg som for meg. Jeg er allt for redd tiden skal gå for fort når prinsen er kommet... Takk for klem Jeg prøver så godt jeg kan å være en god mamma. Jeg gir henne all den kjærligheten jeg kan, ihvertfall. Men føler fremdeles at jeg ikke alltid strekker helt til. Ja, nå er hun en uke allerede! Det er helt sykt hvor fort tiden har gått. Prøver å nyte dagene så mye jeg kan, men de flyr virkelig fra meg. Du må ikke klandre deg selv søte deg<3 Du er kjempeflink, husk det<3 Mange klemmer! Tusen takk, søte du <3 Dette høres veldig normalt ut. Man er veldig sliten fysisk og psykisk i tiden etter fødselen så det er helt normalt å gråte mye. Er ikke rart du er sliten, men du må huske på at du er en fantastisk mamma selv om jenten din gråter endel Nå har jo ikke jeg født enda selv, men har fått beskjed om at de første ukene er veldig slitsomme og det tar jo litt tid før man kommer inn i en rutine. Håper det bedrer seg snart og at du får sove litt mer. Tenk at lille S er 1 uke allerede! Så koselig det blir med trilleturer Ja, man blir sliten både fysisk og psykisk etter en fødsel. Det er jo det største en kropp kan gå gjennom, og det er en stor følelsemessing forandring. Fikk melding av naboen min som fødte en liten jente i går, hun hadde fått 3. grads ruptur (revning) STAKKARS! Får så vondt av henne.. Da ble plutselig de få stingene jeg klager sånn over, ikke noe i forhold. Har fått gjort litt husarbeid i dag, så er stolt Også har jeg pumpet litt, for i morgen har jeg planer om å ta meg et glass vin! Nå er det noen som vil ha pupp her, igjen.. Så vi snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 22. oktober 2011 #1334 Del Skrevet 22. oktober 2011 Høres ut som du er en strålende mamma Synes veldig synd i naboen din, altså Er det ikke anbefalt å holde seg helt unna alkohol til babyen er 6 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2011 #1335 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du er nok kjempeflink! Og hun er så pen, også! Så liten og søt! Jeg har forresten også hørt at de anbefaler totalt avhold til babyen er seks uker, men vet ikke om det gjelder når man pumper slik at babyen har melk på flaske, også at man kaster melken som kommer etter at man har drukket vinen? Vet ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. oktober 2011 #1336 Del Skrevet 22. oktober 2011 for at S er en uke gammel! Jeg synes synd på de som revner skikkelig, så synes jo synd på naboen din også. Kusina mi fikk totalruptur, noe jeg var litt redd for å få. Så det at jeg sprakk litt på sidene var ingenting i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #1337 Del Skrevet 22. oktober 2011 Høres ut som du er en strålende mamma Synes veldig synd i naboen din, altså Er det ikke anbefalt å holde seg helt unna alkohol til babyen er 6 uker? Tusen takk Hmm Det vet jeg ikke helt, det får jeg sjekke opp. Du er nok kjempeflink! Og hun er så pen, også! Så liten og søt! Jeg har forresten også hørt at de anbefaler totalt avhold til babyen er seks uker, men vet ikke om det gjelder når man pumper slik at babyen har melk på flaske, også at man kaster melken som kommer etter at man har drukket vinen? Vet ikke jeg.. Tusen takk Hun er så liten at alt i størrelse 50 slenger rundt henne Men hun er så søt i for store klær Mulig det du sier stemmer. Skal sjekke det opp litt. Jeg skal jo pumpe på forhånd i såfall. for at S er en uke gammel! Jeg synes synd på de som revner skikkelig, så synes jo synd på naboen din også. Kusina mi fikk totalruptur, noe jeg var litt redd for å få. Så det at jeg sprakk litt på sidene var ingenting i forhold. Takk Tiden flyr! Ja, er skikkelig synd på henne. Høres ikke noe godt ut. Jeg som syntes jeg har det så ille, fordi det river og svir i stingene mine, men det er jo ikke noe i forhold.. Uff. Forloveden ringte sjefen sin i sta for å spørre om han kunne få noen ekstra dager med fri, for å hjelpe meg. Jeg sliter jo fremdeles endel både fysisk og psykisk, og knakk litt sammen, så da bestemte han seg for å spørre. Han fikk jo bare en uke egentlig, men han fikk lov til å ta noen dager ekstra! Ble så glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. oktober 2011 #1338 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så utrolig deilig at han fikk fri noen ekstra dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 22. oktober 2011 #1339 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så bra at han fikk noen dager til med fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 22. oktober 2011 #1340 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så deilig! Teiting synes nok at det er deilig å kunne være mest mulig med familien sin nå, også Synes veldig synd på naboen din! Deilig at E endelig er ute, men ruptur grad 3 er ingenting å ønske seg. Jeg misunner deg for et glass vin, altså Gleder meg veldig til et glass champagne på nyttårsaften (hvis jenta vår er ute, selvsagt) i champagneglass vi fikk i bryllupsgave. Første som slo meg når jeg så de :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå