Teriyaki Skrevet 18. januar 2012 #1781 Del Skrevet 18. januar 2012 Flinke S som har fått vaksine! Det er nok slitsomt å gjøre i stand dåpen ja..Vi har egentlig bare så vidt begynt, gleder meg ikke så veldig til planleggingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1782 Del Skrevet 18. januar 2012 Du virker så flink, Teita! Styrer og steller med dåp og greier! Når er dåpen? Håper du har det strålende om dagen! Tusen takk Er MYE mer å gjøre enn jeg hadde trodd på forhånd, men begynner så smått å komme i mål nå. Dåpen er nå til søndag. Flinke S som har fått vaksine! Det er nok slitsomt å gjøre i stand dåpen ja..Vi har egentlig bare så vidt begynt, gleder meg ikke så veldig til planleggingen.. Hun var flink. Tror det var tøffest for oss som så på at den lille kroppen ble stukket. Nei uff. Det er mye å gjøre. Ihvertfall siden vi blir så mange, og vi skal stå for maten selv. Det finnes jo langt enklere måter å gjøre det på og da. Men men, jeg tror det blir bra tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #1783 Del Skrevet 18. januar 2012 Glemte jo helt å oppdatere vekt og lengde etter 3- månederskontrollen i går! Vekt ved fødsel: 3260 g Lengde ved fødsel: 49 cm Hodeomkrets ved fødsel: 34 cm 3 måneder: Vekt: 5850 g Lengde: 61,5 cm Hodeomkrets: 40,2 cm Hun har altså gått opp 2,6 kg til fødsel, og følger kurven sin perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #1784 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg er så trøtt! Vært våken mer enn jeg har sovet i natt. Kjenner det tærer litt på.. Skjønner ikke hva som skjedde med S i natt, men hun våknet hele tiden, og roet seg ikke før hun fikk en pupp. Prøvde å legge henne ved siden av meg når hun våknet nå, og dytte smokken inn og ut, for å se om hun ville sove litt til, men nei. Så nå sitter vi i sofaen, og jeg ser nesten dobbelt på skjermen. Skal prøve å få sovet litt når S sovner etterpå. Utfordringen nå blir bare å orke å stimulere og leke med henne frem til det. Note to self: - Besøke lokalet hvor vi skal ha dåpen 1800 - Lage det siste bordkortet - Printe ut bordplasseringen - Planlegge hva som skal hvor, osv. Vi er så fattige nå at det er nesten flaut Tror jeg har 10 kroner på brukskontoen. I dag skal vi ha Crispy Chicken dinner kit (taco-ish) til middag, og det er den siste middagen vi har før vi får penger igjen den 25. Finner sikkert noe i fryseren, men det er dårlig stelt her nå. Dåp er dyrt! De siste pengene vi har, som vi har satt av, er jo for å handle inn all maten til dåpen, og betale blomstene jeg har bestilt. Jaja, luft å kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 19. januar 2012 #1785 Del Skrevet 19. januar 2012 Ta med mann og barn hit imorgen kveld, og spis middag! (Dette er ikke et spørsmål, mer en ordre! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. januar 2012 #1786 Del Skrevet 19. januar 2012 Slitsomt.. Vet hvordan det er å være blakk, så føler med deg. Hvor mye totalt tror dere at dere blir å bruke på dåpen? Vi får lokale gratis, og lokalet har nok av duker plus lysestaker. Så må bare kjøpe litt pynt på bordet. Så er det hjemmelaget koldtbord, men skal holde det under 200 per pers. Dessuten får vi hjelp av familien til utgiftene på maten. Satser på å ikke bruke mer enn 3000 totalt. Hvordan invitasjoner har du laget? Jeg bestilte bare foldekort fra japan photo med to bilder av O på, også skal jeg skrive selv inni de. Vet mange bare kjøper vanlige kort på bokhandelen, men tenkte det var like greit, i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 19. januar 2012 #1787 Del Skrevet 19. januar 2012 Usj, ikke greit å være blakk. Har heldigvis greid å unngå det *bank i bordet* siden jeg flyttet fra eksen (og siden jeg flyttet fra Bergen), men jeg skjønner godt hvordan det er. Og dette med søvn, her fikk jeg ikke sove da C sovnet etter første nattamming på gudene vet hvor lenge. Jeg lå og leste diverse ting på telefonen (ondskapsfulle jævel). Håper uansett du får hvilt deg utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #1788 Del Skrevet 19. januar 2012 Ta med mann og barn hit imorgen kveld, og spis middag! (Dette er ikke et spørsmål, mer en ordre! ) Så hyggelig! Og det skulle vi gjerne gjort, men i morgen har vi så sykt mye å gjøre. Skal handle inn alt av mat, duker og det som står igjen av pynt, reise rundt på forskjellige Menybutikker for å finne tilsammen 13 brød, finne et sted som selger rimelige brødkurver og bake kake.. Hjelpes! Men vi tar gjerne en rain check etter dåpen? Men egentlig så er det vår tur til å invitere dere på middag, siden dere betalte for pizzaen den gangen. Slitsomt.. Vet hvordan det er å være blakk, så føler med deg. Hvor mye totalt tror dere at dere blir å bruke på dåpen? Vi får lokale gratis, og lokalet har nok av duker plus lysestaker. Så må bare kjøpe litt pynt på bordet. Så er det hjemmelaget koldtbord, men skal holde det under 200 per pers. Dessuten får vi hjelp av familien til utgiftene på maten. Satser på å ikke bruke mer enn 3000 totalt. Hvordan invitasjoner har du laget? Jeg bestilte bare foldekort fra japan photo med to bilder av O på, også skal jeg skrive selv inni de. Vet mange bare kjøper vanlige kort på bokhandelen, men tenkte det var like greit, i grunn. Invitasjonene bestilte jeg fra nettet. En rask og rimelig tjeneste. Budsjett: Lokale 2500,- Min mor Invitasjoner, bordløper og papirduk til koldtbordet, pynt, lysestaker ca. 500,- Oss Dåpskake ?, forlovedens foreldre (kjenner en baker så blir rimeligere) Ferske reker og kreps ?, forlovedens foreldre (kjenner en fisker) Forlovedens foreldre lager karbonader og baker en kake Min mor ordner roastbeef, skinkestek, kylling og waldorfsalat Vi ordner laks og eggerøre, potetsalat, grønnsalater, dressinger, spekefat og baker en kake. Ca. 2000,- Blomster 1000,- Flere kaker - Andre folk i familien Som du ser, så får vi endel hjelp. Det vi må ut med selv, er ca. 3500,- Usj, ikke greit å være blakk. Har heldigvis greid å unngå det *bank i bordet* siden jeg flyttet fra eksen (og siden jeg flyttet fra Bergen), men jeg skjønner godt hvordan det er. Og dette med søvn, her fikk jeg ikke sove da C sovnet etter første nattamming på gudene vet hvor lenge. Jeg lå og leste diverse ting på telefonen (ondskapsfulle jævel). Håper uansett du får hvilt deg utover dagen. Nei, det er ikke noe særlig gøy.. Er dyre måneder nå med høye strømregninger, dåp osv. Er sikkert litt uvant for deg å skulle sovne igjen etter å ha våknet på natten. Bedre for oss som er vandt til å stå opp flere ganger om natten Den mobilen ja.. Jeg leser på KG mens jeg ammer om natten. Men det er fordi jeg ikke skal sovne mens jeg ammer Fikk sove litt over en time mens S sov ute i sta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. januar 2012 #1789 Del Skrevet 20. januar 2012 Hehehe, nå ble jeg bare sulten her!! Sååå mye god mat å lese om Ikke slit dere ut nå, må ha energi til å kose dere på dåpsdagen også Men kjenner at jeg ble litt gira på organisering her nå.. Jeg elsker å stelle i stand slike ting og syssle og planlegge... Mulig det blir en gjesteliste til dåpen før kvelden er omme! Må jo ha noeå gjøre mens jeg venter Riktig god helg og lykke til på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 21. januar 2012 #1790 Del Skrevet 21. januar 2012 Vi skal ha dåp vi også i morgen. Er litt utgifter som hører til ja.. men dere kommer til å god mat i kjøleskapet noen dager nå da, regner med gjestene ikke kommer til å spise opp alt! Lykke til i morgen, ikke stress for masse men kos dere litt også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 21. januar 2012 #1791 Del Skrevet 21. januar 2012 Lykke til med dåpen i morgen! Og kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. januar 2012 #1792 Del Skrevet 21. januar 2012 Lykke til med dåpen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. januar 2012 #1793 Del Skrevet 22. januar 2012 Lykke til med dåp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 22. januar 2012 #1794 Del Skrevet 22. januar 2012 Håper dagen idag blir en super dag for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. januar 2012 #1795 Del Skrevet 22. januar 2012 Hurra for dåpsbarnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 22. januar 2012 #1796 Del Skrevet 22. januar 2012 Gratulerer med dagen til lille S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 22. januar 2012 #1797 Del Skrevet 22. januar 2012 Gratulerer med dagen! Håper dåpen gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. januar 2012 #1798 Del Skrevet 22. januar 2012 Gratulerer med dåpsbarnet og til de (helt sikkert stolte) foreldrene! Håper dagen ble kjempe fin for både liten og stor! Gleder meg til å høre hvordan det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #1799 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Hehehe, nå ble jeg bare sulten her!! Sååå mye god mat å lese om Ikke slit dere ut nå, må ha energi til å kose dere på dåpsdagen også Men kjenner at jeg ble litt gira på organisering her nå.. Jeg elsker å stelle i stand slike ting og syssle og planlegge... Mulig det blir en gjesteliste til dåpen før kvelden er omme! Må jo ha noeå gjøre mens jeg venter Riktig god helg og lykke til på søndag! Vi skal ha dåp vi også i morgen. Er litt utgifter som hører til ja.. men dere kommer til å god mat i kjøleskapet noen dager nå da, regner med gjestene ikke kommer til å spise opp alt! Lykke til i morgen, ikke stress for masse men kos dere litt også da Lykke til med dåpen i morgen! Og kos dere Lykke til med dåpen i morgen! Lykke til med dåp! Håper dagen idag blir en super dag for dere! Hurra for dåpsbarnet Gratulerer med dagen til lille S Gratulerer med dagen! Håper dåpen gikk bra Gratulerer med dåpsbarnet og til de (helt sikkert stolte) foreldrene! Håper dagen ble kjempe fin for både liten og stor! Gleder meg til å høre hvordan det gikk! Tusen takk, alle sammen Dåpen og festen etterpå var svært vellykket. S pleier å sove rundt den tiden vi var i kirken, så hun var ganske overtrøtt, men jeg klarte å få hun til å sovne i armene mine. Hun sov helt til hun fikk vannet i hodet. Da våknet hun og så svært skeptisk ut Det var mer enn nok mat, så nå har vi hele kjøleskapet fullt av koldtbord. Men det er bra, for da har vi ihvertfall mat frem til lønning den 25. Det var mange som ville kose med S etterpå, så hun ble ganske sliten. Sovnet etterhvert, og sov helt til vi måtte vekke henne for å dra hjem. Vi fikk utrolig god hjelp av både venner og familie til å pakke sammen, rydde og vaske. Så deilig! S fikk mange fine gaver! Gullbarrer fra Mestergull (gavekort), søljer til voksenbunad, sparebøsse, smykkeskrin, bamser, barnebestikk, dåpsattestholder, smykker, barnebøker, og sparebøssen hennes er nå fylt opp med 700,- Jeg er glad alt gikk på skinner, og at folk koste seg, og ga oss masse skryt for alt vi hadde ordnet. Men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er veldig deilig at det er over. Endret 23. januar 2012 av Teita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. januar 2012 #1800 Del Skrevet 23. januar 2012 Hørtes ut som en flott dag! Skjønner godt at du syntes det er deilig at det hele er over. Det er jo helt sikkert en smule stressende med alt som skal ordnes, gjester som skal "tilfredsstilles" og ikke minst alle som vil holde og kose med dåpsbarnet...Og rydding og vasking og styr og stell! Men dere har nok vært kjempe flinke, og så heldige som har så masse deilig mat framover. Jeg elsker koldtbord-mat!! NAM Ha en strålende dag og prøv å hvile ordentlig ut. Det har dere fortjent nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå