Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dåpsbarnet :jepp:

Sikkert deilig å være ferdig da, har sikkert vært slitsomt med all planleggingen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en flott dag! :)

Skjønner godt at du syntes det er deilig at det hele er over. Det er jo helt sikkert en smule stressende med alt som skal ordnes, gjester som skal "tilfredsstilles" og ikke minst alle som vil holde og kose med dåpsbarnet...Og rydding og vasking og styr og stell! :fnise: Men dere har nok vært kjempe flinke, og så heldige som har så masse deilig mat framover. Jeg elsker koldtbord-mat!! NAM :)

Ha en strålende dag og prøv å hvile ordentlig ut. Det har dere fortjent nå!

Tusen takk :) Ja, det er veldig deilig å være ferdig. Tok på med all planleggingen.. Det må jeg si. Men det ble en vellykket dag, og nå kan vi endelig slappe av :)

Gratulerer med dåpsbarnet :jepp:

Sikkert deilig å være ferdig da, har sikkert vært slitsomt med all planleggingen :jepp:

Tusen takk :)

Veldig deilig! Vi kunne jo gjort det veldig mye enklere, men det ble et ordentlig fint selskap. Om det blir noen neste gang, så gjør vi det sikkert på en annen måte. For som svigers sa: "Du må ikke slite deg helt ut. Det er en stor pris å betale, og er ikke verdt det."

S ligger i vognen sin å sover, og jeg sitter i sengen på soverommet, fordi jeg ikke orker å face alt rotet i stua og på kjøkkenet.. :sjenert::fnise: Gud, så mye rot! Vi har endel ferske reker og kreps igjen fra dåpen, så i dag skal vi be moren min ned på skalldyrmat. Skjønner bare ikke hvor jeg skal få energien til å rydde fra først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, det er veldig deilig å være ferdig. Tok på med all planleggingen.. Det må jeg si. Men det ble en vellykket dag, og nå kan vi endelig slappe av :)

Veldig deilig! Vi kunne jo gjort det veldig mye enklere, men det ble et ordentlig fint selskap. Om det blir noen neste gang, så gjør vi det sikkert på en annen måte. For som svigers sa: "Du må ikke slite deg helt ut. Det er en stor pris å betale, og er ikke verdt det."

S ligger i vognen sin å sover, og jeg sitter i sengen på soverommet, fordi jeg ikke orker å face alt rotet i stua og på kjøkkenet.. :sjenert::fnise: Gud, så mye rot! Vi har endel ferske reker og kreps igjen fra dåpen, så i dag skal vi be moren min ned på skalldyrmat. Skjønner bare ikke hvor jeg skal få energien til å rydde fra først..

*sende masse rydde-energi*!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dåpsbarnet på etterskudd! :strix: hørtes ut som en fin feiring, også så mye god mat da :sikle: kjekt med rester til vertsskapet da ;-)

Er vel ikke superkrise å ikke rydde før ens mor kommer? Syns det er veldig forståelig at man er sliten etter en sånn dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dåpsbarnet på etterskudd! :strix: hørtes ut som en fin feiring, også så mye god mat da :sikle: kjekt med rester til vertsskapet da ;-)

Er vel ikke superkrise å ikke rydde før ens mor kommer? Syns det er veldig forståelig at man er sliten etter en sånn dag...

Neida, det er ikke viktig. Men for meg selv, først og fremst. Også orker jeg ikke stå i rot og tilberede mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altfor tidlig for meg...

S våknet klokken fem og fikk mat. Sprutgulpet i hele sengen sin, så der er det vått. Også hørtes den ene prompen hennes veldig våt ut, så jeg sto opp for å skifte bæsjebleie. Men neida, ingen bæsj i bleia. Så nå sitter vi i stua, og jeg lurer på hvor lang tid det tar å få henne til å sove igjen. Jeg har ihvertfall ikke sovet nok enda.. Trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er altfor tidlig for meg...

S våknet klokken fem og fikk mat. Sprutgulpet i hele sengen sin, så der er det vått. Også hørtes den ene prompen hennes veldig våt ut, så jeg sto opp for å skifte bæsjebleie. Men neida, ingen bæsj i bleia. Så nå sitter vi i stua, og jeg lurer på hvor lang tid det tar å få henne til å sove igjen. Jeg har ihvertfall ikke sovet nok enda.. Trøtt.

:klem: Håper du sover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du sover nå!

Fikk sove i tre kvarter mens hun sov i vognen.. Håper på å få sove litt når hun skal sove rundt 12 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt du fikk sove litt hvertfall. :klemmer: Det kan bli litt slitsomt i lengden når man ikke får sovet ordentlig.

Det blir det. Søvn er viktig! Er kjedelig å gå rundt og halvfungere hele tiden liksom :fnise:

I går var vi hos Niennas, T og Fie. Det var koselig :) Vi koste oss med pizza fra Peppes, brettspill og barna våres <3 De har også en katt som heter Odin, men han var ikke interessert i det hele tatt :fnise:

Før vi dro hjem i går kveld (kom hjem 2230), så skiftet vi bleien og ga mat til S, i tilfelle hun skulle sovne i bilstolen på vei hjem. Det gjorde hun, så vi la henne bare over i sengen, uten å kle av henne. Hun hadde bare på seg en litt tykk bomullsdrakt, så det ble ikke for varmt, siden vi hadde det nokså kaldt på soverommet. Til min store overraskelse, våknet hun ikke for mat før 0400. Fikk mat frem til jeg la henne igjen halv fem, og sov frem til åtte. Nå har vi stått opp. Det er tidlig (syns jeg), men jeg skal ikke klage. Én nattamming i stede for 3-4 som det har vært den siste tiden, er ikke feil.

Hun sov altså fra ca. 22-04 og 0430-0800. Jeg er fornøyd! Tror jeg sov fra ca. 2330-04, og 05-08, så det ble langt flere timer enn de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jippi! S har begynt å skjønne det. :fnise: Det er jo greit at det var en mindre enn flere, får håpe hun skjønner det og fortsetter sånn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den natten hørtes deilig ut! Det fortjente du! :)

Her var natten sånn: Kvelds klokken ni, så nattamminger klokken: 23:30, 02:00, 04:30, 05:15 og 06:00, før han var klar til å stå opp 07:00..Og hver nattamming varer minst 20 min, men gjerne en halv time.Herrejemin..Jaja, får satse på at natten deres blir trend hos dere framover, og at O følger etter :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! S har begynt å skjønne det. :fnise: Det er jo greit at det var en mindre enn flere, får håpe hun skjønner det og fortsetter sånn. :jepp:

Håper det! Krysser fingrene for at hun fortsetter sånn her igjen.

Åh, den natten hørtes deilig ut! Det fortjente du! :)

Her var natten sånn: Kvelds klokken ni, så nattamminger klokken: 23:30, 02:00, 04:30, 05:15 og 06:00, før han var klar til å stå opp 07:00..Og hver nattamming varer minst 20 min, men gjerne en halv time.Herrejemin..Jaja, får satse på at natten deres blir trend hos dere framover, og at O følger etter :gjeiper:

Takk :) Ja, det var deilig å endelig kunne sove lenger enn 1-2 timer av gangen.

Det er hyppig! Husker jeg sa til jordmora mi at S fikk mat hver tredje time om natten i begynnelsen, og sa sa hun: "Oi, så hyppig enda.."

Ja, det håper jeg. Og håper det samme for deg!

I dag har vi meldt oss på babysvømming :) Oppstart i begynnelsen av mars. Det blir bra! Har gledet oss til det lenge, og nå har jeg endelig fått surra meg til å melde oss på.

Jeg fikk veldig lite penger av NAV i dag.. :klo: Fikk ikke levert skattekortet mitt før i går. Noen som vet om de trekker 50% skatt i januar da? Eller om det er februarlønnen de gjør det med, dersom man ikke har levert skattekortet? Et eller annet har skjedd ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger jo ikk å levere skattekort til Nav? :klo: De henter jo trekkopplsyningene direkte fra skattekontoret. I alle fall her..Jeg har ikke fått mindre enn vanlig, og jeg har ikke levert noe skattekort.. Dvs. har ikke fått mine penger enda, men ifølge dama på Nav, så er de på vei..

Babysvømming er så kos! :strix: Vi skal bare på drop-ins, dessverre. Er så dyrt, og orker ikke binde meg til en gang i uka, så.. :) Men ja, det er kjempekos! Var med en venninne da jeg var gravid.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig lite penger av NAV i dag.. :klo: Fikk ikke levert skattekortet mitt før i går. Noen som vet om de trekker 50% skatt i januar da? Eller om det er februarlønnen de gjør det med, dersom man ikke har levert skattekortet? Et eller annet har skjedd ihvertfall.

Om skattekortet for 2012 ikkje var mottatt ved utbetakinga, blir du trekt 50% ja. (Dei kunne brukt 2011-kortet i januar, men det har dei ikkje gjort?)

Skattetrekket kan korrigerast på neste utbetaing, sånn at du får utbetalt tilsvarande meir i februar.

Så kjekt med babysvømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikk å levere skattekort til Nav? :klo: De henter jo trekkopplsyningene direkte fra skattekontoret. I alle fall her..Jeg har ikke fått mindre enn vanlig, og jeg har ikke levert noe skattekort.. Dvs. har ikke fått mine penger enda, men ifølge dama på Nav, så er de på vei..

Babysvømming er så kos! :strix: Vi skal bare på drop-ins, dessverre. Er så dyrt, og orker ikke binde meg til en gang i uka, så.. :) Men ja, det er kjempekos! Var med en venninne da jeg var gravid.

Mye mulig. Men jeg har ihvertfall levert det. Jeg ringte NAV, og de hadde ikke trukket meg 50% heldigvis, men de har gjort en stor feil. De har stoppet utbetalingen min mellom 31/12-23/1. Da skulle jeg hatt 60% foreldrepenger, fordi jeg var sykemeldt 40%. I stede så har de heller ikke betalt meg noe i det hele tatt. Arg! Blir så sinna på NAV! Jeg trenger de pengene, nå! Hun skulle sende mail til forvaltningen, så vi får se..

Det er litt dyrt ja. Koster 970,- her. Men det er noe vi begge hadde veldig lyst til, så da måtte vi bare forsake noe annet.

Om skattekortet for 2012 ikkje var mottatt ved utbetakinga, blir du trekt 50% ja. (Dei kunne brukt 2011-kortet i januar, men det har dei ikkje gjort?)

Skattetrekket kan korrigerast på neste utbetaing, sånn at du får utbetalt tilsvarande meir i februar.

Så kjekt med babysvømming!

Takk for svar, men de hadde visst ikke trukket meg 50% likevel :)

Gleder oss til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arg! Jeg blir så irritert på NAV at jeg nesten sprekker! De er så innsnevra, og til de grader ordentlige. De skal jo ha alt svart på hvit, og helt flere ganger! Skjønner ikke at det er mulig.

Har ihvertfall snakket med de nå, for det er snakk om nesten en hel mnd som jeg ikke har fått penger for! Så best de ordner opp i det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Jeg blir så irritert på NAV at jeg nesten sprekker! De er så innsnevra, og til de grader ordentlige. De skal jo ha alt svart på hvit, og helt flere ganger! Skjønner ikke at det er mulig.

Har ihvertfall snakket med de nå, for det er snakk om nesten en hel mnd som jeg ikke har fått penger for! Så best de ordner opp i det snart.

Uff, så irriterande med feil i utbetalingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav i et nøtteskal :roll:

Er ikke alltid enkle å ha med å gjøre. Her er jeg heldig hvis det går tre timer mellom nattammingen. Spiser som regel hver andre til tredje time. Hele døgnet. Nå har jo vi slitt litt med sovingen i det siste så håper han sover lengre mellom måltidene om natten når vi får døgnrytmen på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...