Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Høres utrolig deilig ut å få sove så mye! :)

Så flink du er til å hekle :) synes sånt er så vanskelig.

Veldig deilige netter nå :jepp:

Det syntes jeg og! Prøvde og ga opp maange ganger, før jeg knakk koden. Men det er gøy å ha en hobby :)

S sovnet 2245 og våknet etter 7,5 time, og sovnet rett etter mat. Våknet 0815, og det passet bra, for det er da jeg måtte ha vekket henne uansett. Nå skal vi på EU kontroll og helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk masse skryt på helsestasjonen i dag :) Var en stor gruppe med babyer på rundt fire måneder, og S var både den største i vekt, og den som hadde kommet lengst motorisk. Hoftene og motorikken ble sjekket på den enkelte, og fysioterapeuten sa at S var veldig sterk for alderen sin. Er koselig med skryt av noe man er så stolt av :)

Nå veier hun hele 6920 gram og er 63,5 cm lang.

Nå har jeg akkurat skiftet bleie og body og hele pakka på S.. Hun hadde virkelig bæsjet seg ut. Det var bæsj langt oppover ryggen, så det ble 1 body, 2 håndkler, 1 klut og en smekke rett inn i vaskemaskinen.

Har egentlig tusen ting jeg skulle gjort, men bilen min er fremdeles på EU kontroll, og forloveden stakk av med bankkortet mitt til morningen i dag. Arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store flotte jenta di! :rodmer: Hun er jo så søt!

Hehe, bæsjlkasjer er så gøy at! :fnise: Men er jo godt dem får det ut, da. Jeg synes det er artig å se O sitt ansiktsuttrykk når han bæsjer. Han slipper puppen (bæsjer som oftest da), blir helt stiv i ansiktet og ser rett ut i luften, etterfulgt av et brak i bleien. Så fortsetter han å spise :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Dæven så jevnt C og S er da! :fnise: Flotte store S. :jepp: Okej, nå kan bare C rulle fra side til side og ikke fra rygg til mage og sånt, men..

:fnise: Bæsjebleier som går overalt. Etter at C begynte på fast føde har hun bæsjet som normalt, men det er mindre flytende bæsj, sånn at alt er i bleia. Det er deilig, for før den tid, var det bæsj oppover ryggen så og si hver dag.

Teri: :fnise: Du så sjarmerende. Hu her ser på oss med et veldig konsentrert blikk og så braker det. Når hun ligger på ryggen løftes bena opp og så kommer braket. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store flotte jenta di! :rodmer: Hun er jo så søt!

Hehe, bæsjlkasjer er så gøy at! :fnise: Men er jo godt dem får det ut, da. Jeg synes det er artig å se O sitt ansiktsuttrykk når han bæsjer. Han slipper puppen (bæsjer som oftest da), blir helt stiv i ansiktet og ser rett ut i luften, etterfulgt av et brak i bleien. Så fortsetter han å spise :fnise:

Tusen takk :rodmer:

Ja, det er nok veldig godt å få det ut. S sover alltid så godt etter en bæsjebleie, så det er tydelig at det er deilig.

Er morsomt å se på ja :fnise: Men ble litt svett i panna når jeg sto helt alene, og det var bæsj over alt! Visste liksom ikke hvor jeg skulle begynne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven så jevnt C og S er da! :fnise: Flotte store S. :jepp: Okej, nå kan bare C rulle fra side til side og ikke fra rygg til mage og sånt, men..

:fnise: Bæsjebleier som går overalt. Etter at C begynte på fast føde har hun bæsjet som normalt, men det er mindre flytende bæsj, sånn at alt er i bleia. Det er deilig, for før den tid, var det bæsj oppover ryggen så og si hver dag.

Teri: :fnise: Du så sjarmerende. Hu her ser på oss med et veldig konsentrert blikk og så braker det. Når hun ligger på ryggen løftes bena opp og så kommer braket. :skratte:

Tror begge jentene våre er ganske tidlige ute i utviklingen :jepp:

Før S begynte med vellingen, bæsjet hun bare en gang i uken. Nå er det annenhver dag, og det lukter ikke godt! Fysj :fnise: Forloveden pleier å si: Tenk at noe så jævlig kan komme ut av noe så søtt! Ha ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Tror begge jentene våre er ganske tidlige ute i utviklingen :jepp:

Før S begynte med vellingen, bæsjet hun bare en gang i uken. Nå er det annenhver dag, og det lukter ikke godt! Fysj :fnise: Forloveden pleier å si: Tenk at noe så jævlig kan komme ut av noe så søtt! Ha ha.

:jepp: Tror det. Synes det er artig jeg, at de følger hverandre (altså S har gjort noen ting før C og vice versa) i utvikling.

Hu her bæsjet 3 ganger daglig, nå er vi nede på 2 (liten nedgang). :skratte: Det er så perfekt beskrivelse det forloveden din sier. :fnise: Det lukter ikke godt. Fikk forloveden til å stå og se på bleieskiftingen, han sang "Oranje, oranje... bleeeergh.. I'm going away!". (oranje er for Nederland og for fargen på bæsjen etter at vi prøvde oss med gulrøtter og poteter, C liker visst det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Tror det. Synes det er artig jeg, at de følger hverandre (altså S har gjort noen ting før C og vice versa) i utvikling.

Hu her bæsjet 3 ganger daglig, nå er vi nede på 2 (liten nedgang). :skratte: Det er så perfekt beskrivelse det forloveden din sier. :fnise: Det lukter ikke godt. Fikk forloveden til å stå og se på bleieskiftingen, han sang "Oranje, oranje... bleeeergh.. I'm going away!". (oranje er for Nederland og for fargen på bæsjen etter at vi prøvde oss med gulrøtter og poteter, C liker visst det også).

Orange er fargen på det som kommer ut av rumpa på S også :fnise: Her om dagen luktet det faktisk SÅ ille at jeg hadde store problemer med å ikke spy. Brakk meg tre ganger over bleien, og hadde jeg hatt evnen til å kaste opp, så hadde jeg gjort det. Ellers syns jeg faktisk jeg er ganske tøff. Verre med forloveden, han går fort ut igjen :fnise:

S sovnet 2215 og våknet for mat 0430. Sov så til 0745.

Vi har hatt litt flaskekrig i dag. S skal være hos farmor og bestefar i kveld for første gang, så jeg tok ut frossen MM i går, sånn at jeg kunne gi henne det iløpet av dagen, mens jeg pumper sånn at melken er fersk til barnevakten. Men det var ikke snakk om at hun skulle ha det. Brukte en time på å få i hun 40 ml. Så jeg lagde MME, og da fikk jeg i henne 60 ml uten særlig problemer. Så det var visst bedre. Får bare gi henne MME i dag, mens jeg pumper meg. Hun skal bare være der ca. 2 måltider, så det skal nok gå bra.

Får en eller to venninner på besøk i kveld, mens forloveden er hos en kamerat. Det skal bli deilig å få noen timer med jentetid. Håper bare ikke farmoren ringer å sier at S nekter flasken, og at jeg må komme. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veier jeg 54 kg! Hadde 53 som startvekt, men 57 som mål. Har jo ikke gjort noe for å slanke meg, så.. Er egentlig fornøyd som jeg er nå, men det var jeg ved 57 også. Håper ikke jeg blir noe tynnere nå, for nå har jeg jo ikke noe rumpe lenger :fnise: Spiser jo ikke akkurat sundt heller, så må vel være all ammingen og byssingen som får kiloene til å renne av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke, fine S :rodmer: Alltid kjekt med skryt av barnet sitt :jepp:

O var større på sin 3 mnd kontroll en S er nå :sjenert: Var 7,5 kg og 63,5 cm. Like lang, men tjukkere :fnise: Bollen min!

Skal på 4 mnd kontroll på mandag så blir spennende å se hva målene er da og hva fysioterapeuten har å si.

Er utrolig hvor mye drit som kommer ut av disse små, nydelige skapningene våre :fnise:

Edit: Glemte jo helt å gratulerer deg med vekttapet! Du kan godt få noen kilo av meg om du vil :fnise:

Amming er bra slankekur da! Har nesten gått ned 30 kg etter fødselen og har ikke vært flink til å spise sunt. Har fortsatt endel igjen før jeg er fornøyd så nå er det skjerpings!

Endret av Kitsch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink, og du ser helt nydelig ut nå! :)

Aww. Tusen takk :) Føler meg ikke så veldig fin, men..

Det gikk fint når S var hos farmor og bestefar for første gang i går. Hun hadde tatt flasken fint og de hadde kost seg masse. Hun gråt den siste timen, men jeg tror det var en blanding av savn og trøtthet, for hun smilte fra øre til øre når vi kom :)

Hun sov fra 2250-0750 i dag :) 9 timer i strekk er herlig!

Men jeg er likevel trøtt i dag, for det var en lang dag i går, som startet tidlig og det gikk mer eller mindre i ett hele dagen.

Vi har hatt litt morgengymnastikk i dag :sjenert::fnise: Og kost oss med familiefrokost :)

Tenkte meg en tur til byen etterpå, også skal jeg kanskje møte en venninne på cafe. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så deilig med ei jente som sover hele natten! :jepp:

Når du sier morgengymnastikk, er det mellom deg og forloveden da eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er det delphina sier, så skulle jeg ønske jeg og kjæresten også var så sprek :fnise: to uker siden sist. Huff huff.

Bra at s tar flaske. Det vil plutselig ikke o. Prøvde dere bare regelmessig da s protesterte også? Jeg skal ikke amme i dåpen pga. Antrekket, så har bare to uker på oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ei jente som sover hele natten! :jepp:

Når du sier morgengymnastikk, er det mellom deg og forloveden da eller? :fnise:

Ja :sjenert::fnise:

Hvis det er det delphina sier, så skulle jeg ønske jeg og kjæresten også var så sprek :fnise: to uker siden sist. Huff huff.

Bra at s tar flaske. Det vil plutselig ikke o. Prøvde dere bare regelmessig da s protesterte også? Jeg skal ikke amme i dåpen pga. Antrekket, så har bare to uker på oss :P

Her var det en uke, og det er ALT FOR LENGE for forloveden, så.. Nå måtte det bare gjøres :fnise:

Hun protesterte skikkelig! Fant ut tilslutt at det var fordi melken kom for fort på 3'r tut. Hun fikk helt panikk og nektet plent, så vi byttet tilbake til 2. Kan hende melken kommer for sakte eller for fort for O?

Vi ga MASSE flaske for at hun skulle bli vandt til det igjen. Det er fremdeles ikke 100%, men vi nærmer oss. Tar bare utrolig lang tid med den 2'r tuten..

På kvelden får hun velling, og den er jo tykkere, så da bruker vi 3'r tuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står fløtegratinerte poteter i ovnen, og vi skal ha soppstuing og avokadosalat til biffene. Både indre og ytre. Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk besøk av venninna mi i går kveld. Vi skravlet og hun drakk rødvin. Prøvde å få meg til å like det, men nei. Så voksen er jeg ikke enda :sjenert:

Kjøpte badebleier i går, siden vi skal begynne på babysvømming i morgen :) Det blir bra!

Det har blitt en kamp å skulle amme.. Det går helt fint på natten og når hun er veldig sulten, ellers så er det skikkelig puppenekt. Er utrolig slitsomt, for jeg prøver alt, men hun sutter litt, slipper og begynner å gråte. Vet ikke hvor lenge jeg skal orke dette, for det er utrolig slitsomt. Forloveden ber meg slutte å amme, fordi han ser hvor mye jobb det er blitte å mate henne, men jeg vil helst fortsette. Så vi får bare fortsette å prøve.

Nå skal vi gjøre unna litt husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk besøk av venninna mi i går kveld. Vi skravlet og hun drakk rødvin. Prøvde å få meg til å like det, men nei. Så voksen er jeg ikke enda :sjenert:

Kjøpte badebleier i går, siden vi skal begynne på babysvømming i morgen :) Det blir bra!

Det har blitt en kamp å skulle amme.. Det går helt fint på natten og når hun er veldig sulten, ellers så er det skikkelig puppenekt. Er utrolig slitsomt, for jeg prøver alt, men hun sutter litt, slipper og begynner å gråte. Vet ikke hvor lenge jeg skal orke dette, for det er utrolig slitsomt. Forloveden ber meg slutte å amme, fordi han ser hvor mye jobb det er blitte å mate henne, men jeg vil helst fortsette. Så vi får bare fortsette å prøve.

Nå skal vi gjøre unna litt husarbeid.

Uff, det høres kjipt ut! Har du vært på ammehjelpen.no? Kanskje det kan være et tips å ta kontakt med en ammehjelp, kanskje de har noen råd? Det er ei på Hvasser, og ei (edit: Det er visst to!) i Tønsberg. Det skader ikke å kontakte de, iallefall! :)

Jeg håper det ordner seg. :)

Og jeg gleder meg veldig til babysvømming imorgen, da skal Fie og S kose seg masse ^^

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se vi er flere som ikke drikker rødvin enda :sjenert:

Så synd med ammeproblemer. Har noe av det samme problemet til tider jeg også, så jeg vet hvor slitsomt det er. Håper det løser seg for dere i allefall :)

Så gøy med babysvømming. Kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe S slutter å tulle med puppen snart! :jepp: Men ikke slit deg ut heller. :)

Vi skal også på babysvømming i morgen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...