Gå til innhold

Stolt mamma til verdens skjønneste prinsesse <3

Teita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror man aldri får så mange gaver å pakke opp som det året man har en liten baby som ikke kan pakke opp selv :fnise:

Nei :fnise:

Har du tid/ork/lyst på besøk av meg og arvingen imorgen? :)

Hørtes veldig koselig ut, men vi har helt seriøst fullt program frem til neste år. No lies. Ble ikke akkurat en ferie-ferie for oss, hvor vi kan slappe av, men men. Kom gjerne en tur på nyåret :) Har funnet frem litt mer ting og tang til Fie.

I dag har vi hatt storrengjøring her :husarbeid: Vasket alt, fra øverst til nederst, på langs og på tvers :fnise: Det var kjempe slitsomt, men deilig å få det gjort. Også har vi vært en liten tur i byen, min kjære og jeg, mens S ble passet av mormor, hvor vi byttet noen klær S fikk til jul, i større størrelser.

Etter byturen, handlet vi litt mat.. Er ganske skrapa i lommebøkene våre nå, så vi får leve litt fornuftig frem til lønning i slutten av neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig koselig ut, men vi har helt seriøst fullt program frem til neste år. No lies. Ble ikke akkurat en ferie-ferie for oss, hvor vi kan slappe av, men men. Kom gjerne en tur på nyåret :) Har funnet frem litt mer ting og tang til Fie.

It's a date :) Si ifra når det passer for deg, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storrengjøring er så godt å få gjort! Er så deilig når hus/leilighet er strøken. :)

Hvilke planer har dere på nyttårsaften da? Blir vel trolig noe roligere i år enn til vanlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's a date :) Si ifra når det passer for deg, da :)

Will do:)

Storrengjøring er så godt å få gjort! Er så deilig når hus/leilighet er strøken. :)

Hvilke planer har dere på nyttårsaften da? Blir vel trolig noe roligere i år enn til vanlig? :)

På nyttårsaften har vi barnevakt :) S skal være hos mormor (som bor over oss), sammen med venninnen hennes som er barnepleier på Ullevol, så det blir bra. Vi skal til en kamerat ihvertfall, hvor det kommer flere vi kjenner. Gleder oss til det.

Dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Will do:)

På nyttårsaften har vi barnevakt :) S skal være hos mormor (som bor over oss), sammen med venninnen hennes som er barnepleier på Ullevol, så det blir bra. Vi skal til en kamerat ihvertfall, hvor det kommer flere vi kjenner. Gleder oss til det.

Dere da? :)

Det blir sikkert kjempedeilig! :jepp:

Vi skal bare opp til et vennepar av oss som også har barn, også blir vi å lage noe tapas slik at vi har noe å spise på utover kvelden. Tar kanskje et par øl mens vi er der. :)

I morgen derimot skal O være hos mamma mens vi skal på fest :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke skrevet her inne på en stund, men jeg er innom dagbøkene deres å leser daglig da:)

Har skjedd mye her i ferien. Vært masse på besøk, fått masse besøk osv. Det var vært en veldig koselig ferie, men også veldig slitsomt. Kjenner det nå.. Tror kanskje vi må prioritere litt annerledes neste gang.

I dag skal vi feire nyttårsaften hos en kamerat av oss. Vi blir mange, og skal kose oss skikkelig. Er litt sliten, men gleder meg samtidig til å se vennene mine igjen.

S skal være hos mormor i natt, så jeg har pumpet og pumpet i lang tid nå. Hun har ihvertfall nok mat, også er jo vi i underetasjen dersom det er noe :) Jeg kommer likevel til å savne henne MASSE! Gruer meg litt til det.. :sjenert: Får vel sitte på toalettet å pumpe. :fnise:

Jenta mi har blitt så stor! I dag lå vi i sengen alle tre, med S i mellom oss, som lå å pludret og smilte i over en time i strekk :rodmer: DET er en fin måte å våkne opp på.

Holder på å koke flasker, pakke ned bleier, klær, og skrive lister til barnevakten. Vil jo at alt skal gå på skinner:)

Ønsker alle et riktig godt nytt år! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen et lite spor, blir vist bare sjeldnere og sjeldnere..

Ønsker deg og din lille familie et godt nytt år :) Må dere kose dere masse i kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere koser dere masse ikveld, det fortjener dere! :) Og S er i de tryggeste hender :)

Det gjorde vi, tusen takk! Håper dere koste dere også! :)

Håper dere får en fin kveld i kveld! :) godt nytt år til deg og dine!

Godt nyttår til deg også! Tusen takk:)

Innom og legger igjen et lite spor, blir vist bare sjeldnere og sjeldnere..

Ønsker deg og din lille familie et godt nytt år :) Må dere kose dere masse i kveld :klemmer:

Koselig at du kommer innom å legger igjen et spor, Benni:) Rart hvordan prioriteringene forandres når man får barn.

Tusen takk, og takk det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle de vakre KG-kvinnene :) Alle gode ønsker for det nye året.

Vi var som sagt på fest hos en kamerat på nyttårsaften, mens S sov hos mormor. Meen... Jeg ble veldig full :sjenert: Tålte visst ikke så mye som jeg trodde, lenger. Jeg storkoste meg med venner og bekjente, helt til jeg ble dårlig.

Forloveden ble også ganske dårlig, så vi var de første som dro hjem. Men, vi fikk ihvertfall kommet oss ut klokken 00, og sett på raketter, så alt i alt, en vellykket kveld.

Ganske flaut, for jeg har ikke blitt så full at jeg har blitt dårlig, siden jeg var fjorten og trodde det gikk helt fint å drikke en flaske Smirnof rent. :sjenert:

Var ganske dårlige her, dagen derpå, men nå er alt mye bedre, og jeg har akkurat ryddet bort alt av julepynt og juletrepynt.

Nå skal vi snart dra på butikken for å handle inn litt mat. Ganske tomt i skuffer og skap her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn kan det gå... En blir aldri for gammel til å gå på en smell ;)

Så flink du er som har ryddet bort all julepynten allerede! :daane: Her forsvinner den nok ikke før til helgen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klemmer:

Hehe, ja sånt skjer :jepp: Jeg tåler lite fra før av, så jeg har vært vant til å måtte kjenne etter i alle år, så klarte greit å kjenne etter på fredag også slik at jeg bare ble "godfull" :jepp:

For du kan tro jeg har gått på mange smeller, til tross for at jeg ofte har drukket mye mindre enn mine venner :fnise:

Hvordan er forresten S på natten? :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan det gå... En blir aldri for gammel til å gå på en smell ;)

Så flink du er som har ryddet bort all julepynten allerede! :daane: Her forsvinner den nok ikke før til helgen :sjenert:

Hehe, nei :sjenert:

Deilig å få det vekk nå egentlig, men det ble veldig tomt her plutselig. Neinei, men jula varer jo helt til påske! Så du har god tid på deg :fnise:

Godt nyttår! :klemmer:

Hehe, ja sånt skjer :jepp: Jeg tåler lite fra før av, så jeg har vært vant til å måtte kjenne etter i alle år, så klarte greit å kjenne etter på fredag også slik at jeg bare ble "godfull" :jepp:

For du kan tro jeg har gått på mange smeller, til tross for at jeg ofte har drukket mye mindre enn mine venner :fnise:

Hvordan er forresten S på natten? :)

Godt nyttår!:)

Ja, sånt skjer.. Er egentlig vandt til å tåle myye jeg, så.. Men godfull er best:) Jeg hadde det jo kjempe gøy, frem til ca. 0030, og dro hjem 0200, så..

Frem til ca. 2 mnd, så ammet jeg ca. hver 3-5 time på natten. Etter fylte 2 mnd, ble det enda bedre! Nå får hun mat rundt 00:00, og sover mellom 4-8 timer, får mat, og sover ca. 3 timer til, før vi står opp:) Er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro det er lettere å gå på en liten smell når man er vant til å tåle mye ja :jepp: Da er man jo ikke vant til å måtte passe på sånn hele tiden, sånn som meg. Det er så rart hvor forskjellig toleranse folk har på alkohol. Venninner som er både lavere og tynnere enn meg tåler mer!

Så deilig det høres ut, da :jepp: O er sånn som S var før to månedersalderen. Kanskje har vi et håp vi også. Har jo allerede gått fra tre til to amminger per natt. Men nå får han jo siste måltid i halv ti-halv ellevetiden..Så mulig det hadde vært tre ganger per natt dersom vi hadde fått til å legge han til rimelig tid. :)

Noen må jo amme tre ganger per natt i mange måneder. En venninne av meg ammet enda tre ganger per natt da ungen var seks måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Teita! :klemmer:

Jeg ammer som regel 2 ganger om natten ennå, jeg. Men synes det er helt greit. Samsover etter første amming, og da er det ikke noe stress. Men så har hun ikke tid til pupp om dagen da. Av og til går det en gang, men som regel er det bare morgen, kveld, og to ganger om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Godt nytt år! :klemmer:

Det er fort gjort å bli litt for godfull. :fnise: Nå har jeg ikke drukket alkohol på et år, og det blir vel å kjenne etter når jeg tar meg en øl eller to. Hadde en høy toleranse, men tror ikke den eksisterer lengre. :fnise:

S høres ut som hun er ganske så god, det at det går 4-8 timer er jo ganske så greit. :jepp: C her sover 8-9 timer i strekk. Vi ga opp nattammingen med tillatelse av legen på helsestasjonen, for jeg kunne plukke opp C etter 5 timer med søvn og hun sov gjennom bleieskift. Da var det slutt på nattamming. :fnise: Jaja, jeg er heldig sånn sett, jeg har ei sovedukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er lettere å gå på en liten smell når man er vant til å tåle mye ja :jepp: Da er man jo ikke vant til å måtte passe på sånn hele tiden, sånn som meg. Det er så rart hvor forskjellig toleranse folk har på alkohol. Venninner som er både lavere og tynnere enn meg tåler mer!

Så deilig det høres ut, da :jepp: O er sånn som S var før to månedersalderen. Kanskje har vi et håp vi også. Har jo allerede gått fra tre til to amminger per natt. Men nå får han jo siste måltid i halv ti-halv ellevetiden..Så mulig det hadde vært tre ganger per natt dersom vi hadde fått til å legge han til rimelig tid. :)

Noen må jo amme tre ganger per natt i mange måneder. En venninne av meg ammet enda tre ganger per natt da ungen var seks måneder.

Rimelig tid ja.. :sjenert: Her er vi i seng mellom 23-01.. Men det passer meg egentlig greit, for da står vi også opp mellom 09-12. Er veldig B-menneske.

Jeg syns vi er heldige jeg :) Kan ikke klage. Kunne vært verre.

Godt nyttår, Teita! :klemmer:

Jeg ammer som regel 2 ganger om natten ennå, jeg. Men synes det er helt greit. Samsover etter første amming, og da er det ikke noe stress. Men så har hun ikke tid til pupp om dagen da. Av og til går det en gang, men som regel er det bare morgen, kveld, og to ganger om natten.

Godt nyttår til deg også :)

Hvordan blir det med melkeproduksjon når man delammer? Altså når ungene er så store at de får mat noen måltider også? Lurt på det en stund.

Godt nytt år! :klemmer:

Det er fort gjort å bli litt for godfull. :fnise: Nå har jeg ikke drukket alkohol på et år, og det blir vel å kjenne etter når jeg tar meg en øl eller to. Hadde en høy toleranse, men tror ikke den eksisterer lengre. :fnise:

S høres ut som hun er ganske så god, det at det går 4-8 timer er jo ganske så greit. :jepp: C her sover 8-9 timer i strekk. Vi ga opp nattammingen med tillatelse av legen på helsestasjonen, for jeg kunne plukke opp C etter 5 timer med søvn og hun sov gjennom bleieskift. Da var det slutt på nattamming. :fnise: Jaja, jeg er heldig sånn sett, jeg har ei sovedukke.

Happy new year, Delphi:)

Det var fort gjort ja :fnise::sjenert: Jeg drakk en flaske vin, en jagershot og en drink. Fant ut at det var litt for mye. Men det var først da jeg satt meg ned for å pumpe, at det gikk dårlig.

Såå heldige dere er! Herlighet. 8-9 timer ja.. Da hadde jeg jo vært uthvilt nok til å stå opp for dagen, tenker jeg. Håper vi kommer dit en gang også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...