Gjest MrsTux Skrevet 4. mars 2011 #21 Del Skrevet 4. mars 2011 Man beskytter seg selvfølgelig mot endel potensielle problemer ved å være singel, men det er da mange positive sider ved å være i forhold også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #22 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja takk! Høres rimelig genialt ut spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tankefull Skrevet 4. mars 2011 #23 Del Skrevet 4. mars 2011 dere som sier det ikke har skjedd med dere. Det KAN skje og derfor snakker vi om denne teorien. De som har blitt bedratt har nok ikke regnet med det skulle skje med dem, så det kan skje hvem som helst. Til en annen som skrev : KG står ikke for resten av befolkningen nei, men man vet jo uansett at det foregår utenom KG selv om man ikke leser om det her. Befolkningen blir ikke utrydet, man blir bare singel og er ikke i et forhold. Løver klarer det som en sier, så hvorfor ikke oss:p Du KAN i teorien kræsje og miste livet hver gang du setter deg inn i en bil. Betyr det at vi må forby bilkjøring? Nei. Noen mennesker dreper andre mennesker. Det KAN skje deg. Betyr det at det skjer med alle? Nei. Betyr det at vi skal foreslå å sette ALLE i fengsel? Nei. Ser du hva jeg vil frem til? Hvis du har problemer med de punktene TS nevner, har du antagelig ikke et sunt forhold. Men å si at fordi du ikke har det, så skal ikke andre få ha det - det syns jeg blir litt drøyt. Å sammenligne oss med løver blir også bare dumt. Hadde det enda vært aper, som vi vet at har et større følelsesregister, kunne det hatt noe for seg. Vi er ikke kattedyr. Man MÅ ikke være i et forhold, det er valgfritt. Men det finnes faktisk forhold som er til berikelse for de som er i det. Hvorfor skal da disse menneskene være single, når de har det klart bedre sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. mars 2011 #24 Del Skrevet 4. mars 2011 Løven er i forhold. Bare prøv å flørt med en hunnløve og sjekk ut om hannen vil reagere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 4. mars 2011 #25 Del Skrevet 4. mars 2011 Du KAN i teorien kræsje og miste livet hver gang du setter deg inn i en bil. Betyr det at vi må forby bilkjøring? Nei. Noen mennesker dreper andre mennesker. Det KAN skje deg. Betyr det at det skjer med alle? Nei. Betyr det at vi skal foreslå å sette ALLE i fengsel? Nei. Ser du hva jeg vil frem til? Hvis du har problemer med de punktene TS nevner, har du antagelig ikke et sunt forhold. Men å si at fordi du ikke har det, så skal ikke andre få ha det - det syns jeg blir litt drøyt. Å sammenligne oss med løver blir også bare dumt. Hadde det enda vært aper, som vi vet at har et større følelsesregister, kunne det hatt noe for seg. Vi er ikke kattedyr. Man MÅ ikke være i et forhold, det er valgfritt. Men det finnes faktisk forhold som er til berikelse for de som er i det. Hvorfor skal da disse menneskene være single, når de har det klart bedre sammen? Nå er det kun snakk om singelliv og forhold. Ikke om alt som kan skje utenom det. Bilkjøring har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 4. mars 2011 #26 Del Skrevet 4. mars 2011 Du KAN i teorien kræsje og miste livet hver gang du setter deg inn i en bil. Betyr det at vi må forby bilkjøring? Nei. Noen mennesker dreper andre mennesker. Det KAN skje deg. Betyr det at det skjer med alle? Nei. Betyr det at vi skal foreslå å sette ALLE i fengsel? Nei. Ser du hva jeg vil frem til? Hvis du har problemer med de punktene TS nevner, har du antagelig ikke et sunt forhold. Men å si at fordi du ikke har det, så skal ikke andre få ha det - det syns jeg blir litt drøyt. Å sammenligne oss med løver blir også bare dumt. Hadde det enda vært aper, som vi vet at har et større følelsesregister, kunne det hatt noe for seg. Vi er ikke kattedyr. Man MÅ ikke være i et forhold, det er valgfritt. Men det finnes faktisk forhold som er til berikelse for de som er i det. Hvorfor skal da disse menneskene være single, når de har det klart bedre sammen? Hva får deg til å tro at TS er i et dårlig forhold kun pga det innlegget? Står da ingenting om at h*n er i et forhold eller er singel. Å hvis h*n er i et dårlig forhold, så står det heller ingenting om at andre ikke skal få lov til å være i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #27 Del Skrevet 4. mars 2011 Siden vi skal være som løver, må det være helt greit at jeg også tar livet av de tidligere barna til han/hun jeg ønsker å forplante meg sammen med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt22 Skrevet 4. mars 2011 #28 Del Skrevet 4. mars 2011 Herregud. Løver nevnte jeg bare som et eksempel. Kan være aper eller kaniner for den saks skyld. Jeg tror livet kunne blitt enklere og vanskligere uten følelser. At du har det bedre i et forhold enn som singel gir deg ingen garrantier mot at du en dag bllir sjalu eller kjæresten er utro. Du har selvfølgelig rett at en kan ha det fint i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 4. mars 2011 #29 Del Skrevet 4. mars 2011 Siden vi skal være som løver, må det være helt greit at jeg også tar livet av de tidligere barna til han/hun jeg ønsker å forplante meg sammen med? Slå deg løs! haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. mars 2011 #30 Del Skrevet 4. mars 2011 gutt22, jeg skjønner deg. Jeg har også helt angst for damer, for det første fordi de sier de aldri er utro, og for det andre fordi de alltid er utro. Men jeg lever også i håpet om at jeg tar feil! Kanskje jeg ubevisst har ettersøkt horejenter akkurat som jenter ubevisst leter etter drittsekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt22 Skrevet 4. mars 2011 #31 Del Skrevet 4. mars 2011 Spis en sebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. mars 2011 #32 Del Skrevet 4. mars 2011 I et samfunn hvor alle kan velge alle så tror jeg alle damer kommer til å velge noen få menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #33 Del Skrevet 4. mars 2011 I et samfunn hvor alle kan velge alle så tror jeg alle damer kommer til å velge noen få menn. Er du bekymret for at ingen skal velge deg? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #34 Del Skrevet 4. mars 2011 I et samfunn hvor alle kan velge alle så tror jeg alle damer kommer til å velge noen få menn. Bllr i allefall ingen forhold utav det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. mars 2011 #35 Del Skrevet 4. mars 2011 I følge statisk sentralbyrå er vi mot det samfunnet allerede. Det er stadig en større andel førti år gamle menn som forblir barneløse, og det er stadig større andel menn som allerede har barn som får flere barn. Faktisk er hele 25% av alle menn i førtifemårsalderen barnløse, mens hele 88% av alle kvinner får barn. Årsaken er at en del menn "gjenbrukes". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 5. mars 2011 #36 Del Skrevet 5. mars 2011 hvis jeg forstår TS rett så vil denne ordningen innebære at ingen blir forelsket i hverandre... Snakker vi ingen flørting? For det er jo ofte flørt fører til forelskelse. Hvor mye tar vi bort? Det er liksom vanskelig å se for seg at alle kan ha seg med alle uten den minste følelse. Og med en gang der er en liten følelse vil det bryte ut et potensielt kaos Og hvis ALLE følelser er bort blir det jo bare trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 5. mars 2011 #37 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvis ingen kunne bli forelsket og ikke gikk inn i et forhold, så blir det jo bare en vanesak etterhvert. Da blir det nok kanskje ikke så trist? Kan jo flørte, men det kommer ikke til å lede til et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt22 Skrevet 5. mars 2011 #38 Del Skrevet 5. mars 2011 Interessant artikel waco. Det viser jo at den sterkeste mannen får spre genene sine. Flokkdyrmentalitet. Det er slik naturen vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 5. mars 2011 #39 Del Skrevet 5. mars 2011 I følge statisk sentralbyrå er vi mot det samfunnet allerede. Det er stadig en større andel førti år gamle menn som forblir barneløse, og det er stadig større andel menn som allerede har barn som får flere barn. Faktisk er hele 25% av alle menn i førtifemårsalderen barnløse, mens hele 88% av alle kvinner får barn. Årsaken er at en del menn "gjenbrukes". Interessant kronikk. Selv føler jeg meg veldig lite fristet av seriemonogamiet og den midlertidige gjeste-tilværelsen i en dine-mine-og-våre-barn-familie. Jeg har alltid ønsket en familie der mor og far er akkurat like mye foreldre og der det er en selvfølge at vi, om så galt skulle skje at vi ikke greide å holde sammen også i onde dager, i det minste begge ville beholde den daglige kontakten med barna og dele omsorgen likt. Dessverre har vi ikke kommet så langt helt ennå, gammeldagse forestillinger om at mor er den eneste ordentlige foreldren mens far først og fremst oppfattes som en slags støtteforelder og assistent for mor, har bidratt til et lovverk og en rettstilstand der mor kan forvente å få den såkalte hovedomsorgen for barna om hun ikke er grei og godtar at far er like mye forelder. Mor har fått for mye makt på bekostning av far og barn. Jeg lurer på om ikke dette gammelmodige reaksjonære synet på foreldrene bidrar til at det blir lettere å bryte opp, og også, i den grad menn læres opp til å godta denne rollen, lettere å finne en mann som synes det er helt ok å gå inn som resevepappa for barn han hverken har noe biologisk eller juridisk farskap til. Men dette kan kanskje være i endring, jeg vet ikke. Jeg tror min generasjon menn har et litt annet forhold til foreldreskap enn 68-erne som har utformet dagens lovverk, de som riktignok var radikale i ord og tanker, men som nok på mange måter hang fast i gamle stereotype kjønnsroller, ikke minst i synet på morsrollen og kvinnens forhold til barna. Etter hvert som menn krever å stille likt med kvinner i forhold til barna vil det - muligens - bli litt mindre enkelt å bare bevege seg videre når man (slik man alltid har gjort og alltid vil gjøre) støter på problemer og utfordringer i forholdet. Og hvis flere forhold varer og de kvinner som får barn utenfor forhold må godta å dele omsorgen med far, vil det kanskje ikke bli like attraktiv å shoppe rundt? Bare litt høyttenkning på en lørdag ettermiddag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 5. mars 2011 #40 Del Skrevet 5. mars 2011 Dette spørsmålet er det ikke så lett å svare på som man i utgangspunktet skulle tro, det er fult mulig å klone seg selv hvis mennekseheten skulle velge det og med det bli en kjønnsløs rase slik som man betrakter de fremmede fra en fjern galakse langt borte. Kanskje de er i tvil på deres valg eoner tilbake, kanskje de lurer på om de har gått glipp av alt det som er morsomt ved konstant kriging, kanskje derfor de lar oss holde på med dette ettersom de kanskje tok feil? Nå er det mest satanistiske jeg kan tenke meg vasektomi og påfølgende tilværelse som eremitt hvor en kontemplerer over spermen som bukter seg rundt alles tanker i ens umiddelbare nærhet, fordi en holder noe skjult, det skjulte faktumet at en er steril ved eget valg og i ens hånd holder man selvsagt... lampen som lyser opp et hvert potensial, lyset som bøyer av ved gravitasjon, som en slange bukter seg rundt egget. Den største løgnen er at hva som er sådd er nå en eng som står klar for høsten, dette er slutten, like før sirkelen sluttes og alt er egentlig dødt, det er bare en ting som gjenstår, nemlig meg. Er jeg gift? HÆ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå