Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Vi har og kjøpt brukt, men av noen vi kjenner :) Tenkte og først at det var uaktuelt å kjøpe brukt, men tenkte hvorfor ikke. Det kan jo vaskes :) Og jeg regner med folk behandler et barnesetet bra.

Ja, tenkte å kjøpe nytt vi og, men pengene har fått ben å gå på og vinger å fly med i det siste :fnise: Så vi bestemte oss for å kjøpe det brukt. Jeg vasket jo trekket selv med en gang, og de vi kjøpte av virket veldig ordentlig, så er nok ikke noe farlig :)

Middagen smakte godt, og vi ble veldig gode og mette :) Så dro vi til Sandefjord for å hente den nye TV'en til forloveden. Han fikk ny på garanti, siden det var så mye styr med den andre. Mens vi først var i Sandefjord, så besøkte vi litt familie. Fikk noen bodyer i gave, de var kjempe søte :rodmer:

I morgen skal jeg til Sverige for å kjøpe vogn :) Vi har ringt inn å bestilt, så den står klar til oss i morgen. Det ble Emmaljunga Mondial, i white leatherette.

:hjerte:

Den er vesentlig billigere i Sverige, pluss at Sverige allerede har begynt å selge 2012 modellene, så da får vi jo mer igjen for den når vi selger den :) Pluss at man får med stellevesken gratis! :strix:

Og den koster jo nesten tusen kroner her i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fin vogn! Vi skulle gjerne dratt til Sverige for å kjøpe vogn, men siden man kun tjener ca. tusen kroner på vognen, så ville vi ikke tjent noe som helst på det, med tanke på at det er et stykke kjøring, hehe. :)

For vognen kostet akkurat det samme i Sverige, som i Norge, så var kun kursen vi kunne tjene på. Menmen. :)

Lurer på hva som er forskjellen på Emmaljunga Mondial og City Cross. Har faktisk ikke sett Mondial i butikkene :klo:

Edit: Ser på bilder at City Cross virker mer kompakt. Mondial er kanskje mer en byvogn? :klo:

Edit på nytt: Ser man kan velge understell på Mondial, så da kan man sikkert velge samme understellet som City Crossen har, om man har behov for en litt "kompakt", men lett vogn.. :) Ikke godt å si hva som er de store forskjellene, hehe. :)

Edit for siste gang :fnise: Har tatt sånn vogn-sammenligning, og hvis man teller med bagdelen på City Crossen som man kjøper seperat (8000 til sammen), så er det svært få forskjeller. Ingenting som er avgjørende for vår del i alle fall. :) Tror med andre ord vi begge blir svært fornøyde :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niiiiice vogn!!!! Lekkert med hvitt skinn da:) Har siklet litt etter en slik eller lignende som står i utstillingen i ene babybutikken her... Men har ei knallgod vogn som til tross for iherdig bruk ser helt fin ut så:) Det blir nok med siklingen, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vognen er NYDELIG! Er helt forelsket i den vognen. Har lyst på den selv, men den er så dyr her i Norge :( Har og sett en del på stellevesken og har tenkt å kjøpe meg en sånn, selv om den koster 999(?) kroner. Den er så fiiiin :rodmer: Hva betaler dere for vognen og stellevesken i norske kroner?

:hoppe: for 32 uker :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin vogn! Vi skulle gjerne dratt til Sverige for å kjøpe vogn, men siden man kun tjener ca. tusen kroner på vognen, så ville vi ikke tjent noe som helst på det, med tanke på at det er et stykke kjøring, hehe. : )

For vognen kostet akkurat det samme i Sverige, som i Norge, så var kun kursen vi kunne tjene på. Menmen. : )

Lurer på hva som er forskjellen på Emmaljunga Mondial og City Cross. Har faktisk ikke sett Mondial i butikkene :klo :

Edit: Ser på bilder at City Cross virker mer kompakt. Mondial er kanskje mer en byvogn? :klo :

Edit på nytt: Ser man kan velge understell på Mondial, så da kan man sikkert velge samme understellet som City Crossen har, om man har behov for en litt "kompakt", men lett vogn.. : ) Ikke godt å si hva som er de store forskjellene, hehe. : )

Edit for siste gang :fnise: Har tatt sånn vogn-sammenligning, og hvis man teller med bagdelen på City Crossen som man kjøper seperat (8000 til sammen), så er det svært få forskjeller. Ingenting som er avgjørende for vår del i alle fall. : ) Tror med andre ord vi begge blir svært fornøyde :jepp :

:fnise: Miss edit.

Det skjønner jeg, det er jo et regnestykke på hva som lønner seg. For oss gjorde det helt klart det, for veien er ikke så lang.

City Crossen er jo en sportsvogn, hvor man kan velge å kjøpe bag ved siden av eller ikke. Mondial er en duo vogn, så den kommer med bagdelen, og sportsdelen som du bytter over. Men sånn bortsett fra det er det jo ikke store forskjellen. De fleste Emmaljunga vognene er veldig like, bare varierer litt i design :)

Niiiiice vogn!!!! Lekkert med hvitt skinn da: ) Har siklet litt etter en slik eller lignende som står i utstillingen i ene babybutikken her... Men har ei knallgod vogn som til tross for iherdig bruk ser helt fin ut så: ) Det blir nok med siklingen, hehe:)

Vet :D Ja, du har jo helt sikkert en vogn etter Snupp eller noe :)

Den vognen er NYDELIG! Er helt forelsket i den vognen. Har lyst på den selv, men den er så dyr her i Norge : ( Har og sett en del på stellevesken og har tenkt å kjøpe meg en sånn, selv om den koster 999(?) kroner. Den er så fiiiin :rodmer : Hva betaler dere for vognen og stellevesken i norske kroner?

:hoppe: for 32 uker :nigo:

Ja, den er nydelig :hjerte:

I norske kroner betalte vi 7390,- for vognen, og fikk stellevesken gratis med på kjøpet :) Så vi sparte endel.

:danse : for 32 uker :D

Takk :hoppe:

Hei jenter :) Da er jeg endelig hjemme igjen etter enda en Sverige tur. I dag ble det vogn på oss :strix: Er kjempe fornøyd! Vi fikk 20 minutters kurs i vognen, og den har virkelig ALT. Her har Emmaljunga vært flinke, altså. Kan ikke sette en finger på noe.

Kjøpte også en stellematte i lyse rosa med Ole Brumm motiv på. Den har hardplast under, så den kan også legges over sprinkelsenga for å stelle. Har ikke sett det i Norge før, så syntes det var smart. I tillegg har den sånn målegreie på siden, sånn at man kan måle babyen når den ligger der :)

Også må jeg jo ikke glemme å :hoppe: for 32 uker i dag, og 8 uker til termin :hoppe:

Har også kjøpt store Libero bleiepakker, så nå har vi 180 bleier (3-6 kg). Pluss engangsammeinnlegg og våtservietter fra Libero. Nå er egentlig alt på stell, så nå kunne hun nesten kommet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg leser innlegget ditt :sjenert: Har så lyst på vognen du har. Den er nydelig! Tror jeg er forelsket - på ekte :rodmer::sjenert:

Og jeg kan tenke meg at bleiene var billigere i Sverige :jepp: g 180 bleier var en god del, ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 32 uker! :jepp:

Herlig med kjøp av vogn, da! Jeg synes den er så fin den i hvit skinn, og skulle gerne valgt samme til oss, men vi endte opp med mørk farge i stoff, så.. :) Capri black på bagdel og helt vanlig black på sportsdel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 32 uker!

Skal svare litt mer ordentlig i morgen, føler meg ikke helt god, så.. Kommer sterkere tilbake. :sjenert: Ville bare hoppe for deg skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg leser innlegget ditt :sjenert : Har så lyst på vognen du har. Den er nydelig! Tror jeg er forelsket - på ekte :rodmer : :sjenert :

Og jeg kan tenke meg at bleiene var billigere i Sverige :jepp : g 180 bleier var en god del, ja :fnise :

Jeg er også forelsket, så jeg måtte bare ha den :rodmer: Men det er også det eneste vi har kjøpt som er veldig dyrt da, og hadde vi ikke fått store deler av summen til den av svigers, så hadde vi ikke tatt oss råd til det. Men skjønner hva du mener.

Jeg vet faktisk ikke helt om bleiene var noe særlig billigere i Sverige. Fikk høre av kusinen min at de første bleiene, altså de minste, er veldig billige også her i Norge, og da tror jeg ikke at jeg sparte så mye. Men men.

:hoppe : for 32 uker! :jepp :

Herlig med kjøp av vogn, da! Jeg synes den er så fin den i hvit skinn, og skulle gerne valgt samme til oss, men vi endte opp med mørk farge i stoff, så.. : ) Capri black på bagdel og helt vanlig black på sportsdel. : )

Tusen takk :hjerte: Jeg syntes den er kjempe fin! Svart stoff er praktisk da, og veldig kjønnsnøytralt :) Jeg tenker jo å selge vognen når vi er ferdig med den, men dersom vi skulle fått en til om ikke så altfor lenge, uansett kjønn, så tror jeg nok at jeg ville brukt den samme igjen.

:hoppe : for 32 uker!

Skal svare litt mer ordentlig i morgen, føler meg ikke helt god, så.. Kommer sterkere tilbake. :sjenert : Ville bare hoppe for deg skjønner du.

Kjenner til å ikke å orke å svare helt, har flere sånne dager. Spesielt når jeg akkurat har våknet, eller rett før jeg skal legge meg. Så da kommer jeg heller sterkere tilbake jeg også :) Men takk for hopping, er helt sikker på at du stod rett opp og ned å hoppet for meg :fnise: Tror ikke jeg hadde klart å hoppe nå ihvertfall.

Utrolog flott vogn snuppa deres kommer til å ha :rodmer :

Takk :rodmer: Med alle de fine tingene vi har til henne nå, så er det best at hun macher dem :fnise: Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 23. januar 2011

Hjertet begynner å slå: 17. februar 2011

Embryoet beveger seg: 13. mars 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 20. mars 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 20. mars 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 3. april 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 10. april 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. april 2011

Fosteret svelger og tisser: 1. mai 2011

Tid for ultralyd: 8. mai 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. mai 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. mai 2011

Fosteret begynner å høre: 19. juni 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. juli 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21. august 2011 :jepp:

Svangerskapspermisjonen begynner: 27. september 2011

Antatt termindato: 18. oktober 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har egentlig alltid ligget med hodet ned, og bena opp i ribbeina mine. Men jeg jeg vet jo ikke om hodet er festet og alt det der da. Regner med jeg får vite noe om det på jordmorkontrollen på onsdag? Men at hun ligger med bena opp i ribbeina mine, det er jeg 100 % sikker på :fnise: For det gjør VONDT!

Nå har jeg fått unnagjort det meste av :husarbeid: Har vasket badet, kjære har støvsugd, har vasket gulvene og kjøkkenet, og satt over en vaskemaskin med håndkler. Så nå er det litt bedre her :) Mangler bare å skifte sengetøy, men det gjør jeg litt senere, for nå er jeg sliten. Kjenner jeg får vondt i magen når jeg bøyer meg mye..

Vi spiste en koselig frokost sammen i dag. Skikkelig english breakfast, med egg, toast, bacon og bønner. Er så sjeldent vi spiser frokost sammen, så da prøver jeg så ofte jeg kan å få det til i helgene :)

Har ingen planer i dag, så tror egentlig bare vi blir hjemme å slapper av. Vi skal ihvertfall lage middag sammen, og i dag blir det spareribs og hjemmelaget potetstappe.

Ha en fin søndag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker :nigo:

Knallfin vogn, kjempe lekker. Tenk så morro det blir å trille tur med den med den lille liggende der :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Flinke Teita!

Husk å bøye knærne og skrev som bare faen (beklager språket), er hvertfall det jeg gjør. :fnise: Å bøye seg er ikke like godt for en når man er så framtung, så her går det i plié når man skal få ting opp fra gulvet, enten det eller å krabbe rundt på alle fire. :fnise:

Frokosten deres høres helt herlig ut! Vi steker rundstykker og koser oss med det til frokost, eller hvis jeg er tidlig oppe og han sent oppe, så blir det lunsjen min. :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker :nigo:

Knallfin vogn, kjempe lekker. Tenk så morro det blir å trille tur med den med den lille liggende der :rodmer:

Tusen takk! Er super fornøyd! Ja, det blir stas :rodmer:

:hoppe: 32 uker :hoppe

Så nydelig vogn! Skikkelig elegant :jepp:

Tusen takk, det syntes jeg og. Er skikkelig stolt, hihi :)

Flinke Teita!

Husk å bøye knærne og skrev som bare faen (beklager språket), er hvertfall det jeg gjør. :fnise: Å bøye seg er ikke like godt for en når man er så framtung, så her går det i plié når man skal få ting opp fra gulvet, enten det eller å krabbe rundt på alle fire. :fnise:

Frokosten deres høres helt herlig ut! Vi steker rundstykker og koser oss med det til frokost, eller hvis jeg er tidlig oppe og han sent oppe, så blir det lunsjen min. :fnise:

:klemmer:

Haha ok, skal prøve det :) Kjenner at det ikke er noe godt å bøye seg fremover lenger.

Stekte rundstykker er kos :hjerte: Og så er det så koselig å spise sammen, syntes jeg.

Nå har vi akkurat kommet hjem fra en tur hos svigers. Fikk vafler og pratet mye, det var koselig :) Så nå har vi skiftet sengetøy, og lagt oss ned på hver vår pc. Er vel ikke lenge før forloveden slokner nå :fnise: Så blir det sikkert enda en kjedelig og laaang natt på meg. Bekkentrening i basseng i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...