Neala Skrevet 18. oktober 2011 #1301 Del Skrevet 18. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 18. oktober 2011 #1302 Del Skrevet 18. oktober 2011 Synes det er kjipt at du fortsatt har det litt tungt, både fysisk og psykisk. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre! Men jeg har iallefall troen på at alt blir litt bedre så fort søvnen din kommer på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2011 #1303 Del Skrevet 18. oktober 2011 Koselig å høre fra deg igjen! Det er ingen skam i å gi babyen smokk dersom den trenger det, nei. Man blir jo sikkert veldig sår hvis ikke, for da vil vel den lille henge i puppen hele tiden. Ha en fin kveld! Håper den lille er snill om natten slik at du får sovet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 19. oktober 2011 #1304 Del Skrevet 19. oktober 2011 til deg Teita Kose deg masse med den nydelige prinsessa di Hun er bare helt fantastisk søt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. oktober 2011 #1305 Del Skrevet 19. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. oktober 2011 #1306 Del Skrevet 19. oktober 2011 en forsinket gratulasjon fra en busy mamma! Håper dere koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #1307 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så utrolig hyggelig å høre om alt som skjer rundt deg nå! Og fødselshistorien din var ikke såå skummel..Bare litt :fnise : Jeg gleder og gruer meg til å føde..Har heldigvis en del måneder igjen å forberede meg på! ; ) 10 kg på 3 dager må da være bra! : ) : ) La du på deg mye under svangerskapet eller? Håper du og den lille familien koser dere! Lykke til videre :hjerte : 25 kg... Tusen takk Så herlig å høre fra deg : ) Kan tenke meg det er godt å ha kommet hjem. Tenk, nå er det ikke lenger bare deg og kjæresten, nå er lille SH der også :rodmer : Ja, det er utrolig godt å ha kommet hjem. Veldig rart å plutselig være tre, og ha en annen person som er viktigere for oss enn noe annet her, og som får all oppmerksomheten vår. Er nok viktig å pleie forholdet oppi det hele også, men det skjer så mye hele tiden. :rodmer : Så fin fødselshistorie! Jeg har hele tiden vært redd for å bli klipt/revne mye, så det var godt å høre at du ikke merket det :jepp : Så bra at dere har kommet dere hjem, og at ammingen går så det suser : ) kan tenke meg at det er lettere å slappe av hjemme når man slipper å forholde seg til så mange forskjellige personer. Og 10 kg på 3 dager er bra :jepp : Kjente ikke at jeg ble klippet i det hele tatt. Ble kjempe overrasket da jeg fikk vite at de hadde gjort det, men det gjorde meg ingenting. Du kan jo si det sånn, at du har så vondt, at du ikke merker at vaginaen din blir klippet.. Er utrolig deilig å ha kommet hjem, og at det er vi som er sjefene her, og at ikke folk bare stormer inn og bryr seg med alt hele tiden :kose : Synes det er kjipt at du fortsatt har det litt tungt, både fysisk og psykisk. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre! Men jeg har iallefall troen på at alt blir litt bedre så fort søvnen din kommer på plass : ) :klemmer : Jeg er gråtkvalt, men har ikke orket å gråte enda.. Er redd det blir store dammer, og jeg må være sterk for jenta mi. Men det går bedre Tusen takk for Koselig å høre fra deg igjen! : ) Det er ingen skam i å gi babyen smokk dersom den trenger det, nei. Man blir jo sikkert veldig sår hvis ikke, for da vil vel den lille henge i puppen hele tiden. Ha en fin kveld! :klemmer : Håper den lille er snill om natten slik at du får sovet! : ) Man blir veldig sår ja! Hun vil jo helst sitte klistret til puppen hele døgnet, og det blir fort veldig slitsomt, og veldig vondt. Hun er egentlig veldig snill, men hun vil ofte ha mat enda, så det blir ikke så veldig mye søvn. Håper det blir litt bedre etterhvert Prøver å pumpe litt, sånn at pappaen kan ta en mating på natten nå mens han går hjemme, men jeg får nesten ikke tid til å pumpe heller.. :klemmer : til deg Teita : ) Kose deg masse med den nydelige prinsessa di :rodmer : Hun er bare helt fantastisk søt :rodmer : Takk for Koser oss masse, hun er så nydelig Vi er stolte! :klemmer : en forsinket gratulasjon fra en busy mamma! :strix : Håper dere koser dere masse! Tusen takk Er en busy mamma selv nå Vi koser oss! _______________________________________________________________ Beklager at jeg ikke får svart i bøkene deres om dagen, men jeg får rett og slett ikke tid til noe annet enn å være mamma nå. Håper på litt bedre tid når ting kommer litt mer på plass Håper alle har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #1308 Del Skrevet 19. oktober 2011 Nå har jeg prøvd å svare litt i bøkene deres, men får ikke tid til alle dessverre. Får litt dårlig samvittighet, for jeg føler ikke at jeg strekker til hele tiden. Men det viktigste for meg nå, er jenta mi, og at jeg har energi til å passe på henne. Jeg elsker jenta mi En helt enorm kjærlighet som strømmer gjennom kroppen min. Og jeg er så glad for det! For jeg hadde ingen forhold til verken magen, eller hun inni magen når jeg gikk gravid, så var redd for fødselsdepresjon. Slik ble det heldigvis ikke (Jeg syntes) Hun er den nydeligste i hele verden, og skjønner ikke hvordan vi klarte å lage noe så fantastisk. Hun er så liten og skjør, og jeg savner henne hver gang hun har sovet lenge. Huden på magen min er så rar Den er skikkelig myk, og sånn "floppy" Er så rart, for jeg har alltid hatt sånn stram, rett mage. Aldri vært lubben før. Blir spennende å se hvordan den blir etterhvert. Den har blitt MYE mindre, men det kommer nok til å ta tid. Så ut som jeg var 4 mnd på vei de første dagene, nå ser det kanskje ut som jeg er 3. mnd på vei og andregangs eller noe. Vi gikk en LANG tur i sta. Den ble dessverre for lang, så min kjære måtte ta vognen og jogge fort hjem den siste biten, mens jeg vagget pga stingene. Lille S bare gråt, og jeg fikk så vondt i mammahjertet. Men vi lærte jo noe. Jeg har fått pompet litt over et måltid i dag, slik at jeg er sikker på hun har nok, når jeg ber forloveden ta en mating i natt. Tok alle selv i natt, og var dødsliten. Den ene gangen hun våkner iløpet av natten, skal hun ha pupp tre ganger etter hverandre før hun er fornøyd. Nå må jeg nesten avslutte. Hører at S våkner snart, og da skal hun garantert ha mat. Sovet lenge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 19. oktober 2011 #1309 Del Skrevet 19. oktober 2011 Søøøte deg da<3 Må jo ikke finne på å ha dårlig samvittighet for oss! Vi har da ingen fare og skjønner godt at tiden ikke strekker til:) Du skal kose deg nå snuppa! Syns du skal gråte også.. Det er godt. Dessuten betyr ikke det at du ikke er sterk for jenta di. Leste et sted at dem som gråter er ikke svake, de har vært sterke for lenge..! Kjempekoselig å lese om den første familietiden deres<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. oktober 2011 #1310 Del Skrevet 20. oktober 2011 Leste et sted at dem som gråter er ikke svake, de har vært sterke for lenge..! For et fint ordtak! Enig med Skytte her over, må da ikke tenke på oss!! ...men jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen, enda kan jeg få dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort, og for alt jeg ikke orker å gjøre. Men det er de små som er viktigst, og for en laaang stund framover (..type 18 år ) så får alt annet komme i andre rekke Det er tøft å bli foreldre. Jeg synes det var tøffere enn jeg hadde trodd. Kan fortsatt kjenne følelsen fra de første ukene, jeg var konstant stressa, og hjertet galopperte, og jeg klarte ikke slappe av et sekund, ikke engang i dusjen, ble bare stående og lure på om F skrek/ville ha mat/Etc. Samtidig var det helt fantastisk, å kjenne den overveldende kjærligheten til den lille, og all omsorgen strømme igjennom kroppen. Og det blir bare bedre og bedre, det lover jeg deg!! Ingenting er bedre enn å være mamma Ops, ikke meningen å øse ut av meg mine følelser i din dagbok, det bare ble sånn Håper du og din lille familie får en fin dag sammen! Her snør det faktisk for første gangen i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2011 #1311 Del Skrevet 20. oktober 2011 Dagboken er helt frivillig, ingen som tvinger deg, så ikke ha dårlig samvittighet når du ikke har tid eller overskudd. Og jeg tror du heller skal la tåree trille og slippe ut følelsene dine. Det er ikke godt for deg å stenge alt inne. Om du gråter eller ei har ingenting med å være sterk eller ikke for jenta di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #1312 Del Skrevet 20. oktober 2011 Søøøte deg da<3 Må jo ikke finne på å ha dårlig samvittighet for oss! Vi har da ingen fare og skjønner godt at tiden ikke strekker til:) Du skal kose deg nå snuppa! Syns du skal gråte også.. Det er godt. Dessuten betyr ikke det at du ikke er sterk for jenta di. Leste et sted at dem som gråter er ikke svake, de har vært sterke for lenge..! Kjempekoselig å lese om den første familietiden deres<3 Du er søt du <3 Ligger nok mye i hormonene mine nå, at jeg føler at jeg ikke strekker helt til overalt. Jeg gråt i går! Det var godt. Ordtaket er så sant, så sant For et fint ordtak! Enig med Skytte her over, må da ikke tenke på oss!! ...men jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen, enda kan jeg få dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort, og for alt jeg ikke orker å gjøre. Men det er de små som er viktigst, og for en laaang stund framover (..type 18 år ) så får alt annet komme i andre rekke Det er tøft å bli foreldre. Jeg synes det var tøffere enn jeg hadde trodd. Kan fortsatt kjenne følelsen fra de første ukene, jeg var konstant stressa, og hjertet galopperte, og jeg klarte ikke slappe av et sekund, ikke engang i dusjen, ble bare stående og lure på om F skrek/ville ha mat/Etc. Samtidig var det helt fantastisk, å kjenne den overveldende kjærligheten til den lille, og all omsorgen strømme igjennom kroppen. Og det blir bare bedre og bedre, det lover jeg deg!! Ingenting er bedre enn å være mamma Ops, ikke meningen å øse ut av meg mine følelser i din dagbok, det bare ble sånn Håper du og din lille familie får en fin dag sammen! Her snør det faktisk for første gangen i år Jeg syntes også det er tøffere enn hva jeg hadde trodd. Alle snakker jo om våkenetter osv, osv, men jeg tenkte ikke noe særlig over det før nå. Er koselig at du deler dine følelser Føler det veldig likt. Oi, snø allerede! Håper ikke den blåser seg hitover Dagboken er helt frivillig, ingen som tvinger deg, så ikke ha dårlig samvittighet når du ikke har tid eller overskudd. Og jeg tror du heller skal la tåree trille og slippe ut følelsene dine. Det er ikke godt for deg å stenge alt inne. Om du gråter eller ei har ingenting med å være sterk eller ikke for jenta di. Jeg klarte å gråte i går, og jeg gråt mye! Min kjære og S sov, men han våknet etter en time og trøstet meg . Jeg tror mye av grunnen til at jeg gråt var fordi jeg følte dårlig samvittighet over all klagingen min under svangerskapet på at kroppen min ble ødelagt. Det er jo så verdt det når jeg ser på den lille, vakre tulla mi Spiller ikke så stor rolle med ekstra fett, bredere hofter og strekkmerker lenger liksom. Nå skal vi en tur til byen for å kjøpe barselgave til naboen min som hadde termin fem dager før meg. Jeg fødte 2 dager etter hennes termin, og i dag fikk jeg melding av henne om at hun var igang, 2 dager etter min termin. Så da blir det mest sannsynelig 5 dager mellom hennes lille E og min lille S Gleder oss til trilleturer sammen. Skal bli spennende å se hvordan S takler en bytur, men jeg gleder meg Er et stelletoalett på kjøpesenteret som jeg kan bruke til å amme og stelle. Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 20. oktober 2011 #1313 Del Skrevet 20. oktober 2011 Du er flink teita Man må bare slippe tårene løs av og til. Det letter veldig på trykket Og om du ikke hadde noe forholdt til magen ol, og at du klaget over forandringene på kroppen igjennom svangerskapet så tror jeg nok ikke det påvirker snuppa de på noe som helst måte Hun vet jo at mammaen hennes elsker henne over alt Og det er lett å bli sint på ting som skjer med kroppen, spesielt når du ikke har kontroll og kan stoppe det som skjer. Kose dere på tur til kjøpesenteret Lille S takler nok det veldig fint Må jo lære henne opp tidlig, og introdusere shoppeverden for henne Koselig med noen å trille tur sammen med Håper jeg treffer noen å trille tur med på barseltreff ol. For jeg har ingen som jeg har noe forholdt til som har eller som venter barn. Litt kjedelig. De som har er så store at de er begynt i barnehage og foreldre er ute i jobb igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 20. oktober 2011 #1314 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ikke tenk på oss og våre dagbøker, vi skjønner alle veldig godt at du har nok å styre med med deres lille prinsesse... Godt å høre at du har grått litt og latt kroppen få slippe ut en del følelser. Viktig det! Så koslig med bare 5 dager mellom deres 2 små! Kommer nok til å bli mange koslige stunder fremover Ønsker deg en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #1315 Del Skrevet 20. oktober 2011 Du er flink teita Man må bare slippe tårene løs av og til. Det letter veldig på trykket Og om du ikke hadde noe forholdt til magen ol, og at du klaget over forandringene på kroppen igjennom svangerskapet så tror jeg nok ikke det påvirker snuppa de på noe som helst måte Hun vet jo at mammaen hennes elsker henne over alt Og det er lett å bli sint på ting som skjer med kroppen, spesielt når du ikke har kontroll og kan stoppe det som skjer. Kose dere på tur til kjøpesenteret Lille S takler nok det veldig fint Må jo lære henne opp tidlig, og introdusere shoppeverden for henne Koselig med noen å trille tur sammen med Håper jeg treffer noen å trille tur med på barseltreff ol. For jeg har ingen som jeg har noe forholdt til som har eller som venter barn. Litt kjedelig. De som har er så store at de er begynt i barnehage og foreldre er ute i jobb igjen. Viktig å introdusere henne for shopping ja! Hun var så flink så. Lå å sov i vognen sin hele tiden, men våknet da vi skulle flytte henne over i bilsetet når vi skulle hjem, så jeg måtte sitte bak i bilen og amme før vi kunne reise.. Er veldig hyggelig at jeg har blitt kjent med henne, ja. Hun er 6 år eldre enn meg, og jeg kjenner heller ingen andre som har barn eller som venter, så det er koselig Får håpe du treffer noen hyggelige på barseltreff. Ikke tenk på oss og våre dagbøker, vi skjønner alle veldig godt at du har nok å styre med med deres lille prinsesse... Godt å høre at du har grått litt og latt kroppen få slippe ut en del følelser. Viktig det! Så koslig med bare 5 dager mellom deres 2 små! Kommer nok til å bli mange koslige stunder fremover Ønsker deg en god dag Var deilig å få grått litt Gjør godt å slippe litt på trykket innimellom, og denne gangen var det litt ekstra stort. Mange inntrykk og mye som har skjedd de siste dagene. Er veldig koselig Nå ser det ut som om jenta hennes mest sannsynlig kommer i morgen, men da blir det seks dager da:) _______________________________________________________________ Vi har økedager/ økedøgn nå... Jippi... S sutter og sutter og sutter, og jeg får så vondt i mammahjertet når det ikke kommer noe melk til henne. Får bare følge rådene å la hun sutte så ofte og så lenge hun vil, slik at melkeproduksjonen kommer opp, selv om det er veldig slitsomt i lengden. Jeg liker best morningene, når jeg våkner, for da er puppene melkesprengte og jeg har masse å gi henne. Vi var som sagt på shopping for første gang i dag, og det gikk kjempe fint. Med unntak av bilamming på vei hjem Farmoren til S kom på besøk i dag, og S fikk et nydelig lite diamantsmykke Vi har virkelig fått mye fint til henne. Laget gavebord på kjøkkenet, og det er overfylt! Hadde aldri trodd vi kom til å få så mye. Er bare en ting jeg har villet bytte til nå, ellers har alle vært utrolig flinke til å kjøpe gaver. I morgen har vi bestemt oss for å si NEI til all besøk! Trenger å være litt for oss selv nå, så det gleder jeg meg til. Er jo koselig med besøk, men noen blir alt for lenge, og da blir jeg helt utslitt, så nå må vi bare sette ned foten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. oktober 2011 #1316 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fliiiinke fliiinke damen som har bestemt seg for å prioritere seg selv og familien og ro imorgen<3 det er kjempeviktig men tror det er få som faktisk gjør det! Ikke noe nederlag med bilamming, er bare sånn det er nå en bitteliten periode:) Bare vent, plutselig sitter hun i vognen og vil ha tak i alt hun ser og byturene blir semikorte, hehe:) Du er en superflink mamma <3 Svenskeklem:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. oktober 2011 #1317 Del Skrevet 21. oktober 2011 Vi har titt og ofte måtte amme i bilen -- det er ikke noe nederlag det, jaggu ikke alltid like lett å time det der med mating, de er jo ganske uforutsigbare i starten! Håper dere koser dere massemasse med en rolig dag hjemme, bare dere familien. Det blir nok deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. oktober 2011 #1318 Del Skrevet 21. oktober 2011 Flott at du setter ned foten. Gjorde det etter noen få dager, rett og slett fordi familien til forloveden var her og stell av C gikk føyken. Da gråt jeg såre tårer og sa ifra til forloveden at jeg nå trengte noen dager å bare være alene med han og C. Det er koselig å vite at de små er såpass elsket at det blir et overfylt bord. Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. oktober 2011 #1319 Del Skrevet 21. oktober 2011 Uff, det høres slitsomt ut med økedøgn. Forhåpentligvis får du mer melk snart, og ting går mer på skinner. Synes det er flott at du setter ned foten litt, ta hensyn til dere selv. PS: Du kjenner jo meg da, det er jo bare 9 uker til terminen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #1320 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fliiiinke fliiinke damen som har bestemt seg for å prioritere seg selv og familien og ro imorgen<3 det er kjempeviktig men tror det er få som faktisk gjør det! Ikke noe nederlag med bilamming, er bare sånn det er nå en bitteliten periode:) Bare vent, plutselig sitter hun i vognen og vil ha tak i alt hun ser og byturene blir semikorte, hehe:) Du er en superflink mamma <3 Svenskeklem:) Er veldig deilig å endelig være bare oss tre <3 Neida, det var ikke noe nederlag, bare litt humoristisk syntes jeg. Hehe. Jeg prøver så godt jeg kan å være den beste mammaen for S:) Vi har titt og ofte måtte amme i bilen -- det er ikke noe nederlag det, jaggu ikke alltid like lett å time det der med mating, de er jo ganske uforutsigbare i starten! Håper dere koser dere massemasse med en rolig dag hjemme, bare dere familien. Det blir nok deilig Nei, det er virkelig ikke lett å time matingen. Liker best å amme før besøket kommer, men noen ganger har jeg jo måttet amme mens vi har hatt besøk. Jeg er ikke akkurat typen som bretter ut puppene foran alle, så jeg liker best å være litt privat under matingen. Blir deilig å være bare oss i dag:) Flott at du setter ned foten. Gjorde det etter noen få dager, rett og slett fordi familien til forloveden var her og stell av C gikk føyken. Da gråt jeg såre tårer og sa ifra til forloveden at jeg nå trengte noen dager å bare være alene med han og C. Det er koselig å vite at de små er såpass elsket at det blir et overfylt bord. Håper du får en fin dag! Kjente veldig at jeg trengte å sette ned foten nå. Det har blitt litt mye, og jeg blir utrolig sliten av det, og føler ikke at jeg får inn noen rutiner midt oppi ammetåke og alt. Godt du sa i fra også Det er viktig å kjenne etter hva som føles rett. Ja, det er veldig koselig med så mange fine gaver Syntes folk har vært så flinke. Takk, håper du får en fin dag også Uff, det høres slitsomt ut med økedøgn. Forhåpentligvis får du mer melk snart, og ting går mer på skinner. Synes det er flott at du setter ned foten litt, ta hensyn til dere selv. PS: Du kjenner jo meg da, det er jo bare 9 uker til terminen min Ja, det er ganske slitsomt for å være ærlig. Blir så øm og sår, og får liksom ikke gjort så mye annet. Men det må jo til Nå måtte jeg sette ned foten, for det ble litt mye. Er greit og koselig med besøk, men enkelte "Overstay their welcome," og da blir jeg sliten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå