Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Snikleser gjør seg til kjenne! :vinke:

er så greit å lese i dagbøkene til dere som har kommet lenger enn meg selv. Da vet jeg liksom litt hva jeg har i vente fremover :fnise: veldig fin utstyrsliste og fødebrev, forresten. Lurer litt på å skrive fødebrev når det begynner å nerme seg jeg også, men vet ikke hvor vanlig det er her jeg bor. Men det finner man vel ut etter hvert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det hadde vært flott å få tatt en titt på : )

Så kjekt å kunne komme med sånne ønsker :jepp :

Håper du har en fin tirsdag :klem :

Var ikke sikker på om jeg skulle skrive fødebrev, men siden venninnen min som jobber på sykehuset hvor jeg skal føde, sa at man gjerne kunne gjøre det, så gjorde jeg det :)

Fint fødselsbrev : ) Jeg og vil gjerne skrive et fordi jeg er så utrolig redd for revning og vil at jordmor skal være fokusert/obs på dette så jeg kun presser når hun sier ifra. Og hva som motiverer meg under fødsel o.l : ) Håper også at vi kan få familierom. HATER å være alene : (

Takk :) Det burde du. Er nok ikke alt som er like lett å si fra om når man ligger der i et smertehelvette. Håper så inderlig på familierom! Ellers dør jeg! :sjenert:

Det er lov å klage litt her innimellom vet du :blomst : Tror de fleste kjenner seg igjen akkurat det med søvn. Jeg er oppe og tisser ca hver 3 time gjennom natten, og for et pes det er å komme seg ut av sengen. Jeg føler meg som en hval, bare det å komme seg rundt og opp av sengen er et helt prosjekt! Og når blæren er sprengt i tillegg er det ikke akkurat godt. Det kjennes jo ut som alt skal eksplodere :erter :

Tror nok det skal være sånn, svangerskapet er jo en prosess. Når tiden er inne er det nok meningen at kroppen skal være litt lei slik at vi blir motivert til fødsel. :rodmer : Det er rart hvordan det går sin gang. I 2 trimester gikk jeg og koset meg med magen min og syntes det var trist at jeg måtte føde ut babyen fordi det var så koselig å gå gravid. Nå derimot er jeg helt klar og gleder meg masse til å treffe lille jenta vår :rodmer :

Hold motet oppe, om noen uker er du i mål og du vil sikkert syntes det er verdt all nattetissing :fnise :

Ja, det er jo nesten en hel dagsarbeid bare å klare å komme seg ut av sengen alle de gangene :fnise: Kjenner jeg begynner å bli lei.. Men men, snaaaart i mål!

Fint fødebrev Teita : )

Og du, mammas mat er ALLTID best, husk det, og ikke bli skuffet ; )

Takk :) Haha, ja. Har skjønt dette :fnise:

Veldig fint fødebrev du har skrevet <3

Tusen takk, søta <3

Fint fødebrev! :strix :

Husk at mammas mat er den beste. Mamma sin pizza er bedre enn noen andres, da jeg liker pepperonipizzaen hennes. :sjenert : Hun har også en himmelsk salat som jeg savner ufattelig mye. Får prøve å se om hun lager den mens hun er her nede. :fnise :

Takk :) Ja, mammas mat er nok best :fnise: Du får utnytte henne så godt du kan mens hun er der nede :)

Fint fødebrev!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe fødebrev, men nå ble jeg litt usikker på om jeg også skal prøve å skrive et utkast...

Tusen takk :) Bare prøv, å se om du blir fornøyd eller ikke. Kan ihvertfall ikke skade.

Snikleser gjør seg til kjenne! :vinke :

er så greit å lese i dagbøkene til dere som har kommet lenger enn meg selv. Da vet jeg liksom litt hva jeg har i vente fremover :fnise : veldig fin utstyrsliste og fødebrev, forresten. Lurer litt på å skrive fødebrev når det begynner å nerme seg jeg også, men vet ikke hvor vanlig det er her jeg bor. Men det finner man vel ut etter hvert :jepp :

Velkommen Pjusk :) Koselig med nye lesere. Skal ta en titt i din dagbok også :)

---

Beklager at jeg har vært litt fraværende, men det har gått i ett i dag. Nå har jeg endelig satt meg ned for kvelden.

I dag våknet jeg veldig tidlig, eller det vil si, jeg våkner alltid tidlig, men sovner igjen, men i dag så tenkte jeg å drite i det (for kanskje jeg er så heldig å sovner til normal tid i kveld). Så dusjet jeg og ordnet meg, og tok en tur til byen. Kjøpte ammeinnlegg i ull på Apotek1. Herlighet så store de er :sjenert: Men men. De var utsolgt for Pure Lan, så det må jeg kjøpe senere. Også kjøpte jeg noen svarte hipstere på Lindex. De hadde 3 for 2 tilbud, så det var greit. Da har jeg det aller meste til fødebagen, ihvertfall :)

Også fikk jeg plutselig så lyst til å begynne med scrapping og kortlaging igjen! Så jeg kjøpte endel utstyr til det. Det ble dyrt.. :sjenert: Men nå er det også en stund siden jeg har brukt penger på meg selv, så..

Så da måtte jo forloveden også bruke litt penger, så da kjøpte han seg pc - høytallere, og er kjempe fornøyd med det. Nå må vi være litt mer forsiktig med pengebruken fremover vet jeg..

I dag lagde jeg grønnsakssuppe til middag, og det falt i smak :) Følte oss såå sunne. Hehe.

Det var vel dagens oppsummering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint fødebrev! Har ikke tenkt på det selv engang, men det virker som en smart idè så kanskje jeg skal skrive et selv.

Å bruke litt penger på deg selv syns jeg bare du fortjener :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove til en normal tid i dag da, Teita :)

Og så gøy med shopping, begynner det å nærme seg at alt er klart eller? :)

Og det med scrapping liker benni :D Neste uke skal jeg og en runde rundt for å se på nye scrappeting, håpe de har begynt å få litt julemateriale :jepp: men det er som du sier, veldig dyrt.. Og deeet er kjedelig, siden jeg er scrappeutstyrgal :P

Sunne og flinke dere er som spiser grønnsakssuppe :) Her ble det kylling, så det er jo ikke såååå verst det heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint fødebrev! Har ikke tenkt på det selv engang, men det virker som en smart idè så kanskje jeg skal skrive et selv.

Å bruke litt penger på deg selv syns jeg bare du fortjener :klemmer :

Takk :) Skader ikke å skrive ned ønskene sine ihvertfall :) Hehe, føler jo litt på at jeg brukte så mye penger, men men. Vi overlever det nå.

Fint fødebrev. : ) Blir nok å lage et jeg også, som jeg legger i mappen med helsekortet. : )

Takk :) Høres smart ut! Jeg skal også legge mitt sammen med helsekortet. Noen sender det til sykehuset tidligere, eller gjennom jordmor, men tror jeg bare tar det med meg når det hele er i gang.

Håper du får sove til en normal tid i dag da, Teita : )

Og så gøy med shopping, begynner det å nærme seg at alt er klart eller? : )

Og det med scrapping liker benni :D Neste uke skal jeg og en runde rundt for å se på nye scrappeting, håpe de har begynt å få litt julemateriale :jepp : men det er som du sier, veldig dyrt.. Og deeet er kjedelig, siden jeg er scrappeutstyrgal : P

Sunne og flinke dere er som spiser grønnsakssuppe : ) Her ble det kylling, så det er jo ikke såååå verst det heller da ; )

Normal tid, og normal tid. Jeg sovnet rundt 0200, og det er ihvertfall bedre enn de forrige nettene :)

Er virkelig ikke mye vi mangler nå. Og ihvertfall ikke noe som haster. Det blir i såfall babypudder og Pure Lan.

Scrapping er gøy :danse: Lagde to kort i går :) Jeg kjøpte Spellbinders maskin i går jeg :sjenert: Den er jo genial! Kjøpte endel tilbehør på ebay i går (veldig mye billigere!) Men nå må jeg slappe av litt. Hehe.

Kylling er sunt vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg har allerede levert inn min til jm, de ga ut en form som var på nederlandsk og jeg svarte etter beste evne på engelsk. :nigo: Skulle så gjerne ha svart på nederlandsk, men da hadde det blitt "google-translate" nederlandsk. Har spurt om bad og å bruke gravitasjon, men om jeg ber om epidural, så er det tilbake i stillingen som ligner på den vi lagde frøkna i. :skratte:

Vi har babypudder, bare ikke purelan! Får sende ut forloveden for å kjøpe purelan, vi får ikke tak i det i apotekene her, det er strictly medicine, ikke kremer. Det finner man i andre butikker. Kanskje jeg burde sjekke disse andre butikkene. Kan hende purelan er der.

Håper du får nok søvn, selv om du sovner sent. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ammeinnleggene de har på Apotek 1 synes jeg er veldig store :fnise: Men får gå til innkjøp av noen :jepp: Det er jo for å dekke hele brystet. Da jeg tenkte på ammeinnlegg i begynnelsen tenkte jeg bare at de skulle dekke brystvorten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, men jeg blir stressa av å lese i alle dagbøkene deres :fnise: Vi har så vidt kommet oss i gang med babyutstyr..Har rett og slett svææært lite. Avventer alt til rommet er ferdig i løpet av neste uke. Og her snakkes det om Purelan og ammeinnlegg.. :sjenert:

Dere er så flinke :klemmer:

Men Teita, jeg kom på en ting jeg må spørre om. :) Har du link til den siden hvor du bestilte sånn veggskrift? Tenkte å kanskje bestille et til Odin også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede levert inn min til jm, de ga ut en form som var på nederlandsk og jeg svarte etter beste evne på engelsk. :nigo: Skulle så gjerne ha svart på nederlandsk, men da hadde det blitt "google-translate" nederlandsk. Har spurt om bad og å bruke gravitasjon, men om jeg ber om epidural, så er det tilbake i stillingen som ligner på den vi lagde frøkna i. :skratte:

Vi har babypudder, bare ikke purelan! Får sende ut forloveden for å kjøpe purelan, vi får ikke tak i det i apotekene her, det er strictly medicine, ikke kremer. Det finner man i andre butikker. Kanskje jeg burde sjekke disse andre butikkene. Kan hende purelan er der.

Håper du får nok søvn, selv om du sovner sent. :sjenert:

Da håper vi på at de kan lese og tyde engelsk på det nederlandske sykehuset, hehe! Men godt du har sendt det inn da. Da er jo det i boks. :fnise: Den stillingen som C ble laget i ja :fnise:

Får håpe det finnes Pure Lan i Nederland da. Hvis ikke så kan du jo sikkert få noen til å sende fra Norge? Eller så har de helt sikkert en god erstatning da.

Føler egentlig at jeg aldri blir helt uthvilt for tiden, men men. Jeg overlever ihvertfall :)

De ammeinnleggene de har på Apotek 1 synes jeg er veldig store :fnise: Men får gå til innkjøp av noen :jepp: Det er jo for å dekke hele brystet. Da jeg tenkte på ammeinnlegg i begynnelsen tenkte jeg bare at de skulle dekke brystvorten :sjenert:

Ja, det var det jeg så for meg også. De engangs fra Libero og Natusan er jo slik, så du kan tro jeg fikk sjokk når jeg tok opp den pakken det stod Small på, på apoteket. :fnise: Spurte hun damen om man liksom skal brette dem, men hun sa: "Nei, de skal dekke hele brystet". Så ja, da får jeg vel bare gjøre det da. Ser sikkert litt dumt ut når de går utenfor BH'en, men men.

Sorry meg, men jeg blir stressa av å lese i alle dagbøkene deres :fnise: Vi har så vidt kommet oss i gang med babyutstyr..Har rett og slett svææært lite. Avventer alt til rommet er ferdig i løpet av neste uke. Og her snakkes det om Purelan og ammeinnlegg.. :sjenert:

Dere er så flinke :klemmer:

Men Teita, jeg kom på en ting jeg må spørre om. :) Har du link til den siden hvor du bestilte sånn veggskrift? Tenkte å kanskje bestille et til Odin også :jepp:

Hehe ja. Vi (eller det vil si, jeg) begynte vel ganske tidlig. Men tok litt og litt, og nå er vi nesten i mål, og jeg syntes det er deilig, for da slipper jeg å stresse med det nå på slutten som jeg begynner å få mer og mer vondt. Men dere kommer nok i mål dere også :)

Ja, det skal jeg finne frem til deg. Så sender jeg den til deg i din dagbok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: De har purelan her, jeg har sjekket, men de selger det visstnok bare på spesielle babybutikker. :kjefte: Får prøve å gå innom der en gang før hun blir født.

:klemmer: Du får prøve å slappe av så mye som mulig, vet det er så lett å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: De har purelan her, jeg har sjekket, men de selger det visstnok bare på spesielle babybutikker. :kjefte: Får prøve å gå innom der en gang før hun blir født.

:klemmer: Du får prøve å slappe av så mye som mulig, vet det er så lett å si.

Ok, det er bra! :)

Hmm ja. Prøver å ta pauser og slappe av, og ligge så lenge i sengen å dra meg om morningene som mulig. Men får så fort dårlig samvittighet for rot åsånt, så da må jeg liksom opp å rydde og vaske, og nå kjenner jeg virkelig at jeg blir sliten av det.

I dag har jeg vært en tur i byen, igjen! Lette etter en hobbybutikk jeg fant på nettet, som visstnok var her i Tønsberg. Og jeg gikk, og gikk - og gikk.. Måtte stoppe opp tusen ganger for å puste meg gjennom smerter, så det var ikke så godt. Er visstnok ikke så sprek lenger, og orker ikke så mye av gangen. Men, det som var så bra (legg merke til ironien), var at jeg ikke fant den, fordi jeg hadde lest feil. Det var Øvre langgate 71, ikke 17! Ågud. Så da ventet jeg til jeg hadde hentet kjære på jobben, så kjørte vi til riktig sted. Endelig.

Det var en kjempe fin hobbybutikk, med mye lavere priser enn den som har vært her i byen i alle år. Så synd jeg ikke fant den før nå. Men men, da vet jeg ihvertfall hvor jeg skal handle fremover :)

Har laget noen takkekort i dag også :) Det er så gøy!

Lagde og spiste en god middag sammen med min kjære, og nå sitter vi på hver vår PC i sengen og slapper av. Sosialt? Jeg vet, men det er litt deilig det også innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøøøy :D Ebay er nok smart ja, men jeg er ikke så in i tiden at jeg har funnet helt utav det der enda jeg ;P Men veldig mange fine nettbutikker da :) Og du kan finne mye billig der og, under salg :)

Spennende. Ikke kommet i gang med takkekortene enda jeg- ikke kommet meg til hobbybutikkene enda. Må en kjøretur på ca 30 min for å komme dit. Men prøve på det neste fredag tenker jeg :)

Du får dele bilde av takkekortene med oss da, hvis du vil :jepp:

Hvilken maskin er det da, hvordan fungerer den? Jeg har sogla på en cuttlebug i eeevigheter nå, men har ikke tatt meg råd. Lurer på om jeg skal ønske meg en til jul eller noe, kaaanskje. Ikke så dumt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøøøy :D Ebay er nok smart ja, men jeg er ikke så in i tiden at jeg har funnet helt utav det der enda jeg ;P Men veldig mange fine nettbutikker da :) Og du kan finne mye billig der og, under salg :)

Spennende. Ikke kommet i gang med takkekortene enda jeg- ikke kommet meg til hobbybutikkene enda. Må en kjøretur på ca 30 min for å komme dit. Men prøve på det neste fredag tenker jeg :)

Du får dele bilde av takkekortene med oss da, hvis du vil :jepp:

Hvilken maskin er det da, hvordan fungerer den? Jeg har sogla på en cuttlebug i eeevigheter nå, men har ikke tatt meg råd. Lurer på om jeg skal ønske meg en til jul eller noe, kaaanskje. Ikke så dumt :D

Spellbinders Link Den er genial.

Kjedelig med lang reisevei da. Men er jo så gøy når man holder på :) Hmm, ja. Kanskje jeg skal legge ut bilder av de? Men først må jeg orke å finne frem kamera, ta bilde, laste opp på dataen osv. Så, det kan jo ta litt tid. Kanskje jeg gjør det i samme slengen som neste magebilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spellbinders Link Den er genial.

Kjedelig med lang reisevei da. Men er jo så gøy når man holder på :) Hmm, ja. Kanskje jeg skal legge ut bilder av de? Men først må jeg orke å finne frem kamera, ta bilde, laste opp på dataen osv. Så, det kan jo ta litt tid. Kanskje jeg gjør det i samme slengen som neste magebilde :)

Ååå, den såg fin ut :D Virket veldig lik den Cuttlebugen. Men kutter den alfabet og?

Ja, kan gå amok når man kommer til butikken, faaarlig :fnise:

Gjør det når du finner på det du :) Kjekt med litt inspirasjon, for jeg har virkeligen ikke aning på hvordan jeg skal lage de. Hm. Vil liksom kombinere jul og takkekort, men klarer ikke å se for meg hvordan enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, den såg fin ut :D Virket veldig lik den Cuttlebugen. Men kutter den alfabet og?

Ja, kan gå amok når man kommer til butikken, faaarlig :fnise:

Gjør det når du finner på det du :) Kjekt med litt inspirasjon, for jeg har virkeligen ikke aning på hvordan jeg skal lage de. Hm. Vil liksom kombinere jul og takkekort, men klarer ikke å se for meg hvordan enda.

Tror de er ganske like ja :) Ja, men man må ha sånn DIES da. (Sjablonger).

HER er det mye bra inspirasjon! Vet ikke om du har vært innom bloggen hennes før, men den inspirerer ihvertfall meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de er ganske like ja :) Ja, men man må ha sånn DIES da. (Sjablonger).

HER er det mye bra inspirasjon! Vet ikke om du har vært innom bloggen hennes før, men den inspirerer ihvertfall meg veldig :)

Den virker som en litt mer fancy og nyere versjon kanskje.. Skal jammen meg sjekke den opp nærmere før jeg bestemmer meg, takk for tips :)

Dies må man jo ha til den andre og.

Bloggen skal sjekkes ut :D Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker som en litt mer fancy og nyere versjon kanskje.. Skal jammen meg sjekke den opp nærmere før jeg bestemmer meg, takk for tips :)

Dies må man jo ha til den andre og.

Bloggen skal sjekkes ut :D Takk for tips.

Den siden jeg sendte deg med Spellbinders maskinen, har mange filmer av den i bruk, som også ligger på youtube. Så masse, og måtte bare ha den! Selv om det var veldig dyrt da..

Jeg ligger å ser på den bloggen i timesvis jeg :fnise: Trykker på eldre innlegg mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden jeg sendte deg med Spellbinders maskinen, har mange filmer av den i bruk, som også ligger på youtube. Så masse, og måtte bare ha den! Selv om det var veldig dyrt da..

Jeg ligger å ser på den bloggen i timesvis jeg :fnise: Trykker på eldre innlegg mange ganger.

Ja, men jeg tenker at det er dyrt der og da. Men tenk alt du kan lage selv når du etter hvert har samlet flere forskjellige dies. Da slipper du jo å kjøpe så mye, og da sparer du penger :jepp: Om du skal kjøpe ørten klistremerke alfabetere blir det og dyrt. Men nå kan du lage selv :D Kjeeeekt :D *soglesogle* hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant! Diesene er ganske dyre de og, men jeg bestiller de fra Ebay og det er vesentlig billigere. Bestilte endel i går, og gleder meg til de kommer i posten :D Da skal det scrappes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...