Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Hipp-hurra for lille som har blitt over 5 mnd! :) Sånn, Teita, nååå har jeg tilbringt litt tid på KG :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi vært på bytur alle tre, og forloveden shoppet litt til seg selv på salg :)

Mens vi satt å spiste, satte S seg plutselig opp i vognen av seg selv! Flinke sterke jenta mi :rodmer:

Etter byturen var vi hos svigers, og de koser seg alltid like mye med S :)

S setter seg nå ofte opp i krabbeposisjon og rugger frem og tilbake! Svigers som forøverig har 5 barn og 5 barnebarn, sier at nå er det like før! Jeg er så stolt av babyen min :) Det er gøy at hun utvikler seg så fort, men jeg savner når hun var helt nyfødt og bare lå der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp-hurra for lille som har blitt over 5 mnd! :) Sånn, Teita, nååå har jeg tilbringt litt tid på KG :fnise:

Neimen, hei :) Så hyggelig at du kom innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på bytur alle tre, og forloveden shoppet litt til seg selv på salg :)

Mens vi satt å spiste, satte S seg plutselig opp i vognen av seg selv! Flinke sterke jenta mi :rodmer:

Etter byturen var vi hos svigers, og de koser seg alltid like mye med S :)

S setter seg nå ofte opp i krabbeposisjon og rugger frem og tilbake! Svigers som forøverig har 5 barn og 5 barnebarn, sier at nå er det like før! Jeg er så stolt av babyen min :) Det er gøy at hun utvikler seg så fort, men jeg savner når hun var helt nyfødt og bare lå der også.

Hørtes ut som en koselig dag!!

Og så flink og sterk jente du har! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en koselig dag!!

Og så flink og sterk jente du har! :rodmer:

Oi, tidlig ute ser jeg :jepp: Flinke S :) :)

Flinke S! :jepp::klappe: man ønsker seg vel stadig litt av det man ikke kan få ;)

God helg :klem:

Hun er veldig flink :) Er nok ikke lenge før hun krabber rundt her, og en helt ny verden begynner for meg, hvor jeg må løpe etter henne hele tiden :fnise:

I dag skal vi på babysvømming igjen.

S sovnet 2130 i går, og det er litt tidlig for å være henne, men hun hadde ikke sovet noe særlig på dagtid. Bare noen powernaps innimellom. Hun sov i 9,5 time, og 07 var det morgen. Litt i det tidligste laget for meg, siden jeg er et B-menneskse, men jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det S begynte å sove såpass sammenhengende?

Ikke greit å være B-menneske med baby ja... :fnise: jeg er av samme sorta! Hardt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det S begynte å sove såpass sammenhengende?

Ikke greit å være B-menneske med baby ja... :fnise: jeg er av samme sorta! Hardt! :Gjesp:

Fra den dagen hun ble lagt på eget rom. Jeg tror nok at hun lettere våknet da hun lå i vuggen ved siden av oss som romsterte med dynene når vi snudde oss osv.

Tror hun har sovet natten gjennom i ca. en måned nå.

Nei, uff. B-menneske og baby er vanskelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den dagen hun ble lagt på eget rom. Jeg tror nok at hun lettere våknet da hun lå i vuggen ved siden av oss som romsterte med dynene når vi snudde oss osv.

Tror hun har sovet natten gjennom i ca. en måned nå.

Nei, uff. B-menneske og baby er vanskelig :fnise:

Kjenner mootivasjonen for å legge O på eget rom stiger.. :fnise:

Kos dere på babysvømming! Jeg skulle egentlig, men vil ha en rolig dag etter en hektisk uke med planlegging av dåp og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mootivasjonen for å legge O på eget rom stiger.. :fnise:

Kos dere på babysvømming! Jeg skulle egentlig, men vil ha en rolig dag etter en hektisk uke med planlegging av dåp og slikt. :)

Er jo bare å prøve :) Jeg skulle jo egentlig bare prøve en natt, men så gikk det jo så fint, så da ble det fort en permanent løsning. Vet om flere som har sovet natten gjennom etter de ble lagt på eget rom. Er nok mye lettere å våkne av smålyder, om man ikke er i dyp søvn. Og, et ekstra pluss. Jeg sover også mye bedre nå! Før våknet jeg jo av den minste lille lyd fra S.

Det skjønner jeg godt! Dåp og planlegging tar på. Slapp av så godt du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming i går var kos som alltid, men etterpå var vi helt utslitt :sjenert: Forloveden har blitt syk (men er på jobb) og jeg hadde migrene, så det ble en slitsom kveld. S sovnet 2130, men våknet for mat klokken fire. Hun sovnet igjen, men våknet helt klokken syv. Jeg tror hun fremdeles var trøtt, for hun var grinete helt til jeg fikk henne til å sovne igjen nærmere ni.

Er uvandt å nattamme når det har gått flere dager hvor hun har sovet fra kvelden til morningen, men å nattamme gjør meg egentlig ikke noe. Skulle bare ønske hun sov litt lenger på morningen, for jeg er så B-menneske og er da så trøtt :fnise: Jaja, får vel bare bli vandt til det.

Har sjekket skatten i dag da, og jeg får ikke igjen et nevneverdig beløp, men alt i pluss er jo pluss. Forloveden får igjen noen tusenlapper, og det hjelper GODT på de månedene jeg ikke har noen inntekt mellom foreldrepenger og kontantstøtte, siden S ikke skal i barnehage.

Nå ligger hun på magen og triller vognen sin frem og tilbake :rodmer: Søta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: De lever sitt eget liv med den nattesøvnen. C har begynt å legge seg rundt 20-21 og sover fram til rundt 7. Pappaen hennes har vært flink med C (og lyttet til det jeg har sagt om at C blir forstyrret av lys og lyd). Forhåpentligvis begynner S å legge seg slik at hun sover lengre.

Høres virkelig ut som det er gøy med babysvømming. Skulle gjerne ha gjort det med C også, men ville hatt litt problemer med språket. Kanskje jeg skal kaste meg uti og prøve.. Lærer språket fortere da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: De lever sitt eget liv med den nattesøvnen. C har begynt å legge seg rundt 20-21 og sover fram til rundt 7. Pappaen hennes har vært flink med C (og lyttet til det jeg har sagt om at C blir forstyrret av lys og lyd). Forhåpentligvis begynner S å legge seg slik at hun sover lengre.

Høres virkelig ut som det er gøy med babysvømming. Skulle gjerne ha gjort det med C også, men ville hatt litt problemer med språket. Kanskje jeg skal kaste meg uti og prøve.. Lærer språket fortere da kanskje?

Så bra at dere har en rutine og at forloveden er flink til å høre på hva du sier. Her glemmer pappaen å skifte til ull når han står opp med henne i helgene, før han legger henne ut i vognen, og jeg blir såå oppgitt!

Det er stas :jepp: Vil tro man lærer et språk fortere når man blir "kastet" ut i det. Er jo bare å se på hva de andre gjør, også gjør du det samme etter at instruktøren har sagt hva dere skal gjøre, så kanskje du skjønner sammenhengen eller noe. Er ganske dyrt med babysvømming her. Vet ikke hvordan det er i Nederland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming i går var kos som alltid, men etterpå var vi helt utslitt :sjenert: Forloveden har blitt syk (men er på jobb) og jeg hadde migrene, så det ble en slitsom kveld. S sovnet 2130, men våknet for mat klokken fire. Hun sovnet igjen, men våknet helt klokken syv. Jeg tror hun fremdeles var trøtt, for hun var grinete helt til jeg fikk henne til å sovne igjen nærmere ni.

Er uvandt å nattamme når det har gått flere dager hvor hun har sovet fra kvelden til morningen, men å nattamme gjør meg egentlig ikke noe. Skulle bare ønske hun sov litt lenger på morningen, for jeg er så B-menneske og er da så trøtt :fnise: Jaja, får vel bare bli vandt til det.

Har sjekket skatten i dag da, og jeg får ikke igjen et nevneverdig beløp, men alt i pluss er jo pluss. Forloveden får igjen noen tusenlapper, og det hjelper GODT på de månedene jeg ikke har noen inntekt mellom foreldrepenger og kontantstøtte, siden S ikke skal i barnehage.

Nå ligger hun på magen og triller vognen sin frem og tilbake :rodmer: Søta mi!

Kanskje like greit at ting ble som de ble da! Gleder meg til neste babysvømming ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit at ting ble som de ble da! Gleder meg til neste babysvømming ^^

Ja, det ble ikke noe lasagnelaging på oss. Ble McD på vei hjem fra babysvømmingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utvikling S 5 måneder

- Ruller fra mage til rygg og fra rygg til mage

- Holder hodet og skuldre godt over bakken, og så lenge hun vil

- Står med støtte (når vi holder henne i hendene)

- Sitter uten støtte (Ikke skjedd så ofte)

- Griper etter leker og putter alt i munnen

- Ler og smiler masse

- Gjenkjenner stemmer og navnet sitt

- Setter seg i krabbeposisjon og gynger frem og tilbake

- Tar tak i vognen og triller den frem og tilbake mens hun ligger

- Sier "mam mam mam" og "ba ba ba"

- Drar seg mot objekter og får tak i de

- Forflytter seg over en meter i mageleie

- Griper tak i tærne sine og putter de i munn

Sikkert mer også, men det var det jeg kom på akkurat nå.

Jeg er så stolt av jenta mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde uthevet ALT i "putter alt i munnen". Inkludert min baby.

Haha :fnise: Men hun syntes jo at Fie smaker så godt.. :sjenert:

It's her way of showing love.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke lille s :) tipper hun blir tidlig ute med å gå ;)

Jeg ser liksom ikke for meg at O kan det S kan om bare en måned, så det virker litt fjernt, hehe.

Virker som gode dager i teita-heimen. :)

O har forresten blitt smakt på av mange babyer som er eldre enn han. Tror de fleste babyer går gjenom en sånn periode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...