Kitsch Skrevet 11. oktober 2011 #1141 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg tror ikke det er lenge igjen Leste akkurat at å gå i trapper kan få fart på fødselen. Man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1142 Del Skrevet 11. oktober 2011 Spennende Teita :D Kommer nok kanskje i morgen på fullmåne skal du se Fin deg ei trampoline eller kjør tur på hompitte veier ;D Det skal vist hjelpe sies det. Og sistnevnte fikk nettopp meg til å komme til verden for 21 år siden Holder en liten knapp på fullmånen Det er jo i morgen du har tippet også. Tror jeg har prøvd det meste av kjerringråd Men har vel egentlig ikke noe særlig tro på det. Bortsett fra sex og brystvortestimulering. Førstnevnte blir det ikke på meg, for forloveden vil ikke siden slimproppen har gått.. Teiting! Jeg tror ikke det er lenge igjen Leste akkurat at å gå i trapper kan få fart på fødselen. Man vet jo aldri. Håper ikke det! Har noen trapper her, som jeg går litt i hver dag Kanskje, kanskje ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1143 Del Skrevet 11. oktober 2011 Oppdatering Mye mer slim når jeg tørket meg i sta. Var helt likt som i går; tykt og seigt slim med en stripe av brunt blod. (Beklager detaljer ) Jeg ønsker slimet velkommen jeg Ser for meg at det skaper sklibane for babyen Om ikke annet, så betyr det ihvertfall at livmorhalsen åpner seg, og det er jo bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 11. oktober 2011 #1144 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei Her var det spennende , jeg kjenner meg heeelt igjen - så jeg måtte bare skrive noen ord til deg. Ikke sikkert ditt forløp blir som mitt i det heletatt, men jeg trodde også jeg skulle bli gal den siste uka.. Menssmerter fra helvete og modnings- og maserier hele tiden, og ingen kunne tipse meg om hvor lenge jeg skulle gå slik.. Jeg ringte mamma maaange ganger pga jeg var redd jeg ikke skulle merke hva som var "ordentlige" rier.. Synes liksom jeg hadde veldig vondt konstant de siste dagene.. MEN.. Når de ordentlige riene kom så jeg på klokka og det klokkeslettet glemmer jeg aldri Kjente tydelig forskjell for og si det sånn, løp på do men måtte ikke noe... Det brant, svei, verket, røsket og reiv både i korsrygg, mage, sidene, nedover lårene og nede ved skambenet (om det er noe som heter det).. Vannet mitt gikk ikke før 1 time før lillegutt ble født, så ble ikke noe splæsh hjemme her.. Lå i senga fra 00.26 til 03.40 mens kjære tok tiden mellom riene, var alt fra 6 - 2,5 min i mellom. Når det var 2,5 min stod vi opp og "kastet" oss i bilen.. Håper for din del at ventetiden snart er over, du har så masse fint å glede deg til Masse masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 11. oktober 2011 #1145 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hold ut, Teita Nå er det like før, det føler jeg på meg! Og idag har jeg kjøpt barselsgave til deg, selv om SH ikke har kommet enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1146 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei Her var det spennende , jeg kjenner meg heeelt igjen - så jeg måtte bare skrive noen ord til deg. Ikke sikkert ditt forløp blir som mitt i det heletatt, men jeg trodde også jeg skulle bli gal den siste uka.. Menssmerter fra helvete og modnings- og maserier hele tiden, og ingen kunne tipse meg om hvor lenge jeg skulle gå slik.. Jeg ringte mamma maaange ganger pga jeg var redd jeg ikke skulle merke hva som var "ordentlige" rier.. Synes liksom jeg hadde veldig vondt konstant de siste dagene.. MEN.. Når de ordentlige riene kom så jeg på klokka og det klokkeslettet glemmer jeg aldri Kjente tydelig forskjell for og si det sånn, løp på do men måtte ikke noe... Det brant, svei, verket, røsket og reiv både i korsrygg, mage, sidene, nedover lårene og nede ved skambenet (om det er noe som heter det).. Vannet mitt gikk ikke før 1 time før lillegutt ble født, så ble ikke noe splæsh hjemme her.. Lå i senga fra 00.26 til 03.40 mens kjære tok tiden mellom riene, var alt fra 6 - 2,5 min i mellom. Når det var 2,5 min stod vi opp og "kastet" oss i bilen.. Håper for din del at ventetiden snart er over, du har så masse fint å glede deg til Masse masse lykke til Hei Så koselig at du stakk innom dagboken min og la igjen en informativ kommentar Nå har jeg lest gjennom dagboken din, fordi jeg var interessert på modningsforløpet ditt Det er jo slettes ikke så ulikt mitt. Så begynte jeg å lese fødselshistorien din, og da begynte det å mimre litt i hodet mitt Den har jeg jo lest før På babyverden eller noe sånt. Hold ut, Teita Nå er det like før, det føler jeg på meg! Og idag har jeg kjøpt barselsgave til deg, selv om SH ikke har kommet enda Jeg holder ut! Så vidt.. Håper følelsen din stemmer! Har du? :O Oi! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. oktober 2011 #1147 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mer slim!!! Skal se at du snart er ferdig:) Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1148 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mer slim!!! Skal se at du snart er ferdig:) Spennende!! *Håper, håper!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. oktober 2011 #1149 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mer slim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1150 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Tenkte jeg skulle lage et innlegg med symptomene mine før fødsel, slik at jeg kan se på de ulike tegnene og hjelpe andre som lurer. Jeg har jo googlet alt mellom himmel og jord i det siste, og andres erfaringer har vært til god hjelp for meg. Uke 39 Slimpropp Slimproppen gikk for andre gang. Denne gangen var det mye mer slim, og med blodstripe. Blodstripen var brun (Ikke ferskt blod som ved tegningsblødning). Slimproppen gikk noen uker tidligere også, men det var to strimler med tykt slim, i en hvit/lys gul farge. Ingen tegn til blodspor. Rett før slimproppen gikk hadde jeg en rar, men konstant smerte i magen. Føles ut som om jeg blødde innvendig og hadde magesår. Modningsrier og murringer Har masse modningsrier som kjennes ut som sterke menssmerter. Det har variert mellom å være vondest i korsrygg, mage, strålinger nedover rumpa og lårene, eller flere av stedene samtidig. De har kommet og godt over flere dager, hele dagen, men aldri blitt regelmessige. Løs mage Hatt noen dager etter hverandre med løs mage, noe som er nytt for meg, da jeg ikke har hatt dette i det hele tatt iløpet av svangerskapet. Kvalme De siste dagene har jeg vært kvalm, noe jeg heller ikke har vært tidligere. Søvn og halsbrann Det sies jo at søvnen blir bedre rett før fødsel, og at halsbrannen forsvinner når magen synker. Dette har ikke skjedd for meg! Jeg er heller veldig urolig i kroppen, og sliter veldig med å finne en god liggestilling. Nedpress Har hatt masse nedpress i mange uker. Kjennes ut som blæra mi skal sprekke når som helst. Ikke direkte vondt, men meget ubehagelig! ________________________________________________________________ Svangerskap er rart. De første 12 ukene sjekker vi toalettpapiret hele tiden i frykt for å se blod, mens de siste ukene sjekker vi toalettpapiret i håp om å se blod. Vi forakter kvalmen vi får i begynnelsen, og vil ha minst mulig plager, men på slutten hopper vi for slim, kvalme, diaré, blodspor, og vondter. Vi vil faktisk ha mer vondt! Endret 11. oktober 2011 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. oktober 2011 #1151 Del Skrevet 11. oktober 2011 Svangerskap er rart. De første 12 ukene sjekker vi toalettpapiret hele tiden i frykt for å se blod, mens de siste ukene sjekker vi toalettpapiret i håp om å se blod. Vi forakter kvalmen vi får i begynnelsen, og vil ha minst mulig plager, men på slutten hopper vi for slim, kvalme, diaré, blodspor, og vondter. Vi vil faktisk ha mer vondt! Haha, det har du jo rett i! Merkelig det der Tenk at du snart er ved veis ende! At du snart skal få oppleve å føde et lite barn, å få det på brystet for første gang, og alle gleder det senere vil medføre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1152 Del Skrevet 11. oktober 2011 Haha, det har du jo rett i! Merkelig det der Tenk at du snart er ved veis ende! At du snart skal få oppleve å føde et lite barn, å få det på brystet for første gang, og alle gleder det senere vil medføre! Vet Ja Gleder meg sånn til å få se hvordan lille tulla ser ut, og til å kle på henne de søte, små babyklærne hennes. Holde hun i armene mine og alt annet som følger med. Gleder meg til fødselen, men gruer meg til smertene. Likevel gleder jeg meg så mye at jeg ikke bryr meg om de heller. Uff, jeg er så utålmodig nå. Vet ikke hva jeg skal ta meg til. Kunne selvfølgelig gjort mye, men jeg har ikke ork til å gjøre noe utenfor huset. Gud, så kjedelig det er helt på slutten når man bare går å venter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. oktober 2011 #1153 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bra du kan holde oss andre skravlebøtter med selskap her inne da:) Hehe, ja merkelig hvordan vi ønsker oss mer vondter! Men da er vi liksom klare, bring it on!! Jeg gleder meg også til fødselen:) Selv om jeg vet det blir vondt så er det umulig å huske hvordan det var sist. Har et vagt minne av at jeg tenkte at jeg klarer ikke mer og nå blir jeg sinnsyk!! I neste sekund tenkte jeg at sinnsyk kunne jeg jo ikke bli for da kom jeg jo til å miste babyen min så her var det bare å hente de berømte urkreftene:) Det beste syns jeg var da hodet var ute og man bare kunne pluppe ut kroppen liksom, piece of cake, hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 11. oktober 2011 #1154 Del Skrevet 11. oktober 2011 Slimpropp (igjen), blodspor og løs mage Jeg og sliter med det samme, men ikke blodspor. Blodspor er GODT tegn! Tror ikke det er lenge igjen nå! Utrolig spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1155 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bra du kan holde oss andre skravlebøtter med selskap her inne da:) Hehe, ja merkelig hvordan vi ønsker oss mer vondter! Men da er vi liksom klare, bring it on!! Jeg gleder meg også til fødselen:) Selv om jeg vet det blir vondt så er det umulig å huske hvordan det var sist. Har et vagt minne av at jeg tenkte at jeg klarer ikke mer og nå blir jeg sinnsyk!! I neste sekund tenkte jeg at sinnsyk kunne jeg jo ikke bli for da kom jeg jo til å miste babyen min så her var det bare å hente de berømte urkreftene:) Det beste syns jeg var da hodet var ute og man bare kunne pluppe ut kroppen liksom, piece of cake, hehe:) Det tror jeg på! Det verste er nok å få ut hodet, eller når det står i åpningen og man må vente på neste pressrie. Det høres ikke så godt ut.. Slimpropp (igjen), blodspor og løs mage Jeg og sliter med det samme, men ikke blodspor. Blodspor er GODT tegn! Tror ikke det er lenge igjen nå! Utrolig spennende Håper det går fort nå! Er litt hormonell i kveld.. Flomvarsel.. Kjenner på kroppen at jeg er lei nå. Alt gjør vondt og jeg orker ingenting, samtidig som jeg har en syk energi og urolighet i kroppen, og kjeder meg.. Jeg vil bare få henne ut! Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å få rier.. Forloveden vil ikke ha med meg lenger heller, siden slimproppen har gått.. Jeg har fortalt han at det ikke er noe farlig, og at det er etter vannavgang man ikke kan ha sex. Men han nekter og syns all snakk om slim etc. er ekkelt og turnoff. Han som hele tiden sa at de som ikke ville ha sex med kjæresten fordi de var gravide, mest sannsynlig var utro og hele pakka, og at sex ikke var noe stress, og heller ville gjøre det hele tiden, har nå snudd helt. Det får meg bare til å føle meg enda verre, og enda styggere enn jeg allerede gjør Det kommer også fler og fler strekkmerker, og jeg hater utseende mitt litt mer for hver dag som går. Kjære en eller annen høyere makt der ute; Gi meg rier i natt! Jeg ber av hele meg. Og hvis det stemmer med fullmåne, så kjære fullmåne også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 11. oktober 2011 #1156 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei Så koselig at du stakk innom dagboken min og la igjen en informativ kommentar Nå har jeg lest gjennom dagboken din, fordi jeg var interessert på modningsforløpet ditt Det er jo slettes ikke så ulikt mitt. Så begynte jeg å lese fødselshistorien din, og da begynte det å mimre litt i hodet mitt Den har jeg jo lest før På babyverden eller noe sånt. Jeg holder ut! Så vidt.. Håper følelsen din stemmer! Hmm... Men jeg har ikke vært på Babyverden noen gang men.. Kanskje noen med lik fødselsopplevelse som meg?! spooky Lykke lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1157 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hmm... Men jeg har ikke vært på Babyverden noen gang men.. Kanskje noen med lik fødselsopplevelse som meg?! spooky Lykke lykke til Er ganske sikker på at den var identisk. Har du blogg da? Mulig jeg leste den på en blogg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #1158 Del Skrevet 11. oktober 2011 Masse, masse nedpress. Auau! Føles ut som blæra skal sprekke og at noen spidder meg med strikkepinner oppi der. I tillegg er det masse liv i magen nå, så det føles ut som hun har sirkus på blæra mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. oktober 2011 #1159 Del Skrevet 11. oktober 2011 Åååå, søte søte deg <3 Mannen er nok bare nervøs.. Men slik utviklingen er kan vi jo håpe at du snart er ferdig!! Skal ikke kimse av fullmånen:) Ønsker for din skyld at det hele setter skikkelig igang inatt ja:) Mange gode klemmer<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 12. oktober 2011 #1160 Del Skrevet 12. oktober 2011 til deg Teita Hun kommer i natt Har i grunn ingen tro på disse kjerringrådene jeg heller. Hun kommer når hun vil, uansett Og jeg holder en knapp på i kveld. Kanskje det hjelper om du bare prøver å legge bort all tanke på fødsel og at det nermer seg og bare slapper av Ofte det er det som skal til. Man stresser sånn, så skjer det ingenting. Men når man har "gitt opp" så skjer det med en gang Sikkert ikke lett, for kjenner jeg er utålmodig selv liksom.. Og at kjæresten ikke vil ha er ikke fordi han ikke syns du er noe pen vet du, det må du huske på Han tenker nok bare på lillejenta si der inne. Jeg forstår han egentlig, for jeg syns det er litt ekkelt selv når jeg begynner å tenke på at han ligger så langt ned liksom. Men forstår godt at du kan få slike tanker. Det rakker jo ned på selvfølelsen. I dag syns jeg teita skal legge seg godt tilrette i sofaen med maaange puter og pledd, sette på en koselig film, drikke maaasse brus og spise godterier Slappe skikkelig av. Hadde du vært her skulle jeg kommet med et stooooort stykke med sjokoladekake til deg! Lad opp batteriene, i kveld kommer hun :D Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå