Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #621 Del Skrevet 16. august 2011 Noen mener forskjellig. Noen mener når man kommer til uke 36, andre når det er mindre enn 40 dager igjen. Er jo mindre enn 40 dager igjen, så jeg er visst høygravid jeg. Jaja, tror jeg gjør klart ting når jeg først når uke 37, anbefalt av jm og kraamzorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #622 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, det med hårføner har jeg lest også, men vet ikke helt om jeg tør å føne herligheten Haha. Selvfølgelig: Helsekort, kamera, lader, ammeinnlegg og bilstol! Takk for påminnelsen Det må jeg jo få ført på. Tenkte det er lurt å ha listen her inne, for da kan jeg bare gå tilbake å se over den når jeg skal pakke Hehe, herligheten, faktisk Jeg kaller herligheten min for hufsa, glufsa eller hønsemor Og forloveden kaller herligheten min for Fiona Kanskje han fikk det fra Shrek? Neida...Håper da ikke det! Ja, det var smart å ha liste her inne Tenkte jeg skulle lage en utstyrsliste om 1-2 uker og en sykehusbagliste i dagboken min, sånn at jeg kan dra tilbake å se Når tenkte du å pakke fødselsbagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #623 Del Skrevet 16. august 2011 Noen mener forskjellig. Noen mener når man kommer til uke 36, andre når det er mindre enn 40 dager igjen. Er jo mindre enn 40 dager igjen, så jeg er visst høygravid jeg. Jaja, tror jeg gjør klart ting når jeg først når uke 37, anbefalt av jm og kraamzorg. I uke 37 vil jeg føde Haha! Men gratulerer som høygravid da Hehe, herligheten, faktisk Jeg kaller herligheten min for hufsa, glufsa eller hønsemor Og forloveden kaller herligheten min for Fiona Kanskje han fikk det fra Shrek? Neida...Håper da ikke det! Ja, det var smart å ha liste her inne Tenkte jeg skulle lage en utstyrsliste om 1-2 uker og en sykehusbagliste i dagboken min, sånn at jeg kan dra tilbake å se Når tenkte du å pakke fødselsbagen? Haha, da tror jeg at jeg forestrekker herligheten fremfor hufsa Ja, gjør det. Det er smart Hmm, tenkte kanskje å pakke rundt uke 35, for en vet jo aldri. Kjekt å ha det klart. Men sminke og toalettsaker legges jo ikke oppi før dagen er kommet da ____________________________________________________ Da har vi vært på omvisning på føden Først var vi på barsel, og der så jeg så mange søte babyer Ble helt dårlig, og veldig fødeklar, da! De var så små! Det var oss og fem, seks andre par (noen single) som var på omvisningen, og vi var garantert yngst. Følte meg sånn 10 år eller noe Resten så ut som de var godt over 30! Men men. Vi fikk se et familierom, og diverse andre rom. Håper så virkelig på å få familierom, vil ikke ligge over natten uten min kjære! Men som hun sa; Det er førstemann til mølla, så det er jo bare å krysse fingrene Fikk også nyttig informasjon om hvor vi skal møte opp, og hvilke innganger vi skal bruke. Når vi skal ringe inn osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #624 Del Skrevet 16. august 2011 Det var altså ikke skremmende å få omvisning på føden? Har fått tilbud om dette, men lurer på om jeg skal avslå i fare for å få fødselsangst. Hva fikk dere se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #625 Del Skrevet 16. august 2011 Det var altså ikke skremmende å få omvisning på føden? Har fått tilbud om dette, men lurer på om jeg skal avslå i fare for å få fødselsangst. Hva fikk dere se? Ånei, det var bare koselig! Fikk ikke se fødsler akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #626 Del Skrevet 16. august 2011 Ånei, det var bare koselig! Fikk ikke se fødsler akkurat Gjorde dere ikke? Haha, neida, såpass tenkte jeg meg til Men dere fikk ikke se noen skumle saker? Er så redd jeg ser en baby som er syk eller noe. Jeg er nok bekymret fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #627 Del Skrevet 16. august 2011 Gjorde dere ikke? Haha, neida, såpass tenkte jeg meg til Men dere fikk ikke se noen skumle saker? Er så redd jeg ser en baby som er syk eller noe. Jeg er nok bekymret fra før av. Nei nei, det var bare kos og nyttig informasjon Hvor vi skal henvise oss når vi kommer, hvor man ligger inntil aktiv fødsel, hvor fødestuene er, hvor rommene på barsel er og hvordan de ser ut, osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #628 Del Skrevet 17. august 2011 Heihei! Har vært litt for opptatt siste dagene til å rekke innom dere alle! Var en veldig fin pakkeliste, og kjenner jeg begynner å bli stresset selv. Ikke for å få ferdig noen liste, men for å få ferdig barnerommet så jeg kan få ordnet med resten. Man er vel høygravid når man er 34+4 uker eller noe sånt. Og HenLu: Tror ikke man får omvisning på intensiven/overvåkningen. Er nok bare på vanlig barselavdeling, altså der hvor babyene er friske og fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 Forfatter #629 Del Skrevet 17. august 2011 Heihei! Har vært litt for opptatt siste dagene til å rekke innom dere alle! Var en veldig fin pakkeliste, og kjenner jeg begynner å bli stresset selv. Ikke for å få ferdig noen liste, men for å få ferdig barnerommet så jeg kan få ordnet med resten. Man er vel høygravid når man er 34+4 uker eller noe sånt. Og HenLu: Tror ikke man får omvisning på intensiven/overvåkningen. Er nok bare på vanlig barselavdeling, altså der hvor babyene er friske og fine. Ja, det skjønner jeg. Er så deilig å få ting i orden, og ha et rom klart til den lille kommer Jeg aner ikke når man er høygravid jeg. Googlet det, men det står jo forskjellig overalt, så da er man vel høygravid når man føler seg høygravid __________________________________________________________ I dag har jeg vært hos fysioterapeuten igjen. Skjedde ikke noe særlig spennende. Ble massert på rumpa og strekt og bøyd litt. Men fikk ihvertfall satt opp timer frem til termin, så da er det i boks. Neste uke begynner jeg også med bassengtrening, så det blir spennende å se hvordan det blir. Ellers så skjer det ikke noe spesielt i dag. Strikker litt videre på babyteppet da. Det er ikke så lenge til det er ferdig. Og når jeg er ferdig med det, tenkte jeg å begynne på et nytt prosjekt. Fant denne OPPSKRIFTENpå drops design. Det er et enkelt teppe å strikke, men syntes det er fint, så det vil jeg prøve meg på Er deilig å ha noe å gjøre, når jeg for det meste sitter hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 17. august 2011 #630 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg får ta meg en omvisning en dag da og satse på at alt går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 17. august 2011 #631 Del Skrevet 17. august 2011 Dataen klikket, så jeg fikk ikke sett at du skrev noe før det jeg skrev. Så flink du er som strikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #632 Del Skrevet 17. august 2011 Utrolig flink du er! Har et broderi jeg ga til pappaen til frøkna, som han planlegger å ramme inn og henge opp på rommet hennes. Jeg tenkte kanskje også på babytigeren, men vet ikke om den ligger oppe eller om den er hjemme i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 Forfatter #633 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg får ta meg en omvisning en dag da og satse på at alt går bra Ja, det burde du Ihvertfall hvis du er sånn som meg, som liker å vite hva du kommer til. Jeg syntes det var nyttig ihvertfall, selv om vi ikke fikk sett så mye, siden det var STOR pågang på føden for tiden! Utrolig flink du er! Har et broderi jeg ga til pappaen til frøkna, som han planlegger å ramme inn og henge opp på rommet hennes. Jeg tenkte kanskje også på babytigeren, men vet ikke om den ligger oppe eller om den er hjemme i Norge. Jeg er ikke så veldig flink, egentlig Syntes bare det er så gøy, også er det deilig å alltid ha noe å gjøre når jeg kjeder meg. Koselig å henge opp broderiet på rommet til C da _________________________________________________________ Glemte forresten å si at vi fikk beskjed om å ha med egne klær til babyen på sykehuset, fordi de prøvde i størst mulig grad å kunne ned på utgiftene sine. Det gjør ikke meg noe, vil mye heller at SH skal ha på seg klærne som mamma har kjøpt til henne Også var det fint om vi kunne ta med noen egne gode truser. Hun sa vi fikk en nettingtruse rett etter fødsel, men sånn utover det. Bind får man fremdeles. Har så vondt i magen i dag Vært på do tre ganger allerede i dag, pluss at jeg har noen smerter som ligner mestruasjonskramper. Kranglet litt med kjæresten i går kveld, og vi la oss meg en sur tone.. Jeg hater å sovne uten å ha ordnet opp i ting først Har ikke snakket med han i hele dag heller. Fikk bare en melding der det stod: Får varm mat i lunchen i dag, så jeg skal ikke ha middag. Den svarte jeg ikke på. Han kommer straks hjem, blir spennende å se hvordan stemningen er da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #634 Del Skrevet 17. august 2011 Har så vondt i magen i dag Vært på do tre ganger allerede i dag, pluss at jeg har noen smerter som ligner mestruasjonskramper. Kranglet litt med kjæresten i går kveld, og vi la oss meg en sur tone.. Jeg hater å sovne uten å ha ordnet opp i ting først Har ikke snakket med han i hele dag heller. Fikk bare en melding der det stod: Får varm mat i lunchen i dag, så jeg skal ikke ha middag. Den svarte jeg ikke på. Han kommer straks hjem, blir spennende å se hvordan stemningen er da.. Hvis de smertene fortsetter, så ville jeg ringt jordmor eller noe lignende. Det høres ikke godt ut. Bedre føre var enn etter snar vet du. Isj da, den er ikke god heller, får håpe det ordner seg. Jeg er som deg, hater å legge meg når jeg er sur på forloveden, så jeg ordner opp alt sånn at jeg ikke våkner opp sur. Har opplevd det en gang, og pga kranglingen vår mistet han toget, som visstnok hadde begynt å brenne og stengt nettverket ut av byen. Han satt på skype med meg hele dagen, selv om han jobbet. Håper uansett dere får ordnet ting dere mellom. Sitter nå her om du trenger å preike litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #635 Del Skrevet 17. august 2011 Håper det ordnet seg, Teita! Er kjipt med krangling. Jeg liker heller ikke å sovne når man krangler, men hvis vi begynner å krangle på kvelden, så er det sjeldent vi rekke å ordne opp før neste morgen. Menmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 Forfatter #636 Del Skrevet 17. august 2011 Hvis de smertene fortsetter, så ville jeg ringt jordmor eller noe lignende. Det høres ikke godt ut. Bedre føre var enn etter snar vet du. Isj da, den er ikke god heller, får håpe det ordner seg. Jeg er som deg, hater å legge meg når jeg er sur på forloveden, så jeg ordner opp alt sånn at jeg ikke våkner opp sur. Har opplevd det en gang, og pga kranglingen vår mistet han toget, som visstnok hadde begynt å brenne og stengt nettverket ut av byen. Han satt på skype med meg hele dagen, selv om han jobbet. Håper uansett dere får ordnet ting dere mellom. Sitter nå her om du trenger å preike litt. Smertene har gitt seg litt Hadde ringt dersom det ble verre, eller jeg hadde fått en blødning, så hadde jeg ringt. Men ja, bedre føre var enn etter snar. Tusen takk, søta Håper det ordnet seg, Teita! Er kjipt med krangling. Jeg liker heller ikke å sovne når man krangler, men hvis vi begynner å krangle på kvelden, så er det sjeldent vi rekke å ordne opp før neste morgen. Menmen.. Tusen takk for Nei, det er ikke noe koselig å legge seg sur, for da er det så dritt å våkne opp igjen.. Han kom hjem og vi sa kun hei til hverandre. Satt ved siden av hverandre uten å si et ord, så jeg gikk å la meg for jeg var så trøtt. Sov en time eller to, og så fikk vi ordnet opp når jeg våknet. Går bedre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 Forfatter #637 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg må bare si at jeg er så utrolig takknemlig for KG og for dere KG-jentene. Vet seriøst ikke hva jeg skulle gjort, og hvordan jeg skulle kommet meg gjennom det vanskelige i svangerskapet uten dere. Det er helt fantastisk (spør du meg) at det finnes slike kommunikasjonssider som dette, hvor man kan dele tips, tanker og erfaringer med andre som er i samme situasjon. Jeg hadde jo helt sikkert klart meg uten også, men dere gjør det hele ihvertfall mye enklere Føler allerede at jeg klager nok til forloveden og vennene mine, men ikke så mye at det hadde holdt, hvis dere skjønner? Så, jeg vil egentlig bare si takk til dere som føler meg her inne Dere er fantastiske, og jeg liker at dere har deres egne meninger, og ikke bare svarer det jeg vil høre. Spør jeg om et spørsmål, så får jeg et ærlig svar. Det liker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. august 2011 #638 Del Skrevet 18. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. august 2011 #639 Del Skrevet 18. august 2011 Ingen årsak vennen! Det er godt det roet seg ned med smerter og slikt. Er takknemlig for dere damer jeg også. Det gjør en litt ensom tilværelse lettere, ikke lett å være gravid og i tillegg ikke kunne språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. august 2011 #640 Del Skrevet 18. august 2011 Godt å høre at du føler deg bedre Teita Jeg også synes KG er et fint sted å lufte tanker, bekymringer og gleder med andre som er i samme situasjon Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå