Teita Skrevet 15. august 2011 Forfatter #601 Del Skrevet 15. august 2011 Så kjedelig at babyshop stengte 1 time før dere kom, men jeg håper dere får tatt turen igjen De har så mye fint der Veldig kjedelig! Får nesten bare dra tilbake. Aldri vært der før, men så ut som en bra butikk gjennom vinduet Hurra for 31 uker det går fremover.... Så snill mamma du har som kjøpte ny kjole til deg slik at du fikk gå på fest. Må innrømme at jeg har brukt endel penger på klær i svangerskapet. Syntes det er så viktig å føle seg vel der man vagger rundt og føler seg som en oppblåst ball Ha en god trening i dag! Ja, det var veldig snilt Viktig å gjøre det en kan for å føle seg litt bedre, når man ellers ikke gjør det. Du må gjerne legge ut bilde av kjolen, ja! Kjedeilg at butikken stengte, men sånn er det vel bare av og til. Skal gjøre det i samme slengen som jeg legger ut neste magebilde Skal bare orke å ta frem kameraet, ta bilder, og legge ut først Ja, veldig kjedelig, men men. Vi får bare ta turen igjen, selv om det er langt. For det er endel penger å spare. __________________________________________________ Det ble ikke noe bassengtrening på meg i dag. Klarte virkelig ikke stå opp når vekkerklokken ringte Har hatt en forferdelig natt og ikke sovet noe omtrent, så det var bare å gi opp. Får heller vente til neste uke, når det starter litt senere på dagen. Tenkte jeg skulle legge ut utstyrsliste litt senere i dag. Må bare våkne ordentlig først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 Forfatter #602 Del Skrevet 15. august 2011 Utstyrsliste Det vi trenger - Vogn - Stelleveske - Bilsete - Stellematte - Smokk/ termometer - Diverse kremer og salver - Bleier og våtservietter - Uro til seng - Vippestol - Amme BH'er - Purelan brystvortesalve Det vi har - Dyne til vogna - Dyne til sengen - Dyne til Vuggen - Laken, tisselaken og sengetøy - Vugge - Sprinkelseng - Badebalje - Lammeskinnspose - Kluter - Flere babytepper - Reiseseng Det er det jeg kommer på i farta. Når det gjelder klær, så har vi litt, men vi mangler alt i ull. En oktoberbaby tenger ullklær, så øverst på ønskelisten står ullbodyer og strømpebukser blant annet. Vi har også en babycall som vi har arvet, men vet ikke om vi får bruk for den, for rommet hennes er tvers over rommet vårt, så dersom døren står åpen, så er det ikke noe i veien for at vi kan klare oss uten. Når det gjelder amming, så venter jeg litt til jeg vet hva jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. august 2011 #603 Del Skrevet 15. august 2011 Greit å ha peiling på det man trenger. Ser selv nå at jeg trenger en ny amme-bh, for jeg har imponerende nok vokst ut av 90F-ene mine. Ser vi har en god del mer på plass enn dere, men jeg har vel vært litt fæl til å handle inn ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 Forfatter #604 Del Skrevet 15. august 2011 Greit å ha peiling på det man trenger. Ser selv nå at jeg trenger en ny amme-bh, for jeg har imponerende nok vokst ut av 90F-ene mine. Ser vi har en god del mer på plass enn dere, men jeg har vel vært litt fæl til å handle inn ting. Såpass ja! Da har du stooooore pupper. Hehe. Deilig å ha ting på plass da Vi kommer nok i mål snart vi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. august 2011 #605 Del Skrevet 15. august 2011 Fint med utstyrsliste, blir litt mer oversiktlig. Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe så mange ullbodyer. Bestemoren min hadde tenkt å kjøpe noen, og tenker at det holder. De er så dyre. Dessuten så er ikke ull nødvendigvis et must selv om det er vinter. Min mor har to vinterbarn, og ingen av oss hadde ullbody på en eneste dag. Men er jo ganske greit hvis barnet blir for varmt og svetter, slik at ulla "suger" opp svetten. Ha en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 Forfatter #606 Del Skrevet 15. august 2011 Legger ut magebilde tatt i dag. Jeg syntes ikke magen er så veldig stor nå, så regner med at den kommer til å vokse litt mer før termin. Den vokste veldig fort i 2. trimester, så stagnerte det litt. Teriyaki: Legger også ut bilde av kjolen jeg kjøpte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 15. august 2011 #607 Del Skrevet 15. august 2011 Så fin kjole Det er typisk meg kjolem Magen vokser nok en del dette trimesteret, men jeg synes den var stor og fin, jeg Ikke sånn gigantstor sånn som min er Men fin størrelse på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. august 2011 #608 Del Skrevet 15. august 2011 Utrolig fin mage og den kjolen var jo bare utrolig rå da! magen vokser litt, men trenger nødvendigvis ikke vokse voldsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 15. august 2011 #609 Del Skrevet 15. august 2011 Begynner å få en del på plass dere da Har dere bestemt dere for vogn og bilsete eller? Steike for en nydelig mage du har :D Kjeeempe fin Og kjolen var kjempe fin den og, så den sammen med magen var nok et vakkert syn Henger meg på Teriyaki, vi trenger nødvendigvis ikke ull. Trodde og at jeg måtte ha ull siden det er novemberbaby. Men fikk klar beskjed av mamma at det strengt tatt ikke var nødvendig. Min plan var å bare kjøpe ullbodyer og strømpisser, og ingenting i bomull. Men nå blir det litt 50/50 tror jeg. De i bomull er jo mye finere en de i ull, syns jeg da. Spesielt til å ha under sparkebukser og sånn. Men anbefaller vertfall ullbodyene og strømpebuksene på Spar Kjøp, Tom og Trine Søskenbarnet mitt på 2 bruker bare de, og de er så god at de "vokser" litt med barnet, og blir ikke så fort små Bare et lite tips fra en kommende mamma til en annen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. august 2011 #610 Del Skrevet 16. august 2011 For en flott gravidmage du her! Kjempefin! Den kan du strutte stolt med. Og kjolen var utrolig fin! Er så flott, for den vil du passe uten gravidmage også! Så framt den enda passer rundt brystene da, det vet man jo aldri, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #611 Del Skrevet 16. august 2011 Fint med utstyrsliste, blir litt mer oversiktlig. : ) Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe så mange ullbodyer. Bestemoren min hadde tenkt å kjøpe noen, og tenker at det holder. De er så dyre. Dessuten så er ikke ull nødvendigvis et must selv om det er vinter. : ) Min mor har to vinterbarn, og ingen av oss hadde ullbody på en eneste dag. : ) Men er jo ganske greit hvis barnet blir for varmt og svetter, slik at ulla "suger" opp svetten. : ) Ha en fin kveld. : ) Vi kommer nok ikke til å kjøpe så mange vi heller, for de er jo så dyre. Med mindre vi ser at hun faktisk trenger det da. Men derfor så ønsker vi oss det i fødselsgave Så fin kjole :jepp : Det er typisk meg kjolem :sjenert : Magen vokser nok en del dette trimesteret, men jeg synes den var stor og fin, jeg :jepp Ikke sånn gigantstor sånn som min er :fnise : Men fin størrelse på den :jepp : Tusen takk Liker den veldig godt selv. Jeg syns bare at magen min vokste så utrolig fort en liten periode, også stoppet det opp. Og når jeg ser høygravide damer som skal klekke hvert øyeblikk, så syntes jeg de har så mye større mage, så venter liksom på at jeg skal bli HUGE Utrolig fin mage og den kjolen var jo bare utrolig rå da! :hjerte : magen vokser litt, men trenger nødvendigvis ikke vokse voldsomt. Tusen takk Begynner å få en del på plass dere da : ) Har dere bestemt dere for vogn og bilsete eller? Steike for en nydelig mage du har : D Kjeeempe fin :rodmer : Og kjolen var kjempe fin den og, så den sammen med magen var nok et vakkert syn : ) Henger meg på Teriyaki, vi trenger nødvendigvis ikke ull. Trodde og at jeg måtte ha ull siden det er novemberbaby. Men fikk klar beskjed av mamma at det strengt tatt ikke var nødvendig. Min plan var å bare kjøpe ullbodyer og strømpisser, og ingenting i bomull. Men nå blir det litt 50/50 tror jeg. De i bomull er jo mye finere en de i ull, syns jeg da. Spesielt til å ha under sparkebukser og sånn. Men anbefaller vertfall ullbodyene og strømpebuksene på Spar Kjøp, Tom og Trine Søskenbarnet mitt på 2 bruker bare de, og de er så god at de "vokser" litt med barnet, og blir ikke så fort små Bare et lite tips fra en kommende mamma til en annen :D Tusen takk Det blir mest sannsynelig Emmaljunga vogn. Enten edge duo eller mondial. Er ikke helt bestemt enda. Også blir det enten bilsetet til Emmaljunga eller Maxi Cosi. Er nok lurt å ha litt av hvert, ja Spar Kjøp ja, det ligger vel i Buskerud, altså det er den nærmeste Spar Kjøpen jeg vet om ihvertfall (i forhold til der jeg bor) Kanskje jeg skulle tatt meg en tur.. Takk for tips For en flott gravidmage du her! :jepp : Kjempefin! Den kan du strutte stolt med. : ) Og kjolen var utrolig fin! Er så flott, for den vil du passe uten gravidmage også! :jepp : Så framt den enda passer rundt brystene da, det vet man jo aldri, hehe. : ) Tusen takk Ja, det er derfor jeg fikk den også. For den er fin å ha, for jeg kan blant annet alltid ha den til bryllup osv. Det er sånn strikk bak, øverst, så den vokser med puppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #612 Del Skrevet 16. august 2011 I dag skal vi på omvisning på føden klokken 18. Gleder meg veldig Ellers så har jeg ikke sovet så altfor godt i natt heller.. Sovnet ikke før rundt fire, og da sov jeg til ca. 07, og fra 07 til 0930. Så en total på fem og en halv time. Det er LITE for å være meg, men men. Nå har jeg kommet halvveis på babyteppe jeg strikker, så etterpå skal jeg dra inn til byen for å kjøpe mer garn, slik at jeg kan gjøre meg ferdig. Syntes faktisk det er veldig gøy med slike hobbyer, så mulig jeg strikker mer, eller hekler noe til baby når jeg er ferdig med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. august 2011 #613 Del Skrevet 16. august 2011 lykke til på omvisning på føden, rakk aldri det vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #614 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) lykke til på omvisning på føden, rakk aldri det vi Tusen takk Gleder oss. Kjedelig at dere ikke rakk det da, men dere fikk jo en liten en selv om _______________________________________________________ Nå er det endel ting som skjer fremover I dag skal vi på omvisning på føden Onsdag neste uke (uke 32) skal vi på fødselsamtale hos jordmor Også er det vekstkontroll og sjekking av leie i uke 34-36 I dag har jeg fått satt over en vaskemaskin med de babyklærne som er i størrelse 50 og 56. Venter med å vaske det vi har av større størrelser. Det er så mye søtt, så jeg gleder meg til å brette de sammen og legge de i skuffen hennes. Så har jeg så smått begynt å tenke på fødebagen, siden jeg har bestilt fødsel i uke 38 ca. ( Haha) Det jeg vet jeg skal pakke med meg i fødebagen er: - Sminke (for det må jeg ha. Føler nok et stort behov for å freshe meg opp litt når fødselen og slikt er over!) - Toalettsaker (som: Shampo, balsam, fuktighetskrem, tannkrem osv.) - Purelan brystvortesalve (fordi jeg VET jeg kommer til å få vondt og bli sår på brystvortene, da de er veldig følsomme fra før!) - Noen store gode truser - Egne bind (i tilfelle jeg av en eller annen grunn ikke liker de på sykehuset) - Behagelige klær til meg selv (joggebukse, ammevennlige gensere) - Noe å ha på bena som er behagelig - Amme BH'er (som jeg enda ikke har kjøpt. Er usikker på størrelse) - Noen bodyer og skift til SH. (Har et antrekk som jeg har bestemt meg for å ta på henne når vi reiser hjem. Håper bare ikke hun er stor, for de er i størrelse 50 ) Også er det nok koselig å ta på noe fint når besteforeldre kommer på besøk - En rull med mykt dopapir - Bilstol - Ammeinnlegg - Kamera + lader og mobilader Om noen andre har noen smarte tips; Hyl ut! Endret 16. august 2011 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. august 2011 #615 Del Skrevet 16. august 2011 Lykke til på omvisning - spennende! Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på? Er det arrangert gjennom fødselsforberedende kurs med en hel gruppe eller er det bare du og kjæresten som har ordnet det? Kan tenke meg det hele blir mer virkelig etter i kveld Ser ut som om du har tenkt på en del til fødebagen. Jeg tenkte også jeg skulle legge oppi en rull med mykt, lambi dopapir. Ser mange har skrevet tidligere at dopapiret på sykehuset er forferdelig å bruke etter fødsel. Og en vannflaske tenkte jeg også å legge oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #616 Del Skrevet 16. august 2011 Lykke til på omvisning - spennende! Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på? Er det arrangert gjennom fødselsforberedende kurs med en hel gruppe eller er det bare du og kjæresten som har ordnet det? Kan tenke meg det hele blir mer virkelig etter i kveld Ser ut som om du har tenkt på en del til fødebagen. Jeg tenkte også jeg skulle legge oppi en rull med mykt, lambi dopapir. Ser mange har skrevet tidligere at dopapiret på sykehuset er forferdelig å bruke etter fødsel. Og en vannflaske tenkte jeg også å legge oppi. Tusen takk. Gleder oss veldig! Jeg skal føde på SIV (Sykehuset i Vestfold - Tønsberg) Bor i Tønsberg, og det er maks 10 minutters kjøretid fra meg og til sykehuset. Leste på hjemmesiden deres (siv.no) at man kunne ringe inn dersom man ville få en omvisning på føden. Jeg ringte inn, og fikk vite at de hadde omvisninger tirsdager og torsdager klokken 1800, og vi fikk lov å komme i dag, da det var fult hele forrige uke. Er nok noen fler som skal, men vi er ihvertfall meldt på Ja, var det jeg leste også. At toalettpapiret var så stivt og hardt, så da er det nok deilig å ha med noe mykt etter alt som er røsket og dratt i under fødselen Au, au. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #617 Del Skrevet 16. august 2011 Så flott liste og du er tidlig ute med å vaske klær. Her venter jeg med å gjøre det til jeg faktisk er høygravid. Kan ikke akkurat vri meg unna, siden det er ganske snart det er. Uansett, vaskemaskinen har gått i trassalderen, så blir uansett vanskelig å få gjort det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. august 2011 #618 Del Skrevet 16. august 2011 Når det gjelder klær etter fødsel, husk å tenke litt på ammevennlighet - knapper forran så du kan dra ned uten å blotte hele den myke magen Og hvite bukser er ikke et sjakktrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. august 2011 #619 Del Skrevet 16. august 2011 Har lest at noen tar med seg hårføner til underlivet fordi det er vondt å tørke seg med papir (selv om det er medbrakt). Lurt å ha med seg flere joggebukser/pysjamasbukser/løse bukser også Helsekort og andre nødvendige papirer. Kamera + lader, mobil + lader. Eventuelt en mp3spiller dersom du kjeder deg. Blader/magasiner, kryssord eller det du liker Noe energirik mat som ikke trengs og oppbevares i kjøleskap. Bilstol? Luer til småripsen Ammeinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 Forfatter #620 Del Skrevet 16. august 2011 Så flott liste og du er tidlig ute med å vaske klær. Her venter jeg med å gjøre det til jeg faktisk er høygravid. Kan ikke akkurat vri meg unna, siden det er ganske snart det er. Uansett, vaskemaskinen har gått i trassalderen, så blir uansett vanskelig å få gjort det nå. Ja, er litt tidlig ute, men jeg syntes det er så deilig å få ting unnagjort, dessuten får jeg litt mer oversikt over hva vi egentlig har og hva vi trenger Er du ikke høygravid nå da? Hva er grensen for det egentlig? Når det gjelder klær etter fødsel, husk å tenke litt på ammevennlighet - knapper forran så du kan dra ned uten å blotte hele den myke magen Og hvite bukser er ikke et sjakktrekk Så smart! Takk for tipset! Skal ikke ha med hvite bukser, nei Har lest at noen tar med seg hårføner til underlivet fordi det er vondt å tørke seg med papir (selv om det er medbrakt). Lurt å ha med seg flere joggebukser/pysjamasbukser/løse bukser også Helsekort og andre nødvendige papirer. Kamera + lader, mobil + lader. Eventuelt en mp3spiller dersom du kjeder deg. Blader/magasiner, kryssord eller det du liker Noe energirik mat som ikke trengs og oppbevares i kjøleskap. Bilstol? Luer til småripsen Ammeinnlegg. Ja, det med hårføner har jeg lest også, men vet ikke helt om jeg tør å føne herligheten Haha. Selvfølgelig: Helsekort, kamera, lader, ammeinnlegg og bilstol! Takk for påminnelsen Det må jeg jo få ført på. Tenkte det er lurt å ha listen her inne, for da kan jeg bare gå tilbake å se over den når jeg skal pakke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå